Автор |
Съобщение |
gatof
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm Постове: 414 Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
|
Здравейте, колеги, за щастие от доста време не ми се е налагало да се допитвам във форума за нещо, но ето, че зимата идва и аз започнах леееко да се притеснявам относно някои проблемчета по колата. Става въпрос за следния проблем : Outback H6 2001 B12 с газ, сутрин при първия старт (независимо от температурата навън) колата пали от 2-3 завъртания на стартера и след като запали оборотите рязко падат до към 700 и двигателя започва да тресе. След секунда или две се качват до нормалните 1500, но много скоро постепенно падат отново до около 1000 и колата видимо се мъчи да работи. Често записва грешки Missfire в произволни цилиндри, понякога и VDC свети доста време след като потегля. Проблема сякаш се появи изведнъж, някъде това лято. Започнах да изследвам от какво може да е и дотук съм сменил свещи и вчера се опитах да сваля стъпковото моторче но нещо не можах да намеря подходящ ключ за целта. Изчистих дросела и въздушния филтър е сменен. Ако реша да тръгна преди стрелката на температурата да се е раздвижила сякаш се дави двигателя и угасва, трябва да изчакам да позагрее поне до 30 градуса и тогава няма проблем да тръгна, обикновено вече е преминала на газ. Газовата уредба е на бая километри, може би около 80000. Преди около месец смених уплътнения на капаците на главите само с повдигане на двигателя тук при един майстор в Перник и исках да ми направи реглаж на клапани но той каза, че за реглаж трябва двигателя да се извади... Сега съм в ситуация в която незнам къде да търся проблема.. Четох доста из форума и някой беше написал за налягане на горивото, нещо свързано с горивната помпа... Как го замервате и къде? Как се сваля стъпковото моторче и тази гарнитурка трябва ли да се смени която е под него? Дали е от реглажа на клапаните всичко? Налага ми се да пътувам скоро а ми се ще да оставя на жената читава кола, да не ги мисля... Знам, някои от вас ще кажат, че си има сервизи за тая работа но проблема ми е, че не мога да си позволя да спирам колата от движение, а знам че проблема може да е толкова дребен, че да си го отсраня и сам... Благодарности, Краси!
_________________ Legacy 2.2 GX 4WD '91 Outback '01 H6
|
|
|
Чет Окт 10, 2019 8:41 am |
|
|
Alxx
|
Чеклист-ът на описания от теб проблем не е къс... 1. Вакуум на мотора и съответно ако трябва реглаж клапани. 2. Дросел и IACV. 3. Вакуумни линии по мотора. 4. Налягане на гориво преди и след регулатора.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Чет Окт 10, 2019 9:38 pm |
|
|
beseech
Регистриран на: Вто Май 02, 2017 6:45 pm Постове: 78 Местоположение: Пловдив и Димитровград
Автомобил: Outback 2 H6
Телефон: 0899261887
Рейтинг: 36
|
Колега първо пробвай така, спри кранчето на газовата карай 1 2 дни на бензин да може компютъра да се адаптира за настройките на бензин, и виж как ще пали сутрин.., за оборотите може да пробваш да навиеш винта на ТПС с 1 оборот да пробваш как ще са..
|
|
|
Пет Окт 11, 2019 6:10 am |
|
|
gatof
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm Постове: 414 Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
|
Alxx написа: Чеклист-ът на описания от теб проблем не е къс... 1. Вакуум на мотора и съответно ако трябва реглаж клапани. 2. Дросел и IACV. 3. Вакуумни линии по мотора. 4. Налягане на гориво преди и след регулатора. Благодаря за отговора. Не би ли трябвало ако има проблем с което е да е от изброените от теб неща, да се запише някаква грешка? Дросела го зачистих вчера и не мисля, че има промяна. Къде е този регулатор и как се замерва налягането на горивото?
_________________ Legacy 2.2 GX 4WD '91 Outback '01 H6
|
|
|
Пет Окт 11, 2019 7:02 am |
|
|
gatof
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm Постове: 414 Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
|
beseech написа: Колега първо пробвай така, спри кранчето на газовата карай 1 2 дни на бензин да може компютъра да се адаптира за настройките на бензин, и виж как ще пали сутрин.., за оборотите може да пробваш да навиеш винта на ТПС с 1 оборот да пробваш как ще са.. Утре ще пробвам изцяло на бензин да покарам и ще видя дали има разлика. А къде е този болт?
_________________ Legacy 2.2 GX 4WD '91 Outback '01 H6
|
|
|
Пет Окт 11, 2019 7:04 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
gatof написа: Здравейте, колеги, за щастие от доста време не ми се е налагало да се допитвам във форума за нещо, но ето, че зимата идва и аз започнах леееко да се притеснявам относно някои проблемчета по колата. Става въпрос за следния проблем : Outback H6 2001 B12 с газ, сутрин при първия старт (независимо от температурата навън) колата пали от 2-3 завъртания на стартера и след като запали оборотите рязко падат до към 700 и двигателя започва да тресе. След секунда или две се качват до нормалните 1500, но много скоро постепенно падат отново до около 1000 и колата видимо се мъчи да работи. Често записва грешки Missfire в произволни цилиндри, понякога и VDC свети доста време след като потегля. Проблема сякаш се появи изведнъж, някъде това лято. Започнах да изследвам от какво може да е и дотук съм сменил свещи и вчера се опитах да сваля стъпковото моторче но нещо не можах да намеря подходящ ключ за целта. Изчистих дросела и въздушния филтър е сменен. Ако реша да тръгна преди стрелката на температурата да се е раздвижила сякаш се дави двигателя и угасва, трябва да изчакам да позагрее поне до 30 градуса и тогава няма проблем да тръгна, обикновено вече е преминала на газ. Газовата уредба е на бая километри, може би около 80000. Преди около месец смених уплътнения на капаците на главите само с повдигане на двигателя тук при един майстор в Перник и исках да ми направи реглаж на клапани но той каза, че за реглаж трябва двигателя да се извади... Сега съм в ситуация в която незнам къде да търся проблема.. Четох доста из форума и някой беше написал за налягане на горивото, нещо свързано с горивната помпа... Как го замервате и къде? Как се сваля стъпковото моторче и тази гарнитурка трябва ли да се смени която е под него? Дали е от реглажа на клапаните всичко? Налага ми се да пътувам скоро а ми се ще да оставя на жената читава кола, да не ги мисля... Знам, някои от вас ще кажат, че си има сервизи за тая работа но проблема ми е, че не мога да си позволя да спирам колата от движение, а знам че проблема може да е толкова дребен, че да си го отсраня и сам... Благодарности, Краси! Имах подобен проблем миналата зима, но някак си се оправи от самосебе си. Единственото, което мога да видя като връзка за оправянето е зареждане със свестен бензин и каране на на него известно време, защото бензина има свойството да изфирясва, особено ако се кара главно на газ и почва да прави проблеми. Също така ползвах една добавка за почистване на горивната система, която може би също имаше роля в това. След това цялата зима, и до сега не съм имал проблем.
|
15
|
|
Пет Окт 11, 2019 11:44 am |
|
|
mitashki35
Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm Постове: 514 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
|
Към чек листа да добави и проверка на вериги... На 300 к км са за смяна.
Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk
|
15
|
|
Пет Окт 11, 2019 4:23 pm |
|
|
gatof
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm Постове: 414 Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
|
mitashki35 написа: Към чек листа да добави и проверка на вериги... На 300 к км са за смяна.
Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk Колега, колата ми е на 208000км и на 18 години. Хахаха
_________________ Legacy 2.2 GX 4WD '91 Outback '01 H6
|
|
|
Съб Окт 12, 2019 10:45 am |
|
|
Пламен Янев
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 5:21 pm Постове: 165 Местоположение: Търговище
Автомобил: Impreza Outback 2.0;125;2005
Телефон: 0894736253
Рейтинг: 136
|
gatof написа: Газовата уредба е на бая километри, може би около 80000. Аз залагам на пикаещи газови дюзи. Винаги когато ми се е влошавала работата на мотора на празен ход и неравномерна работа сутрин,се е оказвало нещо по газ.уредба.След зануляване на грешки с откачане на акумулатора,работата на мотора се оправя,докато ден, след ден не се завърнат старите симптоми.При каране само на бензин(100-200 км.),всичко си е ОК.Връщам се пак на газ,и до една седмица пак почват драми с обороти и прихлъцвания. Потвърждава се максимата,че тези коли работят отлично на горивото,за което са създадени ,и драмите почват с газ.уредби и неправилната им настройка.
|
30
|
|
Съб Окт 12, 2019 11:48 am |
|
|
beseech
Регистриран на: Вто Май 02, 2017 6:45 pm Постове: 78 Местоположение: Пловдив и Димитровград
Автомобил: Outback 2 H6
Телефон: 0899261887
Рейтинг: 36
|
Просто газта работи на по бедна смес и се бъркат компютрите.. когато се спре газта колата си се адаптира както трябва да си е ....
|
|
|
Пон Окт 14, 2019 6:16 am |
|
|
beseech
Регистриран на: Вто Май 02, 2017 6:45 pm Постове: 78 Местоположение: Пловдив и Димитровград
Автомобил: Outback 2 H6
Телефон: 0899261887
Рейтинг: 36
|
Колега някакво развитие по твоята тема има ли?
|
|
|
Вто Ное 05, 2019 7:32 am |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Постове: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
beseech написа: Просто газта работи на по бедна смес и се бъркат компютрите.. когато се спре газта колата си се адаптира както трябва да си е .... Напълно те подкрепям имам същата кола, която е на газ от около 150 000км, та и при мен се появяват подобни странни проблеми с паленето по 2-3 пъти годишно, та как се оправя проблема при мен: 1.когато се сетя от време на време махам бушона на газовото за няколко минути по съвет на Тони от динамик арт, защото поне при моя газов компютър това "чисти" грешките, които той е натрупал. 2.закачам колата с FreeSSM и (за целта се използва VAG KKL ОБД кабел, има тема във форума за FreeSSM) и чистя мемори 1 на двигателя и на кутията след това карам 50-100км на бензин, като естетствено преди това съм заредил пресен бензин и след това започвам да си карам на газ и всички появили се проблеми като трудно палене с претрисане докато не позагрее и давене , както ти описа изчезват . 3.веднъж дори ми се случи кутията започна да превключва бавно и да рита на бензин при кикдаун, на газ нямаше проблеми, изчистих мемори1 на скоростите и двигателя и всичко си дойде отново на мястото. Та всички тези проблеми за мен водят до извода на колегата, на газ колата работи на различна смес и корекциите на горивото които се натрупват започват да объркват работата и на бензин. За missfire-te е добре да си почистиш масите на двигателяи на купето в двигателния отсек и да ги напръскаш с контактен спрей, почисти също и масата на газовия компютър.
|
|
|
Пет Ное 08, 2019 10:33 am |
|
|
Nenkov
Регистриран на: Пет Сеп 14, 2018 2:42 pm Постове: 5 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 2000 г.
Рейтинг: 0
|
Здравейте, Попринцип не пиша по форуми, по скоро съм от четящите, най-често с цел засилване на параноята ми . Но да споделя и за моя случай абсолютно идентичен на този тук. След рестарт с разкачване на акумулатора и другите му части от ритуала работата се оправи.... до вчера. Но вчера запалих без натисната спирачка, днес всичко идентично на предишния ден(температура, престой и т.н.),но с натисната спирачка при палене всичко ток. Възможно ли е това да има роля . Знам че звучи налудничево дори малоумно, нооо факт. Причината да го забележа ече четох някъде да се пали винаги с натисната спирачка при АТ. Колата е 2.5 АТ 2000г.
|
|
|
Сря Ное 27, 2019 11:46 am |
|
|
gatof
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm Постове: 414 Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
|
Колеги, най-сетне оправих проблема с паленето. Дори да е много студено си пали лесно и държи обороти. След като проблема се задълбочи и първия старт палеше след 5 минути борба колата отиде на майстор за проверка на бенз помпа, налягане, регулатор... Оказа се че има 2 пластмасови троиника които се били счупили. След смяната им, колата пее! Все още записва miss fire на някои от цилиндрите. Ремонта ми струваше 40лв.
_________________ Legacy 2.2 GX 4WD '91 Outback '01 H6
|
|
|
Вто Дек 10, 2019 11:02 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Постове: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
Къде и на какво са тия троиници?
|
|
|
Сря Дек 11, 2019 4:31 pm |
|
|
gatof
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm Постове: 414 Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
|
dragoveli написа: Къде и на какво са тия троиници? Доколкото разбрах, на регулатора някъде са тези тройници. Били за вакуум и понеже са счупени не подавало достатъчно гориво или пък е много и дави двигателя докато е студен.
_________________ Legacy 2.2 GX 4WD '91 Outback '01 H6
|
14
|
|
Вто Дек 17, 2019 1:36 am |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Постове: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
При мен проблема се реши след смяна на регулатора . От морга разбира се , че нов е 286 лв . . Извадих маркуча за вакуума и леко сълзавеше бензин . Скъсана мембрана и оттам вкарване на гориво в смукателния колектор и давене на двигателя . Но напоследък сутрин палеше от раз ( предполагам след като се е скъсала мембраната ) вероятно се получава ефекта на смукач с допълнителното гориво което постъпваше през вакуума . Но тресеше първите 5-6 секунди и после се оправяше . Сега пали идеално след 2-3 оборота и работи стабилно още от старта .
|
|
|
Вто Дек 17, 2019 6:37 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
При мен пак се появи проблемът тия дни. Днес за пръв път имах и проблем с паленето на студено (обикновенно си пали от раз). За сега ресетнах настройките на ECU-то с разкачване на акумулатора и ще карам един резервоар на бензин да видя дали ще име ефект, и ако не - отивам и аз диагностика, но като гледам май ще се насоча към регулатора и връзките около него.
|
|
|
Чет Яну 02, 2020 3:18 pm |
|
|
ACID BURN
Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm Постове: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
|
Да попитам само от къде намирате здрави горивни регулатори втора ръка за EZ30 в 2-ра Аутбек? Благодаря!
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 5:37 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Marvin написа: При мен пак се появи проблемът тия дни. Днес за пръв път имах и проблем с паленето на студено (обикновенно си пали от раз). За сега ресетнах настройките на ECU-то с разкачване на акумулатора и ще карам един резервоар на бензин да видя дали ще име ефект, и ако не - отивам и аз диагностика, но като гледам май ще се насоча към регулатора и връзките около него. Днес запалих колата с пръскане на спрей за студен стар във въздуховода преди филтъра и колата запали от раз. Честно казано не знам дали от това могат да се направят някакви изводи, и като цяло колко полезно е паленето по тоя начин. Някой по запознат може ли да коментира ?
|
|
|
Пет Яну 10, 2020 8:26 pm |
|
|