Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:16 am



Отговори на тема  [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Колата се "задавя" + присветване лампа мотор 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги неприятен момент - за последната седмица няколко пъти при сутрешно палене на студено и потегляне колата почва да запъва да тресе все едно не й достига гориво до мотора, а като загрее до работна температура се оправя. Като я паля повторно - няма проблем.
Днес обаче започна да запъва малко повече от обичайното и лампата на мотора почна да присветва след около 5 минути в работен режим.
Преброих около 21 присветвания след което остана да свети.

Двигателя е 2.0 ръчна кутия от 2003та година 125 коня.

Някой имал ли е подобен проблем?

Поздрави на групата!

Пет Мар 08, 2019 9:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Коя лампа визираш, тази за check engine ли? Ако е тя направи диагностика и виж грешката.
Подобен проблем има и при мен когато температурата е под 0. При първото запалване двигателя тресе и понякога изгасва, и ако се опитам да потегля в този момент колата се запъва яко докато изчисти. Затова изгасвам двигателя и отново стартирам и проблемът изчезва. Засега не съм намерил решение на проблема а пък и идва лято :D
Подобен проблем беше дискутиран и в друга тема.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Пет Мар 08, 2019 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Значи според мен има вероятност да е от тоците или нещо дребно някое реле най-вероятно на бензиновата помпа въпросът е какво го кара да се оправя след като загрее. Като включа на скорост все едно съм с дръпната ръчна не дава да тръгна. Като го озоря малко да се раздвижи и изключа от скорост няма ядове, включа ли на скорост пак виждам зор. И това докато вдигне до работна температура.
Вероятно по сервизите за субару са наясно с този проблем, но реших да попитам и тук все пак за справка, от питане глава не боли са казали по умните от мен и викам да ги послушам. :beer:

Пет Мар 08, 2019 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма сценарий, при който реле да не дава на колата да мръдне при включване на скорост. Хилхолдера може обаче да направи такава мизерия. Ти не го ли махна вече, ако не се лъжа имаше и подобна тема.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Мар 08, 2019 3:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Петъо , звънни тук 0888135423 на Павлин и говори с него :idea:

Пет Мар 08, 2019 10:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм махнал хилхолдера, защото като вдигнах предно ляво колело и леко го раздвижих няма ядове прави си свободно няколко санта движение. Отделно на свободна си е ОК колата няма ядове. Днес пак запъваше яко, но при натиснат полусъединител вървеше нормално без проблем. Въпросът защо се "оправя" или почти се оправя запъва леко в ниските до към 2000 - 2500 оборота и после се отпушва рязко което също е много дразнещо.
Според мен проблема е в съединителя който слага точно колегата Павлин в Пловдив, вече имам час за другата седмица да се видя с него и да я проверят колата. Още когато я взе баща ми не ми хареса как върви, но сега вече нещата се влошават значително.

Ще пиша ако има развитие, очаквах някой да е минал през тези болежки.
Кола се прави все пак, а и ако има нещо сгрешено мисля, че ще е редно да се отстрани за сметка на сервиза.
Павлин не го познавам лично, надявам се да се запозная с него другата седмица.

Поздрави ! :beer:

Пон Мар 11, 2019 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 08, 2016 5:34 pm
Мнения: 25
Местоположение: Добрич
Автомобил: Forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Премести knock сензора, като му пуснеш маса, за да не отчита грешка

Пон Мар 11, 2019 8:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега какъв е този knock sensor, утре ще пусна една снимка на коша, ако можеш да ми го покажеш.
Възможно е проблема да е електрически, но според мен е по-скоро механичен, а може да е и комбиниран.
Основното е, че ми смениха съединител и ревизия на задните спирачки и проблемите с поведението на колата започнаха...

Сменяха ми гарнитури по ск.кутия и използвахме момента, че кутията е свалена.
Правиха ми и реглаж на клапаните, действително мотора утихна, но сега с тези болежки ситуацията изобщо не е ОК.

Ако някой знае какво означават тези 21 присветвания на Check Engine лампата нека пише. Така или иначе ще бъде закачена на дагностика и ще си покаже болките. Преди доста време беше светнал пак заради 2рата ламбда сонда, може и от нея да започват мизериите.

Ще пиша какво се случва когато имам повече информация след консултация и диагностика в сервиза, няма смисъл повече да гадаем.
:) :good:

Вто Мар 12, 2019 1:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
21 е датчик(или ел. веригата) за температура. Обаче 22 е нок сензор, което доста разширява чеклист-а при проблем. Преброй миганията пак?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Мар 12, 2019 6:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
21 е датчик(или ел. веригата) за температура. Обаче 22 е нок сензор, което доста разширява чеклист-а при проблем. Преброй миганията пак?


Принципно чека като светна ме изненада докато въртях волана в кръгово, имаше и светофар но ми се струва че успях да хвана точната бройка. След като спря да мига - лампата си остана да свети и така като запаля си стои и си свети. Прави впечатление, че не вдига лесно температура на +5/+6 градуса отнема около 7-8 минути да вдигне температурата, преди ги правеше доста по бързо.

Стрелката за температурата като вдигне до нормалното равнище си стои и не мърда. Нямам обяснение.
Още веднъж да питам къде се намира този сензор?

Няма как да преброя пак миганията защото ги направи само веднъж и от тогава лампата си свети.

Вто Мар 12, 2019 8:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има как - с буксите под волана. Датчикът за температура е на тръбата между двете глави(по спомен). Когато се прецака показва -40(например) към ецу-то и вследствие колата се дави с бензин и се скъсва да записва мисфайър-и. Вижте я някъде на живи данни и ще лъсне причината, тук само си баем.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Мар 12, 2019 9:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Алекс, колата би трябвало да е с ОБД2. Има два режима на чек енджин лампата:
- светва - има проблем, трябва да посети сервиз да се прочете грешката, но колата е функционална;
- почва да мига - посетете незабавно сервиз, възможни са необратими последствия.
За успокоение - колата може да върви цяла година с мигащ чек - този мотор е от здравите.
Нок сензора може да бърка тайминга, но не може да задържи колата на 1-ва.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Мар 12, 2019 9:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Има как - с буксите под волана. Датчикът за температура е на тръбата между двете глави(по спомен). Когато се прецака показва -40(например) към ецу-то и вследствие колата се дави с бензин и се скъсва да записва мисфайър-и. Вижте я някъде на живи данни и ще лъсне причината, тук само си баем.


А като загрее се оправя?! На празен ход няма ядове, само като включа на скорост и докато загрее.
Къде да я гледам на живи данни другата седмица я карам в Пловдив и да я гледат там май ще е най - добре.
На мен ми стана странно, че майстора споменавал на баща ми някакви жигльори, аз питам за инжектори ли става въпрос, не - за жигльори.

Не знам вече...

Вто Мар 12, 2019 10:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Имах подобен проблем месец или два след като купих моя. Оправи се след подмяна на кабели и свещи.

Сря Мар 13, 2019 5:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много догадки и много майстори ми се виждат наоколо(и аз врачка :) ). Отиди при грамотен човек да огледа всичко. Павлин в Пловдив има глас на такъв, но прави впечатление, че ти не си доволен защото май поставяш диагнози на око без да имаш обосновка. Предвид писаното от теб до момента(включително отзивите за Павлин, макар, че според мен нямат общо с текущия ти проблем), аз не бих ти правил колата. Оправяй се. От мен само едно: диагнозите в интернет са догадки, колкото и някой да е разбирач. Истината лъсва на място при правилния човек. И не забравяй - и най-добрите се дънят понякога. Това, което ги прави различни от останалите е, че си поправят грешките.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Мар 13, 2019 10:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Много догадки и много майстори ми се виждат наоколо(и аз врачка :) ). Отиди при грамотен човек да огледа всичко. Павлин в Пловдив има глас на такъв, но прави впечатление, че ти не си доволен защото май поставяш диагнози на око без да имаш обосновка. Предвид писаното от теб до момента(включително отзивите за Павлин, макар, че според мен нямат общо с текущия ти проблем), аз не бих ти правил колата. Оправяй се. От мен само едно: диагнозите в интернет са догадки, колкото и някой да е разбирач. Истината лъсва на място при правилния човек. И не забравяй - и най-добрите се дънят понякога. Това, което ги прави различни от останалите е, че си поправят грешките.


Колега никого не съм искал да обидя, нито пък обвинявам някого конкретно, че ми е развалил колата, представям фактите така както ги виждам.
В момента не съм в страната, затова се допитвам до Вас, ако някой е имал сходен проблем да сподели. Сега ще търся платформа, защото положението сега вече изобщо не ме радва.

С майстора от Пловдив се чухме преди малко и каза да му карам колата, така от разстояние не може да каже нищо.
А какво означава НЯМАШ ОБОСНОВКА?! Имах теч от уплътнения на ск.кутия. При сменен съединител преди 60.000 км е предложил смяна с нов ?!? След което колата започва да запъва лека полека докато се стига до този проблем.

Възможно е проблема да е електрически, може да е комбиниран. Колата беше в сервиз, колкото време е било необходимо.
Преди малко като запалих я изкарах да я раздвижа, на място колата тресеше, като загря утихна. Тръгвам и не ми дава да набера скорост, запъва.
Така, натискам полусъединител и тръгва но не е редно да я карам така. Спирам отворих капака и ми замириса на изгоряло но имаше силен вятър и валеше така че нищо не можах да разбера откъде е тая миризма.

Предлагам да си имаме уважението, познавам се с доста хора лично във форума и съм с прекрасни впечатления от всички.
Това е от малкото форуми, където всички се подкрепят, не съм очаквал да прочета подобен пост от твоя страна колега Alxxx.

При положение, че при всеки един майстор отивам с парите си е нормално да изисквам нещо насреща, човешко е да се сгреши, но напоследък доста станаха сервизите където грешат по нещичко. Я по двигател, я по окачване. А сега се вкарвам и в излишни разходи и загуба на време.

С това отношение от твоя страна не помагаш на никого, но обещавам след като стане ясно какъв е проблема да го споделя с всички в групата.

Поздрави!
 15

Чет Мар 14, 2019 5:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както и предполагах, грешно си ме разбрал. Както и да е, дискусията е за друго и няма да се отклоняваме от темата. Искрено ти желая успех в намирането на проблема.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Мар 14, 2019 5:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами сега запалих мотора отново - няма никакви видими признаци на проблем !!! Нито мирише нещо, нито тресе. Одеве искаше да излиза от коша като отворих капака на пътя. Според мен някъде окъсява някой кабел и ще му режа квитанциите!!!

Ще изчакам да се стъмни и пак ще я запал и ще я видя.
Познат ми писа за кабел на ламбда сонда и като се замисля преди време ми светеше чек-а за 2рата ламбда сонда излезе като я закачиха ама не я смениха, само изтриха грешката. Евентуално някой спомена за Knock sensor. Може ли да ми ги посочите къде се намират тази 2ра ламбда и този сензор.

Да напомня, че с помощ на колеги от форума открих друг електрически проблем преди време който едва не ми запали колата насред центъра на Париж. Релето за мигачи и аварийни беше грешно свързано за реле за допълнителна платформа. Открихме сакатлъка, поръчах си реле и си оправих проблема сам.
А тоз дето ми прати схемите и ме инструктира има да пие бира още от тогава се скатава щото знае, че само с бира няма да мине.

До момента 3 оферти получих за транспорт на колата но едва след 2-3 седмици. Предлагам да се мобилизирате и да я оправим до тогава ROFL
:beer:

Така, отново споделям какво се случва с колата. Паля я, опитвам да тръгна - запъва и тресе. На свободна няма проблем или по инерция. За да я засиля - държа на полусъединител и замирисва специфично на феродо. Като настъпя газта - колата забива муцуна, т.е - нещо има проблем по трасето с постъпване на бензин към мотора. След смяната на съединителя, в период от 6 месеца колата ставаше все по-бавна без видим причина за това, докато днес едва едва набираше, отбих и отворих капака - разнесе се слаба пушилка която не можах да усетя от къде идва поради силен вятър, мотора играеше както никога до сега. Върнах се обратно (около 2 км) с 30-40км/ч, като през това време лампата за мотора присветваше нон-стоп през цялото време почти преди да паркирам остана да свети без да мига. 30 минути по късно паля и няма симптоми на проблем, мотора работи спокойно.

Какви са Вашите съвети?

Чет Мар 14, 2019 6:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Раздвижих я току що отново, но не мога да си редактирам предния пост.
Много бавно набира тромаво като 200D но набере ли си държи скоростта.
Като настъпя газта - почва да се дави. Настъпя съединител - тръгва.
Не знам какво се случва но смятам да разбера.
Не съм се занимавал досега, но да не би горивния филтър или бензинова помпа да правят беля.
Релето на бензиновата помпа да е нещо хлабаво?
Лошото е, че и на бензин и на газ е една и съща мизерията. Тоест проблем е нещо дето отговаря и за двете.
Бях чел за една магия с откачане клемите на акумулатора и там някакви други ритуали...

Хилхолдъра само на скорост ли се включва колеги ?!?!?
Да не би наистина от него да задържа, моля за мнение!

:-? :-~ :lipseal:

Чет Мар 14, 2019 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 28, 2009 6:45 pm
Мнения: 238
Местоположение: София
Автомобил: Форестър 2006 2.0Х 158кс.
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ако хил холдера задържа предна лява и задна дясна (по спомен) спирачки трябва да прегряват.

Пет Мар 15, 2019 7:46 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор