Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:46 pm



Отговори на тема  [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
 Subaru Forester или Honda Hr-v 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
lelemale13 написа:
Не се сдържах и ето ви един много поучителен клип, на руски:


https://m.youtube.com/watch?v=IWtp3-t8nfo


Закърнял ми е руският нещо - моля посочи основните поучителни изводи от клипа да сме в час.


Моят не е перфектен, но все пак:

Накратко интервю с домашен майстор от старата школа, който е подобрил своя FB20 двигател.
Твърди, че този двигател конструктивно е направен да кара до максимум 100 х км нарочно и има много хора, които се оплакват от него. Че това не е надежден двигател, особено за втора употреба кола.
Основно проблемите са разход на масло и странни шумове.
Отговорът на Субару бил да сменя цял двигател, докато е в гаранция. А ако искаш да ти го сменят заради разхода на масло, го правят, но подписваш декларация, че се отказваш от гаранция.
Казват, че много части са китайски и вече се рекламира като сглобен в Япония, вместо японското качество.
Разни неща е преправял този в гаража си. Основният проблем е, че е много топлинно натоварен. Лоши са маслообиращите пръстени. Той е разширил каналите и намерил някакви чугунени от бмв? Прорезите за отичане на маслото в горната част на главата са били 5х5 мм и ги е разширил, леглата на основните лагери са направени така, че лесно може да превъртят и ги е променил /май заварил/.
Маслената помпа не е защитена от попаднали стърготини, тъй като филтъра е след нея. Не разбрах там какво е направил. Маслото 0-40 също било неподходящо.
В крайна сметка казва, че разхода му паднал от 10.2 на 8.4, а успял да постигне и моментен 5.6, тъй като работел по-стабилно на висока предавка с ниска скорост и това доработвайки го в гаража си.

Сря Мар 25, 2020 7:11 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Моят не е перфектен, но все пак:

Накратко интервю с домашен майстор от старата школа, който е подобрил своя FB20 двигател.
Твърди, че този двигател конструктивно е направен да кара до максимум 100 х км нарочно и има много хора, които се оплакват от него. Че това не е надежден двигател, особено за втора употреба кола.
Основно проблемите са разход на масло и странни шумове.
Отговорът на Субару бил да сменя цял двигател, докато е в гаранция. А ако искаш да ти го сменят заради разхода на масло, го правят, но подписваш декларация, че се отказваш от гаранция.
Казват, че много части са китайски и вече се рекламира като сглобен в Япония, вместо японското качество.
Разни неща е преправял този в гаража си. Основният проблем е, че е много топлинно натоварен. Лоши са маслообиращите пръстени. Той е разширил каналите и намерил някакви чугунени от бмв? Прорезите за отичане на маслото в горната част на главата са били 5х5 мм и ги е разширил, леглата на основните лагери са направени така, че лесно може да превъртят и ги е променил /май заварил/.
Маслената помпа не е защитена от попаднали стърготини, тъй като филтъра е след нея. Не разбрах там какво е направил. Маслото 0-40 също било неподходящо.
В крайна сметка казва, че разхода му паднал от 10.2 на 8.4, а успял да постигне и моментен 5.6, тъй като работел по-стабилно на висока предавка с ниска скорост и това доработвайки го в гаража си.



За разхода на масло е прав. Моят след първата смяна като нов започна да гори по литър и половина до смяна. След промивка на двигателя и започвайки да слагам качествено масло (не Арал) (след големи врътки със Субару Моторс България) започна да гори по 7-800 мл.

Сря Мар 25, 2020 3:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Клипове от този род и обратни с лопата да ги ринеш.
Божо, бъзиках се за руския език - просто не приемам подобни клипове за меродавни - карал бил в Москва със 160-180, ремонта бил струвал 380к рубли ( близо 9к лева ) и т.н. да не говорим за шайката безделници в кадър.

А и в този клип става въпрос за кола втора ръка.

Разходът на масло не е критерий в случая, защото почти всеки производител залага норма от 1л / 1000 км, а има много повече примери от други марки за доста по-висок разход от това което имаме ние във форума като среден ( 1-2л / 10 000км ).

@tst - Тони в клипа става дума за атмосферка. Ти говориш за Турбо Фоз с директно впръскване, който е различен и си има други проблеми с нагар.
Отделно е Арал на СМТ и т.н.

Темата е Хонда ХР-В срещу Форестър. Не е нужно да се спами и да се пускат клипове за една или друга теза. Същото е с дизела - били чупливи Евро 4. Ми хубуу, ами има един колега с бая пробег...но колата му е от магазина.

Примери с коли втора ръка и незнайна история не са коректни.

Сря Мар 25, 2020 3:48 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако админа сметне това за спам, моля да го изтрие.

@Vmax - Стани не говоря за турбо форестер , а за атмосферен (модел 2011 с двигател FB20 ), който закупих като нов и карах две години.

А иначе забележките ти са напълно основателни. :good: ( все пак да не забравяме, че това е Русия и люди всякие)

Сря Мар 25, 2020 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега Lelemale13, виждаш, положението при Субару е много зле #-o . Отвори ми очите, за което съм безкрайно благодарен. Имам съмнения, че специално този калпавия FB20 скоро ще ти попадне в ръцете, така че можеш да си пределно спокоен.
Мисля, че е време да се прехвърлиш в Хонда форума и, предвид натрупания злощастен опит и знания за проблемите със Субару, да убедиш всякакви заблудени ентусиасти да не се качват на "нашата лодка". Така поне от постовете ти ще има реално измерима полза. Щото в последно време сме изпаднали в обяснителен режим за всеки събрал 5000 лв и мечтаещ да кара всъдеход за без пари.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 15

Сря Мар 25, 2020 9:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm
Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
Кофти...
Отговори с цитат
Избора между хр-в и форестет е за хора които не знаят какво искат. Ако не ти трябва възможностите на форестера и не си наясно за какви разходи става въпрос темата е доста отрезвяваща. Просто субару падат от върха до обикновено средно ниво, остава им добрата 4х4 система а и автоматичните скорости май са малко над средното ниво. И хонда не са чак цвете за мирисане но хр-в то е единственото от тия години за хонда което е от старата школо и двигателя е с делко. Не случайно е обявено за най евтиното 4х4 за подръжка. Те са от съвсем различен клас и за хора с доста различни финансови възможности.
За субару след ерата на хидравличните повдигачи EJ двигателите са нещо средно и после FB серията доста агресивно(като всички други) се опитват след 100 хиляди до към около 200 да те накарат да си купиш следващата кола. Ако нещо бъркам кажете.

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Пет Мар 27, 2020 10:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много си прав - на гол тумбак човек си мечтае само за пищови със сачма, предно зареждане и безотказен кремък.
Имам двигател от Москвич 426 (1972), с ръчен филтър на маслото, карбуратор, делко и безаварийна охлаждаща система (перка на вала). Естествено с манивела в комплекта, че и акумулаторите бая пари станаха. Може да се куплира надлъжно с плоча към всяко Субару.

Пазех го за сина, да види откъде е тръгнал тукашния автомобилист, но за такива хора в нужда като тебе мога да се разделя с него.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Мар 27, 2020 1:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ROFL ROFL ROFL

Пет Мар 27, 2020 5:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
лелемале тоя тъп, пардон, път намери църква да се кръсти. :D

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Мар 27, 2020 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm
Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
Кофти...
Отговори с цитат
Опа преместих си го в другия крачол
https://m.youtube.com/watch?v=uhs_idStQvo

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk
 -6

Пет Мар 27, 2020 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 02, 2018 4:41 pm
Мнения: 56
Местоположение: Варна
Автомобил: Оpel Vectrolet, Outback 2,5 '10
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж сега, lelemale13, не знам какво целиш с това видео, но е време да научиш малко английски:
"You Always Hurt the one you Love"- Винаги нараняваш този, когото обичаш;
They love them but they don’t always treat them right- Хората обичат своите коли, но не винаги ги третират подобаващо;
Over 90% of all Subarus registered since 1974 are still on the road- Над 90% от регистрираните Субару от 1974 до сега , все още се движат;
Now imagine how much longer they would last if people didn’t love them so much- Представи си колко биха издържали, ако хората не ги обичаха толкова!!!
Subaru- Inexpensive and built to stay that way: Субару- Евтино и направено да си отстоява позицията.
(Преводът на последното е от контекста, не е буквален)

Според мен това не е анти-реклама (може би това целиш), а най–добрата реклама на марката:
Независимо колко "abuse"- малтретираш и злоупотребяваш с тази кола- тя ще ти служи!!!

P.S.: Към модераторите: Може би е време поне за един временен ban за обидни коментари, ако не за постоянен!
“Опа преместих си го в другия крачол” не е много уместно според мен.

Съб Мар 28, 2020 12:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
lelemale13 написа:
Опа преместих си го в другия крачол
https://m.youtube.com/watch?v=uhs_idStQvo

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk


Членството ти в Субару Фен Форум е прекратено.
Успех с намирането на подходящият автомобил

Съб Мар 28, 2020 12:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 14, 2016 10:48 pm
Мнения: 133
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2.0-137hp
Телефон: 0887232884
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Браво един хейтър е изхвърлен от форума.
Не разбирам целта на такива хора не харесват автомобила и все пак се регистрират да дразнят и плюят марката :-? . В крайна сметка по мое мнение лош автомобил няма ако ти харесва и си го подържаш добре той ще ти служи вярно не виждам идея да се оплюва дадена марка все пак за това има всякакви автомобили всеки да си намери неговия а това че някой не е уцелил що годе подържан автомобил е лично негов проблем а не е проблем в марката държавата или производителя. Всеки влак си има пътници нали :pardon: . Айде със здраве и наздраве :D :beer:

Нед Мар 29, 2020 1:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 10:25 am
Мнения: 1
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Страшно облъчени сте тук. Човекът обяснява, защо е предпочел Хонда пред Субару с аргументи и факти. Но не форумни гурута много знаят. После защо хората бягат от марката, ами защото не могат да вземат информиран избор и се вкарват във филма, от там негативно мнение за марката. Та по същество - преди 6-7месеца ми попадна читав екземпляр на трибека б9 от познат пенсионер вкарал колата преди 6-7г на уж реални към момента 168к км. Возих се карах колата - супер беше, но реших да се подпитам как се обслужва и колко струва. Звъннах на два софийски сервиза за Субару STI. BG и Митака - при което получих следния отговор - на 100к км реглаж на клапани и двигателя долу - викам тва не звучи добре. Каква е цената на услугата - около 3000лв, питам а на газ - каза там ще се виждаме по-често и съответно няма да са 100к. Хайде сега да сметнем 3000/8 - това са 400лв на 10к км само за обслужване на мотор. Да повторим това е само за обслужване на мотора, ами друго ремонти?! - Еми просто поддържката е много по-дебела в последтвие.
п.с. банвайте, няма проблем.

Нед Ное 12, 2023 10:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Комшията написа:
Страшно облъчени сте тук.

Нормално - това е Субару Форум :)
Комшията написа:
Човекът обяснява, защо е предпочел Хонда пред Субару с аргументи и факти. Но не форумни гурута много знаят. После защо хората бягат от марката, ами защото не могат да вземат информиран избор и се вкарват във филма, от там негативно мнение за марката.


Гурутата знаят, заото имат Субара отдавна и са настъпвали много мотики. Просто трябва да се говори повече без заяждане... но това е форум и всеки може да каже каквото мисли. Въпросът е отстрещната страна как ще приеме и отговори.
Не си прав, че хората бягат от марката. Напоследък Субару стана като голф2... защото ако попаднеш на здрав екземпляр даяни много. Ако попаднеш на кошник... сменяш всичко и хич не е евтино (но ми кажи на коя е евтино, като сменяш такива неща).
Аз карам и Хонда (от старите) и Субара (пак от старите). Еми разликите са си големи - и в обсужването и в разхода. Моите Субара са с хидравлични повдигачи и не случайно ги карам тях. Имат други проблеми (ръжда, защото са стари), но всеки избира какво да кара.
Ако искаш по-евтино за поддръжка Субару си вземаш 2.5 с реглаж без вадене и без пулове - регулира се като стара хонда. Само
И дурог - след D/B/H сериите и Хонда са на пулове... да, не се вади двг, зашото е редови, но пак не е 100лв реглажа, ако се направи както трябва.

Комшията написа:
Та по същество - преди 6-7месеца ми попадна читав екземпляр на трибека б9 от познат пенсионер вкарал колата преди 6-7г на уж реални към момента 168к км. Возих се карах колата - супер беше, но реших да се подпитам как се обслужва и колко струва. Звъннах на два софийски сервиза за Субару STI. BG и Митака - при което получих следния отговор - на 100к км реглаж на клапани и двигателя долу - викам тва не звучи добре. Каква е цената на услугата - около 3000лв, питам а на газ - каза там ще се виждаме по-често и съответно няма да са 100к. Хайде сега да сметнем 3000/8 - това са 400лв на 10к км само за обслужване на мотор. Да повторим това е само за обслужване на мотора, ами друго ремонти?! - Еми просто поддържката е много по-дебела в последтвие.
п.с. банвайте, няма проблем.


Не може да сравняваш 2.0 4цил. двг с 3.0 двг 6цил. Сравни как се прави реглаж на V6 на хонда (с пулове) с H6 на Субару... за газта е ясно, че намалява интервала за реглаж на половина и това важи за всички двг.
До колкото съм чувал, при 2.0Р (пак с пулове,вадене, сваляне на глави и реглаж на 100к) практикуват - свалят се главите, правят се леглата и се кара 100к на газ и после пак на 100 същото. Така сметката излиза, но в един момент ще трябва да търсиш глави.

Не видях да правиш сметка за разликата в цената на горивата, защото на мен едното ми Субару е на бензин и за да мина 100км с него ми струва над *2 на това на газ - 100км на бензин са ми 33лв,, а на газ са ми 15.6лв. - разликата е 1740лв... за 40к 6960лв... от тези 7к като даваш 3 за реглаж, остават 4... и така. Сметката си излиза, че си струва. Ама като кажеш 3к за реглаж на клапани и звучи много...

За сравнение - с Хондьо минавам 100км за 8.4лв. Като сипя за 40лв и карам двойно повече... но и колата няма общо.

За друго сравнение, понеже сега смятам да вземам електричка (понеже имам много градско) - за парите за 100км с бензиново турбо Субару с електричка на дневна тарифа минавам малко над 1000км. При цена за нощна - малко под 2к км!!!

Та... купувайте си електрички тогава - там няма реглаж клапани и подобни (е, има едни други разходи...) ROFL

Та така - успех с избора на МПС. :beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Ное 12, 2023 12:52 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
К'во говориш, бе, Тони - ние сме облъчени :D

Към новорегистрирания разбирач: по-болен фен на Хонда в този форум от мен няма. Можеш да си сигурен. Просто Хонда нямат ТАКАВА кола и затова от години карам Субару. Не знам какво сте се хванали за пустите клапани, ама ако сравня ремонта на окачванията при двете марки с ОЕМ части, то, разходите по Субару-то са пари за семки. С 3-те хиляди за реглаж също не съм съгласен - в тая цена влиза сваляне на глави, което невинаги е наложително ако карате с качествено направена уредба(или без нея!!!) и сте газифицирали подходящата серия двигател. Тук доста от колите, които "храните" са минали отдавна половин милион км, ама нали сте излъгали системата и сте си купили кола на "реални 168539 км" от Горубляне за половината пари сравнено с тези на германския пазар? Иначе там били скъпи колите и не си струвало?! Абе, облъчен съм...от вчерашни тарикати.

P.S. Когато минеш с ЦРВ там, където съм минал аз с Импреза-та без драскотина по колата и без помощ или бутане от някого, обади ми се да ти я купя. Тая същата кола е на 310к някъде към днешна дата, на газ и реглаж клапани е правен...веднъж, на 265к.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Ное 12, 2023 8:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Комшо, Трибека е много скъпа за поддръжка. Вземи си BMW X5 или MB ML, или Туарег - там всичко е жълти стотинки...
Информираният избор е труден, да. Но има някои логически изводи, които човек може да направи и без да е информиран за конкретна марка:
- много ми харесват 'жипове с 250+ коня, ама дали ще мога да го докарам да гори 6/100 - ммм, едва ли
- искам кола 2 тона, с гуми като валяци, дали ще ги намеря евтини - ммм, едва ли
- искам 6 цилиндров двигател, но сигурно върви с 3.5 лтр масло Приста - ммм, едва ли.
...
списъка е почти безкраен, но краткия отговор е - няма безплатен обяд.
Успех с намирането на твоята кола.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Ное 15, 2023 9:22 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gaiman и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор