Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Мар 19, 2024 1:58 pm



Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
 Оборотите се вдигат много, когато изключа от скорост 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте!

Колега Alxx, много ме затруднява твоя въпрос! Причината е, че нито едно от изброените не съм забелязал да го има!
Май трябва да направя снимка!
Мислех си до сега (преди да ме попиташ тези неща) че колата си работи на газ както другите коли с обикновено газово.
От изпарителя, газта отива в една плочка, която е сложена в началото на всмукателния колектор, веднага след кутията на възд. филтър. И...няма друго! Забелязал съм, че когато отпуснеш педала на газта, и се затвори дроселната клапа, моторчето за празен ход си отваря своята си клапа, по електронен път, и така регулира празния ход. .... Но дали е така, не съм мн. сигурен. :-?
Може би най-добре ще е да снимам всм.колектор и маркуча на газта, и тогава да си кажете мнението?!

п.п. Колега Alxx, в по-горните коментари те попитах как точно се прави впръскването на спрея и може ли да бъде друг вид, например, за чистене на карбуратори, но явно не си видял. И сега те моля, опиши ми точно каква е процедурата и може ли да се ползва споменатия спрей?

Благодаря!

Чет Ное 29, 2018 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3852
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може и с тоя. Пръскаш на работещ мотор набедените за дърпащи въздух места и ще усетиш по промяна на оборотите или тресенето.
Моторчето ти за празен ход отваря и регулира, ама я кажи откъде дърпа газ? Ако е само от плочката, то в моментите на отворено моторче вакуумът при плочката е много малък и за да дръпне газ, ще трябва да държиш изпарителя много отворен и колата постоянно ще е в много богато, което обяснява проблема с оборотите. Ял съм го тоя - и моята първо обикновенна газ й слагах. Ако е така както мисля, ще трябва да направиш една гяволия, иначе оправия няма.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Ное 30, 2018 12:23 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3852
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Покарай я на бензин ден-два и ако проблемът изчезне, това е отговорът на загадката.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Ное 30, 2018 7:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Много ти благодаря, колега!
Ще покарам на бензин, да видим... Ще пробвам и метода със спрея, за всеки случай.
А, снимка на колектора задължително ще направя, нека само малко се стопли времето...
защото...не виждам допълнителни маркучета от основния, за газта, и ми се струва, че си
абсолютно прав! Но, снимката ще покаже!

Поздрави! :)

Пет Ное 30, 2018 12:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги!
Разглобявах, проверявах за скъсани (пукнати) маркучета, пръсках със спрей около дросела да не би да смуче въздух
от някъде...е, няма и няма! Всичко е наред! А, когато колата се движи (изключвам от скорост и върви по инерция), оборотите не падат под 1500-1200. Когато спре, не се движи, се нормализират - на 900. Това е на газ. На бензин прави следното нещо; колата се движи, изключвам от скорост, оборотите започват да спадат доста бързо (нормалното), стигат до 1200 (гледам оборотомера) и сякаш стрелката отскача леко на горе за момент, но после продължава да слиза надолу докато стигне 900. Разбира се, това го прави двигателя, моторчето за празен ход отваря точно в този момент. И сега вече почти съм убеден, че нещо казва на компа, че колата се движи и той подава сигнал на моторчето за празен ход!
Но, направих и снимки на свързването на газта, ето ги!
Ако забележите нередности, моля споделете мнението си!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Дек 05, 2018 2:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
това е първата снимка, общ изглед на нещата.
ето о малко по-подробно;


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Последна промяна pavkata11 на Сря Дек 05, 2018 2:53 pm, променена общо 2 пъти


Сря Дек 05, 2018 2:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
и тука под друг ъгъл, за да е по-разбираемо


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Дек 05, 2018 2:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2416
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прави ли го на ниска скорост или само примерно над 50-60? Ако е само на по-висока - пробвай да закриеш въздухозаборника на половина (ако ти е на гредата на капака, а не в калника).
Също така, гледам, че газовата е с автоматично регулиране на високите обороти (не е с кранче, а самото газово го регулира), не е невъзможно и от това да е, но там трябва да ти помогне някой, който разбира от конкретната марка газови и има кабел.
Явно, проблемът е в газовата, защото описаното поведение на бензин, за мен е номално...
Отделно - не знам защо се вталясваш толкова - и без това не е много хубаво да се кара на свободна (по ред причини), а колата не гасне на свободна - та не е толкова проблем. Карай си така :pardon:

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Дек 05, 2018 2:54 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да, колега, това дето е на маркуча на газта е някаква клапа с моторче, която отваря и затваря притока на газ към ДВГ. По принцип си работи, проверил съм го, но...е направено да не работи!!!! :-? има стопорен винт, който е завит и клапата винаги е в отворено положение! Не ми е ясно защо е така?!

и на ниска скорост го прави! и най-дразнещото е, че в града като наближиш знак "стоп", аз обикновено изключвам от скорост и си спирам плавно, и през това време докато спра, колата бръмчи на високи обороти! Ей това е много изнервящо!

Сря Дек 05, 2018 3:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2416
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Щом на бензин не го прави - трябва да намериш кой да ти оправи газовата :-~
Или спирай на моторна спирачка :pardon:
може да пробваш да отвиеш винта и да видиш дали и как ще работи... ама очаквай проблеми.

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Дек 05, 2018 3:15 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3852
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно каквото си мислех е. Махай клапата и си сложи тройник с врътки. Единият изход - в плочката. Другият изход(врътката на минимум!)към друг тройник с маркуча на моторчето за празен ход(този без врътки, просто тройник) и после бегом на газанализатор за реглаж. Пуска се тройник към моторчето за празен защото то не премоства дросела с канал около него, а тегли въздух директно от филтъра, което го лишава от газ на празен ход. Затова си преобогатил сместа и имаш празен ход, ама задържаш обороти.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Дек 05, 2018 7:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря колега Alxx
Точно твоя коментар очаквах! Обаче...може ли малко по-подробно да ми обясниш? Или снимка да качиш, че много сложно ми се струва-един тройник, втори тройник, не схванах кое къде отива! Или схема нещо да ми нарисуваш?
Но, усещах, че ще излезеш прав!
Благодаря ти!
Ще чакам схема и разяснение! :)

Сря Дек 05, 2018 10:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3852
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Отиди на газаджия и му покажи написаното. По-подробно от това здраве му кажи.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Дек 06, 2018 8:49 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ок. Благодаря колега! :)

Чет Дек 06, 2018 12:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 655
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tst написа:
Това на газ ли е или на бензин и ако е на газ какво се случва, когато е на бензин и обратно?
Ако това се слува на газ както предполагам, е необходима настройка на газовата - не случайно след смяна на въздушен филтур се случва тази промяна...



Колега, можеше да си решиш проблема преди 10 дена.

Чет Дек 06, 2018 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! Колега, описах какво се случва на бензин. Почти е незабележимо. А, след смяна на възд. филтър правих настройка на газовото. Интересното е, че оборотите са високи само когато колата се движи! На място като подам газ и отпусна педала, оборотите си спадат до нормалното. Вече много пъти правя слединя експеримент; спускам се по надолнище, изключвам от скорост, оборотите застават на около 1500 и си стоят там! Спирам, по средата на надолнището и оборотите се нормализират. Отпускам спирачката без да подавам газ, колата тръгва надолу сама, набира скорост(не натискам педала на газта), оборотите си стоят на 900. Само да подам леко газ-застават на 1500(без да съм включвал на скорост) Спирам-спадат! :-~
Мисля си, че нещо казва на моторчето, че колата се движи и то подава газ. Когато спра, една секунда и об. спадат!
Пробвах да завъртя въздуховода настрани, на зад, към двигателя(махам другите части от кутията на възд. филтър и слагам тръба, която я завъртам на различни страни), да не би от въздушната струя да създава налягане или пък вакум, но не е и това!

Съб Дек 08, 2018 11:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Искам да закарам колата на диагностика на газ-анализатор, но в интернет не откривам такъв майстор или сервиз в Шумен (където ми е най-близо)
Чета тук, във форума за Белите сервизи, за Варна, ама то писано, писано, и кога е писано...всеки казва, "тези са мн. добри", ама кога е ходил, работи ли още този сервиз, на същото място ли е...един бог знае... И затова ви моля, ако някой знае за майстор или сервиз в Шумен или Варна, и е ходил на скоро, нека ми напише! Ама да са наистина свестни хората, и разбиращи на марката, и знаещи какво правят!

Поздрави на всички!
Лека вечер!

Съб Дек 08, 2018 11:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравей колега,
от личния ми опит с подобен проблем ти препоръчвам да смениш датчика за неутрална скорост.Не да го почистиш, както си писал по-горе, а да го смениш с нов! Този датчик си е консуматив за Форестър и ако твоя е оригиналния е на 20 години, при това с неизвестно как и от кого поддържана скоростна кутия...просто си е за смяна. Играл съм го тоя филм с почистването...ами проработи за малко, после започнаха разни грешки с бедна смес, вдигане на обороти по инерция и т.н.Смених го с нов,оригинален ( купен от Павлин) и всичко си дойде на мястото. Има два вида такива датчици - едните са с бяла букса и кабел, другите с кафяви такива. На теб ти трябват кафявите. Цената е 50-на лв.(+-5), а смяната можеш да си направиш и сам, дори има снимки на колега от Бургас във форума, който беше сменял тази част на Аутбек.
След смяната си занули компа с откачане акумулатора за 15 минути и процедурата по обучване ( също я има във форума) и покарай колата 100-на км.на бензин, без да прехвърляш на газ.Би трябвало всичко да се оправи.
Поздрави и успех.

Вто Дек 11, 2018 6:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ей, колега, жив и здрав да си! Отговори на няколко мои въпроса! Преди време бях питал тук, във форума, дали трябва да се прави обучение на компа на тези старички коли като моята, след откачане на клемата, но така и никой не ми отговори.
И, да, моя датчик е с кафява букса, и не се знае дали е сменян.

Благодаря ти!

п.п. Имам няколко въпроса, малко смешни ще ви се сторят, но като не знам...по-добре да питам! И за да не пускам нова тема, ще ги задам тук.

1.Скоростната кутия и диференциала отделно ли са, или са в едно? И от къде се налива масло в ск. кутия? Защото, виждам пробка за източване и място от където да се налее(през щеката за проверка на нивото), но те се намират под и над полуоските, и си мисля, че това е за дифа. А за ск. кутия, не виждам пробки. И затова питам дали са едно, или аз не гледам където трябва?
2.Светва ми лампата за вдигната ръчна когато карам. Естествено веднага проверявам да не съм я забравил. Възможно ли е към тази лампа да е закачен датчик за външна температура и когато е под нулата, да сети, или някъде кабелчето прави комшулук с масата? Защото някой път светва, после изгася, някой път изобщо не светва, а друг път изобщо не изгася...премигва...

Благодаря за мненията ви!

п.п. колега, как да намеря Павлин, тук, във форума, за да му изпратя запитване за датчика?

Вто Дек 11, 2018 8:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Маслото на кутията и дифа е едно -това е за ръчна кутия!
Налива се през щеката.
Лампата за ръчна светва обикновенно когато накладките са поизносени, при което нивото на спирачна течност намалява и датчика отчита ниското ниво ,затова и премигва/лампата е обща за ръчна и ниво на спирачна течност/.Провери си предните накладки и ако са наред долей малко течност.
Датчик може да провериш и тук:

viewtopic.php?f=10&t=3791

Вто Дек 11, 2018 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор