Автор |
Съобщение |
pol_petrov
Регистриран на: Чет Яну 12, 2012 11:17 pm Постове: 12
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги , Форито е с газова и гасне на празен ход без значение при студен или загрял двигател ,започна да го прави когато времето застудя . Не винаги го прави ,но когато се случи е невъзможно да запали без да подам газ . Моля споделете мнения ! Благодаря предварително.
|
|
|
Сря Дек 26, 2018 12:16 pm |
|
|
Alxx
|
Почисти канала, където влиза №7 и самия дросел. Клапани регулирал ли си скоро?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Дек 26, 2018 3:26 pm |
|
|
pol_petrov
Регистриран на: Чет Яну 12, 2012 11:17 pm Постове: 12
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
|
Здравей колега , Ще го направя и ако няма ефект ще регулирам и клапаните понеже не съм ги регулирал от както съм купил колата . А може ли да е от ламбда сонда ? И с какъв спрей да почистя дросела ? Благодаря!
|
|
|
Пет Дек 28, 2018 12:04 pm |
|
|
Alxx
|
Според мен няма опция да гасне от сонда. Дросел чистя(аз!) със спрей за чистене на такъв или като заместител спрей за чистене на спирачки. Но, не го пръскам(за да не попадне вътре в механизъма ако е електронен), а го бърша с накисната памучна кърпа. Обаче вътре в канала на IACV ще пръскаш, няма как. Забърши после всичко излишно преди да палиш колата.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Дек 28, 2018 8:25 pm |
|
|
automan
Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm Постове: 183 Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
|
Твърде вероятно е угасването на студен двигател да се дължи на затегнали клапани. Имах такъв проблем.
|
|
|
Пет Яну 04, 2019 10:35 pm |
|
|
OFFROADER
|
Аз имам идентичен проблем, много дразнещ който все още не съм разрешил. При мен обаче проблемът го има само на студено. На кратко. Сутрин паля колата и я оставям да работи докато я изчистя от снегът. Двигателя си работи нормално и след около 1-2 минути оборотите започват да падат, двигателят се тресе много и колата понякога гасне. Паля на ново, двигателят си заработва пак нормално и след 1-2 минути пак същият ефект. Проблемът изчезва след като колата загрее леко( примерно след 5 минути работа) . Колкото е по-студено толкова проблемът е по-изявен. Засега съм нарочил ламбда сондата. Ще кажа защо. Една сутрин включих телефона и реших да видя какво се случва( с торк). Забелязах, че когато сондата тръгва да отчита(да сработва) се явява този проблем с оборотите. Сместа става твърде бедна и някакси много бавно успява да се върне в нормални граници. Когато в този момент се загаси двигателя и се запали наново, сондата не работи докато се подгрее и затова оборотите са добре и след като сработи се получава същият ефект.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пет Яну 11, 2019 11:37 am |
|
|
rakita
Регистриран на: Сря Юли 01, 2015 9:30 pm Постове: 7 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 АТ
Рейтинг: 0
|
Сместа е бедна заради натегнати изспускателни клапани. В момента когато сондата започне да работи,компютъра започва да обогатява сместа и задавя двигателя.Дългосрочния трим е яко на минус.
|
|
|
Съб Яну 12, 2019 9:07 am |
|
|
Пламен Янев
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 5:21 pm Постове: 165 Местоположение: Търговище
Автомобил: Impreza Outback 2.0;125;2005
Телефон: 0894736253
Рейтинг: 136
|
OFFROADER написа: Аз имам идентичен проблем, много дразнещ който все още не съм разрешил. При мен обаче проблемът го има само на студено. На кратко. Сутрин паля колата и я оставям да работи докато я изчистя от снегът. Двигателя си работи нормално и след около 1-2 минути оборотите започват да падат, двигателят се тресе много и колата понякога гасне. Паля на ново, двигателят си заработва пак нормално и след 1-2 минути пак същият ефект. Проблемът изчезва след като колата загрее леко( примерно след 5 минути работа) . Колкото е по-студено толкова проблемът е по-изявен. Засега съм нарочил ламбда сондата. Ще кажа защо. Една сутрин включих телефона и реших да видя какво се случва( с торк). Забелязах, че когато сондата тръгва да отчита(да сработва) се явява този проблем с оборотите. Сместа става твърде бедна и някакси много бавно успява да се върне в нормални граници. Когато в този момент се загаси двигателя и се запали наново, сондата не работи докато се подгрее и затова оборотите са добре и след като сработи се получава същият ефект. И аз имам идентичен проблем,като при мен симптомите са абсолютно същите.Само на студено и при мен след като запаля след около 15-20 сек.,оборотите падат,колата притриса.След около 5-10 сек. се изфорсира сама, и го повтаря още един път тва тресене. Следва ново изфорсиране, имай в предвид плавно покачване на оборотите до 1500,и вече всичко приключва.Оборотите и всичко друго се успокоява без да трепне.Прави го както при теб само при температури около и под нулата.Ако подам газ при пропадане на оборотите,следва нов срив,тресене и гаснене.Без да подавам газ се оправя сама. И аз все още не съм открил проблема.Имах подозрения в газовата,но изпробвах варианта при затворена газ.бутилка,и каране на бензин 2-3 дни.Проблема си остава.
|
|
|
Съб Яну 12, 2019 10:30 am |
|
|
OFFROADER
|
rakita написа: Сместа е бедна заради натегнати изспускателни клапани. В момента когато сондата започне да работи,компютъра започва да обогатява сместа и задавя двигателя.Дългосрочния трим е яко на минус. Смея да твърдя, че това няма нищо общо с клапаните. Моите са регулирани преди 3000 км. И как примерно ще обясниш, как клапаните не оказват влияние на двигателя преди да сработи сондата и всичко е добре. Пламен Янев написа: И аз имам идентичен проблем,като при мен симптомите са абсолютно същите.Само на студено и при мен след като запаля след около 15-20 сек.,оборотите падат,колата притриса.След около 5-10 сек. се изфорсира сама, и го повтаря още един път тва тресене. Следва ново изфорсиране, имай в предвид плавно покачване на оборотите до 1500,и вече всичко приключва.Оборотите и всичко друго се успокоява без да трепне.Прави го както при теб само при температури около и под нулата.Ако подам газ при пропадане на оборотите,следва нов срив,тресене и гаснене.Без да подавам газ се оправя сама. И аз все още не съм открил проблема.Имах подозрения в газовата,но изпробвах варианта при затворена газ.бутилка,и каране на бензин 2-3 дни.Проблема си остава.
Абсолютно същите симптоми при мен, просто не ги бях описал подробно. И колкото е по-студено(примерно под -10) проблемът е по-неприятен. По няколко пъти паля и я изгасвам докато влезе в режим. Газовата я изключвам като вариант, понеже карам на къси разстояния на бензин. Казаха ми за вариант, че от карането на газ бензиновият компютър е направил други адаптации, но и в това не съм убеден. Преди месец съм трил адаптации и проблемът пак си го има. За старият модел Форестър бях чел из руските форуми, че си има проблем с паленето при ниски температури и слагаха някакъв резистор на температурният датчик за да лъжат компютъра и колата палела по добре. Не мога да се сетя но ще потърся къде съм го чел.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Нед Яну 13, 2019 8:57 pm |
|
|
Vmax
|
Стара драма е температурния датчик и действително прави подобни магарии. Ако имаш торк диагностика го закачи сутрин на студено да провериш дали отчита правилно. Ако сте със стъпково моторче пробвайте с почистване и смазване. Наскоро BAlexandrov беше писал че с времето смазката губи свойствата си и докато не стопли малко моторчето прави проблеми.
|
|
|
Нед Яну 13, 2019 11:52 pm |
|
|
rakita
Регистриран на: Сря Юли 01, 2015 9:30 pm Постове: 7 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 АТ
Рейтинг: 0
|
Offroader, щом ти са регулирани клапаните е много ясно че това не е твоя проблем. А в случай че някой не си ги е регулирал скоро и прави подобна мизерия, обяснението е че докато сондата не работи компа подава гориво по зададена таблица, а заработвайки обогатява сместа. Прикачени файлове: IMG_0108.jpg Това са данни преди реглаж на клапани.
|
|
|
Пон Яну 14, 2019 7:17 am |
|
|
Пламен Янев
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 5:21 pm Постове: 165 Местоположение: Търговище
Автомобил: Impreza Outback 2.0;125;2005
Телефон: 0894736253
Рейтинг: 136
|
Когато купувах колата,клапаните бяха регулирани в Субару(Варна).Симптома го имаше,но много слабо.Лятото дори го забравям,изразява се в само леко колебание на оборотите(пак два пъти)и всичко заспива. Когато съм занулявал и адаптирал по схемата във форума се оправя за една седмица.В последствие ден след ден,симптома пак се появява леко полеко. Мислих за газов инжектор(пикаещ),който пуска газ и дави мотора сутрин,но го изключих след като затворих бутилката и карах доста на бензин.Предварително пак занулих компа и адаптирах. Мислих за темп.датчик(проблема се задълбочава при по-студено време),и моторчето за празния ход.Май първо ще се гледа моторчето за пр.ход,това не съм го чистил 70 хил.км.
|
|
|
Пон Яну 14, 2019 6:57 pm |
|
|
cfc
Регистриран на: Пон Окт 31, 2016 10:48 pm Постове: 29
Автомобил: Outback B13 H6
Рейтинг: 5
|
И аз имам подобен проблем. Не е от дроселовата клапа и не е от адаптирането на компютъра. Компресията също е добра.
Някой за PCV клапан да се е сещал?
|
|
|
Вто Мар 26, 2019 11:18 pm |
|
|