Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:02 pm



Отговори на тема  [ 460 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Следваща
 Forester II 2,5 XT 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
...Еспейс...

Еспас...

ico_tech написа:
Напрегнати са в пъти повече от атмосферните.


Тук можем да поспорим доста. Има само едно напрягане повече, което имат турбо колите и то много добре го знаеш - кс/време :D За мен, доста голяма част от турбо двигателите не са по-напрегнати от атмосферни същите коне и същия обем. Повече ме притесняват оборотите обикновено. Това, което прави 2.5т трошлив е простотията на Субару с шибаните ризи. Аз лично бих го отдал и на някои липси по електрониките като лимитъри и защити, които все пак могат да се направят сравнително лесно и колата доста по-трудно да кривне. Също и малко модове по охладителната система като по-голям капацитет, алуминиев радиатор и МААААЛКО хитринки по изравняването на налягането с една готина тръбичка. Жалко, че никой не го прави това.

Иначе 2.5 не е проблематичен мотор, ако го поддържаш като хората и внимаваш за няколко неща. Гарнитурите не са скъпи и са едни свещи и кабели за мерцедес + 1/4 задна лява въздушна възглавница на същия. Какво им се плашите толкова на тея гарнитури - не знам. Следете си антифриза редовно, не оставяйте системата необезвъздушена и не и превъртайте километража наобратно. Не са бегачки. И не сравнявайте мотора на Vmax с другите :)

За жалост не мога да пиша повече, че жена ми ме прокле, че щракам на клавиатурата в 2 сутринта, но напоследък грам време не ми остава да пиша тук :(

Нед Мар 31, 2019 2:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Vmax написа:
...Еспейс...

Еспас...

ico_tech написа:
Напрегнати са в пъти повече от атмосферните.


Тук можем да поспорим доста. Има само едно напрягане повече, което имат турбо колите и то много добре го знаеш - кс/време :D За мен, доста голяма част от турбо двигателите не са по-напрегнати от атмосферни същите коне и същия обем. Повече ме притесняват оборотите обикновено. Това, което прави 2.5т трошлив е простотията на Субару с шибаните ризи. Аз лично бих го отдал и на някои липси по електрониките като лимитъри и защити, които все пак могат да се направят сравнително лесно и колата доста по-трудно да кривне. Също и малко модове по охладителната система като по-голям капацитет, алуминиев радиатор и МААААЛКО хитринки по изравняването на налягането с една готина тръбичка. Жалко, че никой не го прави това.

Иначе 2.5 не е проблематичен мотор, ако го поддържаш като хората и внимаваш за няколко неща. Гарнитурите не са скъпи и са едни свещи и кабели за мерцедес + 1/4 задна лява въздушна възглавница на същия. Какво им се плашите толкова на тея гарнитури - не знам. Следете си антифриза редовно, не оставяйте системата необезвъздушена и не и превъртайте километража наобратно. Не са бегачки. И не сравнявайте мотора на Vmax с другите :)

За жалост не мога да пиша повече, че жена ми ме прокле, че щракам на клавиатурата в 2 сутринта, но напоследък грам време не ми остава да пиша тук :(

И аз споделям мнението ти. Трошлив бил 2,5 ХТ, пък и бил скъп за поддръжка. Но какво значи трошлив, колко често се троши, какво точно му се троши, на газ ли се троши или на бензин, тунингован или стоков се троши, колко струва ремонтът и други подробности - те са важни.
Като гледам от 4-ма тук с такъв мотор, само Vmax му е правил основен ремонт, защото го е тунинговал и то яко. :good:
Иначе не знам колко напрегнат е 2,5 ХТ, но принципно компресията му е доста по-ниска от атмосферен двигател.
Та пак да кажа на колебалещия се колега, че няма от какво да се плаши толкова :beer:

Нед Мар 31, 2019 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм на друго мнение за на vmax мотора и съм му го казал, но той си решава кога да си прави двигателите и кога не. Има хора, които са правили ремонти на такива двигатели, но според мен са били от това, че двигателя е имал някакви грижи. Доста от двиагтелите почти никога не са отваряни, а изведнъж в България на всеки 50к сменят гарнитури. Всеки си има мнение.. :) Аз имам приятел и с Legacy GT, което сме го издули колкото му държат дюзите и рядко му връща газта. Взехме го за "счупено", но така "счупено" си легаси е навъртял вече бая хиляди километри на цялата газ. Просто внимава за антифриза, наду си системата да види потенциалните течове, проверява си често всяко малко нещо по колата и редовно си гледа детонационните таблици за да е сигурен, че всичко му е наред и не му качва температура, защото рейката на газовото чука на колектора и от там има един готин chain of events, който дори това може да ти счупи качествено двигателя. Но...както казах, всеки си има мнение.
 11

Пон Апр 01, 2019 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
О, не. Аз за нищо няма да споря. Не е тук мястото.
"Напрегнат" и "трошлив" са може би понятия само в моя речник.
За мен ако една кофичка за мляко (съд с обем на един цилиндър) изработва 13 KJ за 1 секунда, а друга кофичка изработва 8.7 KJ за 1 секунда, то първата е ''по-напрегната".

Все пак карам Субару само от 13 години... :-?

Успех на всички желаещи за ново турбо Субару. Купувайте смело.

P.S. Vizor, тука по нашия край има доста колеги с Форестър XT, които само си въобразяват, че колите им са счупени - задрали биелни лагери, счупени бутала, фютнали гарнитури, горят масло като двутакторви. Ако кажеш директно ги насочвам към теб да ги ограмотиш :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Апр 01, 2019 11:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am
Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да споделя спомени от времената,когато моето ХТ беше сток.В подкрепа на тезата,че мотора далеч не е лесен за чупене.Купих го на 160К с произход Гърция.За 200 км до вкъщи спука две водни съединения и изгори 200 грама масло - поне.Естествено бях вече вдигнал 200 км/ч.Напук на всичко не прегря,не духна гарнитури,нищо.Веднага на другия ден смених маслото с Ред Лайн и оправих
съединенията,нов антифриз и десния педал до ламарината.Колата на всичко отгоре беще с газова уредба BRC слагана в Гърция и то много кадърно на около 20К с омаслител и тогава карах само на газ и то до прекъсвач.Така 5К и ми омаля.Разход на масло мнимален.Закарах го на обслужване в София,естествено изправих генерацията,катлес,соленоид и 1 бар.Летим,газ до до ламаринта,
всичко ОК,единствено разхода ма масло се вдигна 2 пъти.Това не можа да ме впечатли и последва
КN филтър,1.2 бара и още глупости.Колата вървеше перфктно без никакви проблеми,но разхода на масло стана голям.С добавки и мултигрейд комбинации го стабилизирах на 1л за 3К.За мен това не беше голям проблем и нови щастливи 30-35К.2015 година го закарах отново в София на много добър сервиз с твърдото намрение да тунинговам.Обаче премериха вакуума и ме помолиха поне да потъна и тогава да го првим,грехота било здрава кола да се отваря.Още 1 година се опитвах да потъна,докато за мое облекчение термостата не свърши работата и 2016 г. най-накрая
видях 0,58 вакуум.Така колата бе изкарала 220К на газ и бе преминала през доста тормоз.
Изводи си правете сами,аз генерални внушения не обичам да правя.Освен това колата в момента
е с ковани бутала,VF43 и е все още със оргиналния съединител на 302К без признаци на приплъзване.

_________________
Forester 2.5 XT MY06
 4

Вто Апр 02, 2019 10:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ице какво да ти кажа. От кола до кола има разлика.

Имахме едно време един телевизор Telefunken. Беше ужасен, голям, обемист, без екстри и тн. Не мога да кажа, че беше лош, защото до последно си работеше. Така 16 години, докато вече трудно палеше лампата. Та същото е и с колите. 16 годишен двигател, който му е давана цялата газ, мотора никога не е пипам, маслото е сменяно не на километри, а на години и искаш да имаш лагери? На старото ми ауди лагерите бяга по 5 сантиметра ширина. Бяха заминали щото италианеца му е сипвал цялата газ и не знаел че трябва маслото да се сменя. И? Просто са по капризни и трябва да се внимава. Тогава стават доста безпроблемни
 15

Вто Апр 02, 2019 11:42 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Иво, естествено, че зависи от автомобила.
Зависи и от пробега, от поддръжката, от ползвателя - от много работи зависи.
Мислиш ли, че бих се изказал по темата за ej255, ако не съм имал досег с вътрешностите му, или ако нямам достатъчно пробег с него?
Капризен двигател е и си има особености, които 70% от ползвателите никога няма да разберат. Те са за сервизите и диагностиците.
Не съм взел колата да си правя кефа през уикенда, нито правя гонки - аз работя с нея (24/7). И знам какво изисквам от моя работен кон - 0 проблеми. И повярвай, последното нещо, за което имам време е да седна да разглеждам ЕКУ-то и да правя логове след 70 часова работна седмица.
Та явно аз не мога да си поддържам колата както трябва - е те затова съм в клуба на "колеги сблъскали се други по-скъпи ремонти"

За това извинявам се на автора на темата и не смятам никого в нищо да убеждавам.
Бъдете здрави.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Апр 03, 2019 1:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тук няма място за сърдене, защото форумът не ми е бащиния и не съм на 15 години. Нито съм женен за 2,5 ХТ, нито смятам, че това е ултимативния автомобил в света.
Въпросът беше съвсем друг. Тук е място за споделяне на реални проблеми и особености. Ами ще ме прощаваш, но ти не каза нищо конкретно и вместо това генерализираш, че този двигател задължително се чупи. Просто така поднесени нещата, звучат страшно смешно и нелепо.
Ако си правил двигател, сподели опитът си - ще е интересно за всички. Иначе мненията ти без никаква конкретика се превръщат в обикновен спам, въпреки твърденията ти, че си виждал едва ли не стотици такива счупени двигатели.
Аз например се доверявам на опитът на хората тук и сменям маслото на 6 000 км с Ravenol и зареждам само на Есо и колата вече две години ме слуша. А ти какво съветваш освен да стоим далеч от този модел, защото много се чупели тези двигатели и задължително им се прави основен ремонт, без да споделяш нищо конкретно?
Ето, че колегата ivosaxo например сподели, че съединителя издържа и 300 000 км.
Извинявам се за острия тон, но сме тук, за да си помагаме, а не да се плашим и да се хвалим кой колко коли е правил и видял, защото човека при който си обслужвам колата се занимава от 15 години само със Субару и има коренно различно от твоето мнение!

П.п: Сигурен съм вече, че sashky_ave се е отказал да си купува 2,5 ХТ след прочетеното тук.

Сря Апр 03, 2019 7:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Иво...


Ице, разбирам те напълно. Не казвам, че трябва да правиш логове като ненормален, нито, че трябва да висиш с лаптопа. Просто поне на един два месеца трябва да се минава през един диагностик, за да се види дали всичко е наред с колата.
Грешиш ако си мислиш, че това не го правя за всичките коли, които съм имал, независимо от марката.
Всичките имат тримове, всичките имат детонационен контрол. Всичките могат да индикират ранен проблем, преди да стане твърде късно. Просто при турбо колите толеранса е по-малък.

За правилното обслужване - важи отново за всичките. Приятел с 1.8Т АЕБ двигател, който го знам НА ИЗУСТ до всеки един луфт, защото един единствен двигател сме го чупили над 50 пъти за да видим всяка една част колко ще издържи, и който знам, че е ненормално здрав, успя да го убие с масло. Двигателя има много висока степен на сгъстяване за турбо автомобил от онези години, държи на още толкова, няма проблеми с прегряване, но има други грижи като водачи на изпускателни клапани, обтегачи на веригата на валовете, маслени магистрали и проблеми с налягане на маслото. Е те точно такъв двигател, на цялата газ, на бар и половина с турбо колкото главата ми, си го карах близо 50к километра без да му върна газта, до толкова, че турбото си беше направило технологичен отвор в предния капак, а задния диференциал беше огънал купето на едно място (което е близо 4-5 сантиметра от него).

Много добре знаеш от къде идва проблема и с лагерите на EJ двигателите, и с гарнитурите. От ЗКУ. Безпроблемни коли няма. Ако толкова искаш нещо, което не се чупи, японско е и забравяш за грижите с него - хонда от 96-та :D За 5 години на жената на колата смених неща по окачването за двуцифрена сума. Където тръгнеш - там ще стигнеш. Е да... не е 230 коня турбо, 4х4, автомат, но нали целта е 100% reliability?

Субару са претенциозни. Имат нужда от ласка. Като всяка една машина, за която се грижиш. Аз обикновено давам сравнение на хората, които идват при мене, с тялото. Ходиш на профикалтични прегледи, правиш си от време на време кръвни изследвания, на 50 някоя колоноскопия ( :D ) и гледаш дали случайно няма някакви грижи. Ако има - взимаш мерки, а не си казваш - абе ще кара и така. Ми ще кара... ама колко? :)

Преди няколко десетина години, отидох при диагностика ни в сервиза, където работех. Бях си купил една много готина количка и му казах ако може да и измери компресията. Човека каза - късно чадо. Да си беше купил такава с компресия. Сега защо да я гледаме?

Писах в "черните сервизи и магазини" за една автокъща, където продават много субара в Младост. Готини цени, готини коли. Нямаше нито една здрава. Всичко беше - още 5к километра, в най-добрия случай, и е пътник. А имаше и такива, които вече бяха пътници. Схвана мисълта. Знам, че ме разбра още отначалото :)

П.С. Моя гледна точка. Не обвързвам никой с мнението си.
 15

Сря Апр 03, 2019 8:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
...Писах в "черните сервизи и магазини" за една автокъща, където продават много субара в Младост. Готини цени, готини коли. Нямаше нито една здрава. Всичко беше - още 5к километра, в най-добрия случай, и е пътник. А имаше и такива, които вече бяха пътници. Схвана мисълта. Знам, че ме разбра още отначалото :)

П.С. Моя гледна точка. Не обвързвам никой с мнението си.


Ако не се лъжа Ицо точно от въпросната автокъща си взе неговото GT, та пак опираме до великата мисъл на един много по-умен от нас човек, че всичко на този свят е относително :), а аз бих добавил и - въпрос на гледна точка, откъдето произтича и още един субективен фактор - отправната точка. Ако се качиш от кон на магаре - гледната ти точка е една, а ако се качиш от магаре на кон - друга( имам в предвид гледната точка и за магарето, и за коня).

Сря Апр 03, 2019 1:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичките имат някаква повреда, която е закърпена там. Вервай два пъти съм ходил... :) с удоволствие бих разгледал и неговата, когато има време :)

Сря Апр 03, 2019 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оффтопик: същата кола в момента е регистрирана и прехвърлена на частно лице - пробутват я във фб групата. Говоря за бялата с kw-то и генерацията.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Апр 03, 2019 7:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бялата я с KW-то не помня какъв и беше филма. Едната беше с картерна вентилация да надува на децата балоните в парка, а другата я беше прала такава градушка и се бяха опитали много тарикатски да я замаскират. Не ставаха и двете за нищо

Сря Апр 03, 2019 10:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
БРех човек трябва да си земе и пуканките понякога каточете тук ;)

аз знам че не е мястото ама след като моято Б13 спек Б не мисля да я оправям до колко ще ми ОК да го сменя с горски 2.5 ХТ с ръчна кутия
аз принципнознам какво точно искам просто фейсливтово спек Б с ръчна кутия ама ако някой е оглеждал за такова знае че, такива се намират по рядко и от Б13 2.5 турбо с ляв волан ( за съжаление 2.0 турбо със 6 степенна ръчна кутия няма с ляв волан освен ако някой не знае за такива из русия) на такива съм попадал може би 2 из обявите из европа ( тако тук съм съгласен да се прежаля и да не е комби дори )

а и също малко трудно ме грабват горските след 2009

ПС: не знам защо но Б14 не ме грабва нещо особено отвътре а и пак 6 степенна кутия със сидрайв май е нещо по рядко и от спек Б то

Сря Апр 03, 2019 11:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Иво, колата е от същата автокъща (АВД карс). Взех я 48 часа след влизане в страната. Не, че разбирам много, но поне външна интервенция щях да забележа. Не мисля, че съм купил счупена кола, купих кола 2-ра употреба. Не съм казал и, че колата е скапана.
Колата е карана 60К км без обслужване на ангренаж, само масло и накладки. Общ пробег при мен 77 К (68К на газ) за 2 години и малко. След пълна разглобка също не видях интервенция. Общото състояние долу-горе отговаря на пробега на таблото.
Ако и да е имала закърпена повреда - евала. Никъде не съм казвал, че колите там са читави. Избирал съм я сам, преценил съм, че става.
Майстор с 15 год. стаж не съм викал. Ще го оставя за следващата. :giggle: (сещам се за един майстор с такъв стаж, на когото колите не се чупели)
Всъщност наистина ще е най-добре да прехвърля цялата отговорност за купените от мен коли на някой друг. Така ще имам кого да псувам и кого да вкарвам в черни и бели списъци. Ще се осланям на късмета и ще спра да мисля.

Колега Kronos, каквото съм има да кажа съм го казал още на 1-ва и 2-ра страница от темата. Не мисля да се повтарям. Смятам, че не е много по-различно от това, което Иво (Vizor) посочи по-горе, но в твоите уши явно е точно обратното. В конкретика също няма да изпадам, нито ще съветвам, нито ще плаша когото и да е. Да, форума е за да си помагаме безвъзмездно. И в този смисъл считам за помощ предупреждението, че купувайки такъв автомобил всеки кандидат собственик трябва добре да си направи сметката - в какво състояние е колата към момента на покупката и дали е способен да отделя време и средства да я поддържа в топ състояние. И, че като цяло този автомобил изисква повече внимание от собственика си, за разлика от много други атмосферни коли. Нямам предвид само смяна на масло, което ще правиш на всяка кола.
Пожелавам ти все така безаварийно да 'мачкаш' колата 8-9000 км годишно и да споделиш впечатления след 100К, 200К....

Моля Модератора, когато има време, да изтрие моите постове в тази тема, бидейки смешни и нелепи, и създаващи внушения в пълен контраст с общоприетите мнения.

Всичко най-добро и много безаварийни километри.
:pardon:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Апр 04, 2019 9:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма да ти трия нито един пост :D

Но за останалите - намалете спама, че темата ще се оака и не ми се губи време в чистене...пак.

Чет Апр 04, 2019 10:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ице, знаеш, че има проблеми, които няма как да ги хванеш ако не си навреш главата в цилиндъра :) Може тази да е била ок, може да е било всичко. Въпросът конкретно беше, че ако не се гледа можеш да удариш горна греда по всякакви параметри и да не можеш да се оттървеш от проблеми. Един колега има форестър такъв 2.5. Преди 5 години Асен му спря грешките за secondary air pump-а. От тогава не го спира всеки Божи ден. Поддържа го от дъжд на вятър (или на Халеева комета) и държи. Просто си гледа охладителната и маслото. Нищо друго. Кума ми е с 2.5 легаси. Скоро сменихме на пътя един радиатор. 100к го кара до тука и редовно си бръмчи до Швейцария, защото роднините на жена му са от там. Бургас - София го няма за нищо барабар с околните страни. Близо 100-105к е навъртял за няма и 4 години. Ей сега смени гарнитури, защото от 4 години му сълзеше едната глава. Всичко му струваше малко над началото на 4 цифрените суми. Аз съм хвърлил толкова за другата ми кола само за 5 месеца да оправям неща, които не ми допадат (тампони на мотор, махане на вихрови клапи, егр затапване, гарнитури на капаци и още дребни работи). Ако някой ми каже, че това, за тая кола, е скъпа поддръжка - заеби. Това ми беше мисълта. Коли се чупят. Взимаш един "безпроблемен дизел" и като пръдне една дюза за 1000лв и ти се плаче :) Вече нещата стават по-тегави и по-скъпи. Според мене, тези форестъри са от най-практичните, едни от най-евтините за поддръжка, и едни от най-приятните за каране. И така ще си остане.

Не мисля, че е спам. Нека хората знаят всеки какво мисли. Не говоря за личните нападки разбира се :0

Чет Апр 04, 2019 10:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Иво, колата е от същата автокъща (АВД карс). Взех я 48 часа след влизане в страната. Не, че разбирам много, но поне външна интервенция щях да забележа. Не мисля, че съм купил счупена кола, купих кола 2-ра употреба. Не съм казал и, че колата е скапана.
Колата е карана 60К км без обслужване на ангренаж, само масло и накладки. Общ пробег при мен 77 К (68К на газ) за 2 години и малко. След пълна разглобка също не видях интервенция. Общото състояние долу-горе отговаря на пробега на таблото.
Ако и да е имала закърпена повреда - евала. Никъде не съм казвал, че колите там са читави. Избирал съм я сам, преценил съм, че става.
Майстор с 15 год. стаж не съм викал. Ще го оставя за следващата. :giggle: (сещам се за един майстор с такъв стаж, на когото колите не се чупели)
Всъщност наистина ще е най-добре да прехвърля цялата отговорност за купените от мен коли на някой друг. Така ще имам кого да псувам и кого да вкарвам в черни и бели списъци. Ще се осланям на късмета и ще спра да мисля.

Колега Kronos, каквото съм има да кажа съм го казал още на 1-ва и 2-ра страница от темата. Не мисля да се повтарям. Смятам, че не е много по-различно от това, което Иво (Vizor) посочи по-горе, но в твоите уши явно е точно обратното. В конкретика също няма да изпадам, нито ще съветвам, нито ще плаша когото и да е. Да, форума е за да си помагаме безвъзмездно. И в този смисъл считам за помощ предупреждението, че купувайки такъв автомобил всеки кандидат собственик трябва добре да си направи сметката - в какво състояние е колата към момента на покупката и дали е способен да отделя време и средства да я поддържа в топ състояние. И, че като цяло този автомобил изисква повече внимание от собственика си, за разлика от много други атмосферни коли. Нямам предвид само смяна на масло, което ще правиш на всяка кола.
Пожелавам ти все така безаварийно да 'мачкаш' колата 8-9000 км годишно и да споделиш впечатления след 100К, 200К....

Моля Модератора, когато има време, да изтрие моите постове в тази тема, бидейки смешни и нелепи, и създаващи внушения в пълен контраст с общоприетите мнения.

Всичко най-добро и много безаварийни километри.
:pardon:

Ето, че се разминаване тотално в ползването и разбирането за автомобили. Ти например правиш по 40 000 км на година, в което няма нищо лошо разбира се, защото може би работата ти е свързана с много пътувания. Аз пък карам толкова колкото се кара средно у нас, като дори по официални данни средния годишен пробег на личните автомобили в Германия е 17 000 км, а в САЩ 14 000 км.
От твоята гледна точка 9 000 км са нищо, но пак да повторя, че се намесих, защото колегата с Е500 каза, че минава и той колкото мен и то основно в София. Явно се е отказал, а ние продължава да си чешем клавиатурите.
С твоя пробег трябва през месец да смянш маслото и филтрите и всяка година да сменяш ангренаж, гуми и накладки. Така погледнато всяка кола ще е скъпа за поддръжка, но твоя пробег е изключение, а не правило. Освен това газта си казва думата според мен, защото веднъж си изпатих с Голф 4-ката на тъста - сложи и газ и след 5000 км - основен ремонт на двигател и едни 1000 лева се изръси, а преди това 5 години я кара на бензин.
Всеки си гледа от неговата камбанария, но не мога да се съглася, че двигател с 8,5 компресия е напрегнат. Дизелите с 18 компресия трябва да се чупят всеки месец значи. Турбото да се счупи е едно, но да кажеш, че всеки двигател се чупи задължително, е доста пресилено. По принцип всеки двигател се чупи, някои на 200 000, други на 1 000 000 км.
И аз не знам дали още днес няма да ми се строши двигателя, но на база опитът ми с други автомобили съм съгласен с Ивчо, че турбо Форковците са евтини и надеждни за класа си.
Понеже съм лаик и си го признавам, за това търся конкретика и опит и не се доверявам на слухове и легенди. Щом не искаш да споделяш - ок, твоя воля и уважавам желанието ти.
Бъди здрав, а останалото тук е просто хоби.

Чет Апр 04, 2019 1:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Компресия 8,5 само на празен ход. Нали турбото служи точно да надуе и промени съотношението? :) Ицо говори основно за превенция на проблеми, с цел да не ви боли глава и да няма изненади ама го приемате като безсмислен спор и нападки. Не е така, всички тук сме добронамерени, идеята е да схванем правилно какво казваме и ни се казва в отговор. Ето това мнение на Ицо е добро заключение по темата EJ255, естествено без да е абсолютно правило:
viewtopic.php?p=297020#p297020
Идеята тук е, човек да е информиран за всеки възможен сценарий. Примерът не е 100% адекватен за тази тема, но ето с мен какво стана. Барам се в някаква степен за "разбирач" на коли, даже това работя. На всичките ми познати аз съм избирал колите и нямат грижи в повечето случаи, обаче когато избрах своето Субару, се оказа, че съм бил доста неподготвен и плодовете си ги бера до ден днешен. Научаваш всички минуси и се подготвяш за тях, а когато береш само плюсове им се радваш истински.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Апр 04, 2019 7:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Компресия 8,5 само на празен ход. Нали турбото служи точно да надуе и промени съотношението? :) Ицо говори основно за превенция на проблеми, с цел да не ви боли глава и да няма изненади ама го приемате като безсмислен спор и нападки. Не е така, всички тук сме добронамерени, идеята е да схванем правилно какво казваме и ни се казва в отговор. Ето това мнение на Ицо е добро заключение по темата EJ255, естествено без да е абсолютно правило:
viewtopic.php?p=297020#p297020
Идеята тук е, човек да е информиран за всеки възможен сценарий. Примерът не е 100% адекватен за тази тема, но ето с мен какво стана. Барам се в някаква степен за "разбирач" на коли, даже това работя. На всичките ми познати аз съм избирал колите и нямат грижи в повечето случаи, обаче когато избрах своето Субару, се оказа, че съм бил доста неподготвен и плодовете си ги бера до ден днешен. Научаваш всички минуси и се подготвяш за тях, а когато береш само плюсове им се радваш истински.

С моите бегли познания дадох пример за дизелите, където компресията е в пъти повече, а моторите не се чупят всяка година. От това, което знам е, че турбо с 1 бар ще направи компресията от 8,5 на 16:1, докато компресията на дизела, без да се смята турбото му, е почти 20:1.
Пак да кажа, че съм дилетант и не разбирам, за това чета и се доверявам на всеки, който откликва със съвети, обаче да са конкретни. Аз на Ицо превенцията не я разбирам - мотора задължително се чупел и човек превантивно трябвало да има едни 3 бона в джоба по всяко време. Казах, че не мога да вляза в неговите обувки, защото нито карам колкото него, нито някога ще сложа газ - просто ползваме автомобилите си за съвършено различни неща.
Просто ако направим паралел с какъвто и да било кросоувър, който да е с подобна мощност и ускорение и някакво по-нормално 4х4, поддръжката на Форко е в пъти по-евтина. Дори едно БМВ Х3 от 2006 г. с 272 к.с. (което дори и с тази мощност отстъпва по динамика на 2,5 ХТ) има далеч по-скъпа поддръжка - само маслата и филтрите му са на двойни цени, за ремонти изобщо да не говорим. Та това имах предвид накратко.

Чет Апр 04, 2019 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 460 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор