Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
 Как се сваля ролката на коляновия вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте
Някой може ли да ми даде акъл как се отвива болта който държи ролката на коляновия вал. Субаруто е форестър 3 2.0 без турбо

Съб Май 11, 2019 4:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С лула и с чука...като нямаш пневматични инструменти под ръка това е начина..

Съб Май 11, 2019 7:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен, друго пита колегата.... как се блокира вала, за да може да развие шайбата, която върти ремъците. Да?
Ако е това - по принцип, има специален инструмент, който се ползва - пъха се в отворите на шайбата и по средата има отвор за ключа.
Ако нямаш такъв инструмент:
- Ако е автомат, в задната част при Torque Convertor-а има място за пин, който се слага, за да заключи вала/конвертора.
- Ако е ръчка - включваш 5та и държиш спирачките.
- Някои колеги са писали, че пъхат два яки болта в отворите на шайбата и с прав прът държат и развиват.

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Май 11, 2019 7:38 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно при ръчката има отвор към маховика. Ако не ме лъже споменът, болтът трябва да е 8х1,25/100мм(или 10х1,5 забравил съм) с конусен край. Поставя се в ГМТ 1-ви цилиндър и се завива.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Май 12, 2019 12:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оправихме се с ролката. С два болта през отворите на шайбата и ряско дърпане на гедоре с голямо рамо. Възникна още един казус като сложим новия ангренаж на белезите с бяла боя върху ремъка и ролките, белезите набити вурху самите шайби на валовете се разминават. Като нагласим белезите на шайбите един към друг бялата боя на ремъка бяга един зъб на долните валове. Случвало ли се е ремъка да е грешно белязан. При превъртане на мотора на ръка не се усеща проблем.

Нед Май 12, 2019 9:33 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз бих вярвал на белезите на ролките.
Ето един интересен вариант за развиване: https://www.youtube.com/watch?v=BTysmAxU_nw
Клиповете с идиотите, коити въртят на стартер, няма да ги пускам :lipseal:

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Май 12, 2019 10:06 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 25, 2011 12:24 pm
Мнения: 208
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
valqk написа:
Аз бих вярвал на белезите на ролките.
Ето един интересен вариант за развиване: https://www.youtube.com/watch?v=BTysmAxU_nw
Клиповете с идиотите, коити въртят на стартер, няма да ги пускам :lipseal:

Точно по този начин сменихме(с един прятел)една шайба.Става без никакъв проблем.Прост,но ефективен начин.Успех на колегата

Вто Май 14, 2019 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ангренажа е сменен успешно . Втори ден работи перфектно. Единствено при смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв щото не промихме с вода ама наесен пак.

Вто Май 14, 2019 7:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Май 14, 2019 8:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш.


Why ? Аз трета година съм с G 12 + и нямам никакви проблеми с охлаждането . Моля за повече яснота . Да сменям ли ?

Вто Май 14, 2019 9:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв
Смесването на различни типове антифризи пре**ва съставките и ефектът винаги е негативен в дългосрочен план. Отделно, в ръководството изрично е посочен G11...

Аз, давам приятелски съвет. Всеки си има глава на раменете и си решава.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Май 14, 2019 9:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Като се смесят двата антифриза се образува утайка и кофти налеп по радиатора най вече. Ял съм го тоя с Нисана да карам на парно при +40° С,стабилна промивка с някаква химия и нов антифриз.

Вто Май 14, 2019 9:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор