Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
nikentce
|
dancho.danev написа: Стила на каране е от съществено значение за живота на съединителя. До сега съм навъртял над 220 хил. и продължавам да си карам с оригиналния. Даже на последния сервиз поисках проверка, но всичко още е Ок. По всяка вероятност ще изкара до 300 хил. без проблем.Но не се правя на рали пилот и не тегля нищо. На евтиния едномасов маховик едва ли ще можеш да минеш. То ако можеше до сега всеки щеше да го е направил. Данчо - ти си направо образец за щадящо използване на съединител, особено на Subaru.
|
|
|
Вто Ное 13, 2018 12:13 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Значи да не се вживявам толкова, а да сипвам дизел и да карам. Аз също не съм състезател по принцип, а и с малко дете отзад няма как да съм! :-) Първият собственик явно също не е бил. Относно твърдия маховик предположих, че щом няма пружини, няма как да се разхлопа и дисбалансира, но явно греша, идеята е явно да гаси вибрации, поне докато е здрав. Мисля, че препоръка за смяна на съединител и маховик на определени километри с превантивна цел едва ли има, дори и хората на запад не са луди да изсипват по 1000+ € за превантивни ремонти... Обаче с факта, че при налагаща се смяна на съединител е желателна смяната и на маховика, съм напълно съгласен. :-)
Изпратено от моят ASUS_Z00AD с помощта на Tapatalk
|
|
|
Вто Ное 13, 2018 1:40 pm |
|
|
nikentce
|
dendim написа: ..... Мисля, че препоръка за смяна на съединител и маховик на определени километри с превантивна цел едва ли има, дори и хората на запад не са луди да изсипват по 1000+ € за превантивни ремонти... Обаче с факта, че при налагаща се смяна на съединител е желателна смяната и на маховика, съм напълно съгласен. :-)
Съединител и маховик са консумативи, така както и накладките, и гумите, и т.н., та както смятам, че е редно да си смениш накладките преди да застържат на умряло по диска, така не виждам нещо лошо да си смениш превантивно съединителя и маховика. Километри за съединител е много относително да набедиш, но за маховика го дават да се сменя на 200 000 км. Подчертавам дебело, че говоря най-вече за нашия мотор. Сигурно на едно бензивново Subaru няма да му стане нищо на мотора, ако го караш до пълно отказване на съединителя, но при нашето дизелче едва ли някой механик ще си заложи думата
|
|
|
Вто Ное 13, 2018 2:28 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Съгласен съм, че съединител и маховик са консумативи и се сменят като такива. Казах само, че не знам да има препоръки за смяната им, както всъщност няма и за смяна на накладки. Свършат ли, сменяш, това е. Моето мнение е, че маховикът е добре да се смени със съединителя, когато се налага смяна. А 200 хил. км са напълно достатъчни за изхабяването на феродовия диск, в общия случай, особено при повече градско шофиране. Проблемът може би е в това, че за накладките имаш датчик или поне пластина, която засвирва по диска и те предупреждава, а и накладките се виждат. А съединителя и маховика не се виждат, може да се усети по само по косвени признаци, че предстои проблем. За това питаше колегата Shinevfx преди няколко поста. В крайна сметка не всички са запознати в детайли с устройството на автомобила, и в общия случай вероятно оттам идва и масовия проблем с коляновите валове... от недоглеждане и необръщане на внимание на новопоявили се симптоми като шумове, вибрации, притрисане и др.
|
|
|
Вто Ное 13, 2018 3:27 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Проблема с коляновия вал изобщо не е масов! Едва 8% от първите дизели имат този проблем. Останалите си вървят без проблем. Тази масовост я има само в България защото всеки се мисли за тарикат и желае да кара кола на малко години и километри, при това на тънка лайсна. Една част от тези дефектирали коли влязоха като "нов внос," търговците реализираха дебели печалби, а купувачите започнаха да реват с пълно гърло. Възможно е горе описаните проблеми да имат някакво значение, но ако си изтеглил късата клечка и твоята кола е между тези фатални 8% нищо не можеш да направиш. Пък ако щеш сменяй масло на 5000км и съединител с демфер на 50 000.
|
|
|
Вто Ное 13, 2018 5:02 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Ето затова кола втора употреба се купува само от Германия, за предпочитане от немска автокъща с доказан имидж. Или от БГ от първи собственик, колата да е закупена от представителството на марката. Аман от "автотърговци"-измамници. Все пак 8% е много голям процент в световен мащаб, според мен. И все пак вероятно всичко е до късмет, да се надяваме на дългата клечка! Качествена поддръжка в добри сервизи, навременна смяна с хубави масла и консумативи, ремъци, ролки, ослушване за симптоми на тръгнал съединител и маховик, проверка на дюзи, читава нафта, някоя друга добавка, и газ... пък к'вото стане!
|
|
|
Сря Ное 14, 2018 1:15 am |
|
|
nikentce
|
dendim написа: Ето затова кола втора употреба се купува само от Германия, за предпочитане от немска автокъща с доказан имидж. Или от БГ от първи собственик, колата да е закупена от представителството на марката. Аман от "автотърговци"-измамници. Все пак 8% е много голям процент в световен мащаб, според мен. И все пак вероятно всичко е до късмет, да се надяваме на дългата клечка! Качествена поддръжка в добри сервизи, навременна смяна с хубави масла и консумативи, ремъци, ролки, ослушване за симптоми на тръгнал съединител и маховик, проверка на дюзи, читава нафта, някоя друга добавка, и газ... пък к'вото стане! Строшените и позакърпени коли дето ни ги пробутват тук нали пак джамбазите от Германия ги купуват, и там са строшени първоначално? Масовият немец има техническа грамотност и обслужва регулярно, ама като кара постоянно по магистрали на границата на червената зона на оборотите..... Единствено колата на "баба Ханке" прави разлика По-скоро другото, което казваш е по-важното - доказан прозиход и поддръжка, пък дали от Германия, дали от тук..... Айде стига сме ги мислили тия железа, че дойде сезонът на ракията и сланинката
|
|
|
Сря Ное 14, 2018 9:26 am |
|
|
ico_tech
|
Ти виж да увеличиш добива на виното Нали колата върви Няма формула за превенция на този проблем - или си в кофти серията или се радваш на живота. Няма формула за евтино преправяне на кофти проектиран двигател. 8% - не знам откъде е това число, но ако е вярно, това е катастрофа за всеки производител. По скоро 0.8% щото още ги купуват тия дизели на вторичния пазар. И този проблем нямаше да е такъв проблем, ако пазара беше наводнен с части (блокове) както е за бензиновите модели. Боксер дизела беше и ще си остане екзотика за 10 годишния си живот на този свят (2008-2018) - само миг в сравнение с динозаврите в дизеловия сектор (Рено, Ситроен, МБ). Добре, че след няколко итерации - промяна на вала, промяна на блока, промяна на хлабини в основни лагери, промяна предвателни числа на кутията (2012), Боксер дизел CVT 2014 и прочие закрепиха положението. Не успяха да се справят само с емисиите и това е основната причина да изоставят този екзотичен проект. А както знаем в момента дизеловата технология е на дръвника и плаща луди пари за обезщетения, такива, каквито Субару корпорация никога не може да си позволи с микро дела си в световната индустрия.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Ное 14, 2018 10:11 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: dendim написа: Ето затова кола втора употреба се купува само от Германия, за предпочитане от немска автокъща с доказан имидж. Или от БГ от първи собственик, колата да е закупена от представителството на марката. Аман от "автотърговци"-измамници. Все пак 8% е много голям процент в световен мащаб, според мен. И все пак вероятно всичко е до късмет, да се надяваме на дългата клечка! Качествена поддръжка в добри сервизи, навременна смяна с хубави масла и консумативи, ремъци, ролки, ослушване за симптоми на тръгнал съединител и маховик, проверка на дюзи, читава нафта, някоя друга добавка, и газ... пък к'вото стане! Строшените и позакърпени коли дето ни ги пробутват тук нали пак джамбазите от Германия ги купуват, и там са строшени първоначално? Масовият немец има техническа грамотност и обслужва регулярно, ама като кара постоянно по магистрали на границата на червената зона на оборотите..... Единствено колата на "баба Ханке" прави разлика По-скоро другото, което казваш е по-важното - доказан прозиход и поддръжка, пък дали от Германия, дали от тук..... Айде стига сме ги мислили тия железа, че дойде сезонът на ракията и сланинката Не е от Германия. Масовият внос на изтърбушени кошници е от Италия. А както вече всички знаят, италианците не могат да поддържат автомобили... А напоследък стана модерен вносът на избушляци от италианската част на Швейцария, където манталитетът по отношение на поддръжката на автомобили е същият или подобен като в Италия... изтекли прегледи, липсващи сервизни книжки, с един комплект гуми-галоши, с по 1 ключ, кърпени в час по трудово... а за сервизна история изобщо не се коментира... ама е евтинджос за сметка на това!
|
|
|
Сря Ное 14, 2018 11:14 am |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
|
Сря Ное 14, 2018 12:15 pm |
|
|
nikentce
|
ico_tech написа: Ти виж да увеличиш добива на виното Нали колата върви ........ Увеличил съм го - 1 тон източихме миналия месец А коментарът ти относно темата е както винаги - кратък и железен
|
|
|
Сря Ное 14, 2018 12:16 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
ico_tech написа: Ти виж да увеличиш добива на виното Нали колата върви Няма формула за превенция на този проблем - или си в кофти серията или се радваш на живота. Няма формула за евтино преправяне на кофти проектиран двигател. 8% - не знам откъде е това число, но ако е вярно, това е катастрофа за всеки производител. По скоро 0.8% щото още ги купуват тия дизели на вторичния пазар. И този проблем нямаше да е такъв проблем, ако пазара беше наводнен с части (блокове) както е за бензиновите модели. Боксер дизела беше и ще си остане екзотика за 10 годишния си живот на този свят (2008-2018) - само миг в сравнение с динозаврите в дизеловия сектор (Рено, Ситроен, МБ). Добре, че след няколко итерации - промяна на вала, промяна на блока, промяна на хлабини в основни лагери, промяна предвателни числа на кутията (2012), Боксер дизел CVT 2014 и прочие закрепиха положението. Не успяха да се справят само с емисиите и това е основната причина да изоставят този екзотичен проект. А както знаем в момента дизеловата технология е на дръвника и плаща луди пари за обезщетения, такива, каквито Субару корпорация никога не може да си позволи с микро дела си в световната индустрия. Това за 8-те % го знам от собственика на сервиза в който ми поддържат колата. Много е! Особено за кола която се слави със здравина и надеждност, но уви е вярно.
|
|
|
Сря Ное 14, 2018 7:39 pm |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
А може ли да се приеме, че двигатели преминали 150- 200к км са от безпроблемните? До колкото знам, скъсването на вала става на доста ранен етап, преди 100к, дори и по- малко.
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 12:07 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
|
Чет Ное 15, 2018 3:06 pm |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
Здравейте колеги,
Ето и на мен ми се случи, тази седмица, на магистрала Тракия при 140, леко изтропа двигателя и светна таблото...
Купувана е от България, на 170 хил. км, карана е само с Ред Лайн след гаранцията и пак...
Сега съм в дилема - дали да дам 8 К лева за двигател Евро 5, включително труда (от препоръчан източник, но втора ръка)
ИЛИ
да продам купето за някаква сума (впрочем, колко би трябвало да струва?) и да се насоча към следващата?
Някой има ли опит със смяна на двигател с Евро 5? Дали ако двигателя е читав, просто се качваш и караш или следват други проблеми?
Благодаря предварително за отговорите.
|
|
|
Пон Дек 31, 2018 4:25 pm |
|
|
nikentce
|
Jores написа: ..... Благодаря предварително за отговорите. Съжалявам колега. Твоят случай показва, че не е само до смазване с хубаво масло. Да не те обезкуражавам, но 8 хилки ще ти е само покупката на нов шорт блок. Иначе към 12 хилки идва цялостния ремонт съпровождащ смяната му. Ако купето ти е запазено и в отлично състояние - бих сменил с нов шорт блок. Като си направиш една равносметка за тези 12 000 лв. какво ще вземеш дето да не инвестираш нищо сериозно през следващите 200 000 км. поне. А и по-голямата част от ремонта се избива само от горивото за първите 100 000 км., освен ако не си склонен да караш на газ де. Лично за мен по-големият въпрос е на кой да се довериш за поръчката и смяната на блока.
|
|
|
Пон Дек 31, 2018 6:12 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
|
Вто Яну 01, 2019 4:59 pm |
|
|
ivovarna
Регистриран на: Пет Окт 23, 2015 1:59 pm Мнения: 19
Автомобил: Outback 2.5 CVT
Рейтинг: 0
|
Това хоро съм го играл, и силно препоръчвам да се продаде форито на части и да се бяга на бензин. При мен беше отдавна и купетата бяха по 5+ бона... за съжаление сега едва ли някой ще даде 3-4... Но всичко е възможно... особено за кола с история в БГ...
Отиването на нов двигател не решава проблемите.... остава лошото чувство от случката и човек започва постоянно да чува шумове и тракания...
|
|
|
Пет Яну 04, 2019 3:11 pm |
|
|
nikentce
|
ivovarna написа: ....... Отиването на нов двигател не решава проблемите.... остава лошото чувство от случката и човек започва постоянно да чува шумове и тракания... Лошото чувство от минала случка и "чуване" на тракане не може да се каже, че са нерешени проблеми защото не ти бъркат в джоба. Нерешен проблем би било да се скапе пак блокът в следващите 100 000 км., след като си изсипал 12 бона за него.
|
|
|
Пет Яну 04, 2019 3:35 pm |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Аз не бих инвестирал в нов блок ... направо я продавай както е и не се занимавай. Ти си решаваш де ...
|
|
|
Пет Яну 04, 2019 4:00 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта |
|