Автор |
Съобщение |
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги. След затапване на ЕГР НА ИМПРЕЗА 2004 2.0 125 колата върви значително по добре. Но отвреме навреме святка чека Р0400. След доста четене разбрах, че се залъгва като се върже клапана да работи към картерните газове и така не святкал чека. В един руски форум руснака обясняваше, че не било много удачно така. Ако вместо към картерната вентилация се върже към кутията на въздушния филтър и да дърпа чист въздух дали би се излъгал да не пали чека. Някой компетентен по темата да изкаже мнение. Другия вариант е софтуерно спиране.. Ето тук се ви да как руснака го е вързал към картерната вентилация https://www.drive2.ru/l/458263528269241069/
|
|
|
Съб Май 25, 2019 5:58 pm |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Много четящи, а никои не пише. Направих го и вече чека не свети.
|
|
|
Сря Май 29, 2019 4:53 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Здрасти, как хем е затапен, хем дърпа чист въздух? Питам, че ми се въртят разни сценарии за тоя ЕГР и опитвам да филтрирам работещи варианти.
|
|
|
Вто Юли 30, 2019 10:03 am |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Аз колкото го гледах този EGR, така и не видях някакъв сензор в него, който да вижда някакво поток през него. Като гледам сервизното ръководство също няма нещо като сензор.
|
|
|
Нед Яну 19, 2020 6:05 pm |
|
|
Alxx
|
Сензор няма, адаш, то затова и бавно вдига грешката. Зададена е в алгоритъма на впръскване и съответните показания от ламбда-та - като си засече разминавките писка.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 19, 2020 7:07 pm |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Преди известно време направих почти същото като от първия линк. Разликата при мен е, че свързах EGR точно към картерната вентилация (в средата, под дросела), а не към вентилацията на главите. След това нито веднъж за 10К+ км. не ми е светвал чека с тази грешка. Също и не забелязах някаква промяна в разход, вървене или каквото и да е друго.
|
|
|
Пон Дек 28, 2020 12:23 am |
|
|
Alxx
|
Дали затова не търсиш афр лог щото си с бедни смеси? ЕГР вкарва изгорели газове, за да намали кислорода и охлади горивната камера без да вдига мощността с повече гориво.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Дек 28, 2020 3:22 pm |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Alxx написа: Дали затова не търсиш афр лог щото си с бедни смеси? ЕГР вкарва изгорели газове, за да намали кислорода и охлади горивната камера без да вдига мощността с повече гориво. Има вероятност да е от това... но няма как да го проверя - имам EGR-клапан и управление, но отдолу главите са ми без изход за газовете... та няма как да прекарам изгорели газове през него... освен с някакви разклонения от генерацията назад. Така я купих колата, явно джамбазите са я пудрили нещо. Преди да закача картерната вентилация ми даваше грешка Р0400 след известно време. Няма значение дали EGR-клапана беше запушен или смучеше въздух. След като закачих картерната през него и тази грешка повече не се е появявала... което ме навежда на мисълта, че смесите при работа с EGR са сравнително ОК. От Еvap системата не би трябвало да е, тъй като тя работи на практика само при движение по инерция на скорост... или поне при турбо импрезата е така.
|
|
|
Пон Яну 04, 2021 8:30 pm |
|
|
Alxx
|
Ако може да се пише по твоя комп, спри егр-а като функция и виж какво може или се налага да се барне по впръскването.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 04, 2021 10:47 pm |
|
|
Vmax
|
Екстракт от Субару Аутбек форума в САЩ:
P0400 EXHAUST GAS RECIRCULATION FLOW and the EGR Valve
A related note . . .
The OBD system has about nine codes related to the electronic EGR Valve that's the subject of this thread.
Eight of the codes, P1492 - P1499, are for wiring problems; i.e., shorts or open circuits in the four control wires that go between the ECM and the valve stepper motor coils, or in the coils themselves.
The ninth code is P0400 EXHAUST GAS RECIRCULATION FLOW.
P0400 is triggered when a test of the EGR valve finds an deficiency. There's a number of prerequisites for running the test, but the basic ones are that the car is being driven at >53 kph (~33 mph), the accelerator pedal is released (fuel cut) and the car is "coasting". When the accelerator/throttle is released, the EGR valve should be closed. The test starts by verifying the vacuum level in the intake manifold, as measured by the manifold absolute pressure (MAP) sensor. It then opens the EGR valve for a second, measures the MAP at the end of that time, then closes the valve and again measures the MAP after a second. It then compares the MAP readings. If the difference between when the valve is closed and when it's open isn't as great as it should be, in two consecutive drive cycles, it triggers the P0400 code. (The idea being, that if the valve is stuck, or not moving properly, there won't be as great a change in MAP as there should be.)
|
|
|
Вто Яну 05, 2021 12:36 am |
|
|
Alxx
|
Благодаря, Стани. Нямах представа как точно прави тест системата.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 05, 2021 7:19 am |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Alxx написа: Ако може да се пише по твоя комп, спри егр-а като функция и виж какво може или се налага да се барне по впръскването. То ако можеше да се пише по него, това ЕКУ цена нямаше да има... Vmax написа: Екстракт от Субару Аутбек форума в САЩ: ... Това е полезно да се знае, благодаря! И доколкото разбирам, се отнася единствено за теста на системата и съответната грешка 0400. А някой знае ли кога точно отваря този EGR и пуска съответно газове в колектора?
|
|
|
Вто Яну 05, 2021 9:18 pm |
|
|
Vmax
|
Виж в темата по-долу дали го описват ( от там е инфото за Р0400 ) https://www.subaruoutback.org/threads/s ... ed.505085/Аз бих търсил причината за маскировката извършена от автоджамбазите и при всички положения едно хубаво чистене на бензиновите инжектори няма да навреди
|
|
|
Вто Яну 05, 2021 9:56 pm |
|
|