|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
Въпрос относно охлаждаща течност (антифриз)
Автор |
Съобщение |
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Мнения: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
Здравейте, проблемът ми е следният: в резервоара за антифриз е останало малко количество антифриз което е под LOW нивото. Чудя се с какъв антифриз да долея. Поразтърсих се из форума и открих, че някои колеги предлагат използването на Ravenol F22 https://autobox.bg/antifriz-gres-spirachna-technost-technost-za-chistachki/antifriz/antifriz-ravenol-hjc-hybrid-japanese-coolant-fl22-1-5l . Въпросът ми е може ли да се долее с посочената течност(тоест да се смеси с оригналия) или трябва да се източи старият и тогава да се сложи нов? Колата е Subaru Legacy 2006. От предишният собственик разбрах, че не е пипал течността (тоест би трябвало да е заводска). Колата за момента няма проблеми с охлаждането, но аз бих искал да си долея антифриз, така че да е в границите на препоръчаното. Лично предпочитам да долея антифриз ако е възможно, но ако е наложително мога да направя и "флъш"(тоест промивка).
|
|
|
Съб Авг 10, 2019 2:53 pm |
|
|
ico_tech
|
Посочения антифриз е ОК. Виж в радиатора все пак какъв е цвета. За доливане, ако е малко, можеш да използваш и дестилирана вода. Просто преди начало на зимата си провери точката на замръзване на сегашния антифриз. Доста съмнително да е оригиналния. Успех
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Авг 10, 2019 4:56 pm |
|
|
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Мнения: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
ico_tech написа: Посочения антифриз е ОК. Виж в радиатора все пак какъв е цвета. За доливане, ако е малко, можеш да използваш и дестилирана вода. Просто преди начало на зимата си провери точката на замръзване на сегашния антифриз. Доста съмнително да е оригиналния. Успех Благодаря за информацията. Цветът на антифриза в радиатора е зелен, което би трябвало да означава, че е от онези антифризи предназначени за азиатски автомобили (мисля, че съдържаше фосфати). Най-вече се опитвам да избегна възможността да се получи някоя гадна утайка която да прецака охладителната система.
|
|
|
Съб Авг 10, 2019 6:40 pm |
|
|
Vmax
|
Купил си кола втора ръка - вземи та го смени този антифриз, това е част от задължителното обслужване
|
|
|
Съб Авг 10, 2019 8:00 pm |
|
|
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Мнения: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
Vmax написа: Купил си кола втора ръка - вземи та го смени този антифриз, това е част от задължителното обслужване Като се замисля, това е най-адекватното решение. Истината е, че няма как да съм сигурен какво е било сипвано в охладителната система. Дори и да е от онези Genuine Subaru Long Life/Super Coolant мисля, че пак трябва да се смени. За момента обаче само ще долея малко дейонизирана вода, така че да стигне поне до LOW нивото. Пък тия дни, когато се отвори време ще сменя антифриза, да не го мисля повече. Мерси.
|
|
|
Нед Авг 11, 2019 2:15 pm |
|
|
Alxx
|
Лонглайф-а не е зеления, който имаш Равенолът е аналог на оригиналния ти.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Авг 12, 2019 1:44 am |
|
|
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Мнения: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
Alxx написа: Лонглайф-а не е зеления, който имаш Равенолът е аналог на оригиналния ти. Това би трябвало да означава, че може да се долива с Ravenol, нали? (Естествено аз ще го сменя за да съм сигурен, че знам какво има в охладителната система, просто питам.)
|
|
|
Пон Авг 12, 2019 2:29 pm |
|
|
Alxx
|
Може. Огромен процент от японските коли през последните 20+ години вървят с FL22, като само Нисан(Рено дизел мотори), Инфинити(Мерцедес V8) и Сузуки(с Фиат дизел) са изключение. P.S. Зеленият цвят е от фосфорната киселина, която превръща стружките от лагерите и въобще железните депозити в железен фосфат. При най-съвременните антифризи тази съставка отпада - фосфатите се считат за страшни замърсители, защото са изключително трайни съединения.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Авг 12, 2019 6:11 pm |
|
|
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Мнения: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
Alxx написа: Може. Огромен процент от японските коли през последните 20+ години вървят с FL22, като само Нисан(Рено дизел мотори), Инфинити(Мерцедес V8) и Сузуки(с Фиат дизел) са изключение. P.S. Зеленият цвят е от фосфорната киселина, която превръща стружките от лагерите и въобще железните депозити в железен фосфат. При най-съвременните антифризи тази съставка отпада - фосфатите се считат за страшни замърсители, защото са изключително трайни съединения. Ясно. Много благодаря за информацията!
|
|
|
Пон Авг 12, 2019 9:46 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта |
|