Двигателни неволи с 2.5л Outback
Автор |
Съобщение |
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
А какво е становището на сервиза, в който са ревизирани главите и гарнитурите?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
|
|
|
Сря Окт 10, 2018 8:13 pm |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Днес надвечер я оставих там за по-нататъчно разследване. До края на седмицата майстора ще отвори главите да огледа бутала, сегменти, клапани и да замери износването на цилиндрите дали е в допустими граници. След това ще се знае какво има за правене.
|
|
|
Сря Окт 10, 2018 8:42 pm |
|
|
Be happy 1
Регистриран на: Сря Юни 01, 2016 3:34 pm Мнения: 268 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza 2.0
Телефон: 0898831186
Рейтинг: 180
|
Колега аз имах проблеми с моята. Оказа се ,че предишния собственик е правил реглаж при некадърник и контрата остана в мен, за съжаление с кола втора ръка си има риск. Така или иначе аз си бях решила, че ще направя основен ремонт, но не беше удачен момента. Както и да е преглътнах цифрата и реших, че като ще е гарга да е рошава и черна, въпреки че положението не беше толкова тежко и много навреме усетих, че нещо не е наред. Основен ремонт, всичко новичко оригинално, сега на практика съм с нов двигател и определено разликата в поведението на колата е грандиозно. Единствения ми съвет е внимателно да избереш кой да направи този основен ремонт. Другото колегите са го казали, а и са много по- компетентни от мен.
|
14
|
|
Чет Окт 11, 2018 1:50 pm |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Благодаря за съвета, колежке Наложи ми се да преглътна факта, че ще се прави основен ремонт, а човека, който ще работи по него е известен с добро име тук във форума, така че вярвам ще свърши хубава работа. Между другото, чак сега осъзнавам какъв късмет съм извадил с предишната ми кола (Mazda 323F) - за 9 години всички разходи по нея (вкл гуми, ГО, винетки и т.н.) вече са почти колкото за първите 6 месеца на сегашната. Без предстоящия ремонт. Да, доста различни коли са, но ...
|
|
|
Чет Окт 11, 2018 2:03 pm |
|
|
BrainStormeR
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm Мнения: 1017 Местоположение: Варна
Автомобил: Volvo, Legacy 2.5 GT, A6 Allroad
Рейтинг: 70
|
Малко късно е, но принципно преди каквато и да била интервенция се правят възможно най-много проверки за да се изяснят причините. И да не е спам - въпрос за колегите - някой правил ли е така нареченият leakdown тест? Кой, къде и с какъв уред може да направи такъв тест на колегата? Не е популярен в нашите ширини, но от форумите в САЩ знам, че е най-точен за диагностика, особено на Субару.
_________________ BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.
|
|
|
Чет Окт 18, 2018 7:02 pm |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Има развитие по темата: след отварянето се оказа, че има елипсовидно износване на цилиндрите над допустимия максимум. Предполагам се дължи на лоша грижа, защото 270 хил. км. не са като за основен ремонт. Това оставя две опции - ремонт на моя блок или смяната му с друг, и понеже втората е чувствително по-евтина се спрях на нея.
След доста търсене в mobile.bg, cars.bg, olx и т.н. най-добър източник се оказаха групите във фейсбук "Subaru Bulgaria buy- sell | Купува/Продава" и "СУБАРУ КУПУВА ПРОДАВА". Накрая намерих един човек, който предлага ревизирани блокове втора ръка, цитирам "челосан, с нов хонинг, нови сегменти, лагери, уплътнения и семеринги, затворен и готов за монтаж на глави". Цената е 1300, при условие че вземе стария блок, който така или иначе няма какво да го правя. Разбрахме се да го сглоби до края на седмицата и другата да действаме. Лошото е че с документите няма да стане работата, така че обявих код Такоа.
п.п. малко снимки от положението в момента:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Окт 25, 2018 1:54 pm |
|
|
Vmax
|
Колега,
С риск да те разочаровам или хвърля в размисли и съмнения, споделям само лично мнение че си поел по грешен път...
Разбирам че избираш икономически по-изгодният вариант, но как така ремонта на твоя блок ще е по-скъп от ремонт на друг блок ( с презумпцията че е и другият е купен за ремонт )? За да е по-евтин ремонта на въпросният блок от цитираният майстор-продавач, то има само едно обяснение - непълен ремонт.
Аз бих направил следното - мери се твоя блок, преценява се дали става за първи ремонт и се прави с ремонтен комплект бутала, като сменяш, лагери и т.н. за да можеш после спокойно да направиш 200-300- дай боже 500 000км.
ПС: За да ти кривнат така цилиндрите, колата е била прегрявана яко.
|
|
|
Чет Окт 25, 2018 3:33 pm |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Точно заради това снимах и дъното на буталото, и там си личи колко е прегрявано. Това е и причината да заложа на друг блок. Има нещо дълбоко нередно в настоящия ми и не знам какво още мога да очаквам от него.
Може да звучи несериозно, обаче и положението с щеката за маслото ме дразни. В началото си мислех че е заради разположението на двигателя, понеже това ми е първата кола с боксеров. Е така и не разбрах защо не мога да измеря като нормален човек маслото. Един приятел караше преди време едно Legacy B12, сега е с Forester '01 - и с двата нивото на маслото на щеката е рязко и ясно. При мен е омазана с черти по продължение на щеката и понякога ми се е налагало по 15 пъти да вадя, бърша и пъхам щеката, че да получа нещо дето минава за ясно показание. То в един момент имаш чувството че го таковаш тоя двигател, не че му мериш маслото. Това няма как да е нормално.
Относно цената: в сервиза ми казаха, че ремонт на моя блок ще излезе към 4к (с включени труд, части, сваляне и качване на двигател, изпилване на цилиндрите и челосване където трябва + нов хонинг), а с друг, читав блок, ще ми излезне по-евтино (към 2, 2.5к). Ако този се окаже читав, ще се потвърди второто.
п.п. При Тенчо карам колата, че ме питаха няколко колеги на лични. Останал съм с впечатлението, че знае какво прави и работи съвестно, а и опита на хората тук е общо-взето същия.
|
|
|
Чет Окт 25, 2018 8:37 pm |
|
|
Alxx
|
Тенчо поне няма да те пързаля - нещата там са ясни. При високо картерно налягане става така. Не си единствен
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Окт 26, 2018 7:37 am |
|
|
ico_tech
|
Към автора: След този коментар за измерването с щеката да не стане така, че колата да не е горяла масло, ами да е била забита картерната вентилация. Не искам да наливам масло в огъня, но какво му има на дъното на буталото. На мен си ми изглежда добре Цилиндрите със сигурност имат износване. Буталата също. Отварял съм на 170К - изглеждат подобно. Отварял съм на 330К - пак така. Колите вървят и няма драми с 1 лтр/1000 км масло, освен пистън слап. Допуска за износване на Субару е много малък и аз лично бих се учудил, ако е в норма на двигател прескочил 150К. Това не го прави автоматично скрап. Най-вероятно няма да покрие нормите за емисии и ще износва сегментите по-бързо, но не е мъртвец. Апропо, тия надири на цилиндрите долу се виждат през пробките и без да разглобяваш двигателя. Обикновено най-зле е 4-ти.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Окт 26, 2018 12:38 pm |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
За горенето при измерването втория път съм сигурен, защото на студен двигател след изминати близо 1500км, нивото от около максимума беше .. ами щеката беше изцяло суха, ама наистина изцяло.
|
|
|
Пет Окт 26, 2018 1:04 pm |
|
|
BrainStormeR
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm Мнения: 1017 Местоположение: Варна
Автомобил: Volvo, Legacy 2.5 GT, A6 Allroad
Рейтинг: 70
|
PCV клапана контролира "дишането" на картерните газове и се препоръчва смяната му на всеки 100000 км.
_________________ BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.
|
|
|
Пет Окт 26, 2018 1:08 pm |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Благодаря за съвета, колега, смених го с нов преди да я закарам за ремонт. От дефектирал такъв ми казаха, че може да идва разход на масло до 1л/10,000км допълнително. Ако това значи, че ще си меря нивото на маслото по-лесно - чудесно
|
|
|
Пет Окт 26, 2018 2:09 pm |
|
|
mitashki35
Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm Мнения: 514 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
|
Поискай си и писменна гаранция за ремонта.
Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Окт 27, 2018 7:12 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Може ли да попитам колко елипса имат тия цилиндри?
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Чет Ное 08, 2018 9:57 am |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Около 2.5.... стотни ли бяха.. Заводския допуск е до 5, но тук износването не е равномерно, а елипсовидно.
Намерих ревизиран блок за 1300, до края на другата седмица има шанс да имам кола отново.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
|
|
|
Чет Ное 08, 2018 10:33 pm |
|
|
ico_tech
|
Само вметка: в настоящите FSM (менюъли) на Субару стойности за лимита на отклоненията от стандартните размери липсват. Пише само: "Ако не са като стандартните - шлайф" В старите FSM са задени отклонения: (стандарт / лимит) - конус - 0.015 / 0.050 - елипса - 0.010 / 0.050 - хлабина между бутало и цилиндър - 0.010 / 0.050 (0.030) Всичко това е разбираемо - с оплаквания за пистън слап и горене на масло, просто махаш големия допуск и когато никой не може да влезе в него казваш - "ами не сте в норма, затова гаранция .....трудно. Хитро а btw 0.05 си е много за стокови бутала
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Ное 09, 2018 12:09 am |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Мнения: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Да обобщя резултатите от цялата галимация: след смяната на блока с ревизиран (предоставен от Иван Панчев, благодарности за което) вече над 3000 км всичко изглежда наред - разхода на масло е пренебрежимо малък (Ravenol 5W40) и двигателя звучи осезаемо по-добре Още не смея да настъпвам над 4к оборота, че трябва да се доразработи още 3-4 хил. км.
|
5
|
|
Пон Апр 22, 2019 11:51 am |
|
|
valqk
|
Ще ме прощаваш, ама има смисъл да се хвалиш след 3-4 смени на масла... и дано всичко е наред!
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Апр 22, 2019 2:05 pm |
|
|
vizor
|
Абе какво е това разработване 3000-4000км с масло с friction modifier-и? Правите ремонт, мерите, разбирате... и накрая някой трясне такава глупост. Какво е "разработването" точно се замисли и ще видиш каква глупост е това с 4000-50658766985698 километра каране. И разбираш кога се е разработило като си мериш компресията. А не "чакай да покарам още малко така". После защо стават аварии с елипси и каквото и да било там.
И на буталото горе му няма нищо. Има му, че някой го е карал години с едно и също масло. Никой не е напрваил нито една промивка на двигателя, като цяло... никога? И буталото няма много нагар.
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 9:07 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|