Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Реглаж клапани Н6 245 к.с.
Автор |
Съобщение |
ivan_BG
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am Постове: 139 Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
|
Здравейте,някой може ли да опише процедурата по реглажа,какво се прави,какво се сменя.... че май вкарах здрав двигател в голям филм,в момента е свален и разглобен,какво следва?Говорят ми за обслужване от рода на 2000 лв
|
|
|
Чет Май 11, 2017 4:56 pm |
|
|
petko 69
|
Дай повече инфо за мотора .Какво трябва да се прави по мотора , на колко х км. еее.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 7:21 pm |
|
|
kerekovski
|
От ТУК можеш да си свалиш сервизното ръководство на твоя модел автомобил, а там за H6 има много добро описание, как се регулират клапаните + картинки. Сложно е и е скъпо, но щом така или иначе моторът е на масата, ще е доста по-лесно. Иначе като цяло обслужването не е евтино и смело стига тази сума, че дори и я подминава, тъй като в него често влизат гарнитури на главите (така и така моторът е на масата), вериги, обтегачи, плъзгачи, водна помпа и т.н.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 9:22 pm |
|
|
ivan_BG
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am Постове: 139 Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
|
petko 69 написа: Дай повече инфо за мотора .Какво трябва да се прави по мотора , на колко х км. еее. Колата е на 210000 км като последните 80 000 съм ги навъртял аз,след като лично съм я закупил от сервиз Субару в Италия.Моторът няма признаци на болежки - не харчи масло,работи тихо и равномерно,не е прегряван и не вдига температура.Механикът сподели след разглобяването, че е "доста чист".От няколко месеца ми се увеличи разхода на газ с около 1 л /100 км ,газаджията каза - реглаж на клапани и тъй като минахме 200 000 а доколкото знам този реглаж се прави на 100000 реших да го направя в удобен момент.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 9:55 pm |
|
|
ivan_BG
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am Постове: 139 Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
|
kerekovski написа: От ТУК можеш да си свалиш сервизното ръководство на твоя модел автомобил, а там за H6 има много добро описание, как се регулират клапаните + картинки. Сложно е и е скъпо, но щом така или иначе моторът е на масата, ще е доста по-лесно. Иначе като цяло обслужването не е евтино и смело стига тази сума, че дори и я подминава, тъй като в него често влизат гарнитури на главите (така и така моторът е на масата), вериги, обтегачи, плъзгачи, водна помпа и т.н. Общо взето, колега,ми казваш, че след като съм го свалил ,трябва да му направя основен ремонт.Правилно ли те разбирам?
|
|
|
Чет Май 11, 2017 9:57 pm |
|
|
Vmax
|
Колега, Вдигнал ти се е разхода с 1лв/100км и газаджията ти е дал диагностика за ремонт на мотор и то на Субару??? Този мотор като легне на масата гълта 3 бона от вуле ако искаш да обслужик колата както трябва. За да се определи дали мотора е за реглаж на клапани се ползва сервиз, а не газаджия, мери се вакуум и т.н 1л отклонение и мотора на масата - че ако това е критерии целия форум ще ходи пеша...
|
11
|
|
Чет Май 11, 2017 10:13 pm |
|
|
ivan_BG
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am Постове: 139 Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
|
Ами всъщност аз си го представях като редовно обслужване на 100 000 км и съм се приготвил с 5 -700 лв /поне такива цифри подучувах за реглаж на клапани на Н6/ Карам Субару вече почти 10 години и съм свикнал да обслужвам качествено и навреме,и досега никога не съм бил изненадан нито от цени, нито от обем работа....ама този път...
|
|
|
Чет Май 11, 2017 10:24 pm |
|
|
kerekovski
|
Подходил си грешно и никой не ти е виновен, че не си проучил нещата предварително. Литър газ нагоре и клапани? Пробва ли все пак да я засечеш на бензин?
По книга на този мотор клапаните се проверяват на всеки 150 000 км и само при нужда се регулират. Проверката става на място, само със сваляне на капаците на клапаните и ако всичко е наред - слагаш им нови гарнитурки и караш. Ако не - продължаваш с разглобяването и регулираш, като най-лесният начин е с мотора навън и май в БГ никой не се занимава да го прави, без да вади мотора. А дори преди да свалиш капаците се мери вакуум с аналогов уред (в още по-добрия случай и компресия) и успяваш да се ориентираш сравнително добре.
Самото регулиране се прави чрез подмяна на пулове за изпускателните клапани и подмяна на чашки за смукателните. За целта е нужно да се демонтират разпределителните валове. За да се демонтират разпределителните валове, се започва с големия външен капак на ангренажните вериги. Следват вериги, ангренажни колелета, водна помпа, след това задния капак на веригите, капаците на клапаните и т.н. До тук - много труд и доста уплътнители, които се налага да се подменят. А извадиш ли валовете, едни 10-тина болта на глава те делят от гарнитурите на главите. Би ли рискувал всичкия тоя труд и части да събереш така колата и след 20-30к км да духне гарнитура? И това не е основен ремонт, това си е просто обслужване на тоя мотор, с което може би е трябвало да си запознат преди покупката, щом вече 10 години караш Субару. (Основен ремонт включва много други неща, има подобне тема тук за H6 209 коня и сметката беше около 5к лв.) В един от белите сервизи ми бяха обявили цена около 1750 лв за всичко това, заедно с гарнитури и шлайф на главите - по предварително проучване, преди да си купя такъв мотор. На 210 000 км (ако са реални), така и така моторът е навън, аз лично бих направил всичко това. Задължително за мен е и да се смени водната помпа (а с нея термостат и капачка на радиатора), щом всичко е така или иначе разглобено. Същото е и с веригите - там не е задължително да се подменят, ако няма показания за това, при добра поддръжка карат и доста повече, но поне плъзгачите (бананите) няма начин да нямат поражения за тези километри. Трябвало е да се прегледат и тези неща с компютърна диагностика преди разглобяването, за да имаш идея, дали някой вал не изпреварва/закъснява малко, с което ще е по-лесно да се ориентираш за състоянието на веригите. Явно не си попаднал на читав майстор, а такъв, който гледа да подходи комерсиално, да разхвърля нещата и да действа, без значение, дали е необходимо или не. Няма и правилния подход за диагностика, да не говорим, че не е наясно с тоя мотор изобщо, щом следва чудене, как се регулират клапаните му. Аз бих избягал с 200 от него, но за теб е малко късно, щом моторът е на масата. От тук нататък мога само да ти пожелая успех и дано нещата приключат благоприятно.
|
9
|
|
Пет Май 12, 2017 7:34 am |
|
|
askeless
|
Ако капаците на главите могат да се отворят без да се маха плочата на веригите, може поне да се премерят хлабините. От това което гледам в менюъла intake е с пулове, а exaust е shimless. Мислех че и 2те са цели чашки. Могат да се шлайфат ако се извадят до необходимият размер, това ще е бюджетния ремонт. Ама след цялото разглобяване, за което е писал колегата.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 9:19 am |
|
|
kerekovski
|
Капаците се вадят лесно на място без никакво разглобяване, най-лесно е отдолу. Аз сменях гарнитурка на десния ми капак миналия месец и премерих хлабините профилактично.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 10:09 am |
|
|
vizor
|
Не знам наистина как си си представял, че със 700лв ще се оправиш и това разглобяване е било страшна простотия. Като цяло беше хубаво да пишеш първо тук дали има начин да си провериш клапаните. Лично за мене не е никакъв проблем да я закачиш на една диагностика и аджеба да видиш вакуума, който държат. Ако всичко е наред с вакуума - какъв реглаж?! Ето ти диагностика, която могат да ти направят във всеки сервиз за много малко кинти. Любо има един огромен вакуум метър, който закача и гледа и дава присъди преди да разглобява и да ги проверява, което е още по-добър вариант ако не вярваш на електронните уреди, които все пак управляват тоиз двигател. Мога да ти дам една проста сметка. Правих си сам капаци на главите и гарнитури на всмукателния. Само гумичките за болтовете на капаците ми бяха над 50 кинта. Само материали - 300+ и то при 4 цилиндров мотор. Смених и водна помпа и какво ли още не. Стъпи ми на горепосочената от теб цена. На 200к е хубаво да се сменят веригите на H6 до колкото аз помня по разни четения за него. Разход на газ от 1 литър може спокойно да дойде от времето и ако колата е по OBD или от бензиностанция, която имат ниско налягане и още какво ли не... При мене на бензин варира от 17 до 12 Да отварям ли мотор като ми харчи 17? Така решила електрониката - така харчи. Може да си карал 1км повече по баир и да влиза в друга таблица, където е по-богата. Те ти го единия литър. Никой не те упреква, но споменатата цена е напълно реална. Ако си купуваш оригинални части, а не "шлайфане" ще трябва дори да поизчакаш за доставката, а и не са никак евтини. Така, че или се приготви за доста сериозен ремонт или просто ги измерете и повече не пипай.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 10:21 am |
|
|
ivan_BG
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am Постове: 139 Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
|
Общо взето разбрах каква глупост извърших.Благодаря на всички за мнението!
Изпратено от моят HTC One M9 с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пет Май 12, 2017 9:33 pm |
|
|
petko 69
|
Малка поправка на Визъор , на 200х.км. се сменят успокоители , а не вериги.Н6 е евтин да си го купиш и скъп да го поддържаш , той е като S класа на Мерцедес.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 9:53 pm |
|
|
vizor
|
petko 69 написа: Малка поправка на Визъор , на 200х.км. се сменят успокоители , а не вериги.Н6 е евтин да си го купиш и скъп да го поддържаш , той е като S класа на Мерцедес. мъ мйстейк. Все пак като го отваряш до там е грехота да не смениш и тях и да забравиш повече. Веригите обикновено са най-податливи към разтягане и тн при всички мотори и аз никога не съм рискувал с тях.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 11:47 pm |
|
|
petko 69
|
Моята кола я прави Павлин от Пловдив , ако е имало нужда от смяна на вериги щеше да ми каже , доста над 500х. км. издържат веригите на Н6.
|
9
|
|
Съб Май 13, 2017 9:05 pm |
|
|
steling
|
petko 69 написа: Моята кола я прави Павлин от Пловдив , ако е имало нужда от смяна на вериги щеше да ми каже , доста над 500х. км. издържат веригите на Н6. Петко мисля, че малко грешиш километрите Ако се кара предимно градско веригите си се разтракват на около 200-250 000км. Като отвориш и смениш карантиите да не трака наистина е грях да не смениш самите вериги, все пак и те имат износване, което води до леко отпускане. В обслужването на веригите на Н6 те са най незначителния разход Хубавото е че се сменят на място без да се "сваля" мотора. Иначе на повече извънградско може да стигнеш до към 350К, ама за 500 силно ме съмнява.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Пон Май 15, 2017 7:17 am |
|
|
badpixel
Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm Постове: 69 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
|
Въпросът е в заглавето на темата колеги, някой правил ли е скоро подобно обслужване и ако да в рамките на какви пари се връзва тази не лека операция плюс задължителната смяна на водната помпа естествено? Мерси предварително за каквото и да е инфо, тъй като си нямам на идея въобще за каква сума става на въпрос, а потраква вече веригата при мене и клапанчетата и те са за реглаж - 230к км.! доста кораво добиче е и искам превантивно да ги оправя тези неща преди да се е окотило...
_________________ Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
|
|
|
Пон Яну 14, 2019 11:47 am |
|
|
badpixel
Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm Постове: 69 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
|
понеже модератор премести въпроса ми тук - бъмпвам малко цялата тема:) някой има ли представа горе описаните операции смяна на верига, реглаж на клапани и водна помпа колко излиза средно в софийските сервизи? +-
_________________ Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
|
|
|
Пон Яну 14, 2019 12:53 pm |
|
|
Vmax
|
badpixel написа: понеже модератор премести въпроса ми тук - бъмпвам малко цялата тема:) някой има ли представа горе описаните операции смяна на верига, реглаж на клапани и водна помпа колко излиза средно в софийските сервизи? +- Преместих темата тук, защото има отговор на въпроса ти - поне прочети малко по-нагоре ( мнение 8, на Керековски )...
|
|
|
Пон Яну 14, 2019 12:57 pm |
|
|
badpixel
Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm Постове: 69 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
|
чукчи писател, чукчи не читател уж прегледах темата на бързо, но на телефона и това съм го изпуснал - мерси!
_________________ Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
|
15
|
|
Пон Яну 14, 2019 3:00 pm |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 85 госта |
|