Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:55 am



Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
 Питанка за bodyroll 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И двамата ми дадохте доста повод за размисъл.

Когато сменяхме окачването при Дарин я мерихме защото ни се видя по дебела а и един юнак си купи от аутбек и му се видя по тъна , мисля че беше 14 ка за бека , но не помня дали моята беше 16 или 18 , лесно мога да я премеря.

С въздушното на дигната кола боди рола беше доста по-малко отколкото с бековото окачване или поне ми е такова субективното усещане. Но два пъти ми се вклюва VDC и ми птрераква абс-а на кръговото при нас защото явно го въртя с по-голяма скорост от понасящата окачванто и колата поднася, а преди съм го въртял явно със възглавниците без проблем.

Абе ще ви чета пак и ще си мисля, засега нищо не пипам, но дискусията ми е много полезна за което благодаря.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Сря Мар 09, 2016 5:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 08, 2016 7:30 pm
Мнения: 12
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
strongflex.eu -полиуретан-добри цени,а и 70 к км. карам без никакви проблеми...
по павета карам всеки ден,по черни пътища по–рядко
на задната ст.щанга беше whiteline-издържа 30к км.
само за информация-внимавайте къде слагате такива тампони,защото шума в купето се засилва доста ,ако се престараете-всичко,което държи скорости,двигател и заден диференциал води до як шум и вибрации в купето(личен опит)
м/у другото,спирането и завиването се подобряват значително
предна разпънка-extremetuning-перфектна работа,мн плюсове при шофиране,ако не сложите задна,при спиране на неравности(големи),може задните врати да се затварят по–трудно...
смените ли само тампоните на предните биалетки рискувате да се счупят ...и задължително поработете върху спирачките :beer:

Сря Мар 09, 2016 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
askeless написа:
Пълно щастие няма и колкото повече се бориш с накланянето и усукването, толкова ще ти страдат офроуд характеристиките.

По скоро на теория, едва ли ще го усети на практика. Купето не се усуква чак толкова, че влиянието да е толкова голямо. Да попаднеш в такава ситуация, при която да разчиташ, че купето ще се усуче и ще излезеш е 1:50 в сравнение ако си с разпънки. Плюсовете са много повече.

Сря Мар 09, 2016 9:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От това което чета, започвам да клоня твърдо към предна разпънка и задна щанга евентуално с алуминиеви биелетки.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Мар 10, 2016 9:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
martin7937 написа:
Много планове си направил, а май дори не си погледнал какво е положението в багажника.

Първо - задната разпънка няма как да ти пречи, защото В12 няма класически задни бомбета - горните тампони на задните амортисьори са директно захванати за пода на багажника, което захващане остава скрито под естетическия под на багажника. Т.е. няма как нещо, което си решил да слагаш да ти пречи, при положение, че то евентуално би минавало под нещото, което наричаш под на багажника. Ето ти и няколко примерни снимки, за да се ориентираш:
https://lh3.googleusercontent.com/7AGTw ... 95-h953-no
https://lh3.googleusercontent.com/tVKR9 ... 95-h953-no
https://lh3.googleusercontent.com/ULR9u ... 37-h953-no

Второ - не е въобще ясно каква полза ще има от задна разпънка ако бъде монтирана такава. За справка - солидния заварен П-образен профил между двете бомбета. Съгласен съм, не свързва директно шпилките на левия с шпилките на десния тампон. Ама заслужава ли си блъскането и парите за нещо, което в начален стадии дори чисто теоритично не предполага особено голям ефект?

Сигурен ли си, че задната ти стабилизираща щанга е 18 мм, в смисъл мерил ли си я с шублер? Доколкото ми е известно, най-дебелата задна стабилизираща щанга монтирана на Легаси или Аутбек е с диаметър 14 мм. Изключение от това правило са:
1/ Baja N/A - 16 мм
2/ Baja Turbo - 17 мм
3/ Legacy GTB - 16 мм
4/ Legacy RSK - 17 мм
Всеки един от изброените по-горе модели е достатъчно рядък, за да те откаже от ъпгрейда. Мен лично не ме отказа и в момента имам щанга от GTB.
Ако твоята настояща действително е 18 мм, то според мен си на ръба на разумното за автомобил, чиято употреба предполага някакъв офроуд.
Ето една препратка към чужд форум с много приятна и нагледна таблица: http://sl-i.net/FORUM/showthread.php?18 ... post268472

Колкото до предната разпънка - ако искаш можем да се уговорим да пробваш тази, която имам обявена за продажба. При мен опира леко в кората на предния капак, а не в самия капак. При теб може да не е така. Но разликата преди/след монтажа на разпънката е потресаваща и определено си заслужава всяка стотинка. За около 120 лв мога да ти намеря прилична, чисто нова разпънка, подобна на тази, която използвам в момента. Няма да стане обаче за 2 петъка.

Върл противник съм и на полиуретана, но това съм аз. Общо взето всеки решава как и за какво да си изхарчи парите. Веднъж вече се сблъсках с недостатъците му, хем бях заложил на Енерджи Съспеншън, ако не се лъжа директно от онлйан магазина на Сумит Рейсинг. Никога повече няма да направя подобна простотия, особено когато става на въпрос за автомобил, който не се подготвя сериозно за писта.
В пъти бих предпочел да си сложа стопери на щангата, които да не й разрешават да се мести лаво/дясно спрямо тампоните, а също така и да подсиля самите планки, на които са захванати скобите на тампоните.

Легаси и Аутбек недозавиват брутално. Предвид което не намирам никакъв смисъл в търсенето на вариант за ъпгрейд на предната стабилизираща щанга. Да, ще намалиш бодирола, но с цената на още по-силно изразено недозавиване (при равни други условия разбира се).

Благодаря за сериозния анализ , затова и съм пуснал темата защото, точно кое държи колата устойчива на пътя не ми беше много ясно, имах някакви предположения , но само толкова. Ако не продадеш разпънката , няма никакъв проблем да я премерим дали опира в капака. Задната щанга ще я премеря малко да се поизсуши само, относно бомбетата отзаде в багажника моето има някакви макар и малки , сигурен съм защо спях в него когато съм на риба и ме дразниха че ми отнемат от мястото, може да са декоративно и кухи отдолу, но поне има кори и мокет във формата на бомбе, ще го снимам после. Незнам дали има задна разпънка ще погледна под мокетите.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Мар 10, 2016 9:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Объркал съм се това което влиза навътре с багажника са калниците, а не бомбетата на амортесьорите.
Изображение

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Мар 10, 2016 9:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Какъв е spring rate на пружините, с които си в момента? Принципно ако втвърдиш пружините ще намалиш страничното клатене и на черно няма да е драстична разликата ако са само те. Ако ги комбинираш обаче и с разпънка по черно ще е зле. Полиуретана е много добро решение - аз вече близо 60к съм с Whiteline полиуретан почти на всякъде по задното окачване и все още няма скърцане или нещо друго, но аз карам много рядко по черно. Аз принципно бих следвал препоръката на askless плюс пружини.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Чет Мар 10, 2016 12:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
deadman написа:
Какъв е spring rate на пружините, с които си в момента? Принципно ако втвърдиш пружините ще намалиш страничното клатене и на черно няма да е драстична разликата ако са само те. Ако ги комбинираш обаче и с разпънка по черно ще е зле. Полиуретана е много добро решение - аз вече близо 60к съм с Whiteline полиуретан почти на всякъде по задното окачване и все още няма скърцане или нещо друго, но аз карам много рядко по черно. Аз принципно бих следвал препоръката на askless плюс пружини.

Нямам никаква идея , стандартни пружини от бек.
Коя разпънка имаш предвид задна или предна ?

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Мар 10, 2016 1:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
deadman написа:
Какъв е spring rate на пружините, с които си в момента? Принципно ако втвърдиш пружините ще намалиш страничното клатене и на черно няма да е драстична разликата ако са само те. Ако ги комбинираш обаче и с разпънка по черно ще е зле. Полиуретана е много добро решение - аз вече близо 60к съм с Whiteline полиуретан почти на всякъде по задното окачване и все още няма скърцане или нещо друго, но аз карам много рядко по черно. Аз принципно бих следвал препоръката на askless плюс пружини.


Полиуретановите тампони са нож с 2 остриета - първо слагах такива само на щангите, после алуминиеви биалетки с поли тампони, после тампони на предните носачи и стана няма такова дърво...Дори за цивилно каране по нашите пътища не става...и съответно махнах тези на носачите.
За Васко, според мен максимум да слага полиуретан на стаб щангите за да ги втвърди малко и евентуално на биалетките. Но после ще е едно скърцане след 2-3 прашни офроуда, та ще е чудо...

Като цяло заданието е много усложнено с това окачване от Бек... Най-добре е с нови пружини, но там е една торба с пари.

Пробвай с щангата както ти предлага Мартин, за да усетиш разликата.

Чет Мар 10, 2016 1:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз мисля от там да започна с разпънката, едно въртене на кръговото в Мусагеница и ще знам има ли разлика или не, там е само за проба на боди рол .За полиеритана щом става твърдо и скърца , забравяме , прах да искаш по рибите, прибирам се кафяв всеки път от черните пътища, отделно тампоните на щаб щангите са ми на една седмица, че бяха заминали.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Мар 10, 2016 1:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Странното е, че преди с бека , нямах такова усещане за боди рол, каквото имам сега с Лагасито, ма може и да не съм се заигравал толкова със скоростите по завоите.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Мар 10, 2016 1:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доколкото знам при твоя модел, най-дебелата щанга е 16мм. От следващия модел стандартно легаситата са със 17.3мм, но има и 19.

Аз наскоро смених задната щанга на моя аутбек, оригиналната беше 16мм, новата която сложих е 19мм и направо им се чудя на акъла, с който са слагали тези детски щанги на такива коли. С новата щанга накланянето е в много по-поносими граници, направо си е като в кола, а не джип.

Нова 19мм щанга е 180лв от mimo13, тъй че провери я за съвместимост (доколкото знам стават) и скачай в играта. Втора употреба също се намират, но по-трудно.

Отпред не бих слагал по-дебела, тъй като недозавиването наистина ще стане непоносимо. По-ниски пружини обаче са ми в wishlist-a :)

Съб Мар 12, 2016 8:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да спре да вали и ще я премеря колко е. По нски пружини при мен не става с тоя кър, но щанга става, Калин от sti ми предлагаше навремето ако не се лъжа 20 ка за 100 евра. Благодаря за инфото колега, стана хубава тема.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Нед Мар 13, 2016 5:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 9:29 pm
Мнения: 162
Местоположение: Смолян
Автомобил: Forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Не искам да спамя и ако модераторите решат да го изтрият или отворят нова тема ,но да си питам и аз дали това си заслужава и може ли да се намери тук ,а не да се поръчва
https://www.aliexpress.com/item/Sway-Ba ... autifyAB=0

Чет Май 17, 2018 6:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
musinkov написа:
Не искам да спамя и ако модераторите решат да го изтрият или отворят нова тема ,но да си питам и аз дали това си заслужава и може ли да се намери тук ,а не да се поръчва
https://www.aliexpress.com/item/Sway-Ba ... autifyAB=0


Ако не се гласиш да ходиш на писта, то задна разпънка и 20мм задна стаб щанга са ти напълно достатъчни
Сток окачването е доста меко, поне за хора които очакват стегнато поведение в завои, така че там нещата са:
1. Оставаш на ОЕМ височина, но слагаш нови амове и пружини.
2. Понижаваш колата с 3-4 см пак с нови амове и пружин

Виж раздел тунинг - мисля че там им писано повече.
 13

Чет Май 17, 2018 10:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Откакто сложих педерса , махнах задната разпънка и бодирола макар да съм бая повдигнат е сведен до съвсем приятно поклащане , преди се люлееше с тоя въздух като за световно.
Аз лично не усетих разлика преди и след задната разпънка , с предната се усеща осезателно.
но с педерс и 19 ка задна щанга , дори и с беково окачаване грижи боди рола няма.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Май 18, 2018 9:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Васе,

Ти си с Легаси, а колегата е с Форестър. Разликата е огромна по отношение на поклащане в завои - при Фоз, ако не си сложил колан и вземеш някой завой бързо може да паднеш от седалката :D

Пет Май 18, 2018 9:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Васе,

Ти си с Легаси, а колегата е с Форестър. Разликата е огромна по отношение на поклащане в завои - при Фоз, ако не си сложил колан и вземеш някой завой бързо може да паднеш от седалката :D

бааа толкова ли бре ;) аз си мислех че аз съм зле преди и ми се клати купето по завоите, то било майтап моето....

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Май 18, 2018 9:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А не ве - що мислиш смених седалките с такива от ВРХ, окачване, щанги, разпънки и т.н. Още при първия трип в стоков вид, аха да изпадна от седалката.
Фоз е кашкавал като купе и който е свикнал на стегнато поведение в завои ще е разочарован.
То на бордюр като го оставиш по диагонал се усуква - колко народ се оплаква че не могат да си затворят/отворят багажника, отделно че заради това се пука и стъклото на шибедаха.

Но както и да е - най-евтиното решение на клатенето е задна разпънка и задна щаб щанга 20мм.

Пет Май 18, 2018 10:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
quietriot написа:
Откакто сложих педерса , махнах задната разпънка и бодирола макар да съм бая повдигнат е сведен до съвсем приятно поклащане , преди се люлееше с тоя въздух като за световно.
Аз лично не усетих разлика преди и след задната разпънка , с предната се усеща осезателно.
но с педерс и 19 ка задна щанга , дори и с беково окачаване грижи боди рола няма.


В този ред на мисли (педерс и разпънки) сега трябва да сложиш едно моторче 250-300 кончета :D

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Пет Май 18, 2018 7:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 43 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 32 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор