Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Харчи масло на високи обороти.
Автор |
Съобщение |
Schaubia
Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am Постове: 14 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
|
Здравейте,
Установих, че форкото харчи маслото в доста големи количества, особено при каране с над 3000 оборота, при последното проследяване нивото падна от макс до минимума за 1300 км. Прави впечатление, че при качване на оборотите над 4000 и отпускане на газта изпушва, но като цяло не пуши след като загрее двигателят. Доколкото разбирам подобен разход не може да се дължи на гарнитура и нещата започнаха да клонят по-скоро към основен ремонт. Въпросът ми е колко нормално струва смяната на сегменти, ако това се окаже проблемът и до каква цена стигат тези ремонти. Както и, ако е възможно, да споделите сервизи, където извършват такива ремонти. Ако не се вижда в подписа, колата е Subaru Forester II 2.0i (158HP).
Благодаря предварително!
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 7:50 am |
|
|
Vmax
|
Не може да се даде точна цена преди да се отвори мотора. Със сигурност няма да се мине само със сегменти - ще трябва да се сменят лагери, и доста дреболии. Ремонта приблизително ще варира от 2000лв до към 4-5000лв
За сервизите - има тема прочети, поговори с някои от тях и си избирай
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 7:55 am |
|
|
petko 69
|
Колега , нека започнем едно по едно . 1во от кой град си за да те насочим към сервиз . 2ро има ли история колата , реални км. от кога я имаш и тн.
3тото с какво масло се кара и правена ли е промивка на мотора , слагани ли са някакви добавки . 4то има ли газ и от кога . 5то мерена ли е компресията на двг и в какви стойности е . Да започнем от тук и тогава може да очакваш отговори от колеги , но проверка в сервиз е належаща .Моята кола като я взех преди 7 год. също харчеше масло на високи обороти , но след промивки и чести смени с качествени подходящи масла го сведох до прилични резултати . Пак си взима на високи , но слагам 6,2000л при смяна и 1,8л ми остава за доливане и за 8-9 хил.км. ми стига , а преди лапаше 3-4л. до смяна .Успех с решаване на проблема .
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 8:33 am |
|
|
Schaubia
Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am Постове: 14 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
|
Здравейте, Благодаря за отговорите и се извинявам за непълната информация. Колата я имам от ноември, като масло не съм сменяла. Наложи се доливане веднъж на литър, втори път на цели два литра, като последното масло е Repsol 10w40, преди това са слагали от автокъщата по-тънко, мисля Motul. Колата е на газ - BRC, слагана в Италия от първия собственик (не е bi-fuel). Според одометъра е на 170000 км, но не съм сигурна дали не са го въртяли. Масленият филтър е сменян преди 5000 км и е правен реглаж на клапаните при Митака от автокъщата. Това е, което се сещам. Нашият монтьор не прави двигатели. Благодаря отново!
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 12:58 pm |
|
|
Schaubia
Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am Постове: 14 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
|
Да и пропуснах да кажа, че съм от София и не е мерена компресия
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 12:59 pm |
|
|
iion
|
Привет колега, това с изпушването при отпускане на газта може да показва запушени маслени сегменти. Пробвай по някой по-дълъг баир да се спуснеш на моторна спирачка без газ и след това когато стигнеш до равно да подадеш газ. Ако изпуши - вероярността е голяма да са запушени маслените сегменти и да не се обира маслото от стените на цилиндъра - освен всичко друго (луфтове, износване и т.н). Може да опиташ като сменяш маслото да направят качествена промивка на масления тракт на двигателя с надеждата да се поотпушат сегментите. Също маслото е хубаво да е по-висок клас, за да си пази качествата по-дълго време и при по-големи натоварвания - ти си с газ и това също е фактор.
Ако това не помогне - както писаха колегите по-горе ремонта ще покаже и ще излекува какъвто е проблема.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 2:17 pm |
|
|
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Постове: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
|
На мен ми е странна ситуацията със смяната на маслен филтър (надявам се и масло) от автокъщата в сервиз. Явно колата е от Италия, а ти си я взела и я караш без да я обслужиш (най-малкото масло и филтри). Както каза petko най-добре направи хубаво обслужване (харесай си сервиз с реноме), промивка, смяна на масло и филтри поне и тогава започни следенето "на чисто". Доливали сте 10W40, преди това не е ясно какво е имало вътре, та е станало мармалад. Обслужи колата първо за да знаеш откъде си тръгнала, така да се каже, и след това може да се мисли откъде идва разхода.
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 2:58 pm |
|
|
Schaubia
Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am Постове: 14 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
|
Пак искам да благодаря на всички за съветите. Все още не съм я обслужвала, тъй като от последното обслужване е преди около 5000 км. Ще прочета в темата къде може да се направи това почистване при обслужването.
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 5:33 pm |
|
|
Alxx
|
Тъпият ми опит с изпушването при пускане на газта говори за гумички клапани. Бих промил мотора с добавка в старото масло и една нощ със светилна газ в цилиндрите. После нови гумички и масло по препоръки - 5W30 или 10W30(май ще е по-добре), пък да видим... При спекли маслени сегменти ще дими здраво от картерната вентилация и при товар(яко газ) ще пафка синилка отзад с това 10W40. Аз такова описание на проблема не видях.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 7:27 pm |
|
|
Lennonbg
Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 8:05 am Постове: 88 Местоположение: София
Автомобил: Forester 05 XT
Рейтинг: 31
|
Аз имах същия проблем, оправих го с отваряне на двг. Смяна на гумички на клапани, почистване на блоковете, смяна на 2те гарнитури и смяна на маслените сегменти. Явно съм имал залепнали маслени сегменти. Сега е ок.
Sent from my LG-H818 using Tapatalk
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 7:59 pm |
|
|
OFFROADER
|
Преди месец се наложи да отворя мотора поради същите симптоми като на колегата, висок разход на масло и изпушване след продължително спускане по наклон. Оказа се потънали водачи на изпускателните клапани вследствие на което бяха останали без гумички.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пет Фев 22, 2019 11:20 pm |
|
|
Schaubia
Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am Постове: 14 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
|
Извинявам се за лаишките въпроси, но например на bardahl добавките имат няколко варианта и не съм сигурна кой би ми свършил работа - има подобрител на вискозитета, за спиране на течове, срещу износване и т.н. Другото - това с керосина нещо като алтернатива на добавката ли е? Трето - има ли смисъл и от някаква добавка в бензина. Като цяло преди да се отваря двигателят, ми се иска да пробвам с добавка с надеждата, че ще подейства и въобще няма да се наложи ремонт.
|
|
|
Съб Фев 23, 2019 11:17 am |
|
|
Vmax
|
Schaubia написа: Извинявам се за лаишките въпроси, но например на bardahl добавките имат няколко варианта и не съм сигурна кой би ми свършил работа - има подобрител на вискозитета, за спиране на течове, срещу износване и т.н. Другото - това с керосина нещо като алтернатива на добавката ли е? Трето - има ли смисъл и от някаква добавка в бензина. Като цяло преди да се отваря двигателят, ми се иска да пробвам с добавка с надеждата, че ще подейства и въобще няма да се наложи ремонт. При такъв разход на масло, промивка с добавки няма да помогне - накисва се с газ за 1-2 дена. В сервизите знаят какво трябва да се прави. След това се слага масло по 5/30 или 5/40 пълна синтетика и ще си покаже дали ще стане така или ще се отваря. Трябва да се измери и вакуума на мотора - това ще даде добра насока какво да се прави.
|
|
|
Съб Фев 23, 2019 12:07 pm |
|
|
Schaubia
Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am Постове: 14 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
|
|
Съб Фев 23, 2019 2:41 pm |
|
|
ico_tech
|
Аз бих пробвал BG EPR. Можеш да го поръчаш от колега във форума. Според мен има ефект , но може да не стане от веднъж. Италианските коли са повечето на този хал - италианотата мразят смяната на масла, много повече ги кефи да доливат, живеейки с мисълта, че непрекъснсто “опресняват” маслото.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Фев 23, 2019 3:40 pm |
|
|
Schaubia
Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am Постове: 14 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
|
Здравейте, Пиша, за да има информация за други потребители, ако имат сходни проблеми. Както се очакваше, се оказахте прави. Колата е в Субаруленд, откъдето момчетата казаха, че са запекли сегментите и трябва да се сменят. Също казаха, че най-вероятно причината е, че е от Италия, а те не обичат да сменят масло, както ми беше отговорил ico_tech Това, което ме притесни също е следното: колата има някакъв проблем със съединителя, който явно е пален и на полусъединител, мирише доста на феродо, дори ад е съвсем за кратко. Помолих хората в сервиза да проверят и съединителя и се оказа, че е фабричният. Същевременно обаче от автокъщата разполагаха с фактура от сервиз "Руди-96", според която съединител е сменян. Не знам кой лъже - от сервиз Руди или от автокъщата, но явно фалшивите фактури са доста разпространен проблем. Казвам го за информация. Поздрави и всичко най-добро на отзовалите се!
|
|
|
Сря Мар 13, 2019 12:05 pm |
|
|
ico_tech
|
Да разбираме, че колата вече са я отворили или? Ако не: За съединителя: Възможно е и двата сервиза да са прави - Не знам как разбраха, че е фабричния, но ако е сменян, зависи какъв диск са сложили и дали маховика е бил в добро състояние. Често се случва след смяна диска (афтърмаркет) да се изпече бързо от почти постоянно приплъзване, което пък е следствие на навика за внимателно потегляне, който по-добрата половина от човечеството имат . Или просто от липса на реглаж след смяна. Има няколко начина да се провери изправността и състоянието - в сервиза знаят. Като за начало може да пробваш да излезеш на права отсечка без движение и започваш да включваш предавките без полусъединител - ефекта, който търсим е рязък удар на притискателя върху диска, с цел премахване на спечения слой и "вкопаване" за да започне да работи нормално. Ако има още живот тази процедура ще даде резултат. Моята съпруга вече е майстор За маслото: - има смисъл да пробваш с препарата, който посочих, или направо да я закиснете с газ/керосин, както предложиха колегите. Да престои няколко часа (без да работи) и сменяш маслото. Търсиш масло 5В40 с почистващи добавки, но с ниска цена и продължаваш почистване+смяна няколко пъти. Смисъла е, че може пък да го докараш до що годе нормален разход без разглобка, че там вече става много скъпо. Цената на препаратите варира от 13-28 лв, маслото от 60 до 80 (4 лтр), филтър - 8-15 лв, дихтунги - 1,50. Ще отидат едни 300 - 400 лв, затова ти си решаваш. Имай предвид, че след смяна на сегментите се изисква определен маниер на каране поне 2000 км, което също е дразнещо (след всички разходи). !!!Disclaimer: Това са процедури за сервиз. Не се опитвайте да го правите сами и пред блока. Наливането на препарати директно в цилиндъра изискват допълнителни действия по обезопасяване против въртене на мотора (против хидравличен удар). Успех!
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Мар 13, 2019 10:56 pm |
|
|
ivsintvr
Регистриран на: Чет Мар 14, 2019 9:33 am Постове: 1 Рейтинг: 0
|
Мисля, че колегата ти е дал много полезен съвет!
|
|
|
Чет Мар 14, 2019 9:58 am |
|
|
Schaubia
Регистриран на: Вто Ное 20, 2018 9:06 am Постове: 14 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester II 2.0i (158HP)
Рейтинг: 30
|
Здрасти, мерси за съветите! Колата е отворена вече и чака шлайфане преди да се сложат новите сегменти. По телефона ми казаха, че съединителят е фабричният и ще изкара още до 5000 км (градско) и около 10000 км, ако карам извън града. Други подрбности не казаха, пък и аз не знам какво да питам Така че за момента съм решила да го сменят преди да са сглобили двигателя. Иначе ще се радвам, ако споделите този маниер на каране след смяна на сегменти
|
|
|
Пет Мар 15, 2019 2:55 pm |
|
|
valqk
|
Трябва да се кара спокойно, до 3000 оборота, без да качваш нагоре, без резки изрязвания и много газ към 1000-2000км, за да слегнат сегментите и да се 'разработи'. Зависи какво ще правят, но като цяло си е правило. Сипва се по-евтино масло, може и минерално - зависи от случая. Кара се малко (1000-2000-3000км) и се сменя. Евентуално и реглаж на клапани. Те в сервиза би трябвло да знаят и да ти обяснят по-подробно. Питай ги. Съединителят - сега му е времето, иначе още 150лв за сваляне на мотор/кутия, за да го смениш после.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Мар 15, 2019 3:36 pm |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта |
|