Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:59 am



Отговори на тема  [ 384 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Следваща
 Проблеми с DPF филтъра 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nevidim написа:
И още веднъж,да си жив и здрав,приятелю. Още една почерпка имаш. :beer: А забелязах,че когато тръгнах беше 27% и реших да покарам като бензинка,както споменава един колега тук,но се покачи до 35. След това започнах да карам "нежно" и падна до 30. Сигурно щеше да падне още,но си пристигнах.


Да го караш като бензинка се има в предвид да не го "душиш" на ниски обороти, а не да караш на ръба на червената зона :D . Като ръчкаш яко - гориш повече нафта, съответно генерираш повече сажди интензивно. Тази кола се чувства отлично между 2-2,5 оборота при нормално каране, и 2,5-3 при изпреварване.
За DPF-а най-важното е да следиш като натрупа 63-64% сажди - да излезеш някъде крайрадско без светофари, защото на 65% включва регенерацията и по време на нея е хубаво да караш равномерно с 2,5-3 оборота без да се налага да изключваш мотора, докато не приключи.
Другото е хубаво масло и хубава нафта, изрядни дюзи, и така никога няма да виждаш онази гадна лампа на таблото :)
Не подценявай и другите публикувани PID-та, най-вече oil dillution-а., че ако правиш много чести регенерации той ти индикира за смяна на масло. Но и за да ти индикира коректно трябва да го зануляваш при всяка смяна на маслото.

Пон Сеп 23, 2019 7:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am
Мнения: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Е, като казах бензинка, нямах предвид да я изцеждам до червено. :) Поправка-уточнение, като карах в диапазон 2000-2500 оборота качи процентите, след това карах до 2000 и процента падна. Може би е от значение и това, че е имах спирания и тръгвания, и първия път ускорявах по-бързо, а когато карах в ниските обороти ускорявах плавно. А как точно става това зануляване? В темата един колега пита за това, но няма точен отговор, само едни предположение.

Пон Сеп 23, 2019 9:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 155
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nevidim написа:
А как точно става това зануляване?


For the Euro 5 model

Start engine (neutral)
Depress & hold brake pedal
Turn rear demister on
Turn parker/clearance light on
Turn rear demister off
Turn lights off
Turn rear demister on (again)
Turn parkers on (again)
Turn rear demister off
Turn lights off
Release brake

The glow plug light should blink for 5 seconds to confirm reset has been successful

Note - the above steps need to be done pretty quickly. You have a max of 4 seconds between each of the above steps.. If it fails, let engine idle for 30 seconds, turn off for 15 seconds and retry..
 15

Пон Сеп 23, 2019 10:25 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само да допълня като пояснение за колегите, които не се ориентират добре с английския: под "parker/clearance light" се има в предвид габарити, а не аварийни мигачи.

Вто Сеп 24, 2019 3:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am
Мнения: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Само да допълня като пояснение за колегите, които не се ориентират добре с английския: под "parker/clearance light" се има в предвид габарити, а не аварийни мигачи.

Благодаря ти! Аз, може да се каже, съм от тия колеги, но правилно съм го разчел. :) Ще го приложа при смяната на масло. Странно, но при мен не е занулявано, а показва 2%.

Сря Сеп 25, 2019 9:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am
Мнения: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги, пак съм аз. А как протича регенерацията при вас? Предишните пъти при мен процентите падаха до 5-7,а днес продължи да пада и на 4% се задержа по-дълго време и започна да пуши, после пушека спря. Процентите паднаха до 1. И този път oil Dilution стана 3%,докато предишните пъти процентите си оставаха 2. Този пушек нормален ли е?

Сря Окт 09, 2019 8:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nevidim написа:
Здравейте, колеги, пак съм аз. А как протича регенерацията при вас? Предишните пъти при мен процентите падаха до 5-7,а днес продължи да пада и на 4% се задержа по-дълго време и започна да пуши, после пушека спря. Процентите паднаха до 1. И този път oil Dilution стана 3%,докато предишните пъти процентите си оставаха 2. Този пушек нормален ли е?


Само едно уточнение - във всичките случаи, когато говориш за падане на процентите, визираш по време на активна регенерация(т.е. бутончето в торга DPF Regen ти свети зелено)?
Всеки път по принцип е различно - понякога изгаря до 0%, понякога до 2-3%, някой път ми е оставала и на 6-7%. Относително е и зависи от различни обстоятелства - начин на каране по време на регенрацията(сали си по светофари, на магистрала и др.); качество на нафтата, която текущо си заредил и др.
Относно изпушването не се притеснявай толкова - просто нещо гадно му е дошло времето да бъде изхвърлено :D
Наблюдавай си редовно и нивото на маслото. По време на регенерация може и да ти вдигне над Мах, зависи от това на какво ниво ти е налято при последната смяна, но след регенерация трябва да връща в нормално положение.

Сря Окт 09, 2019 11:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am
Мнения: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за отговора и съветите. Да, имах предвид при активна регенерация, бутона светеше. А като споменаваш нивото на маслото, да, може и от това да е, понеже тия дни доливах да е около средата. Така ми пушеше в началото, когато я вземах и смених маслото. Беше ми изкарала акъла,понеже не се бях интересувал от тези ДПФ-и, предишната ми кола нямаше. И първия път беше в града, явно е в влязла в режим регенерация, вдигнала е нивото и зад мен едни пушеци, ужас. Но достигнах до мястото за където бях тръгнал и загасих двигателя /след това научих, че е било грешно/. И така няколко пъти. Бях си помислил, че двигателя е заминал. :) Все още не съм слагал добавка в горивото, но сега ще взема което споменавате в темата. Вярно, че повечето ми е градско, но често се запушва.

Сря Окт 09, 2019 12:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nevidim написа:
Благодаря за отговора и съветите. Да, имах предвид при активна регенерация, бутона светеше. А като споменаваш нивото на маслото, да, може и от това да е, понеже тия дни доливах да е около средата. Така ми пушеше в началото, когато я вземах и смених маслото. Беше ми изкарала акъла,понеже не се бях интересувал от тези ДПФ-и, предишната ми кола нямаше. И първия път беше в града, явно е в влязла в режим регенерация, вдигнала е нивото и зад мен едни пушеци, ужас. Но достигнах до мястото за където бях тръгнал и загасих двигателя /след това научих, че е било грешно/. И така няколко пъти. Бях си помислил, че двигателя е заминал. :) Все още не съм слагал добавка в горивото, но сега ще взема което споменавате в темата. Вярно, че повечето ми е градско, но често се запушва.


Имай в предвид, че като на всеки дизел и тук състоянието на дюзите е много важно за тези процеси. Ако под препоръчваната тук добавка визираш Xenum-a, може - не е лоша, но аз за почти същите пари видях много по-сериозна разлика от машината 360 Bardahl. С едно закачане можеш да минеш почистване и на дюзите, и на EGR-a. Ако си сложил хубаво подходящо масло за дизел с DPF и наливаш достоверна нафта, пушене и често запушване на филтъра почти сигурно идва от проблем с дюзите.

Сря Окт 09, 2019 12:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am
Мнения: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да си призная,не съм сигурен,че маслото ми е добро,ти какво използваш? Добавката визирах тази спомената от теб,Xenum,ще я пробвам. А тази машина 360 Bardahl,какво прави,диагностика или прави нещо по двигателя? Забравих да спомена,че пушека беше синкав,ако е от дюзите,не е ли черен? Синкав беше и в началото,след смяната на маслото. Но тогава,както писах и в предишния коментар,явно беше свързано с ДПФ-а,регенерацията и нивото на масло,защото като позагрее и се появяваше пушека /не винаги/,но като изгася двигателя и след това нямаше нищо. Загасянията бяха грешка,след това го разбрах. А след днешната,по-продължителна и различна от предишните регенерация,вечерта процентите бяха доста по-малко,за разлика от предишните.

Сря Окт 09, 2019 9:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nevidim написа:
Да си призная,не съм сигурен,че маслото ми е добро,ти какво използваш? Добавката визирах тази спомената от теб,Xenum,ще я пробвам. А тази машина 360 Bardahl,какво прави,диагностика или прави нещо по двигателя? Забравих да спомена,че пушека беше синкав,ако е от дюзите,не е ли черен? Синкав беше и в началото,след смяната на маслото. Но тогава,както писах и в предишния коментар,явно беше свързано с ДПФ-а,регенерацията и нивото на масло,защото като позагрее и се появяваше пушека /не винаги/,но като изгася двигателя и след това нямаше нищо. Загасянията бяха грешка,след това го разбрах. А след днешната,по-продължителна и различна от предишните регенерация,вечерта процентите бяха доста по-малко,за разлика от предишните.


Масло слагам Amsoil 5x30 EU series low saps, което е подходящо за DPF. При първото обслужване сложих Amsoil Heavy Duty, но то се оказа неподходящо за DPF и това се отразяваше на регенерациите(протичаха по-трудно). Независимо от маркато важното е да ползваш масло с изрично упомената формула за DPF.
Bardahl 360 е машина при която се откачат маркучите към резервоара и се закачат за машината като колата в продължение на 1 час работи само на подаваната от машина течност, т.е. добавката не се разрежда в резервоара, нито се налага каране по магистралата. Действието е по-концентрирано, а ефектът е по-осезаем. Това разбира се ако имаш замърсени дюзи и EGR. Ако всичко ти е изрядно няма да усетиш голяма разлика. По принцип правят и диагностика по време на процедурата ама софтуеъра им не може да чете нашия мотор :(. Пак казвам Xenum-ът не е лош, но по мое мнение Bardahl 360(комбинацията injector+egr) веднъж годишно си заслужава повече.

Сря Окт 09, 2019 10:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am
Мнения: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ще се поинтересувам къде в Търново има такава машина, и маслото ще го сменя с такова за ДПФ и ще видя как ще е. :) то вярно, че при мен е почти само градско, но все пак. :)

Чет Окт 10, 2019 10:09 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Почистването с машина без съмнение е най-доброто и при придобиване на автомобил оказион е силно препоръчително да се направи. Това би спестило много нерви и неприятности. Поддържащата терапия с Хенум обаче изобщо не е за пренебрегване. Аз имах големи неприятности с ДПФ-а и ако се поразровиш в предните страници ще разбереш сам какъв кошмар преживях. Но вече 100хил. км проблем нямам. Ползвам това:
http://xenum.expertoils.com/index.php?i ... er=product
Само, че деля бутилката на половина и наливам 15л нафта. Така пролет и есен през 15 000км.
А това ползвам редовно:
http://xenum.expertoils.com/index.php?i ... er=product
Само че си купувам от литровата разфасофка. Малката свършва бързо.
Лошото е, че им вдигнаха цените но спокойствието което имам няма цена! На година давам около 300лв за добавки и навъртам 30хил км. Това прави оскъпяване на пътуването с 1 стотинка на километър. Всеки сам може да си направи изводите.

Чет Окт 10, 2019 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am
Мнения: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за съветите и насоките,колеги,ще се придържам към тях. :beer: dancho.danev,а ти какво двигателно масло използваш?

Чет Окт 10, 2019 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Каквото и да ползва той, описаният от теб синкав пушек говори за висок разход на масло. При това неподходящо. Маслата, съвместими с dpf са бездимни и отделят само бяла пара. Колата ти видимо харчи масло, било от турбина или сегменти, но описаното пушене от теб не говори добре за мотора. Разбери причината защо е така и тогава питай за масла.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Окт 10, 2019 9:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am
Мнения: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Каквото и да ползва той, описаният от теб синкав пушек говори за висок разход на масло. При това неподходящо. Маслата, съвместими с dpf са бездимни и отделят само бяла пара. Колата ти видимо харчи масло, било от турбина или сегменти, но описаното пушене от теб не говори добре за мотора. Разбери причината защо е така и тогава питай за масла.


По-горе казах,че не вярвам маслото ми да е от правилните,това с пушенето беше след смяна маслото /неподходящо/ и по-високото му ниво. А питам за маслото,защото сами казвате,че при неправилно масло се проявяват проблеми,и затова искам да сложа всичко както трябва и след това да видя ще има ли проблеми.

Пет Окт 11, 2019 6:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nevidim написа:
Благодаря за съветите и насоките,колеги,ще се придържам към тях. :beer: dancho.danev,а ти какво двигателно масло използваш?


До миналата година честно казано и идея си нямах какво масло ми наливат в двигателя. Посещавам само фирмен сервиз, а там хората знаят какво правят. Все пак се занимават с това вече 30 години. Но от тази година Субару Швайц подписаха договор с PANOLIN и сега на всички субара се налива това масло.Разлика между предишното и сега не правя никаква. Каква марка масло ще слагаш не е от съществено значение, важното е да отговаря на изискванията на завода производител, да е за кола с ДПФ, да е пълна синтетика, 5W30 или 5W40.
По въпроса с пушенето при мен се наблюдава следното:
Сутрин при стартиране на студен двигател хвърля малко светъл пушек с ясно изразена миризма на нафта.
Когато ми се налага да мина над 3000 оборота, особено по нанагорнище след приключила регенерация хвърля черен пушек.
Не смятам, че това е нещо притеснително, все пак колата не е първа младост.
Хубаво е да ти направят една диагностика, но не при бай Този или бай Онзи в кварталния сервиз който има само едно китайско таблетче. А някъде където имат истинска програма на Субару и знаят какво означават колоните от цифри които излизат на екрана.
Успех!

Пет Окт 11, 2019 9:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am
Мнения: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
"Хубаво е да ти направят една диагностика, но не при бай Този или бай Онзи в кварталния сервиз който има само едно китайско таблетче. А някъде където имат истинска програма на Субару и знаят какво означават колоните от цифри които излизат на екрана."

Диагностика ми правиха в Субару Габрово, казаха, че всичко е ОК. Надявам се да е точна и вярна, защото от там съм малко скептичен. При смяна на масло на диференциалите, не затегнали добре пробката за наливане на предния диф., след време вземали пари от жената /тогава бях извън Бг/ за почистване на дпф - а, а нищо не направили. Маслото не го смених там, вече го бях направил. А пушенето беше в началото, когато го смених,и понеже минавам по един и същ маршрут и долу-горе на едно и също място се появяваше пушека. Но тогава все изгасях двигателя, беше станало едно мазало, филтъра запушен на 80%,чудеса. Предната ми кола беше Хюндай Санта фе /втора генерация / нямаше такъв филтър и затова сега с тази се ограмотявам в движение. А иначе при сутрешно палене няма нищо,в движение при рязко подаване на газ изпушва черно.

Пет Окт 11, 2019 11:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е нормално да ти изпушва черно при подаване на газ и това не може да е само от грешно масло. Нито си с изрязан DPF, нито си дърт дизел. При мен и с неправилно масло пак не ми е изпушвала чернилки. Послушай съвета на Aлекс и провери мотора в читав достоверен сервиз за Субару - някой от белите в темата.

Съб Окт 12, 2019 7:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 19, 2014 3:24 pm
Мнения: 7
Автомобил: SUBARU OUTBACK 3.6R
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги, дайте актуална информация за конкретна бензиностанция в София с хубав дизел. Благодаря предварително

Чет Яну 02, 2020 6:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 384 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор