Колеги, всички сте прави, но колите ви са малко по нови. Почти съм сигурен, че от 2000г Форитата не са OBDII, ВЪПРЕКИ, че буксата е същата. Знам го от личен опит. Първото ми Фори беше от 2001г. Да не се самоцитирам , вижте поста ми пo-горе и този на колегата vizor. Хващам се на бас даже, като залагам блутут адаптер версия 2.0
_________________ FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG
99 и 00 Импреза турбо също съм чел с кабел. Форестер SF турбо също, но без първият им мотор с целия дебитомер. Общо взето 99-та година съм чел много коли, само за 98-ма има съмнение кой месец е произведена колата. Късните след 9-ти месец съм чел също. Vag-com кабел и Free SSM, и Romrider.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.
И аз първо си бях взел точно такива (даже 2). Не можах да ги подкарам. Пробвах и на разни други коли. Та проблема е в джаджата. След това взех модел, за който дадох линк в предишен пост в тая тема и там нямаше проблеми.
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.
И аз първо си бях взел точно такива (даже 2). Не можах да ги подкарам. Пробвах и на разни други коли. Та проблема е в джаджата. След това взех модел, за който дадох линк в предишен пост в тая тема и там нямаше проблеми.
Сега виждам мненията. Днес ми пристигна същия модел и си работи прекрасно на outback BL (2005). Тепърва ще гледам данни... но се свърза и започна да показва веднага на android device + torque pro
Съб Сеп 10, 2016 2:24 pm
srg
Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am Постове: 787 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
За по-запалените ентусиасти, които са с модел след 2000-та година, имат VAG-COM кабел и телефон/таблет с по-нов андроид - от май месец в google play store-а се появи официално BtSsm, което програмче ме изненада супер приятно. Ползввам го от няма и седмица и съм очарован. С малко по-нов телефон или таблет, който поддържа OTG функция и евентуално преходник, с който да се върже кабела към телефона/таблета и voila - имате програмче, което може да логи и визуализира предварително зададени или ръчно конфигурирани параметри от автомобила, които с Torque и просто OBD bluetooth-че няма да можете. Най-важно при подобни програми освен поддръжката на протоколи и параметри е скоростта на "четене" на данни, респективно с това програмче аз лично достигам до 15 семпъла в секунда при зададени за логване 21 параметъра, при това с кабел, който дори не е с FTDI чип!
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
За по-запалените ентусиасти, които са с модел след 2000-та година, имат VAG-COM кабел и телефон/таблет с по-нов андроид - от май месец в google play store-а се появи официално BtSsm, което програмче ме изненада супер приятно. Ползввам го от няма и седмица и съм очарован. С малко по-нов телефон или таблет, който поддържа OTG функция и евентуално преходник, с който да се върже кабела към телефона/таблета и voila - имате програмче, което може да логи и визуализира предварително зададени или ръчно конфигурирани параметри от автомобила, които с Torque и просто OBD bluetooth-че няма да можете. Най-важно при подобни програми освен поддръжката на протоколи и параметри е скоростта на "четене" на данни, респективно с това програмче аз лично достигам до 15 семпъла в секунда при зададени за логване 21 параметъра, при това с кабел, който дори не е с FTDI чип!
@srg ако имаш наблюдение - би ли препоръчал vag-com кабел, предлагат се доста на пазара, но не знам дали всички са качествени. Може и на лични. Благодаря предварително.
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ https://promachines.bg/
https://www.facebook.com/Promachines.tools.bg/
Нед Сеп 11, 2016 10:41 am
srg
Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am Постове: 787 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
opelcrumper, платената визирам. Предпочитам да дам тия 30лв. (цигари за една седмица), за да не се отказва разработчика и да развива програмчето отколкото да допринеса за това някой програмист да се преориентира и да се фокусира върху поредния покемон шит . katlak, с кабелите е много куца работата като цяло ... Открих, че с по-истински кабел (с FTDI чип) конретно BtSsm-ма се ошашка и не пожела да тръгне като хората, но с друг, от най-китайските (с кривите заместители CH340) като тръгна и не спря От друга страна в ревютата в плейстор-а други потребители споделят, че съпорта на програмчето е железен, та си мисля тия дни да им драсна да видим с нетръгващия кабел има ли шанс да направят нещо и ще видим какъв ще е резултата накрая. Ето и едно клипче с това как се визуализират нещата в реално време:
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.
@maldoom Имам два въпроса
1. В крайна сметка намерили начин за твоето Subaru? 2. Това устройство, което си снимал, коя версия е 1.5 или 2.1 ?
Само да допълня как можете да остановите версията! Погледнете плаките вътре, 1.5 имат две платки една над друга а 2.1 само една. Попаднах на цялата истроия как са се случили нещата с този чип ELM 237, но няма сега да ви занимавам тук само на кратко: 2.1 не стават за нищо до колкото знам, 1.5 също са ментета на оригиналните канадски ELM 237, но все пак са нещо като копие и имат успехи с доста коли - говоря само и единствено за китайските устройства, като това което е постнал колегата!
Вто Дек 18, 2018 2:48 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3867 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Аз, пък да си споделя "драмата" Три години правя разни вагини, бенцове и т.н., а все не мога да доредя моята дърта баба до диагностика. Един ден спря да ме мързи и почетох повечко по темата. Смотаните Autocom, WOW(World of Wurth) и Delphi(хардуерът е един и същ в трите, различен е фърмуерът и софтуерът за компа) се оказа, че четат SSM при старите ни машини, но ако са оборудвани с OBD букси(преходникът, който се продава за старите Субки не върши работа, защото липсва една маса). Моята е преди 1998-ма и беше с десет пиновата букса. Ами...заразих си колата с гъбички - изрязах OBD букса от едно BMW E46, пренаредих си пиновете в нея и воала. Тегавото е, че се чете само по един параметър едновременно, но това си е особенност на SSM протокола(ISO 9141).
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Вто Дек 18, 2018 8:32 pm
nuHaKoJIaga
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 11:20 am Постове: 24 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004 Wagon
Рейтинг: 46
Изчетох търсачката и в крайна сметка реших да попитам тук, понеже чукча не читател...
Та понеже съм с iPhone, но със стар iOS 10.3 и се чудя две неща - всеки Elm с WiFi ли ще разпознае/разчете колата ми(2004 b13 h6) и коя програма да ползвам за четене и триене на грешки(тоест има ли безплатна такава, понеже споменатата във форума Dashcommand струва 22-23 лева)? Знам, че най-лесно е да поръчам и да го върна, ако не ми върши работа, но се надявам някой да сподели от личен опит. В друга тема видях, че всички са доволни от Елм-овете от Склад66, та и аз на там съм се насочил.
Попринцип си чета колата с FreeSSM, но ми трябва нещо, с което да го правя, когато тръгна на дълъг път, ако нещо случайно светне на таблото.
Съб Май 11, 2019 8:59 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3867 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
DashCommand има и пиратски, а за твоя iPhone има и джейлбрейк...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Колеги закупих си тази мултимедия. https://2din.bg/product/subaru/ Дотук всичко точно, продавачът коректен, работи прекрасно, но за OBD диагностика трябва да се купи модул. Изчетох темата, абсолютно на патагонски ми е, тоест нищо не разбирам. Всъщност единствено искам да си гледам параметри разни- примерно температурата, за да си следя ако нещо се сгафи по охлаждането. Та питането ми е от къде и какъв модул да взема.
Пон Авг 10, 2020 2:34 pm
Jonini
Регистриран на: Сря Май 27, 2009 6:29 pm Постове: 68 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0898668134
Рейтинг: 131
Колеги закупих си тази мултимедия. https://2din.bg/product/subaru/ Дотук всичко точно, продавачът коректен, работи прекрасно, но за OBD диагностика трябва да се купи модул. Изчетох темата, абсолютно на патагонски ми е, тоест нищо не разбирам. Всъщност единствено искам да си гледам параметри разни- примерно температурата, за да си следя ако нещо се сгафи по охлаждането. Та питането ми е от къде и какъв модул да взема.
Колеги, ако автомобилът ви поддържа стандарт OBDII, обикновено за японки е след 2004 година, си взимате OBDII Bluetooth ELM327. Взимате версия 1.5 около 30-40 лв, а не v2.xx (до 20 лв.). Поддържа малко повече протоколи, не дропи връзка и тн. Има милиони ментета. Оригиналният чип е ELM327 v1.5. Не взимате и такава с WiFi. Иначе има много различни модули за четене и не само четене на грешка, а и по-сериозна диагностика. Но там парите са около 600 лв. Не забравяйте, че този модул не може да седи постоянно включен освен, ако не карате колата ежедневно. На тази букса винаги има 12 волта и при дълъг престой може да изчерпи акумулатора. Ако имате въпроси на лични.
_________________ Subaru Legacy Wagon 2.5 AT Y'99, Outback H6 2006
15
Пон Авг 10, 2020 3:13 pm
Be happy 1
Регистриран на: Сря Юни 01, 2016 3:34 pm Постове: 268 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza 2.0
Телефон: 0898831186
Рейтинг: 180
Колеги закупих си тази мултимедия. https://2din.bg/product/subaru/ Дотук всичко точно, продавачът коректен, работи прекрасно, но за OBD диагностика трябва да се купи модул. Изчетох темата, абсолютно на патагонски ми е, тоест нищо не разбирам. Всъщност единствено искам да си гледам параметри разни- примерно температурата, за да си следя ако нещо се сгафи по охлаждането. Та питането ми е от къде и какъв модул да взема.
Колеги, ако автомобилът ви поддържа стандарт OBDII, обикновено за японки е след 2004 година, си взимате OBDII Bluetooth ELM327. Взимате версия 1.5 около 30-40 лв, а не v2.xx (до 20 лв.). Поддържа малко повече протоколи, не дропи връзка и тн. Има милиони ментета. Оригиналният чип е ELM327 v1.5. Не взимате и такава с WiFi. Иначе има много различни модули за четене и не само четене на грешка, а и по-сериозна диагностика. Но там парите са около 600 лв. Не забравяйте, че този модул не може да седи постоянно включен освен, ако не карате колата ежедневно. На тази букса винаги има 12 волта и при дълъг престой може да изчерпи акумулатора. Ако имате въпроси на лични.
Много благодаря за информацията. Нямах такава идея в началото, но в сервиза, в който поддържат колата ми пуснаха тази муха. Колата е от подписа Импреза 2.0 - 2008г. Няма датчик за емпературата, вързахме един датчик да мери t• , но казаха че с такъв модул ми вади данните на компютъра и от там се запалих. Отново благодаря за насоката.