Автор |
Съобщение |
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
Здравейте, смених и двете ламбди на колата, тъй като първата беше ленива и ми създаваше някои проблеми. Старата беше BOSCH, новата закупих пак същата като старата. След смяната ми светна чека с грешка, че има проблем с отоплението на сондата. Реално колата работи идеално. Сондата е с 6 Пина, някой може ли да ми каже кои проводници са за отопление, за да сложа паралелно на тях резистор и да излъжа ECU. Колата е 2002 г. 2.0 125 к.с. Става дума за първата сонда. Втората след катализатора не и намира кусури ECU.
|
|
|
Пет Окт 04, 2019 8:27 pm |
|
|
miter-liter48
Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 2:42 pm Мнения: 12 Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
|
Вероятно куплунгът Ви е с 6 пина, а сондата е с 4 проводника и те са с цветове: "1"бял, '2"черен, "4" жълто-червен (+12v aкумулатор- светава при контакт и угасва при изключването му) и "3"синьо-бял. Отоплението е на 3 и 4. По колко ома е съпротивлението на Вашите сонди? Кой е кода на грешката Ви?
|
|
|
Съб Окт 05, 2019 4:35 pm |
|
|
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
Буксата е с 6 пина, не съм погледнал под шлаухката колко проводника има, може да са 4 наистина. 0258007084 Това е номера на сондата която свалих/купих. Грешката която ми дава е O2 sensor heater circuit malfunction bank 1 sensor 1. Не съм мерил съпротивлението и защото не знам къде трябва да меря. Утре ще проверя колко кабела са.
|
|
|
Съб Окт 05, 2019 10:27 pm |
|
|
SpliFF
Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am Мнения: 215 Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
|
Мисля ,че тази сонда е с 5 проводника. Нишо чудно и самата сонда да е дефектна, ако изключим варианта да не е за твоята кола.
|
|
|
Нед Окт 06, 2019 9:02 am |
|
|
miter-liter48
Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 2:42 pm Мнения: 12 Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
|
Моето мнение е да се започне с номера на оригиналната (каталоговата) ламбда сонда, по точно с Вашия VIN номер.
|
|
|
Нед Окт 06, 2019 12:14 pm |
|
|
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
Тази е точно оригиналната. При първият опит за вадене я смачках и спрях да се опитвам да я вадя. След кратък пробег ми записа тази грешка. След това свалих гърнетата и извадих сондата. Взех същата със същият сериен номер. Сигурен съм, че не е била вадена от как кола е станала. Изтрих грешката, тръгнах и пак записа същата грешка.
|
|
|
Нед Окт 06, 2019 1:36 pm |
|
|
Alxx
|
Няма ОЕМ Бошлаф в Субару и никога не е имало. Казаха ти - провери по вин.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Окт 06, 2019 3:37 pm |
|
|
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
В кой сайт мога да направя проверка по ВИН?
|
|
|
Нед Окт 06, 2019 7:42 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
stefan_mil4ev написа: В кой сайт мога да направя проверка по ВИН? Например тук ...
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Нед Окт 06, 2019 8:58 pm |
|
|
miter-liter48
Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 2:42 pm Мнения: 12 Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
|
Бих искал да споделя и своя "ламбда" проблем. Имам FORESTER (S11) VIN: JF1SG5LE56G069000 Регион: Europe Дата: 2005/07/21 D ('06MY) Код компл.: SG5DL2Е ENGINE: 2.0L EMPI DOHC NA & LPG (204) EJ204LVRJB само на бензин TRAIN: FULLTIME 4WD (4W) MISSION: AUTOMATIC TRANSMISSION (AT) GRADE: 2.0X (20X) SUS: NORMAL SUSPENSION DESTINAT: LHD (LH) ЕOBD II грешката е P0030 Прекъснала верига на подгряване на кислородният датчик преди катализатора (ламбда сонда) -1-ви ред - с помощта на : [https://incardoc.com/ru-ru/] Колата беше с Кислороден сенсор 22641-АА-381 на DENSO смених го с точно такъв и според [ http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2.mycat? ] Съпротивление на нагревателя (и на новия и на стария) 1,1...1,2ома при 20°С. Включена извън ауспуха загрява за 12..15 сек над 150°C Ток на нагревателя 8,5...3,2 А Напрежение на нагревателя 12....4,2v Напрежение на изводите на на циркониевата пластина спрямо маса е 2,19в при монтирана сонда по време на празен ход на двигателя. При форсиране на място - достига до 4..4,5в според incardoc.com Напрежение при контакт - измерено с волтметър 1,65....1,93в. Check Engene светва пак ?? Моля Ви за съвет.Каква е повредата на Forestera?
|
|
|
Пон Окт 07, 2019 3:10 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Изтриваш грешката и след време пак се появява? В описанието на тази грешка е дадено да се проверят връзките между ECU и сондата и че се проявява, ако два пъти подред при каране даде проблем. Може би имаш лош контакт някъде и понякога губи връзка... Провери и съпротивлението на самия сензор да е под 5 ома, както е дадено. Между 3 и 4 пин. Иначе по форумите хората казват, че в работен режим ECU следи съпротивлението на сензора и ако е над 50 ома при две карания на колата - се задейства тази грешка, а нормални са около 30. Ей тук http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... l%20EU.pdfстр. 488 виж.
|
|
|
Пон Окт 07, 2019 4:44 pm |
|
|
miter-liter48
Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 2:42 pm Мнения: 12 Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
|
Господин Александров, Отново благодаря за реакцията Ви.
"Изтриваш грешката и след време пак се появява?" - Да точно така и многократно. Прочитам, опитвам, изтривам грешката и след 15...20км градско или 100...300км извънградско Check Engene светва пак ?? Р0030. Сменил съм 3 сонди, пак и пак! "Провери и съпротивлението на самия сензор да е под 5 ома" - Монтирал съм и експериментирал с нови сонди със съпротивление : 2,4ома 4,5 ома и старата 1,2 ома При мен за сенсора пише по малко До 1 ом Резултат: Р0030 На два пъти проверявам с мултицет съпротивленията между куплунгите на всички проводницина между сондата и ECU до 1ом, а към корпус маса над 1мом. Смених куплунга за сондата от към колата с нов и запоих проводниците на Форестера към куплунга - Р0030 Аз ползвам Руководство по эксплуатации Subaru Forester II (SG) 2005 MY drive.google.com/file/d/0…MHJmYlk/view?pref=2&pli=1
Разликата между двете ръководства е, че във Вашето стр 488 е EN (H4SO) т.е. един разпределителен вал на глава, а при мен са два стр 988 EN (H4DO) Принципно разлика няма. Дали тези разлики не са важни? Имам предвид степен на сгъстяване, мощност , вентилатора за екология и оскъпяване? Сега съм решил да включа на двата края на отоплението (към "+" и към "-") по една крушка 12v 1,5W и да търся връза според показанията им и Check Engene на арматурното табло и диагносиката.
|
|
|
Вто Окт 08, 2019 4:41 pm |
|
|
BAlexandrov
|
|
Вто Окт 08, 2019 5:55 pm |
|
|
Alxx
|
Пиша по памет, но доколкото си спомням, нормалният товар на подгрева трябва да е 11-16 ома, не 1,2? Иначе, ето една хубава тема по въпроса: https://www.scannerdanner.com/forum/dia ... hread.htmlСензорите на Субару са същият тип като в Тойота, а за тях е описано в темата.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Окт 08, 2019 9:15 pm |
|
|
miter-liter48
Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 2:42 pm Мнения: 12 Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
|
Вярно в VIN номера съм объркал някои знаци, но двигателя категорично е EJ204 атмосферен. Сенсора е с 6 пин и 4 проводника. Схемата и текста на изпратените ми от Вас два линка са абсолютно еднакви. Моля Ви отворете на стр.988. Ако към пин 6 на куплунг Е23 и към "маса" включа крушка 12v 1,5w тя ще свети при кантакт и работа на двигателя - ако всичко е ОК.Това е безопасно за колата -- нали? Това ще е знак, че проблема не е "+" Ако между пин 4 и 6 на куплунг Е23 включа втора такава крушка и тя свети, тогава и "-" не е проблем. Опита ще покаже къде е "лошия контакт"
Греша ли?
|
|
|
Сря Окт 09, 2019 6:20 pm |
|
|
Ivan Varbanov
Регистриран на: Пет Юни 05, 2020 3:33 pm Мнения: 4
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 0
|
Прикачени файлове: 74AA55E2-07B3-4984-AB6F-445B82562EFB.jpeg Здравейте колеги и аз да попитам нещо . Имам Субару Легаси 2.0-165 коня BP5. Преди време светнаха тези лампи... В сервиза казаха че е предна ламбда сонда, ок смениха я, обясниха ми колко трудно се обучавала и т.н. Около месец всичко беше наред след това при шофиране в града отново светнаха същите лампи, излезна ли извънградско след около 50-60 изминати километра лампите изгасват, след още два дни градско пак светнаха- извънградско изгасват и така вече 4 пъти. Възможно ли е да са оплескали нещо с обучението или да търся друг проблем.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Юни 05, 2020 7:13 pm |
|
|
Vmax
|
Ламбда сонда не се обучава, а диагностика не се прави по лампи от таблото, а от кодове за грешки и живи данни. Смени си сервиза - те са за обучаване.
|
|
|
Пет Юни 05, 2020 10:17 pm |
|
|
Ivan Varbanov
Регистриран на: Пет Юни 05, 2020 3:33 pm Мнения: 4
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 0
|
Диагностиката е правена уж с компютър, а виж това ме не се обучава показва че нищо не разбират. Беше ми обяснено че трябвало да карат в продължение на 50 км. Със скорост 80 лм/Ч за да се " обучи" Явно нямат идея какво правят въпроса е сега накъде
|
|
|
Пет Юни 05, 2020 10:37 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Ivan Varbanov написа: Диагностиката е правена уж с компютър, а виж това ме не се обучава показва че нищо не разбират. Беше ми обяснено че трябвало да карат в продължение на 50 км. Със скорост 80 лм/Ч за да се " обучи" Явно нямат идея какво правят въпроса е сега накъде зЕми напиши откъде си, че да те насочат колеги в съответния град ...
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Съб Юни 06, 2020 1:33 am |
|
|
Ivan Varbanov
Регистриран на: Пет Юни 05, 2020 3:33 pm Мнения: 4
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 0
|
shadow написа: Ivan Varbanov написа: Диагностиката е правена уж с компютър, а виж това ме не се обучава показва че нищо не разбират. Беше ми обяснено че трябвало да карат в продължение на 50 км. Със скорост 80 лм/Ч за да се " обучи" Явно нямат идея какво правят въпроса е сега накъде зЕми напиши откъде си, че да те насочат колеги в съответния град ... От София съм
|
|
|
Съб Юни 06, 2020 9:35 am |
|
|