Ревизия на кормилна рейка
Автор |
Съобщение |
Valio
|
златен си...
|
|
|
Чет Мар 21, 2019 4:06 pm |
|
|
Alxx
|
О, не. Ръждясал съм Ники, зайчето не е страшно, стига да се хване протичането навреме.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Мар 21, 2019 9:51 pm |
|
|
ico_tech
|
Значи - търсят се рейки втора употреба. Майстора приема само уикенда Моята тече от.... май 9.... години. Прокапва от време на време. Ще ме накарате да я правя, щом е толкова лесно . Теча не е голям и не прогресира сериозно - за 9-10 години съм налял 2 лтр.. За сравнение, чисто новият ми Ситроен Берлинго (тогава) взимаше по половин бутилка седмично след като навърши 6 месеца. Та затова на Субито не ми се струва нещо съществено
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Мар 22, 2019 8:08 am |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Боря се с едни вибрации и аз, та благодарение на темата стигнах и до рейката. Прочетох в сервизното ръководство,че автомобилът трябва да се постави на равно място и колелата да гледат напред ,тогава с резки движения на волана наляво и надясно се проверя рейката, т.е. трябва да няма " чукане" . Е, моята си почукваше и я притегнах на око , за пробата... и май се оправи. След малко ще ида да я тествам пак. Имам рейка от аутбек б12,3.0- дали няма да стане плъг енд плей на спек б- то?
|
|
|
Пет Мар 22, 2019 8:10 am |
|
|
nikentce
|
Alxx написа: О, не. Ръждясал съм Ники, зайчето не е страшно, стига да се хване протичането навреме. Абе не знам дали не е страшно зайчето - моята се води електрохидравлична. Не съм проучвал все още сериозно въпроса, но до колкото знам са доста по-трудни и скъпи за ремонт и не всеки може да ги пипа
|
|
|
Пет Мар 22, 2019 9:18 am |
|
|
Valio
|
Dimichos написа: Боря се с едни вибрации и аз, та благодарение на темата стигнах и до рейката. Прочетох в сервизното ръководство,че автомобилът трябва да се постави на равно място и колелата да гледат напред ,тогава с резки движения на волана наляво и надясно се проверя рейката, т.е. трябва да няма " чукане" . Е, моята си почукваше и я притегнах на око , за пробата... и май се оправи. След малко ще ида да я тествам пак. Имам рейка от аутбек б12,3.0- дали няма да стане плъг енд плей на спек б- то? Не нестава от Б12 на Б13 ..,и аз исках така да направя щот имам ,но захвата им е различен..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Мар 22, 2019 11:07 am |
|
|
Alxx
|
Валка, ако съдя по захвата и още някои външни белези, тази рейка е като на Сузуки и Тойота след 2001-ва. Корпусът на пиньона е алуминиев и шайбите на хидравличната дирекция нямат полиамид, а са директно в корпуса. Т.е. много внимавай с натяга, защото ако я пренатегнеш ще износи корпуса и ще започне да затяга. Ядох го навремето с рейката на Аерио-то - точно това стана. Ники, "електрото" в твоята рейка е помпата(сложното е управляващата я електроника), другото си е като на останалите. Не овесвай нос Ице, е ти ако не можеш да я направиш, аз ли? Само адмирации към знанията ти. Аз съм скромен ентусиаст... P.S. Моята губи литър на две години, но недозавиването надясно страшно ме дразни(особенно на сняг) и затова се метнах в джаза. Обикновен юзър щеше да си кара така поне пет-шест години. За мен спирането и завиването на една кола са съпоставими с истерия Филма със Ситроен-а и аз съм го играл(служебен). Мине ли 70-80к се почва с доливането и стига до разсипия.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Мар 22, 2019 10:02 pm |
|
|
Valio
|
Да такава е ..гребена се "плъзга" върху алуминиевия корпус. Ще внимавам с натега на камъка.Отново ти благодаря за това на кое да обърна внимание. Да споделя още нещо важно за колегите,проверявайте периодично прахозащитните гофрирани маншони защото като се прокъсат и започва да влиза вода и пясък и щетите стават доста.. Ето един пример как изглежда прът с щети от вода..:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Мар 23, 2019 4:16 pm |
|
|
Alxx
|
Ще ми се да кажа "всичко е перфектно", ама не. Нещо, някъде помръдва отляво и или е накрайник(уж нови и здрави), или е карето на волана. Иначе да се върна на позитивното: течове ньенте, приятно стегнато върви, не тропа и НЯМА Ш*БАНО НЕДОЗАВИВАНЕ надясно Иначе реглажът излезе както си му е ред, обезвъздуши се за под минута. Доволен като цяло, пък като покарам ще видим. P.S. Не мога да разбера защо форумът ми върти снимките наобратно?!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Мар 30, 2019 1:33 pm |
|
|
Valio
|
|
Съб Мар 30, 2019 1:38 pm |
|
|
Alxx
|
Ravenol Dexron II. Това е за мойта, за 13-ката май е D III.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Мар 30, 2019 1:41 pm |
|
|
Borisov
Регистриран на: Вто Авг 31, 2010 11:00 am Постове: 93 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback H6,2007
Телефон: 0888007845
Рейтинг: 36
|
Чудесна работа и адмирации за снимките. Аз го играх тоя филм понеже ми бяха пробити маншоните и оттам вече и проблемите.Ходих да ми я рециклират,за подробности не съм питал но от тогава всичко е ок.Мился че към 150лв ми струваше всичко+ОЕМ маншони.Другото което си мисля ,че въпросните маншони бяха пробити от страната на генерацията където са топлинните щитове,което ме довежда на мисълта,че ако се поддържат по-високи обороти-респективно нагряването ще си е по-голямо и оттам проблема с маншоните.Майстора също ми сподели подобна идея....не знам.
П.П. тоя посинял палец малеее
|
|
|
Пет Май 17, 2019 2:33 pm |
|
|
Alxx
|
Вече 26 дни откакто съм я монтирал без драми. Наложи се още веднъж да обера луфта в първите две седмици и оттогава всичко е наред. "Помръдването", което споменах се дължеше на...изгнил ляв носач На една от снимките горе се вижда колко по-зле е от десния, но не се виждат дупките от вътрешната страна. Скъсаха ми се втулки феби на две години(боклук!) и като свалих носачите да ги сменям лъсна работата.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юни 06, 2019 7:29 am |
|
|
Alxx
|
Имам да поднасям извинения на quietriot, но ме повишиха и ми порастнаха ангажиментите, отделно правих и сменях мотора на моята баба - не съм почивал от май нито ден . Четири пълни месеца карам с ремонтираната рейка и освен един повторен реглаж на хлабината още в началото, друго няма. Искам да стимулирам всеки, който иска да си я направи сам - дерзайте! Не е висша математика и си струва усилията/парите. От самото начало идеята на темата е DIY, не да рекламирам услуга, която не предлагам
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Юли 10, 2019 7:57 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Постове: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Поздрави за полезната тема, но бих искал и аз да добавя нещо преди да пристъпите към ремонт на рейките проверявайте си добре каретата между кормилния прът и рейката, защото при мен имаше много силно изразено тропане във волана при преминаване през неравности + осезаем луфт във волана. Та ходих до един от субару сервизите в София и без да я качат на подемник дори "механикът" завъртя 3-4 пъти волана и отсече "за рециклиране на рейка си !", но сумата от 550лв монтаж,демонтаж и рециклиране доста поохлади желанието ми да я оставя в сервиз, а рейката е рециклирана преди 2-3 години от предишния собственик, като предупредих затова в сервиза, но там бяха категорични - рейка. Та в къщи легнах под колата и накарах жена ми да размърда волана за да чуя откъде идва чукането - стиснах силно с ръка "валът" който излиза от рейката и влиза в карето и щом завъртя пак волана тропането стана съвсем ясно изразено и идваше точно от карето - в случая при мойто беше толкова силно разбито едното карданно каренце, че не трябваха кой знае какви услия за да се усети луфта и тропането. С неговата смяна приключи моята сага с тропане и луфт във волана, моят съвет е да проверявате въпросното каре между кормилния прът и рейката. Ето схема с въпросното каре(самото каре се състои от две карданни каренца в двата края и гумен тампон в средата на цялото каре): https://drive.google.com/file/d/1BtIg7IRfaqMck0MaP_FK9zJwlcVKZcep/view?usp=sharing
|
8
|
|
Чет Юли 11, 2019 8:16 am |
|
|
Silvergreen
Регистриран на: Нед Окт 25, 2015 10:51 pm Постове: 179 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback
Рейтинг: 44
|
tsvetanov написа: Поздрави за полезната тема, но бих искал и аз да добавя нещо преди да пристъпите към ремонт на рейките проверявайте си добре каретата между кормилния прът и рейката, защото при мен имаше много силно изразено тропане във волана при преминаване през неравности + осезаем луфт във волана. Та ходих до един от субару сервизите в София и без да я качат на подемник дори "механикът" завъртя 3-4 пъти волана и отсече "за рециклиране на рейка си !", но сумата от 550лв монтаж,демонтаж и рециклиране доста поохлади желанието ми да я оставя в сервиз, а рейката е рециклирана преди 2-3 години от предишния собственик, като предупредих затова в сервиза, но там бяха категорични - рейка. Та в къщи легнах под колата и накарах жена ми да размърда волана за да чуя откъде идва чукането - стиснах силно с ръка "валът" който излиза от рейката и влиза в карето и щом завъртя пак волана тропането стана съвсем ясно изразено и идваше точно от карето - в случая при мойто беше толкова силно разбито едното карданно каренце, че не трябваха кой знае какви услия за да се усети луфта и тропането. С неговата смяна приключи моята сага с тропане и луфт във волана, моят съвет е да проверявате въпросното каре между кормилния прът и рейката. Ето схема с въпросното каре(самото каре се състои от две карданни каренца в двата края и гумен тампон в средата на цялото каре): https://drive.google.com/file/d/1BtIg7IRfaqMck0MaP_FK9zJwlcVKZcep/view?usp=sharing И колко ти излезе това колега , че и при мен има едно досадно тропане? На рейката съм и долял 50мл за 3 години и сякаш нямам намерение да я рециклирам още. Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Вто Юли 16, 2019 9:47 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Постове: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
40лв каре втора употреба, иначе съм питал за ново, но има само оригинално и беше около 160лв. Смених си го сам после се наложи да регулирам и волана понеже застана накриво въпреки, че уж гледах да не се получи точно този ефект и пак застана настрани. Ако вземаш каре втора употреба гледай двете каренца в двата края да се движат еднакво плавно и леко във всички посоки(иначе казано да не са запекли или пък да не се движат прекалено лесно в някоя посока, защото най-вероятно ще има луфт). Не е лошо да имаш помощник под ръка, който да върти или задържи волана, ако разполагаш и с канал или подемник още по-добре и тъй като се бърка около изпускателния колектор е добре да изчакаш да изстине двигателя.
При мен вече тропане и излишен луфт във волана няма.
|
|
|
Пет Юли 19, 2019 1:27 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Постове: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Здравейте приятели! Благодаря най-сърдечно на колегата Alxx за хубавата тема и за снимковия материал с обяснения! Много полезно и ценно! Търся информация по въпроса, защото при мен (на Форестър 98) се чува един шум, като пристъргване, когато завъртя волана от край до край, на място. При работещ двигател. Когато ще паркирам и трябва да се мушна на някое място, и завъртам волана до край в едната посока, и после в другата. И се чува едно пристъргване, за момент, което идва от към рейката. Иначе, при бавно въртене на волана, и в движение не се чува. Редовно проверявам маслото, има, пълно е до горе, и аз не съм доливал. Колата я имам от една година и никога не съм доливал масло в хидравликата, просто не е имало нужда. А, маншоните на кормилната рейка ги смених и двата, защото се скъсаха, един след друг и не знам колко време съм карал така. И от едната страна забелязах, че има прокапване на масло. Не е много, но с времето се събира и омаслява от вън и новия маншон. Стои мазно петно, не виждам да е капало на земята. Но, това си е показател, че нещо не е наред. Какво бихте ме посъветвали, да се подготвям за ремонт на рейката, или проблема не е много сериозен, за сега? И друг въпрос имам; какво е най-добре да се направи ако по пръта(гребена) има язви, както е показал в снимки колегата Valio? Могат ли да се шлайфат, или се заменят с нови(втора употреба)?
|
|
|
Пет Ное 01, 2019 8:41 pm |
|
|
Alxx
|
Някои майстори така или иначе шлайфат прътовете, особенно ако са криви. С времето стават като лък. Аз лично съм против шлайфа, намирам циментацията на пръта за твърде плитка. Не съм оглеждал старата ми рейка в какво състояние е, но ако няма петна, може да измислим нещо. P.S. Това със стърженето го огледай на някой канал с още един човек, който има поне обща представа.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 6:41 am |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Постове: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Благодаря за отговора и за съвета, приятелю! Искам да споделя какво направих днес. Отидох на канал и натегнах съвсем леко болта(там дето е камъка). Волана започна да се върти леко стегнато, много леко стегнато. Покарах малко, и завъртях от край до край, и това стържене не се чу! Обаче! Мисля си следното нещо! Първо да кажа, че откачих маншона от към страната на кожуха на рейката (просълзяването е от към страната на камъка), завих колелетата напълно на ляво(за да излезе пръта докрай) и огледах. Видях, че по пръта има лека следа, която се разширява навътре към корпуса, и изтънява навън-към накрайника. Прилича на нещо като много издължен конус. Да, в самото начало е (или край, не знам кое е правилно да се каже) и когато се изправят колелетата(да гледат направо), тази следа не се вижда. И си мисля, че това се е получило от триенето на камъка върху пръта. И е станало така, защото няма грес. И просълзяването става когато завия пълен ляв(т.е. когато излезе тази следа) Опитах да развия нацяло болта, който натяга камъка, за да видя дали има грес, но не се получи. Просто няма място, опира в гредата. Явно това се прави при свалена рейка. И друго си мисля; ако няма грес на камъка, не е хубаво да е стегнат, макар и съвсем малко. Да, знам, че тези неща се правят с динамометричен ключ, но като нямаш.... Та, смятам утре да отхлабя съвсем малко болта, и волана да се движи както преди-съвсем леко, дето се казва, с два пръста да го въртиш. И...да почна да се подготвям ремонтните комплекти за рейката.
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 6:53 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта |
|