Автор |
Съобщение |
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Здравейте Някой може ли да ми даде акъл как се отвива болта който държи ролката на коляновия вал. Субаруто е форестър 3 2.0 без турбо
|
|
|
Съб Май 11, 2019 4:26 pm |
|
|
Valio
|
С лула и с чука...като нямаш пневматични инструменти под ръка това е начина..
|
|
|
Съб Май 11, 2019 7:01 pm |
|
|
valqk
|
Според мен, друго пита колегата.... как се блокира вала, за да може да развие шайбата, която върти ремъците. Да? Ако е това - по принцип, има специален инструмент, който се ползва - пъха се в отворите на шайбата и по средата има отвор за ключа. Ако нямаш такъв инструмент: - Ако е автомат, в задната част при Torque Convertor-а има място за пин, който се слага, за да заключи вала/конвертора. - Ако е ръчка - включваш 5та и държиш спирачките. - Някои колеги са писали, че пъхат два яки болта в отворите на шайбата и с прав прът държат и развиват.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Съб Май 11, 2019 7:38 pm |
|
|
Alxx
|
Точно при ръчката има отвор към маховика. Ако не ме лъже споменът, болтът трябва да е 8х1,25/100мм(или 10х1,5 забравил съм) с конусен край. Поставя се в ГМТ 1-ви цилиндър и се завива.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Май 12, 2019 12:58 am |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Оправихме се с ролката. С два болта през отворите на шайбата и ряско дърпане на гедоре с голямо рамо. Възникна още един казус като сложим новия ангренаж на белезите с бяла боя върху ремъка и ролките, белезите набити вурху самите шайби на валовете се разминават. Като нагласим белезите на шайбите един към друг бялата боя на ремъка бяга един зъб на долните валове. Случвало ли се е ремъка да е грешно белязан. При превъртане на мотора на ръка не се усеща проблем.
|
|
|
Нед Май 12, 2019 9:33 am |
|
|
valqk
|
Аз бих вярвал на белезите на ролките. Ето един интересен вариант за развиване: https://www.youtube.com/watch?v=BTysmAxU_nwКлиповете с идиотите, коити въртят на стартер, няма да ги пускам
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Нед Май 12, 2019 10:06 pm |
|
|
dancho
Регистриран на: Чет Авг 25, 2011 12:24 pm Мнения: 208
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 15
|
Точно по този начин сменихме(с един прятел)една шайба.Става без никакъв проблем.Прост,но ефективен начин.Успех на колегата
|
|
|
Вто Май 14, 2019 4:20 pm |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Ангренажа е сменен успешно . Втори ден работи перфектно. Единствено при смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв щото не промихме с вода ама наесен пак.
|
|
|
Вто Май 14, 2019 7:07 pm |
|
|
Alxx
|
Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Май 14, 2019 8:04 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
Alxx написа: Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш. Why ? Аз трета година съм с G 12 + и нямам никакви проблеми с охлаждането . Моля за повече яснота . Да сменям ли ?
|
|
|
Вто Май 14, 2019 9:40 pm |
|
|
Alxx
|
Цитат: смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв Смесването на различни типове антифризи пре**ва съставките и ефектът винаги е негативен в дългосрочен план. Отделно, в ръководството изрично е посочен G11... Аз, давам приятелски съвет. Всеки си има глава на раменете и си решава.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Май 14, 2019 9:44 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Като се смесят двата антифриза се образува утайка и кофти налеп по радиатора най вече. Ял съм го тоя с Нисана да карам на парно при +40° С,стабилна промивка с някаква химия и нов антифриз.
|
|
|
Вто Май 14, 2019 9:47 pm |
|
|