Автор |
Съобщение |
Kixam
Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm Мнения: 49 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, Честите нова година на всички, много здраве и безаварийни километри.
Имам следното питане за задвижването на форестър 2.0 хт 03г автоматик с ЛСД диф. Днес в сервиза ми казаха, че колата има проблем със задвижването към задните колела. След като вдигнаха колата завъртяха колета на скорост и при достигане на по-висока скорост задният диф изключи напълно до степен гумите да не се въртят, валът също спря да се върти. Гумите бяха свободни и можеха да се въртят с ръка. Моля да споделите дали това е нормално поведение или не. Според хората в сервиза това не трябва да е така.
В сервиза отидох поради два проблема.
Първия - Странно бучене и вибрации при изкачване на баири при по-висока скорост. Диагнозата беше - заминали катализатори. Вторият - трудно поддържане на колата в права линия и дърпане в различни посоки при движение. Обяснението беше, че се дължи на изключването на задното при достигане на по-висока скорост около 60-80. Има логика тъй като предният диф е отворен и едното колело винаги дърпа повече от другото.
Моля за коментари тъй като не знам как да процедирам.
ПС - Моля за информация от къде мога да намеря ъп-пайп(без катализатор) за директен монтаж, евентуално къде могат да ми сменят даун пайпа и гърнето след него. Също биха ми свършили работа оригиналните фланци на даун пайпа и гърнето след него ако някой ги има срязани от кола за части и се продават.
|
|
|
Пет Яну 04, 2019 4:53 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
Категорично не е нормално поведението на задвижването.Това за катализаторите ме съмнява,веднага би вдигнало грешка на таблото.
|
|
|
Пет Яну 04, 2019 5:05 pm |
|
|
Alxx
|
Не е задължително. Грешката светва когато показанията на предна и задна сонда станат близки или еднакви. Ако са само позадръстени, но вършат работа все още, не ги махай! Има доста ефективна химия от Пауърмакс, Протек, Бардал и т.н. която ги отпушва напълно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Яну 04, 2019 6:56 pm |
|
|
vizor
|
Първо - нямаш LSD диф. Второ - катализаторите могат да звучат така ако са махнати и нещо е побългарено. Трето - трудното държене в права линия определено не е от задния диф еле па от предния. Точно отворения диференциал ти помага да караш и направо и в завои без колелата да се въртят с еднаква скорост, защото ако се въртят с еднаква скорост тогава ще имаш проблем. Ако колата е с AVCS-и то тогава ще имаш няколко килограма проблеми след махането на катализаторите и ще иска задължителна насатройка, поне от това, което аз съм виждал заради тотално различното VE при липсата на катализатори. Тогава има излишък на аванси на всмукателни валове и кво ли още не. Също така вече не иска едни невероятни аванси по време на круизните режими и там ще детонира през по-голямата част от времето.
Единственото, което трябва да направиш е да отидеш при някой читав субару диагностик, а не гаражен сервиз на незавършили 6-ти клас механици, в който да ти диагностицират проблемите и да те насочат към правилния подход. До тогава мислиш само за глупости, четеш глупости и накрая и не направиш глупости, които ще ти излязат на съвсем различна цена от това, което си си мислел и най-вероятно ще сте отстранили проблеми, които не съществуват.
|
|
|
Съб Яну 05, 2019 12:37 pm |
|
|
Kixam
Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm Мнения: 49 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
|
vizor написа: Първо - нямаш LSD диф. Второ - катализаторите могат да звучат така ако са махнати и нещо е побългарено. Трето - трудното държене в права линия определено не е от задния диф еле па от предния. Точно отворения диференциал ти помага да караш и направо и в завои без колелата да се въртят с еднаква скорост, защото ако се въртят с еднаква скорост тогава ще имаш проблем. Ако колата е с AVCS-и то тогава ще имаш няколко килограма проблеми след махането на катализаторите и ще иска задължителна насатройка, поне от това, което аз съм виждал заради тотално различното VE при липсата на катализатори. Тогава има излишък на аванси на всмукателни валове и кво ли още не. Също така вече не иска едни невероятни аванси по време на круизните режими и там ще детонира през по-голямата част от времето.
Единственото, което трябва да направиш е да отидеш при някой читав субару диагностик, а не гаражен сервиз на незавършили 6-ти клас механици, в който да ти диагностицират проблемите и да те насочат към правилния подход. До тогава мислиш само за глупости, четеш глупости и накрая и не направиш глупости, които ще ти излязат на съвсем различна цена от това, което си си мислел и най-вероятно ще сте отстранили проблеми, които не съществуват. Здравей , Благодаря за коментарите. По първият - Защо тогава задните колела се движат в една посока когато завъртя едното колело? По Вторият - Цялата система иглежда оригинална и непипана. По третият - за отворения диф ми е ясно каква му е целата. Колата дърпа в различни посоки при ускорение при движение в права линия и на прав път.Окачването е здраво реглаж е правен сравнително скоро (колко читав нз, майстора беше много хвален в офроуд форума). По третият - нямам намерение да махам катализаторите за сега, просто имам идея да подменя цялата изпускателна система след което колата ще отиде на съответните настройки, за които ми е известно, че трябва да се направят. Не знам дали колата има AVCS-и. По четвъртият - Колата я гледаха в един от додста хвалените тук сервизи. иначе проблема със задвижването е като в този клип https://www.youtube.com/watch?v=B0Lx8GOCzuo. Може би соленоида е за смяна. Един от коментарите под клипа е, че се е оправило след смяната му.
|
|
|
Съб Яну 05, 2019 2:19 pm |
|
|
vizor
|
Ако се движат в една посока, то тогава е LSD дифа, но определено не е за фабрично вграждане, или поне аз не съм виждал такова. Ако дадеш шаси мога да проверя какъв трябва да е. Иначе обикновено предните са Suretrack при по-високите модели (като STI). Метни едно шаси насам да го погледнем тоя прословут диф. Иначе хвалените сервизи не значи, че са ти дали оптимално добро мнение винаги Търси си второ. Като подмениш изпускателната система... гледай да сложиш нови катализатори, които покриват евро стандарта ти Иначе не ти е ясно за настройките изобщо. Успех.
|
|
|
Пон Яну 07, 2019 10:44 pm |
|
|
Kixam
Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm Мнения: 49 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
|
Това е ВИН-а Форестър 2003 2.0хт JF1SG5LP53G011696 За момента съм в процес на проучване и , най-много да се появи тема за продажба на фори на части. ПС - Изчетох маса теми за 4х4-то и така се оплетох, че и аз не знам вече дали това прословуто задвижване на субару е фул тайм всъщност.
|
|
|
Вто Яну 08, 2019 1:23 pm |
|
|
vizor
|
Фул тайм е. Просто при теб е 90/10 предно/задно, и когато има грижи идва duty solenoid c на помощ и го прави до 50/50. Това е на D. След това идват другите скорости, на които се държи по различен начин, спрямо това, което си избрал на скоростния лост. По-новите са ~50/~50 постоянно. Колата ти е 2002-ра година (модел 2003), готин цвят и... visco lsd прав беше. Капсуловано LSD и НЕ СЛАГАЙТЕ МАСЛА ЗА LSD в дифа. Точно заради това и не дават LSD флуиди за заден диф. Само обикновено диференциално. Само да кажа, че да няма някой "аз прочетох визора каза едисикакво и наблъсках всичко за LSD"
|
|
|
Вто Яну 08, 2019 2:32 pm |
|
|
Vmax
|
Всички турбо Фозове са ЛСД диф отзад. По-интересно е как и защо се получава ефекта с неработещото АВД при колегата...
|
|
|
Вто Яну 08, 2019 2:48 pm |
|
|
vizor
|
Видех, че са. И моето и твоето сравних. Прав е колегата, а аз съм се объркал от това, че се слага обикновено масло, а после видях, че LSD- то е капсуловано и за това няма нужда от мазане със специални масла.
Има как да се получи. Той ми писа на лични и му отговорих. Първо ще пробва с AWD бушона да види дали ще изчезнат шумовете при качване. После лесно нататъка. Явно директно соленоида/съединителите го режат задното при определена скорост, но и това може да се види през freessm соленоида как се държи и дали той не го управлява по някакъв начин.
|
|
|
Вто Яну 08, 2019 4:42 pm |
|
|
032
Регистриран на: Пон Яну 16, 2017 8:22 pm Мнения: 6 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0XT
Рейтинг: 2
|
Колега това с баира- виж да не допира или да е твърде близо някъде генерацията... При мен само при изкачване, на загрял мотор при определени обороти и скорост го прави. Оказа се че има контакт с полуоската. Трудно го открих, понеже в покой има известно разстояние там. Успех!
|
|
|
Сря Яну 09, 2019 1:13 pm |
|
|
vizor
|
032 написа: Колега това с баира- виж да не допира или да е твърде близо някъде генерацията... При мен само при изкачване, на загрял мотор при определени обороти и скорост го прави. Оказа се че има контакт с полуоската. Трудно го открих, понеже в покой има известно разстояние там. Успех! Със стокова генерация ли беше?
|
|
|
Сря Яну 09, 2019 4:55 pm |
|
|
032
Регистриран на: Пон Яну 16, 2017 8:22 pm Мнения: 6 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0XT
Рейтинг: 2
|
В моя случай не, но съм го чувал и на стокова.
|
|
|
Сря Яну 09, 2019 8:29 pm |
|
|
Kixam
Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm Мнения: 49 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
|
Здравейте, Ще огледам генерацията. Бученето и потропването не се влияе от скоростта, като започне го има и при 60 и 80 и тн. Днес взех този ВАГ да пробвам да се вържа с фриссм, но без успех. Ще се пазари друг
|
|
|
Сря Яну 09, 2019 9:32 pm |
|
|
vizor
|
kkl с ftdi чип търси в olx
|
|
|
Сря Яну 09, 2019 10:27 pm |
|
|
Kixam
Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm Мнения: 49 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
|
Един страничен въпрос, за една идея която ми се върти в главата. Според вас с бюджет от 5000-6000 лв може ли да се направи някъде, следното: 1 сваляне на ДВГ ревизия и смяна на някои части (лагери вал, пръстени бутала и тн.) ревизия глави и тн. Тук целта е и да се постигне след това малко повече мощност примерно 200-230 коня евнтуално с ремап. 2 сваляне на скоростна кутия и смяна на фрикционни дискове и ревизия. 3 подмяна дребни детайли по самата кола при необходимост, може би спирачки. Пс - Ауспуха ще се смени изцяло вероятно до пролетта. Резултата трябва да е надежна и малко по-пъргава кола която да ползвам още поне 100 к км. Много си ми харесва като цяло колата, въпреки минусите които има, но пък като ходя в калта и драките не ми пука особено, че ще я одера или нещо друго. Според вас постижимо ли е горното и къде/кой може да свърши читаво работата. Бих се заел сам, имам и желанието , но нямам толкова свободно време, а и доста от необходимите инструменти не са ми налични в гаража
|
|
|
Чет Яну 10, 2019 8:42 am |
|
|
vizor
|
За толкова коне не ти е нужна ревизия на двигателя. Не виждам смисъл да се прави нещо ако не е сучпено. За фрикционните - нямам представа, но ги гледах навънка, че ги има на сравнително ок цени, но и това не виждам смисъл ако няма проблем с него. Скоростите са достатъчно здрави. Моята още държи
|
|
|
Чет Яну 10, 2019 11:21 am |
|
|
Kixam
Регистриран на: Сря Юни 29, 2016 5:11 pm Мнения: 49 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 xt MY 03
Рейтинг: 0
|
Благодаря за съвета който приемам, щом е възможно да се постигне мощността която търся. Тук възниква въпроса, след отпушването на генерацията което предстои, кой може да ми я ремапне (добре)? Трябва да се настори добре на бензин , за да може газаджията да я настрои както трябва и на газ. Пък другото като се скапе ще го мисля тогава.
|
|
|
Чет Яну 10, 2019 1:33 pm |
|
|
vizor
|
zk. ще ти я направи на чук, но трябва да си сигурен, че всичко е наред с колата преди това. Той ще ти обясни.
|
|
|
Чет Яну 10, 2019 2:36 pm |
|
|
zk.
|
Ако се цели "надежна и малко по-пъргава кола която да ползвам още поне 100 к км" не съм убеден, че лагерите ще издържат толкова. Не е проблем моторът да се прави и след като изтропат, но тогава може да има повече поражения по вал, блок и бутала. Превантивната ревизия не е често срещано явление, но не е и за изключване. Виждал съм мотор без симптоми, отворен превантивно (нов внос) и лагерите бяха тръгнали и не им оставаше много. Може би нещо което може да се хване с анализ на маслото.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Пон Яну 14, 2019 3:50 pm |
|
|