Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:33 am



Отговори на тема  [ 117 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 За и Против електричките / хибриди 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:57 pm
Мнения: 59
Местоположение: София
Автомобил: японски
Телефон: 089808188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Много интересна тема!
Браво!

Чета обаче големи работи - “икономичен” и “ неотровен” дизел срещу супер отровно производтво на електрички нисък клас....а за коли на газ и метан никой не споменава! Направо съм изумен....

Истината е една: Тесла която минава 500 км извън града и струва обаче 100 000 евра но пък с 4х4 система но пък затова се палят понякога :( всичко друго е голям леш....

ПП
Дизелите са измислени за машини с голям товар, а не за ежедневни градски коли! Мръсотията, която изхвърлят е без коментар....а ремонтите също са огромни до 200 000 км :( След 200 000 са вече тотал амортизирани на стойност 0.00 :(

Идея - ако на електричката ти свърши батерията извън града на макс 50 -60 км. което е реално за БГ то е необходимо да имаш един бензинов ел. агрегат Хонда в багажника :) който може да се приспособи да работи екологично и евтино на газ пропан - бутан :)

ПП2
Докато в БГ се твърди че ел. енергията произвдена от АЕЦ е скъпа ще караме дъъълги години още без евтин ток :(
Чист Популизъм и търговски интереси без грам наука .... да НЕ говорим че последно време всичката наука работи за БИЗНЕСА :( и реално всичко е бизнес .....
А спора за стотинките и киловатите е абсолютно смешен :( защото електромобил, който минава реално макс 50-60 км. не е автомобил :(

Да не се засегне някой!
Поздрави

ПП3
АЕЦ е най - евтината и безопасна електроенергия и няма нужда да се складира , а се продава на печалба, и се натоварва според потреблението! Също е и безценно оръжие за самоотбрана! Това е по света .... как стоят нещата в БГ е друг въпрос....В Украйна е друг ... както и бизнеса с болните хора и тяхното “лечение” вследстиве ядрената авария.......

Вто Авг 13, 2019 1:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
btv написа:
Истината е една: Тесла която минава 500 км извън града и струва обаче 100 000 евра но пък с 4х4 система но пък затова се палят понякога :( всичко друго е голям леш....


Толкова си далече от истината!

btv написа:
Идея - ако на електричката ти свърши батерията извън града на макс 50 -60 км. което е реално за БГ то е необходимо да имаш един бензинов ел. агрегат Хонда в багажника :) който може да се приспособи да работи екологично и евтино на газ пропан - бутан :)


Това го има направено. Казват му Plug-in Hybrid.

btv написа:
А спора за стотинките и киловатите е абсолютно смешен :( защото електромобил, който минава реално макс 50-60 км. не е автомобил :(


От големите производители правещи електромобили, не знам такива минаващи 50-60км, та обясни за какво говориш! За Reva G-wiz ли? Aixam Mega? Ако е така съм съгласен с теб! Това не са автомобили, а смъртоносни капани. И въпреки моето и твоето мнение дори те вършат работа на някой хора, да ходят на работа с тях за стотинки (на практика по-евтино от градския транспорт).

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Вто Авг 13, 2019 9:23 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:57 pm
Мнения: 59
Местоположение: София
Автомобил: японски
Телефон: 089808188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
:)
Ами аз си изкавам моето мнение :) имам малко наблюдение и опит :)
Именно за тах говоря - Plug-in Hybrid не стават , особенно като изгаснеш на магистралата Бургас - Пловдив в тъмнината зимата :(.
Те другите хибриди са хептен като тротинетки :) като вземем на предвид че хибридите са няколко типа.
Опел ампера и Шевролета не се водят електрички в БГ и нямат благинки като синя зона и без данък. Освен това извън града е .... мале мале. Тойотата е същата работа но естествено доста по читава, Нисан Лийф и новия с голямата батерия пак не стига по далеко от центъра на голям град ....
Ако ще претоплям или охлаждам колата или ще я галя за да изкара 100 км извън града за мен не е вариянт удобен ....и струваща маса пара :( И консуматив отровна батерия, която пък в повечето случаи даже няма никакво охлаждане :( А то е изключително важно да е добре сметнато и направено.


Някой ако има желание може да напише една класация кой хибрид като тип и колко км. мимава извън градско но при нормално каране :) и да не е по магистралата със 60 км. :) и ще стане ясно плюсовете и минусите.

Вто Авг 13, 2019 3:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, никак не съм фен на хибриди и електрички - намирам ги за менте екология. Обаче смятам за нередно да пишеш глупости и сравняваш коренно различен тип задвижване. Ампера-та е пълен хибрид, няма директна бензинова тяга(ако си запознат случайно как се движат локомотивите - тук е точно така), Плъг-ин хибридът има батерия, ел.мотор с които може да се движи поотделно или в тандем, като плъг-ът е опцията да допълниш заряда от контакта, не само да разчиташ на бензиновия мотор. Повечето Тойота са такива. И последното - Нисан Лийф е чисто електрическа кола, на която пробегът е бая над 50км. И бая над 200 е.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Авг 13, 2019 5:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моля да уточниш на коя версия на Nisan leaf е бая над 200 км ? И реално ако пише 240 км коли реално можеш да минеш карайки според ограниченията а не на някаква инерция/регенерация и т.н.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Вто Авг 13, 2019 6:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:57 pm
Мнения: 59
Местоположение: София
Автомобил: японски
Телефон: 089808188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Сори, не съм много по писането :)
В БГ щом има бензинов агрегат ти отпадат благинките - данък и безплатно паркиране в центъра :( , Амперата зарежда с бензиновия двигател батерията при нужда и няма проблем за извънградско ....Варна - София :) но не е ефективна. Тойотата също не е ефективна за извън града поради същата причина инъче е с уникално охлаждане на батерията. Лийфа е яко ток но има кофти ресурс дори и новата батерия и не изкарва Русе - Варна :)
И трите съм ги карал и разучавал подробно - не заместват бензиновата кола за съжаление въпреки че се зареждат и в контакта :(

Три различни типа неудобни за извън града ... :)
Единствено Лийфа бие като електричка но само в града или както казах в багажника един генератор Honda eu 20 :)

ПП
И като споменах говоря за нормално шофиране 120-140km/h не слугуване на батерията :)

Вто Авг 13, 2019 6:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
adddt написа:
И реално ако пише 240 км коли реално можеш да минеш

Реално, колата е на познат, а аз съм се возил с него. От Цариброд(Сърбия) до Вранье минава с едно зареждане и остава доста ток. 165км са през Власотинце, планински път.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Авг 13, 2019 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:57 pm
Мнения: 59
Местоположение: София
Автомобил: японски
Телефон: 089808188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Айде почнаха се митовете и легендите с акомулаторите ...и как аджеба колата сметна с каква скорост ще караш и какви баири ще качваш и слизаш и колко пе регенерира та ти сметна километрите .... а климатика или парното ?

Коя година е колата и модел ?

Сря Авг 14, 2019 12:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз тествах с напълно зареден шеф от София до Пловдив ... ми реално мина 130 Тина км и оставаха 30 км без да съм я ръчкаш даже не съм държал много 140 предимно 110-120. На връщане със заредена батерия до 170-180 се прибрах буквално на изпарения като карах доста на бавно с не повече от 110-120 а още преди тунела почнах да карам с 90-100 ползвайки и регенерация на всички нанадолнищата...... планинския път май сте го минавали с 40-50-60 (или по нанадолнището сте били)Или с каква батерия е бил....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сря Авг 14, 2019 12:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:57 pm
Мнения: 59
Местоположение: София
Автомобил: японски
Телефон: 089808188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
adddt написа:
Аз тествах с напълно зареден шеф от София до Пловдив ... ми реално мина 130 Тина км и оставаха 30 км без да съм я ръчкаш даже не съм държал много 140 предимно 110-120.......

Колега дай модел, марка , година и батерия :)
Благодаря предварително!

Сря Авг 14, 2019 2:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Лийф, 2018-та с най-голямата опция(нямам идея какви цифри е). Средна скорост по борд 82км/ч, има доста завои.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Авг 14, 2019 5:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
btv написа:
adddt написа:
Аз тествах с напълно зареден шеф от София до Пловдив ... ми реално мина 130 Тина км и оставаха 30 км без да съм я ръчкаш даже не съм държал много 140 предимно 110-120.......

Колега дай модел, марка , година и батерия :)
Благодаря предварително!
leg-a на Спарк по големия...... 40 го водят с това го направих този експеримент ( преди да имат лимит за 200 км за 24 часа- което в някой слушай ги правеше по яка оферта от повечето рент-а кари )


Sent from my iPhone using Tapatalk

Чет Авг 15, 2019 7:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:57 pm
Мнения: 59
Местоположение: София
Автомобил: японски
Телефон: 089808188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря, но не открих тази кола leg-a 40 kw , кой я произвежда ?
В Спарк имат SUV електромобил на Hyndai :)

Пет Авг 16, 2019 9:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
leaf - Nisan leaf имах предвид ( явно ауто коректа го е намазал като съм писал през телефона ;) )

Съб Авг 17, 2019 4:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
angelmr написа:
По-горе го написах, не знам дали го прочетохте.....


Колега, доста се напънах да ти прочета поста - предполагам няма да съм единственият на който не му се четат романи извън темата.
Моля придържай се по темата с ФАКТИ за АВТОМОБИЛИ :idea:

Чет Сеп 05, 2019 10:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Съдейки по характеристиките на Toyota bZ4X, първата електричка на Субару ще е слон с тегло над 2 тона (всъщност това е нормално за електричка):
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_bZ4X
Едномоторната версия с 204 к.с. ще ускорява за 8,4 секунди, а двумоторната с 218 к.с. за 7,7 секунди от 0 до 100 км/ч. Нищо впечатляващо, като се има предвид, че това не е ДВГ и не можеш нищо да му тунинговаш, за да му вдигнеш мощността.
Може да прозвучи еретично и с риск да ми се нахвърлят повечето тук, но след CVT и сълзливото клипче как минавали на електрички, защото много милеели за климата, тотално ме губят. Мислех, че имаха топки да се противопоставят на модните тенденции и ще пуснат електричка, за да имат клиентите им избор, а те изкарват същата реклама като на VW след Дизелгейт.
Тъкмо се чудех дали да не си взема нова кола, ама май ще инвестирам парите в къща.

Пет Ное 12, 2021 3:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
не можеш нищо да му тунинговаш, за да му вдигнеш мощността.

Не бъди убеден. Не забравяй, че ако се лишиш от някои аспекти на трайността на батерията и още дреболийки, може да промениш мощността нагоре.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Ное 12, 2021 8:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тук ще се съглася с kronos!

Колата няма никаква идентичност и абсолютно нищо общо нито с корените и характеристиките на марката, нито с актуалния език на дизайна на Субару. Това е просто една ребрандирана Тойота! Точно това имах предвид по-назад в темата като казах, че Субару изтърваха влака с електричките и в момента имат капацитет само да ребрандират Тойотите. Свиквайте, поне в близко бъдеще не очаквам това да се промени.

Пет Ное 12, 2021 8:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Цитат:
не можеш нищо да му тунинговаш, за да му вдигнеш мощността.

Не бъди убеден. Не забравяй, че ако се лишиш от някои аспекти на трайността на батерията и още дреболийки, може да промениш мощността нагоре.

Доста е спорно. Първо се говори, че електромоторът ще е синхронен, а не асинхронен, което изисква не само скапване на батерията, но и почти сигурно скапване на инвертора заради увеличаването на възбудителния ток. Освен това не се знае дали пък няма да има постоянни магнити, а там забравяш за каквото и да е увеличение на мощността.
Всъщност не случайно никой не повишава мощността на електрички с тунинги, защото е невъзможно, без да смениш цялата система батерия-електромотор-инвертор, т.е. смяна на почти цялата кола.

Пет Ное 12, 2021 8:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може. Дай Боже време и ще видим. И да, прилича на ребрандирана Койота, но и двете са родени в "приятелска надпревара", както се изрази Томоми Накамура. Свиквайте, ралитата от едно време остават на бунището на историята при всички марки. Насиленото бъдеще е с миксери.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Ное 12, 2021 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 117 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор