Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:04 am



Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
 Как се сваля ролката на коляновия вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте
Някой може ли да ми даде акъл как се отвива болта който държи ролката на коляновия вал. Субаруто е форестър 3 2.0 без турбо

Съб Май 11, 2019 4:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С лула и с чука...като нямаш пневматични инструменти под ръка това е начина..

Съб Май 11, 2019 7:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен, друго пита колегата.... как се блокира вала, за да може да развие шайбата, която върти ремъците. Да?
Ако е това - по принцип, има специален инструмент, който се ползва - пъха се в отворите на шайбата и по средата има отвор за ключа.
Ако нямаш такъв инструмент:
- Ако е автомат, в задната част при Torque Convertor-а има място за пин, който се слага, за да заключи вала/конвертора.
- Ако е ръчка - включваш 5та и държиш спирачките.
- Някои колеги са писали, че пъхат два яки болта в отворите на шайбата и с прав прът държат и развиват.

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Май 11, 2019 7:38 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно при ръчката има отвор към маховика. Ако не ме лъже споменът, болтът трябва да е 8х1,25/100мм(или 10х1,5 забравил съм) с конусен край. Поставя се в ГМТ 1-ви цилиндър и се завива.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Май 12, 2019 12:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оправихме се с ролката. С два болта през отворите на шайбата и ряско дърпане на гедоре с голямо рамо. Възникна още един казус като сложим новия ангренаж на белезите с бяла боя върху ремъка и ролките, белезите набити вурху самите шайби на валовете се разминават. Като нагласим белезите на шайбите един към друг бялата боя на ремъка бяга един зъб на долните валове. Случвало ли се е ремъка да е грешно белязан. При превъртане на мотора на ръка не се усеща проблем.

Нед Май 12, 2019 9:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз бих вярвал на белезите на ролките.
Ето един интересен вариант за развиване: https://www.youtube.com/watch?v=BTysmAxU_nw
Клиповете с идиотите, коити въртят на стартер, няма да ги пускам :lipseal:

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Май 12, 2019 10:06 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 25, 2011 12:24 pm
Мнения: 208
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
valqk написа:
Аз бих вярвал на белезите на ролките.
Ето един интересен вариант за развиване: https://www.youtube.com/watch?v=BTysmAxU_nw
Клиповете с идиотите, коити въртят на стартер, няма да ги пускам :lipseal:

Точно по този начин сменихме(с един прятел)една шайба.Става без никакъв проблем.Прост,но ефективен начин.Успех на колегата

Вто Май 14, 2019 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ангренажа е сменен успешно . Втори ден работи перфектно. Единствено при смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв щото не промихме с вода ама наесен пак.

Вто Май 14, 2019 7:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Май 14, 2019 8:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш.


Why ? Аз трета година съм с G 12 + и нямам никакви проблеми с охлаждането . Моля за повече яснота . Да сменям ли ?

Вто Май 14, 2019 9:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв
Смесването на различни типове антифризи пре**ва съставките и ефектът винаги е негативен в дългосрочен план. Отделно, в ръководството изрично е посочен G11...

Аз, давам приятелски съвет. Всеки си има глава на раменете и си решава.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Май 14, 2019 9:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Като се смесят двата антифриза се образува утайка и кофти налеп по радиатора най вече. Ял съм го тоя с Нисана да карам на парно при +40° С,стабилна промивка с някаква химия и нов антифриз.

Вто Май 14, 2019 9:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор