Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 26 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Харчи масло на високи обороти. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,

Установих, че форкото харчи маслото в доста големи количества, особено при каране с над 3000 оборота, при последното проследяване нивото падна от макс до минимума за 1300 км. Прави впечатление, че при качване на оборотите над 4000 и отпускане на газта изпушва, но като цяло не пуши след като загрее двигателят. Доколкото разбирам подобен разход не може да се дължи на гарнитура и нещата започнаха да клонят по-скоро към основен ремонт. Въпросът ми е колко нормално струва смяната на сегменти, ако това се окаже проблемът и до каква цена стигат тези ремонти. Както и, ако е възможно, да споделите сервизи, където извършват такива ремонти. Ако не се вижда в подписа, колата е Subaru Forester II 2.0i (158HP).

Благодаря предварително!

Пет Фев 22, 2019 7:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не може да се даде точна цена преди да се отвори мотора.
Със сигурност няма да се мине само със сегменти - ще трябва да се сменят лагери, и доста дреболии.
Ремонта приблизително ще варира от 2000лв до към 4-5000лв

За сервизите - има тема прочети, поговори с някои от тях и си избирай

Пет Фев 22, 2019 7:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега , нека започнем едно по едно .
1во от кой град си за да те насочим към сервиз .
2ро има ли история колата , реални км. от кога я имаш и тн.

3тото с какво масло се кара и правена ли е промивка на мотора , слагани ли са някакви добавки .
4то има ли газ и от кога .
5то мерена ли е компресията на двг и в какви стойности е .
Да започнем от тук и тогава може да очакваш отговори от колеги , но проверка в сервиз е належаща .Моята кола като я взех преди 7 год. също харчеше масло на високи обороти , но след промивки и чести смени с качествени подходящи масла го сведох до прилични резултати . Пак си взима на високи , но слагам 6,2000л при смяна и 1,8л ми остава за доливане и за 8-9 хил.км. ми стига , а преди лапаше 3-4л. до смяна .Успех с решаване на проблема .

Пет Фев 22, 2019 8:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,
Благодаря за отговорите и се извинявам за непълната информация. Колата я имам от ноември, като масло не съм сменяла. Наложи се доливане веднъж на литър, втори път на цели два литра, като последното масло е Repsol 10w40, преди това са слагали от автокъщата по-тънко, мисля Motul. Колата е на газ - BRC, слагана в Италия от първия собственик (не е bi-fuel). Според одометъра е на 170000 км, но не съм сигурна дали не са го въртяли. Масленият филтър е сменян преди 5000 км и е правен реглаж на клапаните при Митака от автокъщата. Това е, което се сещам. Нашият монтьор не прави двигатели.
Благодаря отново!

Пет Фев 22, 2019 12:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Да и пропуснах да кажа, че съм от София и не е мерена компресия :)

Пет Фев 22, 2019 12:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет колега, това с изпушването при отпускане на газта може да показва запушени маслени сегменти. Пробвай по някой по-дълъг баир да се спуснеш на моторна спирачка без газ и след това когато стигнеш до равно да подадеш газ. Ако изпуши - вероярността е голяма да са запушени маслените сегменти и да не се обира маслото от стените на цилиндъра - освен всичко друго (луфтове, износване и т.н). Може да опиташ като сменяш маслото да направят качествена промивка на масления тракт на двигателя с надеждата да се поотпушат сегментите. Също маслото е хубаво да е по-висок клас, за да си пази качествата по-дълго време и при по-големи натоварвания - ти си с газ и това също е фактор.

Ако това не помогне - както писаха колегите по-горе ремонта ще покаже и ще излекува какъвто е проблема.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Пет Фев 22, 2019 2:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На мен ми е странна ситуацията със смяната на маслен филтър (надявам се и масло) от автокъщата в сервиз.
Явно колата е от Италия, а ти си я взела и я караш без да я обслужиш (най-малкото масло и филтри).
Както каза petko най-добре направи хубаво обслужване (харесай си сервиз с реноме), промивка, смяна на масло и филтри поне и тогава започни следенето "на чисто".
Доливали сте 10W40, преди това не е ясно какво е имало вътре, та е станало мармалад.
Обслужи колата първо за да знаеш откъде си тръгнала, така да се каже, и след това може да се мисли откъде идва разхода.

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Пет Фев 22, 2019 2:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Пак искам да благодаря на всички за съветите. Все още не съм я обслужвала, тъй като от последното обслужване е преди около 5000 км. Ще прочета в темата къде може да се направи това почистване при обслужването.

Пет Фев 22, 2019 5:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тъпият ми опит с изпушването при пускане на газта говори за гумички клапани. Бих промил мотора с добавка в старото масло и една нощ със светилна газ в цилиндрите. После нови гумички и масло по препоръки - 5W30 или 10W30(май ще е по-добре), пък да видим...
При спекли маслени сегменти ще дими здраво от картерната вентилация и при товар(яко газ) ще пафка синилка отзад с това 10W40. Аз такова описание на проблема не видях.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Фев 22, 2019 7:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 8:05 am
Мнения: 88
Местоположение: София
Автомобил: Forester 05 XT
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Аз имах същия проблем, оправих го с отваряне на двг. Смяна на гумички на клапани, почистване на блоковете, смяна на 2те гарнитури и смяна на маслените сегменти. Явно съм имал залепнали маслени сегменти. Сега е ок.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

Пет Фев 22, 2019 7:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Преди месец се наложи да отворя мотора поради същите симптоми като на колегата, висок разход на масло и изпушване след продължително спускане по наклон. Оказа се потънали водачи на изпускателните клапани вследствие на което бяха останали без гумички.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Пет Фев 22, 2019 11:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Извинявам се за лаишките въпроси, но например на bardahl добавките имат няколко варианта и не съм сигурна кой би ми свършил работа - има подобрител на вискозитета, за спиране на течове, срещу износване и т.н. Другото - това с керосина нещо като алтернатива на добавката ли е? Трето - има ли смисъл и от някаква добавка в бензина. Като цяло преди да се отваря двигателят, ми се иска да пробвам с добавка с надеждата, че ще подейства и въобще няма да се наложи ремонт.

Съб Фев 23, 2019 11:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Schaubia написа:
Извинявам се за лаишките въпроси, но например на bardahl добавките имат няколко варианта и не съм сигурна кой би ми свършил работа - има подобрител на вискозитета, за спиране на течове, срещу износване и т.н. Другото - това с керосина нещо като алтернатива на добавката ли е? Трето - има ли смисъл и от някаква добавка в бензина. Като цяло преди да се отваря двигателят, ми се иска да пробвам с добавка с надеждата, че ще подейства и въобще няма да се наложи ремонт.


При такъв разход на масло, промивка с добавки няма да помогне - накисва се с газ за 1-2 дена. В сервизите знаят какво трябва да се прави.
След това се слага масло по 5/30 или 5/40 пълна синтетика и ще си покаже дали ще стане така или ще се отваря.
Трябва да се измери и вакуума на мотора - това ще даде добра насока какво да се прави.

Съб Фев 23, 2019 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
:bow:

Съб Фев 23, 2019 2:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз бих пробвал BG EPR. Можеш да го поръчаш от колега във форума. Според мен има ефект , но може да не стане от веднъж. Италианските коли са повечето на този хал - италианотата мразят смяната на масла, много повече ги кефи да доливат, живеейки с мисълта, че непрекъснсто “опресняват” маслото. :giggle:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Фев 23, 2019 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,
Пиша, за да има информация за други потребители, ако имат сходни проблеми. Както се очакваше, се оказахте прави. Колата е в Субаруленд, откъдето момчетата казаха, че са запекли сегментите и трябва да се сменят. Също казаха, че най-вероятно причината е, че е от Италия, а те не обичат да сменят масло, както ми беше отговорил ico_tech :)
Това, което ме притесни също е следното: колата има някакъв проблем със съединителя, който явно е пален и на полусъединител, мирише доста на феродо, дори ад е съвсем за кратко. Помолих хората в сервиза да проверят и съединителя и се оказа, че е фабричният. Същевременно обаче от автокъщата разполагаха с фактура от сервиз "Руди-96", според която съединител е сменян. Не знам кой лъже - от сервиз Руди или от автокъщата, но явно фалшивите фактури са доста разпространен проблем. Казвам го за информация.
Поздрави и всичко най-добро на отзовалите се!

Сря Мар 13, 2019 12:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да разбираме, че колата вече са я отворили или?
Ако не:
За съединителя:
Възможно е и двата сервиза да са прави - Не знам как разбраха, че е фабричния, но ако е сменян, зависи какъв диск са сложили и дали маховика е бил в добро състояние. Често се случва след смяна диска (афтърмаркет) да се изпече бързо от почти постоянно приплъзване, което пък е следствие на навика за внимателно потегляне, който по-добрата половина от човечеството имат :) . Или просто от липса на реглаж след смяна.
Има няколко начина да се провери изправността и състоянието - в сервиза знаят. Като за начало може да пробваш да излезеш на права отсечка без движение и започваш да включваш предавките без полусъединител - ефекта, който търсим е рязък удар на притискателя върху диска, с цел премахване на спечения слой и "вкопаване" за да започне да работи нормално. Ако има още живот тази процедура ще даде резултат. ;) Моята съпруга вече е майстор ROFL

За маслото:
- има смисъл да пробваш с препарата, който посочих, или направо да я закиснете с газ/керосин, както предложиха колегите. Да престои няколко часа (без да работи) и сменяш маслото. Търсиш масло 5В40 с почистващи добавки, но с ниска цена и продължаваш почистване+смяна няколко пъти. Смисъла е, че може пък да го докараш до що годе нормален разход без разглобка, че там вече става много скъпо.
Цената на препаратите варира от 13-28 лв, маслото от 60 до 80 (4 лтр), филтър - 8-15 лв, дихтунги - 1,50.
Ще отидат едни 300 - 400 лв, затова ти си решаваш.
Имай предвид, че след смяна на сегментите се изисква определен маниер на каране поне 2000 км, което също е дразнещо (след всички разходи).

!!!Disclaimer: Това са процедури за сервиз. Не се опитвайте да го правите сами и пред блока. Наливането на препарати директно в цилиндъра изискват допълнителни действия по обезопасяване против въртене на мотора (против хидравличен удар).

Успех!

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Мар 13, 2019 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 14, 2019 9:33 am
Мнения: 1
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мисля, че колегата ти е дал много полезен съвет!

Чет Мар 14, 2019 9:58 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здрасти, мерси за съветите!
Колата е отворена вече и чака шлайфане преди да се сложат новите сегменти. По телефона ми казаха, че съединителят е фабричният и ще изкара още до 5000 км (градско) и около 10000 км, ако карам извън града. Други подрбности не казаха, пък и аз не знам какво да питам :) Така че за момента съм решила да го сменят преди да са сглобили двигателя. Иначе ще се радвам, ако споделите този маниер на каране след смяна на сегменти :)

Пет Мар 15, 2019 2:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Трябва да се кара спокойно, до 3000 оборота, без да качваш нагоре, без резки изрязвания и много газ към 1000-2000км, за да слегнат сегментите и да се 'разработи'. Зависи какво ще правят, но като цяло си е правило. Сипва се по-евтино масло, може и минерално - зависи от случая. Кара се малко (1000-2000-3000км) и се сменя. Евентуално и реглаж на клапани. Те в сервиза би трябвло да знаят и да ти обяснят по-подробно. Питай ги.
Съединителят - сега му е времето, иначе още 150лв за сваляне на мотор/кутия, за да го смениш после.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Мар 15, 2019 3:36 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Отговори на тема   [ 26 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор