Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:55 pm



Отговори на тема  [ 117 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 За и Против електричките / хибриди 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Май 10, 2008 5:14 pm
Мнения: 112
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 TD 2011
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Преди повече от 10г. в САЩ бяха правили проучване за това колко "екологичен" е един автомобил през целия жизнен цикъл - добив и производство на материали, изработка, експлоатационни разходи (тук влизаше и разход за гориво), рециклиране. Според това проучване най-екологични се оказаха малолитражките в САЩ - 1.8 и 2.0 литрови бензинови двигатели (обикновено се слагат на малки купета - по-малък разход на материали). След това автомобилите с по-големи двигатели и накрая беше Тойота Приус. Оказваше се, че ресурсите необходими да се направят 100+ кг. батерии и след това да се рециклират по приличен/екологичен начин разбиват на пух и прах цялата идея за екологичност. Предполагам нещата не са се променили много оттогава, поне в света на батериите няма революционни промени за масовия потребител. Все още потребителите не се замисляме колко наистина струва направата и последващо рециклиране на днешните батерии, пък и т.н. коропрации никъде не го споделят.

Поздрави.

Пон Мар 18, 2019 7:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
kronos написа:
Към момента литиево-йонните батерии не се рециклират. А емисиите са жив популизъм, защото с посаждането на 10 дръвчета ще се абсорбира отделения СО2 от един автомобил. Всичко е пари и лобизъм.


Всъщност се рециклират:
https://cleantechnica.com/2018/06/07/ye ... he-future/

1. Не в чак толквоа големи мащаби, защото чисто логисстическипогледнато тонажа на отпадъчните батерии все още е малък, а тези монтирани в електромобилите масово все още са в началото на живота си. За сега практиката е изчерпалите житова си батерии от електромобили да бъдат рециклирани не до суровини, а само чрез подмяна на някои от елементите им да бъдат връщани към втори живот за не чак толкова изискващи приложения, като например за стационарни батерии. Но за периода в който вече наистина ще отпада голям тонаж батерии за рециклиране, самите технологии са налични и не са свързани с отделяне на големи допълнителни емисии. А междувременно самите батерии имат десетилетия живот.
2. Ще ме извинявате, но именно това с посаждането на две дръвчета си е живият популизъм! При това популизъм предназначен за хора лишени от способности да мислят по темата.
Знаете ли колко въглерод ще затворите с две дръвчета? Дори да да са секвои, трудно ще минете над 1-2 тона. А секвои някакси не растат навсякъде. Наличните по нашите ширини дървета биха върнали обратно максимум няколко стотин килограма въглерод. Които събаруто ще избълва за максимум една година, само от ежедневното каране, без да броим производството на автомобила и неговото последващо рециклиране. При това обърнете внимание, ако след това изгорите дървото (каквато е масовата практика с засадените дървета по машите ширини), ще премахнете и всичкото това биене в гърдите как сте посадил дърво и почистил въздуха от парникови газове. :) Просто защото ще върнете обратно всичкият въглерод, който дървото е успяло да затвори през живота си.
Така че нещата са малко по-сложни и реалният ни живот се определя от нашите решения, а не от корпорации, еврейски заговори, или рептили. :)

kronos написа:
Всъщност изчерпването на нефта се предвиждаше да стане още преди 20 години. Но не това е въпроса, защото ДВГ не означава задължително нефт.
А електриките не се движат по жици, а с батерии, където ресурса също е ограничен. Неизчерпаем е единствено водорода, но за сега ням как да стане масово гориво.


Ами не, ресурса за батериите не е ограничен. Възможните варианти на хихмия на батериите е огромен. В момента модни са тези базирани на литий, който за разлика от петрола е възобновим ресурс, но има и предложения за разнообразни алтернативи. Например в момента има анонси за нов тип химия на батериите, направени от същият човек, който преди десетилетия е създал литиево йонният тип клетка. :) Химия базирана на натрий и на твърдофазови електролити. С десетки пъти по-голям потенциал за живот,както и ако си спомням правилно с 50% по-висока плътност на енергията. НО това е само предложение което ще се разработва в бъдеще. Налична днес технология е базирана на непрезареждаеми алуминий въздушни, или цинк въздушни елементи. Които не са акумулаторни, но осигуряват пробег от над 1000 километра, а отработеният електролит има нужда само от електричество, за да бъде рециклиран обратно под формата на електроди. :)
Така че както виждате технологиите не стоят на едно място. А батериите са всичко друго, но не и невъзобновим ресурс!
В интерес на истината на теория същото важи и за горивата. Чисто на теория съществуват биогорива с нулева емисия (произведени са преди това от растения). А при днешният прогрес в селското стопанство, използването на биогорива ще става все по-евтино и те ще се превръщат във все по-голям конкурент на петрола. Така че и в едно зелено бъдеще, няма причини двигателите с вътрешно горене да изчезнат напълно. Проблемът е там, че ако не бяха трудностите с плътността на енергията акумулирана като електричество, електромобилите издухват отвсякъде и по всички параметри двигателите с вътрешно горене. :) И в момента в който този конкретен проблем (по който се работи от век и половина) бъде решен, просто няма да има причина да ползваме сложните и скъпи ДВГ. :)


Последна промяна angelmr на Чет Апр 25, 2019 5:01 pm, променена общо 1 път


Чет Апр 25, 2019 4:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Немски учени също смятат, че електричките не са по-чисти за употреба от ... дизелите.

A Tesla Model 3 Produces More CO2 than a Diesel Car, Says New Study

https://interestingengineering.com/a-te ... -new-study


Sent from my Электроника using Tapatalk

Съб Апр 27, 2019 8:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
kronos написа:
1. Вече се съгласих за рециклирането. Но за какви конспирации става въпрос тук, като тези "учени" са с повдигнати обвинения? Всеки престъпник и лъжец ли е конспиратор? И изобщо не е встрани от темата Глобалното затопляне, защото това е инструмента ползван за оправдание субсидирането на електричките.
2. Моите голи твърдения??? Цитати от 3 различни медии за различни инциденти със самозапалвания на Тесла са голи твърдения??? Вие сериозен ли сте или се опитвате да вкарате спора в някакво надприказване?
3. Не съм мерил разбира се ЕМП в Тесла и за това търся инфо, но единственото, което намерих е, че при зареждане достига 0,13 mT, което е над нормите за хората с пейсмейкъри. Както казах съм мерил на 300W компресор на хладилник и на 30 см беше 0,15mT и за това ми е любопитно колко ще е на Тесла, защото е 2000 пъти по-мощна от един хладилен компресор.

За последен път Ви приканвам да се постараете повече в постовете си, като например да се позовете на поне една статия, изследване или математика. Уважавайте труда на събеседника си и когато той дава някакви линкове и статии, да му отговорите с такива, а не просто да си приказваме празни приказки.



1. Всички учени са с повдигнати обвинения така ли? :) Много забавен ставате... Значи казвате, че след като вие сте завършил нещо инженерно, вашето мнение тежи повече от консенсусното мнение на 97% от научната общественост? Не, не говоря за някой изследовател фалшифицирал данни, за да се добере до по-дебел грант, коментирам общото мнение на практически цялата научна общественост! Източник: https://skepticalscience.com/consensus-boston-u.html
Но както и да е, хайде да стоим встрани от тази тема.

2. Ето вималко статистика по отношение пожарите с Тесла:
https://www.autoblog.com/2018/05/11/a-l ... yTgz3Xo-DJ
От 2013-та до 2018-та в света са регистрирани цели 14 случая на запалване на автомобили Тесла. При над един милион електромобила от тези модели намиращи се в движение през същия период. Повечето от тези случаи след катастрофа. Точно в момента не ми се рови за останалите марки, според мен там са по-малко.
В САЩ се движат общо 253 милиона автомобила. По-горе съм написал колко пожара са станали в САЩ общо за един подобен период от време падат се средно един пожар на 880 автомобила.
(източник: https://www.nfpa.org/-/media/Files/News ... hicle.ashx)
А при Тесла глобално случаите са 14 на около милион! Вярно повечето електормобили излизат на пътя през последните 3-4 години, но признайте че разликата в бройките е фрапираща! Още ли твърдите че електромобилите са по-опасни от бензиновите автомобили от гледна точка на пожароопасността? Бихте ли потвърдили думите си с нещо повече от анекдот за един запален автомобил? Примерно със някаква статистика?
3. Сигурно много ще ви учудя, ако ви кажа, че технологично двигателя на тесла меко казано силно се различава от двигателя задвижващ един хладилник. :) Та не ми се сърдете за иронията, но е нелепо да си вадите изводи за двигателя на Тесла от измерванията ви върху двигател от хладилен компресор. Предвид наличието на над един милион електромобила по американските улици и още близо милион и половина по европейските, все някой от шофьорите им ще е имал пейсмейкър и ще да се е оплакал от негативни ефекти, не мислите ли?
След като твърдите, че до момента не сте попадал на информация, ето ви между другото едно изследване по темата:
https://www.sintef.no/en/latest-news/no ... tric-cars/
Изследвани са седем електромобила, един водороден електромобил и един бензинов автомобил. Измерените максимални стойности достигат 20% от препоръчаните максимални нива на експозиция при електромобилите (в зоните близо до батериите, на нивото на главата са максимум 2% от нормите), и 10% при бензиновите автомобили. Според това изследване няма ЧАК толкова голяма разлика в експозицията с електромагнитно излъчване между бензинов и електрически автомобил. Което има логика,понеже електромобилите са много добре изолирани и проектирани така, че минимална част от енергията от тях да се губи посредством излъчване.
 14

Пон Апр 29, 2019 12:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата е почистена.

Добре дошли са мнения на всеки който е карал някаква електричка и/или хибрид и има преки впечатления.

Чет Май 02, 2019 5:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не колко от вас имат реални впечатления от електричките
Аз мога да споделя

Как беше пробата с Nisan leaf от spark в опит да отиде и върне от Пловдив .

НС отиване с пълна батерия (240 ) км оставаха 3-40 км а и мако се мотай докато намеря къде да сложа да го зареждам. Карах с около 120 рядко съм пробвал с 140.

ТС след мотсне накрая го сложих НС едно зарядно и отидох към кспана с такси ( пробвах да намеря и други даже и от платените ама то не проработи)
След 2-3 часа беше заредено до 170 км. И прибирането беше като на магия от преди Траянови врата още и последните 20 км ги минах с 8-90 и по инерция регенерирайки.

И спирайки на метри се оказа че там има от бързите зарядни - 30 минути 50 %

За в града е много ОК като даже имаш безплатен паркинг на терминал2 ......
А и както се казва може да е по евтин спарка от такси даже ......


А и никъде не видях някой да спомене какви да цените да заредиш колата с ток някъде - 49 стотинки за киловат - не че нещо ама вие сметнете коли е за 40 киловата батерия - бързите зарядни ще са още по скъпи даже......

Така че дори на близки цени пак ще има доста да се смята ко е. Как толо евтино излиза......

Така че аз май ср отказвам да гледам за хибрид или електричка за градск кола защото не излиза сметката.

И то основния проблем е че примерно отиването до морето ще ми е мъка даже или ще е сметки сметки ......


Така че за момента електричкат е п.к за нещо като градска кола която е нон стоп ИЗ центъра и има как фа се зарежда
Ама това е леко със въпросителни .... дали се палят или ме дори не съм го смятал като част от сметката



Sent from my iPhone using Tapatalk

Чет Май 02, 2019 7:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега след почистването и аз мога да споделя моите Размисли и Страсти на тема еко автомобили. Тъй като колата ми застарява, логично започнах да се оглеждам за нова. Направих проучване и за електричката. Предварително искам да кажа, че всичко което ще споделя е от моя гледна точка и не знам дали е актуално за България. Бях си харесал един Опел Ампера и ходих да го гледам няколко пъти, че дори и го карах. Първо ще спомена плюсовете:
Колата бе много-добър оказион на няколко години и без забележки. Цената можех да си я позволя.
Тъй като цената на тока в СН е много-ниска (за 6 месеца плащам около 100фр за жилището ни) едно зареждане на батерията излиза около 1.5фр. ако си я зареждаш в къщи от контакта.
Сервиза на електричката е много по-евтин от на конвенционална кола.
На почти всеки голям паркинг има обозначени места които са безплатни и зарядни станции.
А сега и минусите:
Имаш реално половин кола. Ако не си направиш добре сметката може да останеш на пътя. На моята печка един резервоар са ми гарантирани 1000км.
Плащаш същия данък като за цяла кола.
Ако зареждаш на паркинг трябва да пуснеш 5фр в зарядната станция за да ти даде ток. Ако не можех да “налееш“ цялата сума не се връща ресто. Трябва ли ти още ток плащаш отново. От тези зарядни цената е доста по-висока отколкото от домашния контакт.
И последното което ме отказа окончателно от покупката бе, че трябва да плащам месечен наем на батерията. С което се обезсмислят всички направени компромиси.
Сега за хибридите:
Изключително модерни в момента и много продаваеми. Съвременните плъгин хибриди се справят чудесно със задачата си да намалят замърсяването на въздуха и разхода на гориво в задръстванията. За човек който прави до 15000км на година и то предимно градско са перфектно решение.
На магистралата при по-дълго пътуване ситуацията обаче не е никак розова. Ел мотора който помага на малкия бензинов мотор бързо умира и заедно с батерията се превръщат в мъртва тежест. И тогава за икономичен или еко режим изобщо не може да става дума.
Сервиза също е като на стандартен бензинов автомобил 15000км или 1 година което настъпи първо.
Облекчение в данъка също няма.
Заради всичко описано по-горе следващата ми кола отново ще бъде дизелова. Това отговаря най-добре на начина ми на живот и ми идва най-изгодно.

Пет Май 03, 2019 8:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 31, 2018 2:42 pm
Мнения: 39
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XS 2008
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнението ми е, че е неизбежно преминаването към друг енергиен източник при автомобилите. Едва ли ще се откажем от привилегията да имаме личен транспорт. За съжаление, както с всичко от което имаме нужда и може да бъде използвано с цел финансова изгода, ще ползваме нещо по-скъпо, по-замърсяващо (за целия си живот на експлоатация) и чрез маркетинг за да сме спокойни(чиста лъжа за масовия потребител) ще вървим към "чисто" бъдеще. За щастие най-вероятно автомобилите ще са по-приятни за шофиране в сравнение с масовите днес.
Следя развитието на електромобилите/хибридите и се бях насочил към може би най-добрия в класа си Toyota Prius преди Forester-a. Возих се, гледах го, не мисля че е по-различен от автоматик с двг за каране. Идеята ми харесва, но може би е за практичен тип човек. Разходите по личния автомобил са важно перо, а често в наши дни се налага да са и два. Също така тишината в автомобила е много приятна.
Благодарение на фирма занимаваща се с конверсии и ремонт на електромобили във Варна съм имал удоволствието да покарам и да се повозя в доста електромобили. Nissan Leaf ми допадна доста, но обхвата му в километри е достатъчен за градска кола към момента в България.
Карах и Шевролет Волт, която е вид хибрид и много ми хареса (Благодаря Димо!). Въртящия момент на електродвигателя е много заразителен, като удоволствието от шофирането не намалява.
При възможност бих закупил електрически/хибриден вариант на Forester-a, даже вече го видях по улиците във Варна.
Според мен бъдещето принадлежи на електромобилите с горивни клетки с протоннообменна мембрана ... отново разработвани от Toyota.
 13

Пет Май 03, 2019 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 25, 2012 10:57 pm
Мнения: 59
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да споделя и аз моето скромно мнение и опит. Карал съм Тесла Модел S със средния по мощност мотор, както и Инфинити Q50S хибрид. Теслата беше някъде ~ 500 коня, буташе здраво, 4 секунди до 100, Инфинитито бе с 367, като също вървеше много добре. По думите на Тесла дилъра излизаше едва ли не, че единствения разход по тая кола е само купуването и. Искам да спомена, че живея в Лондон и тук еко мерките са по-стриктни и от тези в Германия. Въведоха наскоро втора задължителна еко такса за центъра от £12.50 ако караш дизел под евро 6 и бензин под евро 4. Общо взето ако си “мръсен” трябва да платиш £25, за да влезеш в центъра. Електрички и хибриди имат данъчни облекчения и не плащат такса за влизане в центъра и тук дойде интересния момент - няма данъчни постъпления и на първо време вдигнаха цените на час паркиране за дизелите с 50% точно след тоя скандал с VW, после въведоха само в централната част допъпнителната еко такса, а след 2 години ще я разширят. Тука искам да спомена, че адски много се карат приусите, а в последно време и много тесли, нисан лийф и т.н. Общо взето данъчните “облекчения” се поемат от хората каращи дизели и бензин под евро 4. Масово се изнасят бизнеси от централната част именно заради еко рекета, но хората си мислят, че пазят природата...
 13

Нед Май 12, 2019 8:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
аз дотук съм карал всичките модели предлагани от Спарк в Бг, и то бая:

VW up
Nissan Leaf (стар)
Nissan Leaf (нов)
Nissan EV200
Hyundai Kona

Отделно
Tesla Model S
И съм се возил в BMW i3, Model X, e-Golf.
---
Удоволствието е голямо. Най вече тишината и безшумното ускорение, което и на VW Up 0-50 пак е значително.
А Тесла-та е на светлинни години като усещане от всякакви ДВГ автомобили...
---
зареждането на 50kw станция у нас (тези на АBB по Shell бензиностанции и МакДоналдс) струва 72ст на минута - скъпичко.

Вто Май 14, 2019 9:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dancho.danev написа:
едно зареждане на батерията излиза около 1.5фр. ако си я зареждаш в къщи от контакта.
.

Колега, колко все пак е реално цената на киловат/час в Швейцария? И каква батерия се зарежда за 1,5 фр. Някак си не можах да намеря(не само тук) информация от рода" заредих ХХ киловата часа по УУ стотинки и минах ZZ километра" Нещо много секретна тази информация :)

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Чет Май 16, 2019 12:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази сметка: ХХ х УУ = ZZ никой не е в състояние да ти я направи. То конвенционалната кола с един резервоар гориво не може да мине винаги едни и същи километри, камо ли електричката. Всичко зависи от начина на каране. Вярно е че задръстванията не влияят на електриката, но баира и бързите ускорения могат да свалят заявения пробег на половина.
Колко точно струва 1 кв/ч в СН и идея си нямам. Фактурата е огромна и сложна. И за да не си помислите, че ви хвърлям шарени пилета ще покажа последната си фактура:
Изображение
За мен е важно, че е от 01.10.18 до 31.03.19 -горе в ляво и имам да плащам 98.19фр -долу дясно.
В понеделник мога да ви снимам и една зарядна станция.

Пет Май 17, 2019 2:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цената на тока - добра, около 23 стотинки за квтч излиза, която си е почти нашата дневна. Е, и си икономисвате, де: за 6 месеца 731 квтч. Ама за 1,5 франка по тази сметка вкарваш 11 квтч в батерията - колко ще караш с тях? Anyway...задълбахме. :hello:

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Пет Май 17, 2019 9:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не схващам намека за "задълбаването", но това е по всяка вероятност защото не мога да обяснявам добре. Ще се опитам още веднъж, та ха дано този път се получи.
Никога не съм бил собственик на ел. автомобил, затова и никога не съм зареждал такъв. Правил съм само проучване и едно пробно каране на Амперата. Когато провеждахме разговора със собственика на Опел гаража му обясних, че на ден правя от 40 до 100км и може ли тази кола да ми ги осигури без притеснения. Отговора бе категорично да. Уговорихме ден за пробно каране и когато дойде подкарах "електрокара". Анонсираната сума от 1.5фр я чух от човека с когото разговаряхме и може би се отнася за километрите които ще правя на ден. Освен това има и нощна тарифа "която е почти без пари" (на втория ред във фактурата) която сега не ползваме, но ако ще зареждам кола щях задължително.Може и малко да ме е позасилил, но не зарядката е проблем, а допълнителните плащания. Да се кара електричка е голям кеф, но уви на прекалено висока за мен цена.
А за "икономисването" мога само да кажа, че тук хората отдавна са прозрели истината "икономията е майка на мизерията". От ток не спестяваме, просто жилището е обзаведено с възможно най-енергоспестяващи уреди, диодно осветление, парно,топла вода, троен стъклопакет, 15см изолация, все дребни, но необходими за нормалния живот нещица.

Нед Май 19, 2019 8:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сметката всеки трябва да си я прави за себе си. Аз съм я направил и за мен излиза. Горе-долу 5 пъти по-евтино ми излиза да карам Nissan Leaf от Хонда Сивик 1.6 110к.с.
Казвам всеки за себе си тъй като дали излиза сметката силно зависи какви километри на година се въртят.
И толкова за сметката.

Моето мнение рязко се промени през последните години. Преди не смятах, че имат бъдеще електромобилите. Вече не съм на това мнение, даже от 2 години карам такъв за ежедневка. Вече не смятам, че ДВГ има някакво бъдеще освен (за момента) при перформанс автомобилите, и то не заради нещо друго, а заради възможностите на батериите.
Комфорта е в пъти по-добър при електромобила. Липсата на шум и вибрации означава по-малка умора за шофьора (поне при мен). На практика единствения консуматив който съм сменял е гуми.

Колкото до хибридите, генерално смятам, че това е най-лошото от 2-та свята, и за това пълна безмислица. Единствено за плъг-ин хибридите способни да се движат изцяло на ток смятам, че са смислени. Тогава човек получава електромобил със допълнителен генератор подходящ за дълги пътувания. Ето това е добра идея докато се появят електромобили със голям пробег.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
 15

Нед Май 19, 2019 9:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm
Мнения: 108
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моето мнение е малко по-различно..

Плъг-ин хибридите са най-безсмислените. Ако се придвижваш до 50км/ден и го правиш на ток, то не е оправдано да разхождаш и ДВГ. Ако пък изминаваш по-голямо разстояние, то е неоправдано да разхождаш батерията.

Към момента вкъщи имам хибрид, който вече три години си изпълнява задълженията прилично. Toyota дилъра се опитва от две години да ме убеди да заменя и втория автомобил в семейството (модерен дизел) с хибрид или плъг-ин хибрид. Тествал съм Prius IV PHEV, като постигам разход от около 3,0л/100км бензин + 6kWh/100км, когато не заредя батерията в контакта - 4,3-4,5л/100км бензин.
С хибриден Prius IV по същия маршрут - 3,8-4,0л/100км бензин.

Карал съм различни електрички, като най-много километри имам с BMW i3. Реален разход на 100км: ≈18-22kWh/100, в зависимост от градусите в купето. Разхода е измерван от ел. електромер.
Цената на тока при мен е ≈0,30€/kWh.

Моита сметки към този момент показва:
плъг-ин хибрид: >6€/100km
ток : ≈ 6€/100km
хибрид: <6€/100km
дизел: <5,50€/100km

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!
 15

Нед Май 19, 2019 7:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Смятал ли си разхода на колата от подписа ти?

Нед Май 19, 2019 8:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm
Мнения: 108
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru Impreza 2.0R LPG: ≈ 6,40€/100km

Всички сметки са правени при следните (актуални към момента при мен) цени:
бензин: 1,40€/л
дизел: 1,20€/л
LPG: 0,60€/л
ток: 0,30€/кВч

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!

Нед Май 19, 2019 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега ще ме извиняваш ама ми се струва, че сметките ти са малко скалъпени. Изкарваш дизела като най-евтин вариант и според сметките ти колата на дизел която караш поддръжката и струва 0€ и харчи 4.58л/100км среден разход (според цената на гориво дизел пак от теб). Любопитно ми е какъв е този дизел, марка и модел? За да харчи 4.5 средно значи извънградския ти е 3, а градския 5?
За моите сметки съм правил малко по-сериозни сметки включващи в общи линии всеки необходим разход за да е в движение този автомобил. Нищо не приключва само с едното гориво.
За плъг-ините казвах че са най-смисления вариант СРЕД ХИБРИДИТЕ. След като ме контрира, че са най-безмислените, задавам въпроса - редовния хибрид (без плъг-ин), защо е по-смисления хибрид?
Смисълът да мъкнеш ДВГ е когато не си толкова богат да имаш 2 коли, една електричка за града и една ДВГ за дълги пътувания. Не ми се вижда неоправдано. А батерия никога не мъкнеш защото когато поприключи просто ще го караш във редовния хибриден режим.
В крайна сметка всичко зависи от това как и колко точно кара всеки човек, както разбира се и от цените на ток и горива.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Пон Май 20, 2019 8:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm
Мнения: 108
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Замених Субаруто с Хонда Сивик 1.6. Средния ми разход на гориво за последните 100 000км е под 4,4л/100км. Градското ми е изключително малко. Живея в предградие и пътувам главно по междуградски пътища през седмицата - до работа и назад + пазаруване. Две идвания до България и през уикендите - магистрали. Ремонти не съм правил, сменям масло през 15 000км или 3 пъти в годината.
Както написах, имам и Ярис хибрид вкъщи - каран главно от половинката. Смяна на масло веднъж годишно или 11 000км.
В служебния парк от автомобили разполагаме с i3. До околните фирми от концерна се придвижваме само с тях. Понякога след завършване на работна среща се прибирам с електричката вкъщи и на следващия ден я карам обратно до работа. За 2018г имам над 2 000км с i3, като няколко пъти съм го зареждал и в моя гараж.

Мислех да сменям Сивик-а с Аурис/Корола хибрид или Приус. Данъка на Тойотите е 30€/год, на Хонда-та ми 130€/год. Застраховките обаче на хибридите са 200-400€/год по-скъпи - немска политика при определяне на някои коефициенти. Часовите ставки за обслужване на МПС в Тойота и Хонда са сравнително еднакви.

При моя годишен пробег използването на е-автомобил е немислимо. Примерна загуба на капацитет на батерията за 220 000км е 60% - https://insideevs.com/news/328208/steve ... 000-miles/
Колега, който пътува малко километри до работа след 3г и 41 000км може да зареди в своята батерия само 20,6 kWh, като нова беше 24kWh.

Та кои сметки са скалъпени?

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!

Пон Май 20, 2019 12:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 117 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор