Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
Angel23
Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am Мнения: 48
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
|
Привет. Търся вариант за подгрев на двигател, който да не изисква външно захранване. Из интернет се натъкнах на силиконови подложки, които да се сложат под картера но не намирам на българския пазар + това не мога да се ориентирам добре кой е правилният избор. Също така не мога да разбера имат ли термостат или някакъв температурен датчик за изключване след достигане на определената температура. Някой ползва ли такова нещо и може ли да ми препоръча. Видях множество устройства, които обаче изискват включване в 220v мрежа, което ми се струва безсмислено. По често ползвам колата извън града, като престоява на вън в студено време.
Автомобилът е Subaru Outback 2008 Diesel
|
|
|
Вто Дек 03, 2019 12:51 pm |
|
|
nikentce
|
Ти сигурен ли си, че искаш да си натовариш акумулатора и с това? Този мотор и с текущото си мижаво по размер акумулаторче едва пали, и ако си забравиш една лампичка в купето за през нощта през зимата - не можеш да запалиш сутринта, а като ръгнеш и да ти захранва подгрев на картера?
|
|
|
Вто Дек 03, 2019 2:00 pm |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
С 12 волта, най-много да си запалиш цигара. Ето един вариант, който изпозлва дизел и подгрява антифриза. (Печица Webasto) ЦЪК
|
|
|
Вто Дек 03, 2019 2:05 pm |
|
|
nikentce
|
antonimoo написа: С 12 волта, най-много да си запалиш цигара. Ето един вариант, който изпозлва дизел и подгрява антифриза. (Печица Webasto) ЦЪКТова по принцип е най-добрият вариант, особено ако колегата нощува по полянки и паланки зимно време По-скъпо е от подгрева на ток, но пък е напълно автономно.
|
|
|
Вто Дек 03, 2019 2:28 pm |
|
|
Angel23
Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am Мнения: 48
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
|
Колата я имам от 3 години и до сега проблем със запалването не съм имал никога. Стояла е по една седмица зарината от сняг. Причината поради която търся нагревателна подложка е по-бързо достигане на работна температура. Т.е. идеята след като запаля двигателя, да загрее по-бързо, няма да се товари самия акумулатор. Търсих лесен вариант, който не изисква всичко, което предложената печица Webasto изисква за инсталация. Колата загрява доста бавно, особено в редките случай, когато я използвам за градско шофиране (термостата беше сменен скоро но не се промени нищо).
|
|
|
Вто Дек 03, 2019 2:54 pm |
|
|
nikentce
|
Angel23 написа: Колата я имам от 3 години и до сега проблем със запалването не съм имал никога. Стояла е по една седмица зарината от сняг. Причината поради която търся нагревателна подложка е по-бързо достигане на работна температура. Т.е. идеята след като запаля двигателя, да загрее по-бързо, няма да се товари самия акумулатор. Търсих лесен вариант, който не изисква всичко, което предложената печица Webasto изисква за инсталация. Колата загрява доста бавно, особено в редките случай, когато я използвам за градско шофиране (термостата беше сменен скоро но не се промени нищо). Ми такава си е колицата - не е от термостата. В Неделя я запалих при -2, и 30 км. по-късно още бях на 60 гр. на антифриза. Колегите с бензиновите мотори се чудят как да ги охлаждат, а ние пък се чудим как да ги топлим. Subaru ще, какво да го правиш Най-добрият начин да постигаш по-бързо работна температура е да топлиш антифриза. Аз бих си сложил с удоволствие дизелова печка, но ме спира по-скоро цената в момента, а не разправията по инсталацията. И малко офтопик - ще споделиш ли с какъв акумулатор си(марка, модел, размери)?
|
|
|
Вто Дек 03, 2019 3:11 pm |
|
|
tst
|
Колега, Каква ви е крайната цел? - топъл двигател или топло купе или и двете. Ако е за двете решението е както на колегата или ел. подгрев на 220 волта. Ако е за купето може да си вземете ел. печка и да си я пускате по време на движение за да съхраните акумулатора. Ето една възможност:
|
|
|
Вто Дек 03, 2019 3:18 pm |
|
|
Angel23
Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am Мнения: 48
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
|
1. За акумулатора ще споделя като се прибера, че не ползвам колата в ежедневието си и седи в гаража, а съм я купил с този акумулатор и въобще не съм обръщал внимание какъв е, защото не прави проблем (два пъти съм го зареждал със зарядно профилактично през годините, но никога по необходимост).
2. Колкото до целта - целта е топъл двигател. Гледам, че има разни термо подложки за по 20-30 $, но исках да проверя дали някой е ползвал. За купето нямам ядове, има подгрев на седалките (задните пътници да се гушкат и да се топлят).
|
|
|
Вто Дек 03, 2019 3:30 pm |
|
|
tst
|
За евтино решение мога да ви препоръчам нагревател за антифриз 12в(с подгревни свещи за антифриз) - втора употреба. Ето един примерен линкА ето и как да си го вържете
|
|
|
Вто Дек 03, 2019 4:37 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Няма как да подгрееш предварително колата с акумулатора. Необходими са около 4кВ мощност за поне 30 минути. Няма такъв акумулатор, който да може да ти даде 2кВ/ч (не броим Тесла и други такива ) Ако нямаш достъп до 220В - единствения изход е бензинова/дизелова печка. За около 500лв ще си намериш оборудвана втора употреба. Ако имаш 220в: https://www.amazon.de/dp/B019M2SJKO/ref ... =8-2-fkmr0Някои дизелови модели имат подгряващи електрически системи - но те работят когато колата запали. Създадени са защото дизела харчи толкова малко, че при сериозен студ - не може да загрее за 1/2 час. Не мога да сложа печка защото газовата уредба е на единственото свободно място при двигателя. http://mmc-manuals.ru/all_webasto/insta ... .0_b_E.pdf
|
|
|
Сря Дек 04, 2019 11:14 am |
|
|
Angel23
Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am Мнения: 48
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
|
subarist написа: Няма как да подгрееш предварително колата с акумулатора. Необходими са около 4кВ мощност за поне 30 минути. Няма такъв акумулатор, който да може да ти даде 2кВ/ч (не броим Тесла и други такива ) Ако нямаш достъп до 220В - единствения изход е бензинова/дизелова печка. За около 500лв ще си намериш оборудвана втора употреба. Ако имаш 220в: https://www.amazon.de/dp/B019M2SJKO/ref ... =8-2-fkmr0Някои дизелови модели имат подгряващи електрически системи - но те работят когато колата запали. Създадени са защото дизела харчи толкова малко, че при сериозен студ - не може да загрее за 1/2 час. Не мога да сложа печка защото газовата уредба е на единственото свободно място при двигателя. http://mmc-manuals.ru/all_webasto/insta ... .0_b_E.pdfАм, пак да поясня, проблем с паленето нямам и не съм имал (да чукам на дърво). Искам двигателят да загрява по-бързо зимата и за това търся електрическо решение. Идеята е НЕ да работи преди запалване, а да подгрява докато двигателя е запален, за да достигне работна температура по-бързо. Надявам се да съм бил достатъчно ясен сега п.с. Варианта за подгряване на антифриза изглежда разумен, но търся и други предложения.
|
|
|
Сря Дек 04, 2019 5:13 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Дизеловите двигатели загряват бавно, поради по-високото КПД. Пежо-Ситроен, а и други марки, използват блок с 4 подгряващи свещи, които се управляват от компютър и които подгряват антифриза след запалване на автомобила. Преди време монтирах нещо подобно на автомобила на приятел, като допълнително на този блок със свещите поставих термо-изключвател на 60 градуса (или 70, не помня вече). След запалване, след около 10-15 секунди забавяне, се включват подгревните свещи. При достигане температурата на изключвателя, се прекъсва захранването към тях. Термо-изключвателя се възстановяваше (включва) мисля при падане на температурата до около 50 градуса (по спомен). Оригиналното управление на Пежо-Ситроен е в компютъра и той автоматично намаля броя на работещите свещи до достигане на работната температура. Може да си намериш от морга такъв блок, но управлението трябва да ти го направи някой. Аз го направих по-най простия начин с термо-изключвател. Имай в предвид, че тока на свещите е голям.
|
|
|
Сря Дек 04, 2019 6:13 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
|
Сря Дек 04, 2019 8:48 pm |
|
|
nikentce
|
Колега Ангел, крайната цел ти се разбра, ама смисълът, т.е. ползата от цялото нещо - не. Казваш, че не гониш топлина в купето, нито имаш проблем с паленето, там където ходиш. Тогава аджеба - какъв ти е зорът с по-бавното достигане на работна температура на двигателя? Искаш по-бързо да можеш да я юркаш на по-високи обороти, или идеята ти е да увеличиш живота на мотора?
|
|
|
Чет Дек 05, 2019 7:30 am |
|
|
Angel23
Регистриран на: Пон Мар 20, 2017 11:45 am Мнения: 48
Автомобил: Subaru Outback 2008 Diesel
Телефон: 0887111686
Рейтинг: 0
|
nikentce написа: Колега Ангел, крайната цел ти се разбра, ама смисълът, т.е. ползата от цялото нещо - не. Казваш, че не гониш топлина в купето, нито имаш проблем с паленето, там където ходиш. Тогава аджеба - какъв ти е зорът с по-бавното достигане на работна температура на двигателя? Искаш по-бързо да можеш да я юркаш на по-високи обороти, или идеята ти е да увеличиш живота на мотора? Живота на двигателя като цяло ми е целта. Колата ми харесва, върши ми идеална работа и не искам скоро да се занимавам да си търся нова. Ако смятате, че няма особена нужда или полза няма да се занимавам. Не съм автомобилен експерт, просто обмислям неща, които биха били полезни за автомобила в дългосрочен вариант и които не костват повече от автомобила, така да се каже. Може би на мен ми се струва, че загрява бавно. А може причината да е, че преди да термостата и разни други неща, загряваше по-бързо и сега ми се струва бавно... и аз не мога да кажа.
|
|
|
Чет Дек 05, 2019 9:24 am |
|
|
nikentce
|
Angel23 написа: ...Живота на двигателя като цяло ми е целта. Колата ми харесва, върши ми идеална работа и не искам скоро да се занимавам да си търся нова. Ако смятате, че няма особена нужда или полза няма да се занимавам. Не съм автомобилен експерт, просто обмислям неща, които биха били полезни за автомобила в дългосрочен вариант и които не костват повече от автомобила, така да се каже. Може би на мен ми се струва, че загрява бавно. А може причината да е, че преди да термостата и разни други неща, загряваше по-бързо и сега ми се струва бавно... и аз не мога да кажа. Eee, така кажи бе човек , още от самото начало. Сега вече е ясно каква ти е крайната цел, която преследваш. Нека и по-грамотните технически от мен да се изкажат, но моят съвет е да следваш вече направените изводи за добри практики с този мотор в раздела Diesel Boxer(хубаво масло; навременна смяна на съединител и маховик; изправна горивна с-ма(дюзи най-вече) и др. ). Друго, което също можеш да подобриш малко в това отношение е в периода Ноември-Април да караш с масло 0W30, а в останалия - 5W30. Но това само при положение, че както казваш - зимата имаш чести стартове на много студено. И пак е малко спорно колко голям ще ти е крайният ефект, и дали си заслужава. Мисли в насока безкомпромисната поддръжка, а не как изкуствено да грееш по-бързо мотора.
|
|
|
Чет Дек 05, 2019 12:50 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Това което си намислил е добре , но е изпълнимо само с "мокра" нафтова печка .
|
|
|
Чет Дек 05, 2019 1:06 pm |
|
|
Реконструктор
|
Доста интересна идея с тези подгряващи свещи за антифриз, даже не знаех че съществува такова нещо. Някой, който си е монтирал, да сподели колко по-бързо загрява колата с тази екстра?
|
|
|
Чет Дек 05, 2019 2:23 pm |
|
|
Valio
|
Скапания WV 1,9 ТДИ имаше такива-3бр. и да ви кажа това е голяма глупост...като е студено и то не толкова например 5-6градуса колата загрява след 15 километра....тази кола и 10 свещи да имаше все студена ще върви при преход под 10км.Подгряване на 12 волта не върши работа.Вариант е само 220в. в гараж или Вебасто..
|
|
|
Чет Дек 05, 2019 8:46 pm |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Имах Лагуна 2 2.2dCi мотор ( баща ми я кара сега), който има фабрично 4 свещи за затопляне на антифриза по 300W всяка. Управляват се от компютъра, като се взема под внимание околната температура и тази на мотора. Могат да работят 2, 3 или 4 свещи. Колата загряваше осезаемо по- бързо при минусови температури, отколкото при +7- 8 градуса. Най- вече се чувства в градско, когато повече работи на празен ход. Субаруто и сега Авенсиса са много тегави на градско със загряването. Може би малко допринася за по- бързото загряване автоматичното вдигане на оборотите до около 1000 при пуснато парно на студен мотор, но пак е доста по- бавно от подгряващите свещи за антифриза. Има и друго, ако подгрева на задното стъкло е включен тези свещи не се включваха, както и докато работят другите, в цилиндрите ( обикновено е преди и известно време след запалването) също. Беше ми нагоряла едната обувка на един от силовите кабели на релето, което ги включва, еми усети се почти веднага, че не работят. Друг е въпроса дали алтернатора ще издържи, ако не е разчетен, щото си е доста голям ампераж.
|
|
|
Пет Дек 06, 2019 9:58 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 68 госта |
|