Отговори на тема  [ 61 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Диагноза гарнитури на глави 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Има ли опасност тази добавка да запуши радиатора? Може да я пробвам. Излиза ми в амазон и ибей. Вероятно и в субару ще я имат.
Потропване на студен мотор има леко само като тръгна. При работа на място не се чува. Не знам от къде идва.

Пет Фев 08, 2019 2:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От гореупоменатите поли на буталата. Имат износване, което се компенсира от температурното разширение и звукът после изчезва.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Фев 08, 2019 8:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И така, понеже си ме човъркаше и нямаше да спре, днес следобяд взех че започнах да разглобявам. И понеже нямам уред с който да извадя двигателя цял реших да сваля всичко от него и като остане само блока да викна приятел на помощ и да го извадим. Обаче греда. Не бях сметнал че докато сваля главите ще си изкривя ръцете и времето не стигна. Главите са смъкнати, още не съм започнал да ги разглобявам. Блока още си е в колата. Утре съм отпуск и следобяда ще имам време да продължа.
Днес случайно през един познат майстор намерих връзка с един сервиз в който правят само субару. Няма да споменавам кой, дори не знам дали е в списъка с белите сервизи, но от там дадоха една интересна идея. Направили са си тапи с които запушват отворите на буталата, за да не влизат стружки и шлайфат блока сглобен. Ще услужат с тези тапи.
Мисля да подменя всички оплътнения и да презалепя всичко.
Въпросите които ми идват в момента са тапите през които се свалят буталните болтове със силикон ли се лепят или си имат оплътнения. Гледам от долу на блока има още тапи вероятно и тях ще прелепя или ще им сменя о пръстени. Още не знам какво има отдолу.

Нед Фев 10, 2019 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И още нещо се сетих. Някой има ли идея как може да се замери блока. Мислех да взема една алуминиева линия, която да наложа върху блока и с луфтомер да пъхам под нея. Дали е достатъчно надежден начин обаче? Или направо да го давам за шлайф и да не се занимавам с глупости.

Нед Фев 10, 2019 7:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има един уред с шашаво име, викат му "косъм линия". С нея се мери. Носи го в шлайф базата да си го замерят и ако няма нужда, няма да го пипат(ако уцелиш читави майстори ;) ). Също предвиди и уред назаем, да ти премери овала на цилиндрите дали е в норми. Горе за тапите си писал - по спомен всички бяха с алуминиеви уплътнения(шайби, ако не греша), само т.нар. "маслен сепаратор" зад маховика е със силикон. Тенчо намери за моя мотор алуминиев, вместо нагорялата пластмаса, която свалихме оттам.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 10, 2019 7:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето за какво говори Сашо: https://www.youtube.com/watch?v=4ieBhsdSFqg
това, задължително си го поръчай, ако не ти е метален, че после ще береш ягоди. Даже може превантивно да го смениш. В клипа има парт номер.
Обърни внимание по колко силикон се слага, важно е, за да не запушиш после маслените магистрали.
Обърни внимание къде е черният болт, защото е различен.
Всичко що е гума - също сменяш и по глави и по блок.

Трябва да е много тънък слой, колкото да запечата, но не трябва да излезе навън, като се стяга.
Ако мислиш да караш колата по-дълго време, разцепи блока и измери и прегледай всичко.
Вярно, най-малко ще трябват нови основни и биелни лагери, но ще го караш още поне 100к, ако всичко е ок.
+ че ще изистиш сегментите и буталата от гняз и няма да ти гори толкова масло (ако решиш да не сменяш сегменти).
Трябва да си прецениш, дали ще имаш финансова възжможност, но също трябва да имаш в предвид, че може да се разтропа пак на лагери, след някое време или да почне да гори масло...
Иначе - караш блока в шлайф базата - да ти премерят цилиндрите, и челата. Както каза Сашо, може да имаш късмет и да трябва само главите да правиш.
Успех!

_________________
http://www.hostit.bg/
 2

Нед Фев 10, 2019 8:41 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Блягодаря ви. За жалост финансите няма да ми стигнат в момента за лагери и сегменти. Но двигателя работи тихо и добре и се съмнявам да имам проблеми следващите 100к. Карам служебно пежо на 420к на което до сега е сменяна само една гарнитура на глава, преди години съм имал форд, който преди това баща ми го беше карал 350к и аз го докарах до 500 и двете коли не пипаха маслото. Не ми се иска да мисля, че субаруто е по зле и по малко издръжливо :)

Нед Фев 10, 2019 9:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
А капачето от другата страна на коляновия вал, от което се вади бутален болт също ли е със силикон?

Нед Фев 10, 2019 9:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е супер. Бутна камъка по нанадолнището и сега се чудиш къде ще спре. :facepalm:
Малко ме заблуди с тия "5 стотни", че имаш представа с какво се захващаш. Няма да коментирам идеята ти да вадиш блока на ръце - къв "уред за вадене" кви пет лева. Няма ли дървета около вас :shock: . А това с тапите е още по-супер идея - който го е измислил явно я е закъсал здраво, щото от пълна разглобка те делят точно 7 о-ринга, 2 семеринга, 6 шайби (специални) и един силикон (към 100 лв общо). Щом си толкова зле с финансите ето ти друг начин да "оправиш" блока, който не можеш и да измериш (с алуминиева лента най-вече :facepalm: ):
- намираш една калибрована дъска(трупче) с дължина около 450 мм, примерно 40х40 или 20х50 - има в Практикер.
- купуваш шкурка с хартиен гръб, слагаш я на трубчето с габари, като хубаво я обръщаш по ъглите. Размера на шкуката е 240-320
- почваш да шлайфаш с надлъжни движения и гледаш как се матира (първо се изчистват остатъците от гарнитурите). Ако нямаш кривина ще получиш равен мат по цялата повърхнина и си сипваш една бира. Ако не - шкуриш докато стане или даваш заветните 50 лв за шлайф.
Ти изобщо мери ли налягането на маслото? Това ти е (беше) отправната точка за това дали да буташ лагери или не.

Сега кажи, че колата е автомат и ще видиш как се вади шорт блок "на ръце" :-~
Още в предния пост ти казах да не сравняваш Субару боксер с редоваците, които се правят за 100 лв пред блока, и които са с чугунени блокове (най-вероятно)
Ето и допълнително инфо за разглобката:
- тапите са три, гарнитурите са 33.5 х1, алуминий. Можеш да купиш близък размер (1.5,2) от крепежи. Освен това се лепят със силикон - можеш да ползваш същия като този на масления сепаратор.
- лявата глава отзад (пред шофьора) е с капаче, под което има о-ринг

И айде ако не е толкова натоварващо за теб, да вземеш да прочетеш малко сервизното ръководство :-? Всичко го има написано, на английски, но има и картинки.

Последен съвет - вземи си динамометрично ключе 5-25, щото всички тези болтченца дето се развиват много лесно и те карат да се усмихваш сега, могат да породят същият брой сълзи като почнеш да ги стягаш "на око".

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 15

Пон Фев 11, 2019 10:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
А защо имам чувството, че ми се караш? Правя си моята кола, а не твоята. Идеята ми беше да сменя гарнитурите за да спра течовете и предотвратя бъдещи проблеми, а не да се чудя в кой момент ще кипне или омеша и да не смея да тръгна на никъде. Не целях основен ремонт. Защото ако разглобя блока естествено, че намаше да го сглобя със старите лагери и сегменти и с 1000 лв. до никъде нямаше да стигна.
Варианта с трупчето си го мислех и аз, но не си заслужава чак толкова, като така или иначе блока е навън.

Пон Фев 11, 2019 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
NPR сегменти са около 160лв, колбеншмид лагери основни + биелни - около 120,о- пръстени и преден и заден семеринг на к.в. още около 50. Гумички на клапани около 60, гарнитурите на главите между 120 и 160- както ги намериш ,за капаците на клапаните- не помня,но повече от 80 не са. Шлайф на главите при нас е 20+20, един силикон 20лв. Притиръчна паста за клапани 5лв.
160+120+50+60+160+80+40+25=695
И ще ти останат 300 за ангренаж

Сря Фев 13, 2019 7:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ангренажа е на 10000. Рано му е :) . Блока вече е шлайфан, капака на сепаратора е алуминиев, днес чакам да дойде силикона и главите, които се обслужват напълно. Бях гледал цени за лагери и сегменти подобни на тези които даваш и бях останал с впечатление, че са за брой, а не за комплект.

Сря Фев 13, 2019 8:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Marto_180 написа:
А защо имам чувството, че ми се караш? Правя си моята кола, а не твоята. Идеята ми беше да сменя гарнитурите за да спра течовете и предотвратя бъдещи проблеми, а не да се чудя в кой момент ще кипне или омеша и да не смея да тръгна на никъде. Не целях основен ремонт. Защото ако разглобя блока естествено, че намаше да го сглобя със старите лагери и сегменти и с 1000 лв. до никъде нямаше да стигна.
Варианта с трупчето си го мислех и аз, но не си заслужава чак толкова, като така или иначе блока е навън.


Оооо не колега, аз не ти се карам. Поиска съвет - дадох ти. Какво и как правиш си е твоя работа.
В никакъв случай не искам да заставам на твоя път към познанието, нито да влизам в полемики кога и как се сменят лагери и сегменти.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Фев 13, 2019 8:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
За комплект са,скоро събирахме такъв мотор

Сря Фев 13, 2019 8:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Marto_180 написа:
Ангренажа е на 10000. Рано му е :) . Блока вече е шлайфан, капака на сепаратора е алуминиев, днес чакам да дойде силикона и главите, които се обслужват напълно. Бях гледал цени за лагери и сегменти подобни на тези които даваш и бях останал с впечатление, че са за брой, а не за комплект.

Колега , ще следя темата до край , а се надявам и след ремонта да продължиш да пишеш за резултатите . Радвам се на това , че си много ентусиазиран всичко да си направиш сам , но практиката ми е показала , че всяка втора кола Субару ремонтирана в гараж и идва при Павлин с тежки проблеми . Давам Павлин за пример , а сезирам специализиран сервиз на Субару . Дано си технически подготвен за това което си майсториш . Успех .

Сря Фев 13, 2019 7:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз я следя. Факт е, че много хора се надскачат и после плащат прескъпо, но също е факт и една азиатска поговорка:
"Майсторът се е провалил повече пъти, отколкото начинаещият изобщо е опитал."

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Фев 13, 2019 7:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за подкрепата колеги. Мисле че ми е късно да ставам майстор. Работил съм за кратко в сервиз, но не беше моето. Но ми носи удоволствие да си човъркам колата. Точно 2 пъти съм вкарвал кола в сервиз и то сервизи препоръчани от приятели. И двата пъти се наложи да отстранявам проблеми след тях. И то малоумни(скъсан семетинг при монтажа и грешно сглобени кормилни щанги, от които едната изпадна, добре че при маневра с ниска скорост). Ще видим какво ще излизе от ремонта, все пак закърпвам 16 годишна кола, която да изкара още няколко години и няма смисъл поне според мен да се набиват хиляди левове (колкото вероятно би струвал един ремонт в някой бял сервиз). Като цяло най много ме притеснява свързването на всичкия кабел, който някога газаджията е преправил по свой вкус :)
Занимавам се вечер след работа по 2 часа с нея. Днес взех главите от шлайф и ги сглобих. Утре продължавам.

Сря Фев 13, 2019 10:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така и така си се хванал, купи си хубави буксички и подобни и преправи инсталацията на газаджията по твой вкус :pardon:
После да ти е лесно, че доста често не мислят как ще е добре после откъм ремонтопригодност, ами пускат откъдето им е удобно и след тях... потоп. :giggle:
Щом си шлайфал и блока и главите, не очаквам да имаш ядове, ако следваш сервизното.
Дано долнището ти да е читаво и всичко да е 6. Ако нямаш ръжда по купето колата може много да те изкара. По-старите са по-здрави, като цяло.
Апропо, така и така го правиш добре, вземи си смени маркучите, ако не си ги сменял и са оригинални.
Ще е тъпо да направиш всичко, да тръгне както трябва и да пукнеш някой маркуч, щото си спестил 30лв (за големите говоря).
Прегледай(инспектирай) всичко що е гума - сам каза 16годишни са, все пак, а си разкостил всичко.
:good: :beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Фев 13, 2019 10:46 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За маркучите не прави икономии , а също виж тези за картерна вентилация , че се обичат и чупят . Успех .

Чет Фев 14, 2019 7:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А, да.
Дребни, но важни неща - о пръстените на връзката м/у главите, пцв клапанче... и пак - прегледай всички маркучи за напукано, твърдост, слеснато и т.н.
Аз бих заменил всички въздушни маркучи/чета със силиконови 'тунинг' маркучи (от сините/червените - има и в черно). Ще си спестиш ядове с/у 50-100лв.
Водните и маслените маркучи с хубави маслени (мисля, че не е проблем да се сложат такива, които издържат на масло за антифриза, ако не ти се занимава да вземаш различни - зависи колко ще ти стъпи като разлика в цената). Имаше някакви немски... изглеждаха много добре, но трябва да питам каква беше марката. Ако решиш - кажи.
Спец. маркучи (като тези големите от блока до радиатора) - оем... и така.
:good: и снимай, че да се похвалиш после :)

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Фев 14, 2019 9:24 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Отговори на тема   [ 61 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор