Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:36 am



Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Няколко въпроса за обслужване 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Marto_180 написа:
Открих инструкцията вчера малко след да си задам глупавия въпрос. Щях да ходя до сервиза на приятел да си ги регулирам там, но за да изстине до 20 градуса вероятно ще трябва да чакам часове. Мислех че когато един клапан е затворен, той е еднакво затворен в каквото и полужение да е вала. Но щом пише компресионна ГМТ така ще го правя.

Колега, някои неща човек може да прави сам, стига да има подходяща основа.
В отговор на твоето питане - да, стига клапана да е затворен и гърбицата на разпред вала да е в положение противоположно на клапана (+/- 30 º), можеш да започнеш реглажа (за конкретен клапан). В този ред на мисли, можеш да караш както ти е удобно, въпреки че това създава други трудности. За да започнеш отнякъде - махни свещите и вкарай парче тел в 1-ви цилиндър. По движението ще разбереш накъде е ГМТ на буталото.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Май 11, 2018 2:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
...с уточнението, че телта навън и белезите на валовете трябва да дойдат в един и същ момент...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Май 12, 2018 12:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Алекс, белезите на ролките на валовете не те бъркат. Гледаш гърбицата на разпределителния вал за съответния клапан да е в противоположна посока и да да е "освободила клапана". Толеранса е голям, поне 200º от обиколката на вала е неработеща.
Ръководството трябва да се прочете безспорно, но феноменологично работата на клапанния механизъм е ясна предполагам.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Май 12, 2018 12:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 96
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Току що приключих. Дано съм направил всичко както трябва. Правих го по сервизното ръководство според полужението на разпределителния вал. Имаше малко за корекция, но не беше кой знае колко. На втори цилиндър смукателните клапани даже бяха в норма.
Разликата която ми се струва че усещам е малко по тиха работа на двигателя и малко по плавно понижаване на оборотите като пусна газта. Има нещо странно обаче и не знам дали има връзка с това което правих или до сега не съм му обръщал внимание. Като изфорсирам и пусна газта, когато оборотите паднат до празен ход се чува "припръдване" някъде от генерацията около катализатора.
 12

Съб Май 12, 2018 2:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
но феноменологично работата на клапанния механизъм е ясна предполагам.

Ясна е на теб и на хората от бранша :) Не познаваш човека отсреща и затова инструктираш ясно, без да оставяш място за интерпретация. Наздраве.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Май 13, 2018 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 96
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Днес се случи нещо странно. Сутринта реших да долея малко антифриз (около 100 мл.) в разширителния съд понеже беше малко под максимума. Така си е от както взех колата, не е губила. В радиатора антифриза си беше до горе. Отидох на работа сутринта никакви проблеми. Върнах се и като паркирах пред нас ми се стори че нещо изпуши отпред. Отворих капака и гледам следи от изтекъл антифриз около капачката на разширителния съд. Долях в радиатора. Събра около 700мл. и още 300 в разширителния съд. След това запалих колата оставих да поработи включва перки, долния маркуч на радиатора е горещ. Не ми се струват прекалено твърди маркучите. Като изфорсирам се вдига нивото на антифриза, като пусна газта спада. Не знам какво може да е. Да не е издухала някоя гарнитура? Или не е трябвало да доливам сутринта?

Пон Май 14, 2018 7:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Покарай така и следи нивото в радиатора (на студено), без да доливаш. По принцип, аз никога не съм следил нивото в разширителя, даже е почити празен. Интересува ме, дали радиатора е пълен - на студено.
Паркирай я, ако можеш с муцуната леко нагоре. Следи и антифриза в разш. съд - да има поне малко.

По принцип е нормално да връща антифриз, като е гореща. После си го връща обратно, като изстине. (не знам дали си карал кола с такава капачка с двойно действие и затова пояснявам, че мен ми беше странно в началото).
Възможно е като си долял, да е преляло като е върнала.
Този мотор духва гарнитури навън - т.е. огледай главите, дали са сухи.
Или е лошо съвпадение или като си долял е прелял разширителя.
Дано е второто, че ](*,)
:beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Май 15, 2018 12:13 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 96
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Тази сутрин нивото в разширителния съд беше малко под максимум. Отидох на работа около 20 км каране. Давах малко повече газ до колкото позволяваха пътните условия. Като пристигнах нивото в разширителния съд беше 2 пръста над максимума. Това мисля че е нормално. Нямаше следи от мехурчета, врене, кипене. Ще видим довечера навръщане как ще е понеже имам около 2 км по сериозен баир и там колата вижда повече зор.

Вто Май 15, 2018 7:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нормално е да се вдигне над максимума като загрее. Смени си маркучите, според мен някой е пропукан и изпуска при определени условия. Един приятел имаше същия проблем и се оказа долния маркуч на радиатора. Моите ги смених профилактично, не са скъпи :good:

Вто Май 15, 2018 9:44 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 96
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Взех дбес нова оригинална капачка. Старата ми се виждаше съвсем леко по мека. Ще огледам и маркучите. Някой знаели някаква ориентировъчна цена за тях?

Вто Май 15, 2018 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моя горния беше нещо от сорта на 30-35лв.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Май 15, 2018 4:35 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 96
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Прибрах се с новата капачка и нивото на антифриза не се беше вдигнало изобщо или поне не забележимо. Дано е било от нея. :beer:

Вто Май 15, 2018 5:48 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 96
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте. Да не пускам нова тема ще си задам въпросът тук. Почти съм сигурен, че двигателя ми е за отваряне. От долу целия е в масло и теча най вероятно е от гарнитурите на главите. Капаците са сухи. Чудя се колко би могла да кара така колата. На старото ми ауди имах същия проблем и го карах 2 години преди да го отремонтирам, като си доливах масло. Понеже момента не е много подходящ от финансова гледна точка за този ремонт ще се наложи да го отложа малко, но се опасявам да не се случи нещо по фатално. Голям ли е шанса да омеша или да започне да надува охладителната система?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Юни 14, 2018 5:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 96
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Взех следния комплект Ремък Continental CT1050, паразитни ролки SNR и обтяжна ролка NTN. Двуомя се дали като разглобявам да не се заиграя малко повече и да сваля главите. Да ги дам за шлайф и да сложа нови гарнитури. Четох във форума различни мнения относно шлайфането на блока, но целия двигател не ми се занимава да разглобявам, защото ако го няправя ми се иска да сменя лагери и сегменти, а цифрата става такава, каквато не мога да отделя в момента. Този теч може линда е от друго място? Картера или от долу блока нещо като тапи с голям вътрешен шестограм. Те за какво са?

Съб Юни 23, 2018 1:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тапите са маслени магистрали и технологични отвори за разглобяване. Почти съм готов да се обзаложа, че не ти текат главите, а О-пръстени и семеринги под ангренажната група. Аз измих първо мотора отдолу, после ревизирах ангренажа с посочените компоненти и прелепих маслената помпа(със замяна на винтчетата в помпата с имбуси и лепило за резби). Течове вече няма.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Юни 23, 2018 2:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 96
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ще си проличи като отворя ремъка, но като свалях левия(от шофьорската страна) капак нямаше следи от масло. Ще се зачета за презалепянето на помпата. Имаш ли спомен какъв е размера на болтовете? И тя има ли гарнитура или само силикон се слага?

Съб Юни 23, 2018 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор