Здравейте от скоро съм щастлив собственик на Subaru forester 2010 2.0 Diesel. Колата е на 67000 км купена и обслужвана в Субару БГ. Всичко беше супер до днес, когато на магистралата след като бях пуснал и спрях круиз контрола се появи странен шум при подаване на газ. Подобен на шума от климатроника когато е на макс. Когато не съм на скордорт и подам газ не се чува, но на която и предавка да съм и подам газ се усилва. Сякаш свисти в купето отпред където излиза въздухът. Някой дали е имал подобен проблем. Благодаря предварително.
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
Нед Окт 20, 2019 4:17 pm
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Ще използвам темата тъй като и при мен се появи шум само при подаване на газ. Subaru Forester SG 125к.с., автоматик, пълно обслужване (ремъци, скорости и т.н.) преди 35к. (в бял сервиз) Не бях карал колата 3-4 дена като преди това нямаше никакви шумове. Чува се някъде отпред, проявява се в това, че при подаване на газ, дори и съвсем леко, се получава този шум, който лично на мен ми звучи като все едно съм на 6000 оборота - като при ускорение, но по-отчетливо. Скоростта и оборотите нямат значение, проявява се и при 60 и при 120 стига да подам дори съвсем леко газ. Ако отпусна газта - спира. На място/неутрална го няма. На клипа се вижда, че при леко натискане на газта, дори без (видима) промяна на оборотите се появява шума. Няма лампи, скоростите включват както преди, има мощност и т.н.
Масло в скоростите има, двг масло има, утре ще проверя маслото в предния диф също. Колата ще иде в сервиз, но в момента пътувам, затова питам за предположения докато се върна. Някакъв лагер, ремък, гърне? Скорости
Имах подобен проблем преди време-филтъра на газовите инжектори опираше в купето и при определени обороти вибрираше и звучеше по подобен начин,виж колега нещо в коша при мотора да не е...
Нед Май 17, 2020 6:33 am
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Мнения: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
За съжаление шума идва от/около предния диференциал. Вдигнаха я и я преслушаха със стетоскопа.
По-обстоен преглед все пак предстои да бъде направен, може пък да излезе вътрешно каре ( ) или нещо такова. Диф-а има масло (чисто). Като допълнителна информация - преди няколко месеца сменях зегерка и семеринг на лявата полуоска, ако може да има отношение.
Все се надявах да е някой лагер, но казаха, че няма шумове в лагери, ролки и т.н.
То шум с писане не може да се опише, но има много случаи, при които разрушени прегради на гърнената (дори без външни проблеми) предизвикват шум САМО при натискане на газ-та и на скорост. Но след преслушването на колата тази ми надежда умря
Иначе шума го чувам само над 40 км/ч. Преди това или е замаскиран от типичния шум при набиране или просто го няма. Всичко си функционира нормално, ускорение, управление, спиране, круз-контрол и т.н.
Бонус клипче - мисля, че отчетливо се чува кога шуми (подаване на газ) и кога не (отпускане на газта)
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
Mда, смяната на смеринг може и да има отношение към сегашното положение, ако проблема е наистина предния диф. За съжаление в настоящия момент е трудно да се докаже проблем със сервизната услуга. Не искам да обвинявам никой без причина и доказателство, но това е доста чест проблем при интервенция на тази гайка от хора, на които не им е ясно защо тя се завива на точно същото място.
И при мен го има същият шум. Най-вече се чува при леко подадена газ. При пусната газ (до колкото за АТ може да се нарече моторна спирачка) и повече газ или не се чува или е много лек. Има го над 60. Появи се след размяна на полуоски (поради ясни причини) и се надявам да се оправи със смяната им... преди малко, докато се прибирах, се замислих, че може и да е диф и силно се надявам да не е. Дано и при двамата да се окаже от карета.
_________________ http://www.hostit.bg/
Сря Май 20, 2020 11:28 pm
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Мнения: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
За семеринга мисълта ми беше, че може да е бил първи признак за стар проблем, знам ли. Иначе всички ремонти са правени в бял сервиз, така че разчитам и вярвам на професионализма. Аз колата не съм я тормозел, но знам ли "наследството" от италианеца какво е
Ще пиша когато има повече яснота по проблема
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
Сря Май 20, 2020 11:55 pm
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Мнения: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Може да е по-евтино да намериш кутия. За смяна на дифа се иска спец. инструменти за калибриране на сходимоста на зъбите на корона-пиньон, а в нормален сервиз, едва ли ще имат (не съм виждал). Ако го дадат на спец. сервиз за кутии е друг въпрос, но се замисли за кутия втора ръка и пази тази за части.... аз поне така бих направил. Разбира се, зависи и от цената и колко гаранция ще дадат, но в БГ гаранция е доста относително понятие, за съжаление - Гаранция-Франция.