Шум, прегряване и кривене на спирачен диск
Автор |
Съобщение |
NORTICUS
Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
|
Здравейте колеги, От известно време насам се боря с един изключително странен за мен проблем. При скорост по - висока от 80 км./ч. (и особено по наклон), след натискане на спирачката (с цел намаляване - не спиране) се чува шум от лявото колело. Шума е стържещ, като че накладката е износена и непостоянен като, че ABS работи. Ако скоростта е по висока 160 - 200 км./ч. освен шума и не спирането на автомобила, волана почва да се тресе сякаш дисковете са криви. На фона на това измерих температурата на дисковете, след като съм покарал в града. Има осезаема разлика, между левия и десния диск. Левия е с много по висока температура. Без да е спирано екстремно ! Без да е минавано през локви и т.н. Свалях и слагах бушона на ABS с цел неговото игнориране. Нямаше промяна ! Сега следва най - интересното ! Първия път, когато усетих това нещо реших да сменя пр. и з. дискове и накладки. Направих го ! След което си помислих, че понеже съм сложил TRV съм попаднал отново на криви дискове, тъй като волана отново трепереше и шума отново го имаше. Преди да реша да сменям отново дискове ревизирах спирачните апарати и водачи. Всичко по тях работеше перфектно ! След 1000 км. смених дисковете и накладките с ATE. За съжаление проблема остана. Отидох в един сервиз, чието име не искам да казвам. От там диагностицираха, че всъщност проблема ми идва от спирачните маркучи. Как стана това ? Вдигнаха автомобила на подемник. Лявото колело видимо се въртеше по трудно от всички останали. Отвиха от ABS модула леко тръбичката за да проверят налягането. Нямаше промяна. След като охлабиха налягането от левия спирачен маркуч колелото опусна и започна да се върти нормално, до момента, в който не натисна пак спирачка. Това го видях с очите си. Убедиха ме, че проблема е в спирачните маркучи. Тъй като за още 1000 км. вече бях изкривил и ATE-то реших : Ще сменя всички дискове, накладки, спирачни маркучи и спирачна течност с възможно най - доброто което намеря, предвид, че не съм състезател. Така и направих. Сложих дискове DBA, накладки ATE, спирачни маркучи 6 бр. HELL и спирачна течност 5.1. Сега след като съм сменил всичко това, след като се наобиколях и се наслушах различни мнения ... проблема ... си ... остана ! Хвърлих една шапка пари и съм в изходна позиция. Сега започнах да схващам, какво значело : "Правилната диагноза е 80% от лечението" Така съм чувал ... Полудях хора ! Помагайте ! По метода на изключването не пипвам нищо повече !!! Търся 100% правилната диагноза ! Гледаха я 10 майстора в 3 различни сервиза. Два от които са специализирани в марката Субару. "Да започнем отначало, да видим ако не е това ще е това...а пък ако се окаже, че не е и това то тогава би трябвало да е това" Такива ... мерси ! Моля, ако някой се е сблъсквал с този проблем и е знае правилната диагноза за "лечението" му да сподели малко опит с мен. Предварително благодаря ! Автомобила е SUBARU OUTBACK 2008 3.0 H6 ! Спирачните апарати са стандартни, нищо модифицирано !
_________________ http://www.zeitgeistmovie.com/
|
|
|
Чет Апр 05, 2018 12:07 pm |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
Здравейте! Просто от интерес, има ли разлика в температурите и заден десен / ляв диск? Питам заради тази диаграмка. Ремонтните комплекти включваха ли буталца за апаратите?
|
|
|
Чет Апр 05, 2018 1:15 pm |
|
|
NORTICUS
Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
|
antonimoo написа: Здравейте! Просто от интерес, има ли разлика в температурите и заден десен / ляв диск? Питам заради тази диаграмка. Ремонтните комплекти включваха ли буталца за апаратите? Здравейте, Не съм мерил температурата на задните спирачни дискове. Може и да е грешка, но понеже чувам шума отпред в ляво затова и съм се насочил натам, което пак казвам може и да е грешка. Когато ревизираха апаратите, едно от двете бутала не се движеше както трябва, затова го смениха само него заедно с к-кт маншончета. След това още два пъти са сваляни, разглобявани и преглеждани. Всичко беше ОК. Не гарантирам за качество ! Но с очите си виждах как буталцата се прибират и изкарват без никакво усилие.
_________________ http://www.zeitgeistmovie.com/
|
|
|
Чет Апр 05, 2018 3:18 pm |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
След всичко изредено и особено този абзац Цитат: Отвиха от ABS модула леко тръбичката за да проверят налягането. Нямаше промяна. След като охлабиха налягането от левия спирачен маркуч колелото опусна и започна да се върти нормално, до момента, в който не натисна пак спирачка. ме кара да мисля, че някъде по пътя от ABS модула до края на тръбата, която върви в коша на колата и до маркуча има някакъв проблем. Огледайте хубаво линията. На мой приятел с подобно купе /Легаси/ имаше проблем със задните линии, по някаква причина бяха притиснати, следствие на което при рязко спиране започна да губи спирачна течност и загуби изобщо спирането.
|
|
|
Чет Апр 05, 2018 8:36 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Автоматик ли е? Няма хил холдер?
|
|
|
Чет Апр 05, 2018 9:08 pm |
|
|
NORTICUS
Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
|
BAlexandrov написа: Автоматик ли е? Няма хил холдер? Здравейте, Автоматик е. Няма хил холдер. И това ми мина през ум.
_________________ http://www.zeitgeistmovie.com/
|
|
|
Чет Апр 05, 2018 9:22 pm |
|
|
ivo totev
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm Мнения: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
|
Колега просто съвет, провери главината за кривини. Имал съм подобен проблем на друга марка автомобил само, че на задно колело. По същия начин като на файла може да се провери и главината. Доста трудно е да се изкриви, но не и невъзможно както беше при мен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Апр 06, 2018 9:19 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
antonimoo написа: Отвиха от ABS модула леко тръбичката за да проверят налягането. Нямаше промяна. След като охлабиха налягането от левия спирачен маркуч колелото опусна и започна да се върти нормално, до момента, в който не натисна пак спирачка. Това е разковнничето на проблема ти.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Пон Апр 09, 2018 6:53 am |
|
|
NORTICUS
Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
|
Здравейте, Още малко инфо. Прегледаха отново цялата спирачна система. Единственото, което откриха са криви спирачни дискове. Мериха главините с индикаторен часовник и температурата на колелата. Интересното е, че нямаше отклонения. Препоръчаха ми престъргване на дисковете. Направих го. Сега има много силен шум при спиране, а също така от време на време при завой без натискане на спирачката - стържене. Сякаш накладката е напълно износена, което не е така. Наистина вече не знам какво да правя ?
_________________ http://www.zeitgeistmovie.com/
|
|
|
Пет Апр 13, 2018 8:16 pm |
|
|
ico_tech
|
Наистина странен персистиращ проблем. Предполагам си въртял колата на подемник. Провериха ли какво се случва с лагерглавината в движение (на подемника и на скорост) и при натискане на спирачка?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Апр 13, 2018 10:57 pm |
|
|
Vmax
|
NORTICUS написа: Здравейте, Още малко инфо. Прегледаха отново цялата спирачна система. Единственото, което откриха са криви спирачни дискове. Мериха главините с индикаторен часовник и температурата на колелата. Интересното е, че нямаше отклонения. Препоръчаха ми престъргване на дисковете. Направих го. Сега има много силен шум при спиране, а също така от време на време при завой без натискане на спирачката - стържене. Сякаш накладката е напълно износена, което не е така. Наистина вече не знам какво да правя ? А накладките престъргаха ли ги на шмиргел за да махнат горния слой и да изравнят повърхността? Ако не са, от там идва шума - равна срешу неравна повърхност, като се напаснат накладките по дисковете трябва да изчезне. Със зимните гуми ли си още?
|
|
|
Съб Апр 14, 2018 1:21 pm |
|
|
Alxx
|
Аз бих разглобил клапаните на абс-а за промивка.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Апр 14, 2018 1:51 pm |
|
|
NORTICUS
Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
|
Vmax написа: NORTICUS написа: Здравейте, Още малко инфо. Прегледаха отново цялата спирачна система. Единственото, което откриха са криви спирачни дискове. Мериха главините с индикаторен часовник и температурата на колелата. Интересното е, че нямаше отклонения. Препоръчаха ми престъргване на дисковете. Направих го. Сега има много силен шум при спиране, а също така от време на време при завой без натискане на спирачката - стържене. Сякаш накладката е напълно износена, което не е така. Наистина вече не знам какво да правя ? А накладките престъргаха ли ги на шмиргел за да махнат горния слой и да изравнят повърхността? Ако не са, от там идва шума - равна срешу неравна повърхност, като се напаснат накладките по дисковете трябва да изчезне. Със зимните гуми ли си още? Не са престъргвани накладките. Възможно е и от там да е шума, но интересно стърженето при завой без натискане на спирачка ми е странно... Съвпадение е, че смених зимните с летни гуми в деня на престъргване на дисковете.
_________________ http://www.zeitgeistmovie.com/
|
|
|
Съб Апр 14, 2018 7:21 pm |
|
|
NORTICUS
Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
|
Alxx написа: Аз бих разглобил клапаните на абс-а за промивка. И това ми мина през ум. По скоро мислех направо да сменя модула. Но размислих, понеже махах и слагах бушона на ABS и нямаше разлика.
_________________ http://www.zeitgeistmovie.com/
|
|
|
Съб Апр 14, 2018 7:24 pm |
|
|
Alxx
|
Бушонът няма как да елиминира заклинване/запушване на клапан.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Апр 16, 2018 6:19 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Аз имах проблем с шум от спирачките след смяна на задни дискове и накладки. Когато позагреят след по интезивно ползване, почваше един пищяш звук, който ме побъркваше. Звукът спираше ако спра колата за малко време и тръгна пак, но не и ако продължа да си карам. Ако натисна спирачката изчезваше (докато е натисната). Като спра, пеещата джанта беше осезаемо по-топла. Проблемът не се реши след ревизиране на спирачните апарати. След малко експерименти се оказа, че новите дискове опират в ламарината зад диска като се позагреят малко и се разширят - от там си седят опряни, защото опирайки в него продължават да се стоят топли. Проблемът се реши със сваляне на диска, и пристъргване на ламарината зад него. Не знам дали твоят проблем е същия - има някой прилики та не пречи да се провери и това. Успех !
|
6
|
|
Пон Апр 16, 2018 3:47 pm |
|
|
ttodorovvv
Регистриран на: Сря Дек 30, 2015 8:55 pm Мнения: 1
Автомобил: subaru impreza2.0R
Телефон: +359889990952
Рейтинг: 0
|
Същото е и при мен: Аутбек 2008 3.0, автомат,при натискане на спирачния педал на скорости над 120 има тресене във волана. Дискове и накладки нови АТЕ( вероятно вече криви)- няма промяна.
|
|
|
Съб Фев 22, 2020 1:48 pm |
|
|
madnesst
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 5:44 pm Мнения: 38
Автомобил: legacy b13 h6
Рейтинг: 5
|
И аз имам същия проблем , отляво почва да шуми яко при по агресивно спиране , но нямам вибраций във волана , минах през 3 чифта накладки дискове и все същото , някакво развитие или насока има ли ? В сервизите нищо не намират , нищо не задържа , водачите са нови и смазани ,главината няма луфт или шум за сега поне .
|
|
|
Съб Фев 22, 2020 10:41 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Оригиналния проблем в темата е наистина интересен, но нямам предположения за него. Това че е сменено само едното бутало на апаратите е странно, но надали е то. Състоянието на водачите и втулките също е под съмнение, но при толкова посещения в сервизи вярвам, майсторите добре са преценили състоянието на апаратите.
На другите колеги - с две ръце бих препоръчал пълен рециклаж на спирачните апарати. На моята кола, водачите и буталата също бяха в добро състояние, лично аз ги отварях и смазвах с грес за спирачни апарати на всеки 20к километра и въпреки това имах вибрации и странен шум във волана при спиране. Оказа се, че апаратите в даден момент заклинват, а когато едното бутало се движи по-свободно от другото, в апарата се получава усукване, което води и до шума.
|
|
|
Нед Фев 23, 2020 10:58 am |
|
|
petko 69
|
Залагам на водачи спирачни апарати , проблема не се решава с грес , а с по-плътни водачи . Водачите стават на елипса и при неравности и дупки тропат , свирят , а при спиране от висока скорост тресат на волана . Свиренето след смяна на задни дискове с нови се дължи на вътрешния опорен ръб който е с 2мм по издаден от оригинала , проблема се решава още в началото при монтаж външния ръб се намаля на струг , шмиргел , флекс каквото имаш от тях . На стария ми Аутбек първо смених предните спирачки от Б13 , но те се оказаха по голям боклук , после на тях правих супорти , но това ме спаси за 30хил.км. и накрая си купих от колега на старо размер 316 апарати от Спек Б , и си реших проблема . Така и продадох колата , а новия колега от Варна е доволен.
|
|
|
Нед Фев 23, 2020 6:15 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта |
|