Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 7:58 am



Отговори на тема  [ 81 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Проблем с алтернатор и зареждане 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am
Мнения: 32
Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравей колеги,

Искам да споделя проблем, може някой да е имал подобен или за в бъдеще да има. Алтернатора ми започна да презарежда, като даваше 12, 14 18 19 V (имам волтемер в запалката) в този момент по таблото светеха лампи :air back, battery, лапма за ръчната и ABS. Чек-а не светеше. Викам си тука става нещо с алтернатора и по точно регулатора.
Свалих си го сам дадох за ремонт, както на всички коли до сега, които съм имал. Обадиха ми се от сервиза за алтернатори - изгорял регулатор + диодна група. Имали ги да ги сменят. Тестваха ми го пред мене действително работеше. Слагам го на колата не работи и свети лампа за зареждане (акумулатора) 20 сек. след като запаля и съответна не зарежда и грам?? От сервиза ми говорят че в колата имало някакъв проблем на мен ми се струва че нещо ECU-тo не е доволно от новите части в алтернатора ??

Как мислите, възможно ли e рециклажа да не е успешен. Нека някой с опит да сподели.

Алтернатора е Mitsubishi с трите пина. Подлежат ли на рециклиране?

Сря Мар 07, 2018 3:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am
Мнения: 32
Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да добавя нещо - като се извади буксата от динамото на работеща кола светва чека, което е нормално и дава грешка p2503. След изчиставне и връщане на буксата си се оправя, но лампата за зареждане свети и генератора не зарежда. Всъщност генератора започва да зарежда само на извадена букса и принудително подаване на кратък +. Постоянния + от инсталацията (възбуждането) си го има. Проблема е във веригата с лампата. Там има 10А предпазител който е здрав и всички други предпазители са си здрави.

Сря Мар 07, 2018 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами то е очевадно че не е успешен рециклажа, но за да си 100% сигурен тествай с друг втора ръка който е изправен.
Рециклажът на тези не винаги се получава ( а ако не греша твоят е от умните - т.е. управлява се от ЕКУ-то ) и най-вероятно нещо не му харесва.

Сря Мар 07, 2018 3:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am
Мнения: 32
Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Хм....Няма много колеги,които ще си дадат динамото да тествам. Като гледам ще си купя едно втора ръка и ако и с него е така ще си имам две или пък ако се оправи вероятно ще убедя хората, които ми взеха парите да ми ги върнат. ??

Сря Мар 07, 2018 3:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вероятно са сбъркали реле-регулатора. По разни каталози излизат заместители на оригиналното, обаче...не стават. Поне не на тази кола. Връщай им го да си го оправят или си искай парите.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Мар 07, 2018 10:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am
Мнения: 32
Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Човека ме праща да си оправям - цитирам "инсталацията".За него проблема е решен щом по неговия начин зарежда! Утре чакам друг генератор втора употреба. Ще пиша обезателно какво е станало.

Сря Мар 07, 2018 11:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am
Мнения: 32
Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мдааа... Оказа се че Субару-то не говори китайски а само японски. :) С другия алтернатор заработи без проблеми. Фирмата, която прави ремонта е "Францизкуп", след кратък спор и неща от сорта на "Не е възможно ама нали го тествах..., провери ли си инсталацията и охооо аз колко динама съм оправил......" все пак ми върнаха парите. Добре, че не разчоплих цялата инсталация и ECU-то, както ме посъветваха. ROFL

Чет Мар 08, 2018 4:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Viper написа:
Мдааа... Оказа се че Субару-то не говори китайски а само японски. :) С другия алтернатор заработи без проблеми. Фирмата, която прави ремонта е "Францизкуп", след кратък спор и неща от сорта на "Не е възможно ама нали го тествах..., провери ли си инсталацията и охооо аз колко динама съм оправил......" все пак ми върнаха парите. Добре, че не разчоплих цялата инсталация и ECU-то, както ме посъветваха. ROFL

Добре, че си се оправил сам :good:

Чет Мар 08, 2018 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Viper написа:
.... Фирмата, която прави ремонта е "Францизкуп", след кратък спор и неща от сорта на "Не е възможно ама нали го тествах..., провери ли си инсталацията и охооо аз колко динама съм оправил......" все пак ми върнаха парите. Добре, че не разчоплих цялата инсталация и ECU-то, както ме посъветваха. ROFL

Еййййй, тия не разбраха, че не могат да "оправят" умните алтернатори при Субару и т'ва е...
Аз играх с тях същата игра преди две години и точно по същия начин се разви историята - кандърми, съвети и едва след тест с друг алтернатор втора ръка пред тях cashback.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Чет Мар 08, 2018 7:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да ползвам темата, някой знае ли какви са лагерите в алтернатора? За Н6 2005г. става въпрос. Благодаря предварително!

Чет Мар 08, 2018 8:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am
Мнения: 32
Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Има вероятност да са това колега:

https://m.ebay.com/itm/Alternator-Rebui ... Swo4pYlfLf

Напиши в Google "alternator bearing kit Subaru H6" и огледай нещата може да излезе доста полезна информация но нищо не на 100% сигурно.

Пет Мар 09, 2018 2:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Viper написа:
Има вероятност да са това колега:

https://m.ebay.com/itm/Alternator-Rebui ... Swo4pYlfLf

Напиши в Google "alternator bearing kit Subaru H6" и огледай нещата може да излезе доста полезна информация но нищо не на 100% сигурно.
Благодаря! Снабдих се за 14пари с двата лагера от известната фирма за стартери и генератори. Другата седмица ще сменям вериги и дано ми остане търпение да обслужа алтернатора.

Съб Мар 10, 2018 9:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Щях да ти пиша , че въпросната фирма продава лагери на общо основание. Предния лагер го дават с хлабина С3(увеличена) за което аз не виждам основание. Внимавай с този лагер, защото при мен беше лепен и се демонтира трудно. Не развивай задната капачка. Нагрей го с пистолет за горещ въздух и ще излезе (ако е лепен). За задния (малкия) лагер си приготви клин скоба, със стандартна не става. Нагряването помага и за него. Ако сменяш четките (желателно) внимавай с разпояването на реле регулатора. Използвай поялник 100+ вата, като нагряването не трябва да превишава 5 секунди.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Мар 10, 2018 10:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 11, 2018 7:30 pm
Мнения: 11
Автомобил: Subaro Outback
Телефон: 0896625888
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги !
Имам следния доста странен проблем с моето любимо субару !
Колата я имам от 2 месеца и когато застудя започна да се случва нещо доста необичайно . Веднага след като я купих й смених всички ремъци и ролки, водни помпи, масла, филтри и така. Не съм я карал преди това изобщо ! Падне ли под 0 градуса , на колата и светва чека , стопли се , гасне си сама :D Обаче , не съм чакал много и отидох да я закачат на диагностика. Не помня каква грешка даде, но беше от рода на " недостатъчни обороти на динамото ". Закачиха я на мултицет и се оказа , че зарежда недостатъчно. Разбира се , тупна и акумолатора. Решението е ремонт на динамото и нов акумолатор. ОК !
Според майсторите и сервиза , динамото е перфектно, качвано на стенд, сменемо всичко с ново ( разбирай диоден блок ) , нов акумолатор и накрая като закачим мултицета показва 13.08.
Та според сервиза , това колко ще зарежда колата се управлява от компютъра. Всичко друго било наред. Нещо обаче мен този отговор не ми вдъхва доверие а и до сега колкото коли съм имал , и сме проверявали динамото винаги е било около 14,2 или 14.5 . Имам едно неприятно усещане , че скоро чека отново ще светне и вероятно ще купувам още един акумолатор. За това реших да споделя с вас проблема си!
Моля колеги КОИТО са ЗАПОЗНАТИ и имат инфо за какво иде реч. Аз от ток не разбирам изобщо , така че ще бъда благодарен на всеки за адеквате съвет !

Чет Яну 10, 2019 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще е добре да ползваш търсачката преди да пускаш тема за която е писано.

1. Сервизът е прав - компа ти управлява т.нар. Динамо :), затова виждаш по малко от 14-14.5волта. Пусни вентилатор или подгрев и ще видиш разликата.
2. Ако ти е ремонтиран качествено алтернатора няма да светне нищо. Ако светне - правиш рекламация, малко са капризни на диодни блокове и реле регулатори и не всеки ги прави като хората.

viewtopic.php?f=7&t=24928&p=286089&hilit=Алтернатор+зареждане#p286089

Честито Суби и вземи та го карай - сега му е времето!

Чет Яну 10, 2019 11:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 5:21 pm
Мнения: 165
Местоположение: Търговище
Автомобил: Impreza Outback 2.0;125;2005
Телефон: 0894736253
Рейтинг: 136
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Можеш да провериш дали динамото ти"случайно" не е сменено с друго, което не е за твоята кола.Разбира се ти няма как да знаеш,но мисля че последните цифри по динамото показваха разликите.Аз имах подобен филм с моето,което се оказа че му няма нищо,но за проба бях купил втора ръка,което ме "уверяваха", че е за моята кола и си зареждаше.Чека обаче си светеше ](*,). Мерим с включени всички консуматори зарежда 13.8-14.0 V ,няма му нищо,ноо чека свети.Трием, пак светва.Един ден реших че ще върна старото, което си беше на колата,и о чудо,всичко си угасна.Меря пак при всички консуматори и 14,3-14,5 V.
Гледам номерата нищо общо,на моето по спомен последните числа 520А,на това втората ръка 320А.
Та има значение, и можеш да сравниш дали не е за друг модел твоето.
Успех с намирането на проблема !
 30

Съб Яну 12, 2019 10:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 10, 2018 7:49 am
Мнения: 58
Местоположение: Добрич
Автомобил: Outback BP H6
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Та по въпроса ти; аз имах сходен проблем. Изгоря ми релето, сменика го. На стенда показва нормални стойности, на колата не повече от 12 волта. После разбрах, че компютъра не разпознава части различни от оригинални. Купих си цяло динамо от друга кола и съм пушка.

Съб Яну 12, 2019 12:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 15, 2019 2:45 pm
Мнения: 3
Автомобил: Subaru Forester 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги имам следния проблем вчера ми светна чек-а и airbag-a закачих колата на диагности показа ми че алтернатора не зарежда, тая сутрин запалих колата никакви грешки нямаше от какво може да идва проблема, вече един акумулатор смених :-? :-? става дума за Subaru Forester 2.0 125hp

Съб Фев 23, 2019 2:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
GeorgePo написа:
Здравейте колеги имам следния проблем вчера ми светна чек-а и airbag-a закачих колата на диагности показа ми че алтернатора не зарежда, тая сутрин запалих колата никакви грешки нямаше от какво може да идва проблема, вече един акумулатор смених :-? :-? става дума за Subaru Forester 2.0 125hp


Не всеки път ще ти светва грешка, така че не приемай че алтернатора е ОК. Просто отиди до сервиз или магазин за акумулатори да ти замерят зареждането. В повечето случаи е дриснал диоден блок и/или реле регулатор, ремонтира се за около 100лв макс и газ.
Не отлагай проверката, че ще умориш и втория акумулатор.

Съб Фев 23, 2019 3:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 15, 2019 2:45 pm
Мнения: 3
Автомобил: Subaru Forester 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
GeorgePo написа:
Здравейте колеги имам следния проблем вчера ми светна чек-а и airbag-a закачих колата на диагности показа ми че алтернатора не зарежда, тая сутрин запалих колата никакви грешки нямаше от какво може да идва проблема, вече един акумулатор смених :-? :-? става дума за Subaru Forester 2.0 125hp


Не всеки път ще ти светва грешка, така че не приемай че алтернатора е ОК. Просто отиди до сервиз или магазин за акумулатори да ти замерят зареждането. В повечето случаи е дриснал диоден блок и/или реле регулатор, ремонтира се за около 100лв макс и газ.
Не отлагай проверката, че ще умориш и втория акумулатор.

Ходих при майстор провери го каза че не зарежда, а се чудя дали да го правя защото нали казвате, че китайски части не разпознава със сигурност няма да сложат оригинални :)

Съб Фев 23, 2019 3:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 81 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор