Смяна масло на скоростна кутия!
Автор |
Съобщение |
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Постове: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
Пиши после, къде , колко пари е смяната с тази машина, какви масла, и дали има разлика с преди
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 6:57 pm |
|
|
pisan60
Регистриран на: Пет Сеп 16, 2016 8:52 pm Постове: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca H6 3.0
Рейтинг: 70
|
|
Сря Фев 08, 2017 7:13 pm |
|
|
pisan60
Регистриран на: Пет Сеп 16, 2016 8:52 pm Постове: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca H6 3.0
Рейтинг: 70
|
Смяната е извършена - с машина - промивка, източване и накрая ново масло с добавка. Разликата - при спокойно каране, превключване на скоростите до 2500 - 3000 оборота, без значение нагоре или надолу - превключват се изключително плавно/мазно - почти неусетно! При обороти над 4500 се усеща смяната, но няма ритане. При връщане на предавка в обороти се усеща, то няма начин, но пак не се усеща ритане, по-скоро прави впечатление цялото поведение на колата, отколкото самата смяна.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 6:39 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Браво - това е идеята на смяната! Много безаварийни километри!
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 7:56 pm |
|
|
pisan60
Регистриран на: Пет Сеп 16, 2016 8:52 pm Постове: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca H6 3.0
Рейтинг: 70
|
Мерси колега - подобно!
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 10:51 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Постове: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Pisan60 може ли да кажеш от сервиза ли ти препоръчаха толкова добавки/промивки при смяната? Винаги ли са препоръчителни или само за коли с незнайни минало и подвизи? Мен лично много ме е страх от тези добавки но предполагам че понякога са нужни. Чудя се дали да го мненя мойто масло, което е на 30000 и 3 години.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пет Фев 10, 2017 8:42 am |
|
|
pisan60
Регистриран на: Пет Сеп 16, 2016 8:52 pm Постове: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca H6 3.0
Рейтинг: 70
|
Привет,
смяната на масло на скоростната кутия е на 60к километра. Относно добавките - цитат директно от сайта им:
"Напълно автоматизирана машина с цифрово управление и база данни за смяна на маслото на всички модели автоматични скоростни кутии вграждани в автомобилите Субару. PRO-TEC ATF Evolution разполага с мерителни везни и софтуер, те контролират целият процес по изтегляне на старото масло, промивка и пълнене на ново масло с точност до 0.1л (100мл). Напълно подменя маслото в трансмисия, турбината и охладителната система на автоматична скоростна кутия. Преди смяната на маслото препоръчваме почистване на системата с PRO-TEC P1701 ATF. Специалният режим за промивка на автоматичната скоростна кутия е напълно автоматичен процес/процедура оптимизиран до съвършенство в последният модел на PRO-TEC ATF Evolution . По време на този процес/процедура се превключват всички предавки за да може промиваната течност да измие всички части свързани с автоматичната скоростна кутия . Към новото масло е препоръчително да се добави PRO-TEC P1801ATC, който ще удължи живота на кутията и турбината. АТФ 1801 подобрява характеристиките на маслото и запазва неговият вискозитет."
Тъй като при мен беше незнайно масло и незнайно кога сменяно, се доверих на момчетата от сервиза. Винаги можеш да откажеш добавките и предполагам, че ако ходиш при едни и същи майстори, които ти познават колата и само те сменят консумативите, може и да не е нужно на всеки 60к да се почиства системата. Друг е въпроса това почистване как се отразява на 9-10 годишни коли с много навъртяни километри - дали е по-добре или повече износва.
|
|
|
Пет Фев 10, 2017 10:15 am |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Постове: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Да драсна и аз два реда. Преди два дни обслужих за втори път скоростната кутия. Първата смяна от както аз съм собственик е направена преди 7500 км с Motul multi ATF. В интерес на истината имаше промяна към по- добро. Сменяше предавките по - плавно, остана като забележка твърдо включване при кик даун- след сваляне на 2 предавки превключването към по- горна не беше неусетно, както би трябвало да е. При навит волан останаха леки вибрации във волана, но вече не задържаше, както преди смяната. Тогава сложихме и добавка за промиване и добавка за повишаване вискозитет на маслото и предпазване от прегряването му. Сменихме външния филтър и така. Преди месец на връщане от Гърция- според мен прегрях маслото. Кутията започна да подсказва , че е за смяна на масло, няколко пъти се появи и удар при смяна от 2 на 3. Този път си избирам Ravenol SU5. Поръчахме и вътрешния филтър- от прочетеното до момента разбрах, че неговата смяна или почистване е от голямо значение- особено за лошо поддържана кутия. Отново добавка за измиване, източване около 6500 мл, наливане на новото масло+ добавка Pro- tec. Първи впечатления- карам 20-30 км сменя безупречно- разбирам само по оборотомера, влизам в паркинга на МОЛ въртя се като "пумпал" с напълно навит волан и за пръв път не усещам нищо - нито тласъци, нито придърпване, нито вибрации. След общо 100 км каране градско ми прави впечатление , че след като загрее маслото понякога при смяна от 2 на 3 се появява едва доловима вибрация. В крайна сметка карам кола на 270 000 км, няма как да е като нова. Понеже предполагах, че не е добре обслужвана кутията преди мен, затова и използвах motul при първата смяна, като планирах нова смяна след 7-8 км. Така си и стана. Ще направя още една такава смяна , ако всичко до тогава е наред след 15- 16 хил. км. Надявам се тогава да се подобри още повече. Впечатленията ми от Motul, не са никак добри, но мнението ми не е много точно, защото при първата смяна източихме 7 л и може би това е причината смесено със старата гняс, кой знае каква и от кога е да го прегрея за има няма 7 хил км. Благодарности на Любо и Ванката, които страшно много подобриха всичко колата.
|
|
|
Чет Юни 08, 2017 12:02 pm |
|
|
danchosz
Регистриран на: Нед Юни 24, 2012 9:37 am Постове: 3
Skype: danchosz
Автомобил: tribeca
Телефон: 0878505714
Рейтинг: 0
|
И аз вече смених маслото в кутията. Сложих препоръчаното ми масло Ravenol SU5 ATF FLUID като взех 12 литра, от които ми останаха 2л. Смяната я направих на съвсем нова машина /беше втората кола на която се сменя масло с нея/. Това е нов сервиз за смяна на масла в Стара Загора и се намира до автомивката под автосервиз Протект посока Калояновско шосе. Аз съм доволен от свършената работа.
|
|
|
Чет Сеп 21, 2017 6:56 pm |
|
|
v.kostov
Регистриран на: Пон Авг 01, 2011 11:59 am Постове: 26 Местоположение: софия Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, някой знае ли колко масло може да се източи от пробката на автомата на Форестър 2003 г. Интересува ме, колко масло да си купя преди смяната, защото ще се пробвам сам да го сменя. И друго, дали да изтегля колкото може през пръчката на маслото или да източвам през пробката. Филтъра ще се сменя задължително и затова повече клоня за източване през пробката.
|
|
|
Вто Фев 05, 2019 7:41 am |
|
|
paunoff
Регистриран на: Нед Юни 01, 2014 12:22 pm Постове: 11 Рейтинг: 0
|
При мен излязоха около 4 литра от пробката и около 1,5л си изтекоха когато развих външния филтър. Добре че си бях купил 6 литра за смяната.
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 11:59 am |
|
|
pisan60
Регистриран на: Пет Сеп 16, 2016 8:52 pm Постове: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca H6 3.0
Рейтинг: 70
|
edit: Не прочетох, че си говорите за Форестър
Ъъ това че си източил 6 литра не означава, че трябва след това да налееш същото количество... По книжка го дават 9.8 литра - не рискувай!
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 2:53 pm |
|
|
Alxx
|
И ако препълни к'о пра'йм? Известни ли са ти последствията от препълнена кутия? Колега с маслото: златно правило е да сипеш точно колкото източваш. Ако имаш съмнения за течове и недостатъчно масло - има пръчка за проверка
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 9:08 pm |
|
|
voneg
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm Постове: 197 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
|
Колеги, някой знае ли сервиз в Пловдив с машина за смяна на масло на АТ, който да е запознат със спецификите на Субару ?
|
|
|
Пон Апр 15, 2019 5:53 am |
|
|
dankov64
Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm Постове: 118 Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
|
Alxx написа: И ако препълни к'о пра'йм? Известни ли са ти последствията от препълнена кутия? Колега с маслото: златно правило е да сипеш точно колкото източваш. Ако имаш съмнения за течове и недостатъчно масло - има пръчка за проверка има пръчка за проверка- Проверка - CAUTION: • Use care not to exceed the upper limit level. • Adding ATF to the upper limit mark on “HOT” side when the ATF temperature is below 70°C (158°F) will overfilling of ATF, causing a transmission failure Не трябва да е в повече маслото.CAUTION: The level of ATF varies with fluid temperature. Pay attention to the fluid temperature when checking ATF level. 1) Raise the ATF temperature by driving a distance of 5 to 10 km (3 to 6 miles). Otherwise, idle the engine to raise ATF temperature to 70 — 80°C (158 — 176°F) on Subaru Select Monitor. <Ref. to 5AT(diag)-16, READ CURRENT DATA, OPERATION, Subaru Select Monitor.> 2) Make sure the vehicle is level. 3) After selecting all positions (P, R, N, D), shift the select lever in “P” range. Idle the engine for 1 or 2 minutes, and measure the ATF level. - Нивото на ATF варира в зависимост от температурата на течността. Обърнете внимание на температурата на течността, когато проверка на ниво ATF. 1) Повишете ATF температурата, като изминавате разстояние от 5 до 10 км. В противен случай на празен ход на двигателя, за да се повиши температурата на ATF до 70 - 80 ° C (158 - 176 ° F) на Subaru Select Monitor. <Реф. до 5AT (диагностика) -16, ПРОЧЕТЕТЕ ТЕКУЩИ ДАННИ, ЕКСПЛОАТАЦИЯ, Subaru Select Monitor.> 2) Уверете се, че превозното средство е на ниво. 3) След като изберете всички позиции (P, R, N, D), преместете изберете лост в обхвата „P“. Направете двигател на празен ход за 1 или 2 минути и измерете нивото на ATF. В крайна сметка дилемата е дали измерването трябва да е на работещ мотор или изгасен. Щеката показва - На студено- в границите на нормата. Загрято- работещ мотор- под минимума на щеката за студено масло. Загрято- изгасен мотор- в нормата за загрято масло. Не знам за кой път изчитам всичко писано тук за маслото на автоматичната кутия и на тази дилема не открих отговор. Моля за отговор от знаещите.
|
|
|
Нед Апр 12, 2020 7:57 am |
|
|
Valio
|
Измерва се на работещ мотор,вече кои белези трябва да гледаш зависи от температурата на маслото
|
|
|
Пон Апр 13, 2020 3:58 am |
|
|
dankov64
Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm Постове: 118 Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
|
Valio написа: Измерва се на работещ мотор,вече кои белези трябва да гледаш зависи от температурата на маслото Благодаря-
|
|
|
Нед Апр 19, 2020 7:31 am |
|
|
mitkoy
Регистриран на: Сря Авг 23, 2017 5:32 pm Постове: 37 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy
Рейтинг: 10
|
Здравейте, предстои ми смяна масло на Legacy 138 hp 4AT 2005г. Избрал съм това масло FUCHS TITAN ATF 6000 SL , какво е вашето мнение.
|
|
|
Пет Окт 09, 2020 7:18 am |
|
|
Alxx
|
Титан 4400 АТФ е по спомен за тая кутия. Има го и под марката Кофран(Фукс Франция).
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Окт 09, 2020 5:48 pm |
|
|
webborisov
Регистриран на: Пон Сеп 14, 2020 12:50 pm Постове: 10 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca H6 3.6
Рейтинг: 0
|
Здравейте, във връзка със скоростните кутии да попитам, нормално ли е на трибеките при по голям наклон да тръгват назад, защото няколко карах и на трите тръгва при по голям наклон назад. При малък наклон нямат пболеми и си стоят на място. Първата помислих че е проблем със скоростната кутия втората се зачудих и на третата вече предположих че са си така, но реших да питам.
|
|
|
Нед Окт 11, 2020 1:30 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта |
|