Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:09 pm



Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Двигателни неволи с 2.5л Outback 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm
Мнения: 64
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

В края на Март тази година най-накрая станах собственик на желаното Subaru - Outback 2006 MT 2.5л. Всичко в тази кола ме кефи и ѝ се радвам много.

Един проблем я мъчи, обаче, та успява да измъчи и мен - разхода на масло е около 2л. на 1500 км. Вече правих едно обслужване в бял сервиз със смяна на гарнитури на глави, ангренажен комплект и шлайфане на глави, след което разхода като че ли се покачи до вече упоменатите плашещи числа.
Посъветвах се с майстора във въпросния сервиз и той ми каза, че ремонта ще излезе между 3 и 4 хилядарки, в зависимост от това какви са проблемите. Други опции, които ми предложи, и над които умувам, бяха:
- да потърся друг двигател втора ръка, но там вероятността да взема пак скапан е доста голяма, а почти всеки трети 2.5 имал такива проблеми
- смяна на двигател с 2л (~1000лв) или 3л (~3000лв), като 3-ките били по-здрави (всеки десети с такъв проблем), а 2-ките - в пъти по-здрави и от другите два (такива проблеми при тях били рядкост) и по-евтини. При такава процедура, оказва се, има доста административни тъпотии и допълнителни разходи > 800лв само за пререгистрация и документи.
- да си карам така и да доливам масло (което вероятно ще задръсти катализатора).

Мисля си и дали да пробвам някаква добавка евентуално, но не знам има ли смисъл при такъв разход. Миналата седмица смених PCV клапана с нов, но стария не беше запушен (пускаше само в едната посока) и ме съмнява да има осезаем ефект, особено при такъв разход.

Мечтата ми се срива направо :( Взех колата за 9к, вече ми е излезнала над 12 и ако трябва да дам още 4к за ремонт на двигател, който принципно си има такива проблеми и пак ще ги има... ](*,)

Какво бихте направили вие на мое място?

Пон Окт 08, 2018 9:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Съжелявам те много, колега... Изтеглил си късата клечка при джамбазите! Не си сигурен, какво още ще излезе по колата ти..!? Колко може още да те натовари финансово..? Дали ще ти излезе златна?! Можеш ли сам да пипаш по нея...? Те и белите сервизи от това живеят-колко читави Субита влизат на година в БГ, и колко с маскирани проблеми..?
Аз на твое място бих я ,,разкарал” веднага...
Да видим, какво ще споделят другите колеги....

Успех във взимането на решение!

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Пон Окт 08, 2018 9:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm
Мнения: 64
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Благодаря, колега. Уж от частно лице я взех, разправяше ми че с другата му кола имал точно такъв проблем... Точно за това и не искам да я разкарвам като него и да набутам някой друг. Състоянието на останалото по колата е добро.

Пон Окт 08, 2018 9:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
malkstor написа:
Благодаря, колега. Уж от частно лице я взех, разправяше ми че с другата му кола имал точно такъв проблем... Точно за това и не искам да я разкарвам като него и да набутам някой друг. Състоянието на останалото по колата е добро.


Не става въпрос да я пробуташ на някого, и да го измамиш.... ( аз, по тази причина не искам да дам Легасито на моят най-добър приятел, който ме запали да си взема Субару, и в момента иска да си замени Ауди Куатрото, и ми се моли да му го продам! Защото, колкото и да съм се грижел добре за нея, и да й изброя всичко което ми е направило впечатление по нея като проблеми- винаги нещо ново може да се появи след продажбата, и да се появи чувството за нещо недоизречено или непризнато! Приятелството ми е по-ценно!)
А, по- скоро сам да решиш какви са ти рисковете в бъдеще....! Това, че финансово вече си извън планираните разходи, и ще бъдеш евентуално на минус при една по-нататъшна продажба, трябва да преглътеш, и гледаш трезво на нещата... Трудно, но не невъзможно!

Надявам се, другите колеги наистина да се включат, и разгледат нещата също и от другите страни .... :idea: ?

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Пон Окт 08, 2018 11:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=26&t=17560&p=292327#p292327
Говори с колегата Иво. Има добавка, която има страничен ефект да чисти сегменти, но употребата и трябва да се направи в сервиз.
Може и да ти се размине, а може и да не се, но при тоя разход.... по-добре да пробваш.
2.5 е по-здрав от 3.0, според мен.
Най-най добрият вариант - вземаш 2.5 и му правите основен и после се слага и продаваш твоя.... но пак са едни 2-4к

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Окт 08, 2018 1:15 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При разход от 2л за 2 500км, нещата не са за добавки, а за ремонт.
То направо чезне това масло - това е почти литър на 1000км... :idea:

Замери компресия, защото ако разхода се е увеличил след като си обслужил колата с ново двг масло, то логичният извод е че е била с добавка за закрепване на положението и новото масло я е отмило...
Което пък означава, че е много вероятно да е прегрята и то яко.

Пон Окт 08, 2018 2:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm
Мнения: 64
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
@valqk
Забравих да добавя, че тази процедура с добавката за почистване на двигателя и сегментите, дето се пълни двигателя с нея и работи известно време, я правихме с Protec Engine Flush.
Благодаря за съвета с добавките, пратих ЛС на колегата с поръчка :good:

@Vmax
Подозирам че точно това е станало - предишния собственик е ръгнал някаква добавка колкото да закрепи положението да продаде колата. Ако причината е била зверско прегряване, това подлежи ли на ремонт като цяло? Разхода се повиши осезаемо след обслужването.

Пон Окт 08, 2018 3:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:good: :pardon: :-~ ](*,)
ми... нищо не пречи да се пробва.
Ако са само запекли маслените сегменти - може и да помогне, ама ако има счупено желязо - нано изграждането е още в раздел sci-fi.
При тоя разход, може и да е счупено нещо, ама пък не би ли трябвало да се види, като са му отваряли главите... :pardon:
Може да отидеш до Тенчо или някой от белите сервизи, да ти мушнат.... една камерка в цилиндрите и да премерят компресия.
По принцип, преди ако е харчела по 3-4л 10к, спокойно може да го удвои, ако се е уплътнила след ревизията... абе ](*,)
Поредният недоволен от марката. Аз като предупреждавам да не си вземат хората субару - никой не ми вярва (или да си предвиди за основен, преди да го вземе) :giggle:

@malkstor - ЗВЪННИ на колегата и му обясни ситуацията, за да ти обясни за добавката. Тя не е вълшебна и не е предназначена за това, просто това се оказало страничен ефект. Нека ти обясни и помисли добре, защото си крие рискове, но при тоя мъртвец дето движи колата ти, и да го окотиш - може да ти реши чуденката.

МД, кой ти е предлагал да насади 3.0 на мястото на 2.5?!? Не съм гледал, но това май е свързано и с нова инсталация... не знаех, че още има такива ентусиасти :cool:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Окт 08, 2018 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm
Мнения: 64
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
valqk написа:
МД, кой ти е предлагал да насади 3.0 на мястото на 2.5?!? Не съм гледал, но това май е свързано и с нова инсталация... не знаех, че още има такива ентусиасти :cool:

Той човека си каза, че за такъв вариант ще трябва да се сменят и допълнителни чаркове, така че тази опция не ме устройва.

Относно звъненето - описах с едно изречение какъв е проблема и предпочитам да ми върнат писмен отговор, за да ми служи за справка в последствие, че паметта не ми е най-силната страна, особено за неща, от които не разбирам :)

Пон Окт 08, 2018 3:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
malkstor написа:
@valqk


@Vmax
Подозирам че точно това е станало - предишния собственик е ръгнал някаква добавка колкото да закрепи положението да продаде колата. Ако причината е била зверско прегряване, това подлежи ли на ремонт като цяло? Разхода се повиши осезаемо след обслужването.


Подлежи на ремонт, но само след отваряне може да каже какво е за смяна. Лошото е че сте правили глави и тогава е трябвало да ревизирате и блока, сега ще се получи двоен разход на средства.

Пробвай с добавките, макар много да се съмнявам да променят нещо при такъв разход на масло. Другият вариант е накисване с газ за 1-2 дена

Пон Окт 08, 2018 4:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега malkstor,
обмисли варианта да правиш двигателя възможно най-скоро. При такъв разход на масло...... доста други неща по колата сдават багажа. Предполагам автомобила е със свалени катализатори, ако не, и тях ще махаш. То само ако погледнеш ауспуха трябва да прилича на мазутен погреб ;)
Ето някои насоки, които ще ти помогната да вземеш решение:
1.какво масло ползваш и с какъв вискозитет. Ако е 5В30 просто го смени с 10В40 и пробвай за 1000 км как е
2. провери за течове. В някои случай малки на вид течове на място, в движение са съществени.
3. провери компресия, счупени маслени сегменти обикновено дават отражение
4. провери свещи - при толкова масло учавстващо в горенето свещите ще са дроб. И без камера в цилиндъра те ще дадат достатъчна информация за състоянието на горивната камера.

Добавките помагат, но мъртвец с аспирин не се свестява. Това напоследък е тенденция в ремонтите на Субару (и не само) - двигателя е прегрял, гарнитурата е компрометирана, главите махнати, но някакси никой не обръща внимание на последствията в буталната група. От гледна точка на механика това е логично и ако той не уведоми клиента (който в общия случай си е просто водач на МПС) за тази хипотеза, това е крайно некоректно. Като усилие това не коства нищо при свален мотор - изваждаш и замерваш бутала, сегменти, цлиндри, биелни лагери.
Аз лично намирам единственото обяснение в крайно ограничения бюджет на средностатистическия собственик. Т.е. на него му се казва, че може би трябва да се сменят и сегменти (поне), но той не може да отдели още 250 лв и дава добро двигателя да се затваря с това, което има. Последствията са ясни.

Ако намериш двигател за 500 лв има голяма вероятност да е в по-добро състояние, но трябва да се гледа внимателно от човек, който разбира.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 2

Вто Окт 09, 2018 10:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm
Мнения: 64
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Колега ico_tech, благодаря за съветите :) Сега по точките:

1. След купуването сложих масло 5W30 Amsoil. Като видяхме че разхода е огромен, направихме промивка на двигателя с Protec Engine Flush и сложихме 10W40 Midland. Разлика няма.
2. Течове няма никакви, двигателя беше огледан добре преди и след смяната на гарнитурите на главите. За сметка на това ауспуха е мазен, да.
3. Точно това мисля да е следващата стъпка преди евентуален ремонт или опити с добавки.
4. Свещите ги сменихме при обслужването и смяната на главите с NGK през юни.

Момента с огледа на цилиндри, бутала, сегменти и т.н. го пропуснахме, понеже разхода преди обслужването беше чувствително по-малък, вероятно заради добавки. Като че ли и двигателя работеше една идея по-равномерно.

Доколкото разбирам, 2.5 двигателите се намират по-рядко и цените гонят 2к, което с монтаж + демонтаж + работата по него + допълнителните части се връзва колкото основен ремонт. Добавяме към това и едно 800лв за административните разходи и ... :(

Сря Окт 10, 2018 8:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мен ако питаш никоя добавка не може да свали разхода на масло от 1/1000 до 2/10 000. Ти всъщност нямаш инфо колко е горяла преди интервенцията.
А защо всъщност отваря главите? Прегряваше ли? Щото някои собственици правят това с превантивна цел.
Аз имам и една друга теория защо след смяна на гарнитури колата започва да гори масло на умряло...... ;) Някой пука нещо някъде, някой забравя да сложи вложки.... варианти бол, но трудно за проверка :giggle: .

Не търси цял двигател, а само шортблок, с презумпция, че главите са здрави (обикновено сервиза за глави издава протокол за тестване) и са на няколко хиляди км след ремонт.
Това с 2000 лв за EJ25 е несериозно, защото възстановяване на твоя блок (шлайф вал и цилиндри) не е повече от 500 лв. Т.е. за 2000 лв ще имаш нов мотор с нови части. (https://www.partsology.com/ek715bm-temp-name). За ремонта може да намериш някой по-бавен, но внимателен квартален майстор (пепел ми на устата :facepalm: ) и току виж паднала цената с 50%. С това последното най-много да получа бан ROFL

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Окт 10, 2018 9:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Отворете го тоя мотор, свалете му буталата, измиите ги хубаво, нови сегменти и обратно в блока. Проверка на главите за изкривявания и ако няма (най-вероятно няма да има) ги връщате така без повторни шлайфове. Теглиш му една майна че 2 пъти сменяш гарнитури и продължаваш напред.
Разбира се цилиндри-бутала се замерват да не излезе че се сглобява мотор с прекалено голяма хлабина. Но генерално ако всичко е наред с цилиндро-буталната група цепването на блока е малко безсмислено според мен. В крайна сметка целта е разхода на масло и то бюджетно, нали?

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Сря Окт 10, 2018 10:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По-странното в цялата ситуация е, защо още при първото отваряне никой не е обърнал внимание на повишения разход на масло и предприемане на мерки в тази посока. Всеки нормален майстор ще се сети, че такъв колосален разход на масло трудно ще се получава от гумички на клапани (освен ако не са изпаднали тотално, но това са щели да го видят при свалянето на главите) :-?

Сря Окт 10, 2018 12:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Напълно съм съгласен с колегите.
1. Няма отговор защо е отварян мотора и знаело ли се е за разхода на масло преди отварянето? Какъв е бил?
2. Как така майстора не е видял нищо нередно, а и ако се е знаело за разхода, който ако е бил такъв - няма начин, всичко вътре да изглежда наред.
3. Главите ревизирани ли са? Има ли документ за това и какво им е правено или само са шлайфнати? Има ли течове по мотора в момента? Майстора наистина може да е забравил нещо,а и не само той. Наскоро един майстор ми разправя, как точно така - събира колата след ремонт на главата в шлайф базата и проблем. Пуши та се нетрае и хаби масло. Чесали се седмица проверили всичко, което се сетят и тръгнали да свалят глава, клапани и т.н. Оказало се, че в шлайф базата били забравили гумичките :-~ При мен се оказа, че не са набили добре гумичките и от 16 (на редовак) 4 бяха излезли малко и пушех и понагарвах.... отделно, може и някой маркуч или нещо друго да е забравено и маслото от там да излиза (но това при оглед ще се види). Ако гори толкова много, отзад трябва да пуши като дизел! Пуши ли?
4. Може да се събере и евтино мотора - не да се сменя всичко - само биелни и основни лагери (даже и без сегменти). Тогава няма да е 3-4к. НО това се преценява след разглобяване и мерене на всичко и проверка за допуски. Примерно, аз като правих моя 2.5 смених само лагерите (б/о). Тунела беше ОК. Вала го полираха само. Цилиндрите имаха лека бъчва - в норми. Ключовете на сегментите бяха в норми и в предвид, бъчвата на цилиндрите - само изчистих всичката гняз от всякъде и ги върнахме обратно. ДВГ е направило 70-80к от тогава без никакви ядове. Пипа масло, но в рамките на допустимото - м/у 1.5-2.5л/10 000 в зависимост от карането и маслото... та - да има и евтин вариант. Да не кажа, че ако сложиш нови сегменти на не-перфектен цилиндър (а такъв няма 99% от случаитеи) разхода на масло и компресията може да не са толкова добре, колкото ако са старите сегменти, които са в норма и изглеждат ок - ръб-мъб и т.н. и се върнат по цилиндрите, в които са си били и са се напаснали.
Според мен, така и така ще отваряте - да ти кажат цена само ако се извадят и измият сегменти,бутала и затваряне и ако се цепи блок с мерене, биелни и основни и си прецени.
Не за друго, догодина да не отваряш пак, защото се е разчукал мотора!

Успех. Трябва да се действа. Без отваряне - само си говорим.

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Окт 10, 2018 12:57 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm
Мнения: 64
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Смяната на гарнитурите на главите я правихме, понеже имаше теч от едната, макар и малък. Разхода на масло, доколкото успях да го засека с винаги яко омазаната щека, беше в рамките на нормалното. Не мога да кажа точно колко, но след София - Букурещ - София нямаше забележима промяна на нивото. Поради тази причина решихме да минем с 'малкия' ремонт. В последствие след него на мотора му се отвори мъжки апетита. Ако беше такъв разхода преди обслужването, разбира се щяхме да продължим и с блока, но не беше оправдано тогава. Предишния собственик ми беше казал като разход 1.5 литра на 15000км, което е в рамките на нормалното.

Вътре майстора не мисля че е гледал точно заради ниския разход преди обслужването. Мотора няма течове и не пуши необичайно.
В крайна сметка целта е да не харчи масло над допустимото не заради разхода на масло като пари, а заради нормална работа на двигателя.

Благодаря за съветите, ще се отваря явно. Това с кварталния майстор не съм убеден че е добра идея, въпреки че не го чувам за пръв път като предложение.

Сря Окт 10, 2018 1:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Субару ремонти не се правят от кварталния майстор, защото ще се плаща двойно - това не е Голф или Пасат.
Преди да го отваряш, ако съм на твое място бих пробвал с накисване с газ и мерене на компресия ( преди и след това ).

ПС: Трябва да си 100% сигурен, че мериш маслото правилно - затова се мери винаги на едно и също равно място, за предпочитане сутрин, след като е седяла колата през нощта.

ПС2: @ ico_tech: Ице, цените в София са доста по-различни, а майсторите в провинцията с 1-2 изключения, не са със същите познания като теб и софийските...
 2

Сря Окт 10, 2018 2:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чакай, чакай... ако не пуши - значи не гори масло (или поне не съм виждал такъв случай). Хвани някой да кара зад теб, или лепни камерка да снима ауспуха отзад (ако имаш под ръка - екшън, апарат за който не ти пука....).
Маслото ТРЯБВА да отива някъде. Или изгаря или изтича (а може да тече само в движение и да не се вижда на спряло от къде, но при внимателен оглед ще проличи).
Пример - наскоро си запуших (почити) течовете по хондата. Преди сменях цялото количесто от 3.5л за 10к км с доливане, изведнъж мотора не пипва масло (макар и да подлизва още от някъде и да мирише като спра и падне в/у генерацията). Течовете ми бяха поне 3 от разни семеринги, гарнитурки и си оставяше масло като спреш на земята + 4 'излезли' гумички на клапани (и си пушеше отзад, но не се виждаше в огледалото, а само отзад като се кара - т.е. беше малко).
На Легасито, като пускам дълго надолу и после подам газ отзад става сив облак и се вижда много ясно в огледалото (явно не са ми сложили хубави гумички, защото на 4тата година сдадоха). Въпреки това доливам по 2-4л на 10к (зависи как се кара и с какво масло)!
Твоят разход е огромен! Отзад трябва да пуши като самосвал!

1. Както каза Стани - трябва да мериш на ЕДНО И СЪЩО и 100% равно място. Много пъти ми се е случвало - дръпна щеката (струва ми се равно ама не е), долея и после от минимум, леко съм над макс (защото не съм преценил наклона).
2. Ако колата не е пипвала (или малко) преди ремонта, значи нещо не е направено както трябва. Да не се окаже втори случай без гумички :shock: , но в такъв случай трябва да пуши бая.
3. Ако не го гори - значи някъде е мазало - огледай /те/ добре!
Въобще - добре е да отидеш на сервиз, който си знае работата и да обясниш цялата история и да погледнат и да кажат!
Теча на лявата глава не е трябвало да го пипаш и да закърпваш евтино, ами е трябвало да събереш пари и да направиш двг като хората - с цепене на блока, мерене, смяна на части, ако има нужда... то свършило, но за хора, които четат напред и мислят да карат колата дълго време.

Ако ви сълзи антифриз от лявата глава(на 2.5) - най-вероятно ще изкара 10-20-30к км преди да се увеличи и да трябва да се прави. Не я пипайте и я следете (ниво в радиатора и като можете от долу). Докато стане повече събирайте пари за освновен ремонт. Като съберете 3.5-4-5к (защото може и да мине толкова време, ако не правите над 10-15к/г и можете да отделяте по 200лв (все пак е предвиден разход)/месец за 3г ще ги съберете, а и ще знаете че ви предстои) - направо мотора долу, целият се разглабя. Мери се всичко - тунел, вал, цилиндри, бутала, сегменти (ключове), бутални болтове и т.н.. Задължително сменяте основни и биелни лагери. Сегменти/бутала/ремонтен комплект+борване, ако трябва и следващите 300-400к при навременна смяна на масло е 99.5%, че ще си свиркате и ще сменяте консуматив (по двг и ако не излезе незабелязан проблем с охл. с-ма, та е добре и маркучи да предвидите да смените и ако останат пари и воден радиатор)!
Ако не можете да отделяте по 200лв/месец... по-добре да не си вземате Субари (не, че нещо ама си искат).


п.п Разбира се, това е лично мнение. Ако не съм прав - някой да ме поправи.

_________________
http://www.hostit.bg/
 12

Сря Окт 10, 2018 4:09 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
Чакай, чакай... ако не пуши - значи не гори масло (или поне не съм виждал такъв случай)......

п.п Разбира се, това е лично мнение. Ако не съм прав - някой да ме поправи.


Поправям те!
Тамън няколко основни ремонта съм направил на коли които не пушат отзад въобще, а харчат по 5 литра масло на 10к км. И една която харчи 10 литра на 10к км и като караш зад нея трябва МНОГО да се загледаш за да видиш дим. Същите отдолу сухи все едно преди месец са излезли от завода, няма и сълзичка масло по/под тях.
Съгласен, че е силно съмнително това със увеличаването на разхода на масло след ремонти по главите!

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Сря Окт 10, 2018 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор