Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:59 pm



Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
 Смяна съединител! 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 10:52 pm
Мнения: 73
Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 BS - CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
От известно време имах шум при натиснат съединител, както и лек стържещ звук откъм маховика при работа на място. Преди седмица ми пристигна съединителя (к-т EXEDY, това е марката за първоначално вграждане) и най накрая вчера реших да вкарам Фори в бокса.
Съжалявам, че няма снимков материал но в случай, че на някой му предстои тази операция - ще споделя следните факти за да е подготвен:

1. Фори е на 99 000км. - за този пробег мога да кажа, че и в двата диска (феродов и притискател) имаше още доста ресурс, а и никога не е приплъзвал. Лагера обаче.....му се беше еб@ла мамата! Много неприятно виене и хрупане само при движение с ръка - абе пред блокаж.
2. Освен комплект съединител, силно препоръчително е да си купите и лагер на маховика (т. нар. Pilot Bearing). Оригиналният номер е: 806212020 и струва 29лв., но е просто обикновен лагер № 6201 (с двустранна гумена капсуловка) - желателно е да бъде с малка хлабина напр. C2 или С (С3; С4 и т.н са с по-голяма от нормалната) - цена около 9лв. на марката FAG
Въпросното лагерче се избива много лесно от маховика без последният да се сваля, посредством обратен чук за лагери. Има и други "майсторски" методи за избиване на този лагер посредством мокра хартия или парче хляб (има ги показани в Youtube), но това е друг въпрос.
3. Важно е да запомните, че има изискване относно монтирането на притискателния диск към маховика: Самият маховик има белег, който трябва да отстои на ъгъл не по-малък от 120 градуса от друг белег, който е на притискателя: прилагам и снимка от Workshop-a. Мисля, че това е нещо свързано с баланса.
Като време цялата операция взема около 4,5 - 5 часа, като основно работеше един механик (обаче препоръчан!) - имаше помощ само при свалянето и качването на кутията.
Да не забравя, че заедно с това смених и горната помпа на съединителя понеже беше просълзила (нищо фатално) но както се казва щом може - давай! Резултата - тишина; преди си мислех, че имам мек съедините, но всъщност съм бил в заблуда! Доволен съм, да чукна на дърво!
Ами това е, ако някой има въпроси относно ремонта, с радост ще помагам.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Фев 04, 2014 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Окт 06, 2013 5:20 pm
Мнения: 49
Автомобил: субару легаси
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравей, колега. За съединителя на Форито 99, 2000 куб. бензин 125к.с - какви пари се намира. При мен започна на високи обороти за секунди да проплъзва, което не е добре.

Нед Фев 16, 2014 7:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 10:52 pm
Мнения: 73
Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 BS - CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Имаш ЛС

Вто Фев 18, 2014 4:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 18, 2014 6:17 pm
Мнения: 3
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
sofiapl написа:
Здравей, колега. За съединителя на Форито 99, 2000 куб. бензин 125к.с - какви пари се намира. При мен започна на високи обороти за секунди да проплъзва, което не е добре.

комплект или само феродов ?

Сря Фев 19, 2014 10:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm
Мнения: 237
Рейтинг: 130
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sofiapl написа:
Здравей, колега. За съединителя на Форито 99, 2000 куб. бензин 125к.с - какви пари се намира. При мен започна на високи обороти за секунди да проплъзва, което не е добре.
Комплект на ЛЮК- 330 лв., комплект на Айсин- 440 лв.

_________________
---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......

Сря Фев 19, 2014 2:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 05, 2019 8:46 pm
Мнения: 38
Автомобил: Форестър SH
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Привет, колега,

И аз имам същия проблем и скоро ще правя подмяна.
Ако ти е възможно да ме информираш дали ще може да се демонтира скоростната кутия от долу без канал с повдигане на предницата.
Разполагам с хидравличен крик тип крокодил и се надявам, че с него ще успея да я сваля.
Не зная от къдес и, ас съм в София.
Относно направляващия лагер съм взел koyo надявам се, че е ОК.

Ще пиша като извърша подмяната, но това ще се случи поне след 1 месец тъй като имам страшно много ангажименти към момента, а по майстори не ходя.

Благодаря предварително!

Сря Май 13, 2020 1:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 11:19 pm
Мнения: 75
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
exp626 написа:
Привет, колега,

, а по майстори не ходя.

Благодаря предварително!

Започни ,а времето и нервите посвети на нещо приятно ,например семейството...

Сря Май 13, 2020 1:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, щом си в Сф ти препоръчвам да си наемеш за 1 ден Хоби сервиза. 65лв/ден е. Ако се работи стегнато и си изял менюъла и имаш всички части, може и да успееш за 4-5часа (все пак не си механик, който през ден сменя съединители), но все пак - по-добре да имаш резерв... (https://hobbyservice.bg/reservations/)
Там има почити всичко необходимо и ще ти спести страшно много трудности, заради завирането под колата. Отделно, човекът е много точен и помага, ако има възможност и време и нужда.
Аз така направих и не съжалявам за 120те лева, които оставих (при мен се проточи, защото сменях кутия с диф и полуоски и още неща и отиде на 2 дни почити)...
Нямаше проблем колата да престои през ноща там, защото на следващият ден, слава богу нямаше друг записан и така...
Колегата kalin09 като цяло е прав, но не съвсем и за всички случаи.

@kalin09 - Ех бееее, тея майсторЕ :-P :beer: - ще взема да мина да те видя най-накрая, че само обещавам напоследък...

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Май 13, 2020 1:58 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Май 05, 2019 8:46 pm
Мнения: 38
Автомобил: Форестър SH
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Привет,

Колехата Калин е много прав, но пуст мерак :):):).

Благодаря за идеята!

Сря Май 13, 2020 9:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж сега, процедурата не е сложна, но да правиш това на трупчета си е жив мазохизъм. Имай предвид, че кутията е доста тежка и манипулациите с нея при една точка на опората са крайно опасни за твоите крайници. Не казвам, че е невъзможно, но ще е доста трудно и пипкаво - както свалянето, така и качването. В сервиза махат кутиите, но подемника и крикчетата улесняват доста процеса. Още един съвет - махаш маховика и сменяш семерингата на КВ, преуплътняваш тапата в ляво и капака на масления охладител в дясно - иначе правиш същото упражнение след N км по-късно. В доста случаи при тормоз на съединителя се прави и освежаване на маховика (струг). И не забравяй да си направиш дорник за феродовия диск.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Май 13, 2020 10:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 05, 2019 8:46 pm
Мнения: 38
Автомобил: Форестър SH
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,

Отказах се с варианта зад блока вдигната на крик :). Смених съединителя в Люлин при Любо. Материала от мен, труда от него само дето след смяната нещо дрънчи по испускателните колектори. Чува се при ниски обороти , висока прердавка. Говорих с Любо, ама така и още не намерих време да мина през него за да го оправят. Много е дразнещо! Иначе за сега е добре, не се чува аксиалния лагер, както беше.

Вто Ное 17, 2020 6:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аксиалния лагер се чува при натиснат съединител-тогава е в работно положение,ако се чува при ненатиснат съединител тогава може да е лагер на първичния вал на кутията... :idea:

Сря Ное 18, 2020 2:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 05, 2019 8:46 pm
Мнения: 38
Автомобил: Форестър SH
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Звукът не е от лагер, резонира нещо по колекторите.

Вто Ное 24, 2020 8:31 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 13 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор