Автор |
Съобщение |
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Здравейте, колеги! Днес имах следния проблем с автомобила - Субару Легаси АСК 2,5 156к.с. 1999г. с ГИ LPG Tech 324 и газови дюзи LPG Tech Dragon Silver. Всеки ден ползвам колата за придвижване до работа(около 50км в една посока). Днес всичко беше нормално, докато колата придърпа и изгасна по време на движение. След няколко неуспешни опита да запаля, свалих клемата на акумулатора за няколко минути. Пробвах пак да запаля, но не и не. Само припали веднъж и толкова. Последваха отново опити със сваляне на клемата от акумулатора и може би на 3-4 път запали. Поработи на място и я загасих, след което отново не пожела да запали. Отново същата процедура - сваляне на клемата, проба и пак отначало, докато отново запали и потеглих. След това изминах около 30-40км с 3 спирания (гасене на мотора), но проблем няма. Сега си пали и върви нормално. Оборотите на газ и бензин са в нормите.
Преди ден сменях маркучетата от газовите дюзи до щуцерите на колектора. Гледах да не би да съм направил нещо нередно, но всичко изглежда нормално. Чека не свети, закачах я с ОБД кабел и FreeSSM - грешки няма. Докато имаше проблем с FreeSSM гледах живи данни от сензорите на колянов и разпределителен вал - работят. Проблем със сигурност има и не знам кога ще се прояви отново. Обаче остава въпроса какъв е проблема? Възможно ли е да е бобина? Кабелите са на около 40-50к км, свещите на около 15к км.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Сря Юли 01, 2020 11:51 am |
|
|
Реконструктор
|
Това с дистрибутор и една бобина ли е?
|
|
|
Чет Юли 02, 2020 9:55 am |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Една бобина с 4-ри извода. Кат.№ 22433AA410 Прикачени файлове: 22433AA410_1-500x500.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Чет Юли 02, 2020 1:33 pm |
|
|
Alxx
|
Изчисти си моторче празен ход/дросел. При такава аномалия, бих проверил буксата на ецу-то за корозия.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юли 02, 2020 5:50 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Здравей, колега Alxx! Изчистих дросела и моторчето за празен ход. Не бяга особено замърсени, понеже съм ги чистил преди около 20 хил.км.
Забелязвам друго. След въпросната случка, колата трудно потегля, когато е на газ. От обороти на празен ход и при подаване на газ, за да потегля, колата прекъсва. Правих калибрация на газовото, но ефект няма. На бензин няма такъв проблем. Преди малко отворих капака, за да проверя за "светещи кабели". Изглеждат здрави, но при подаване на газ, чувам пукане и сякаш идва откъм бобината. Може би утре ще я сваля, за да я огледам за пукнатини. Към момента сякаш всичко клони към нея.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Чет Юли 02, 2020 9:45 pm |
|
|
valqk
|
На тъмно, пръскаш вода с пулверизатор по бобината и кабелите. Ако има искри е ясен виновника за прекъсването... Свещи не си писал дали и кога са сменяни. дали са проверявани, дали не е пълно с масло, около тях (от о-пръстени).... Ако сменяш нещо, по запалителната с-ма е добре да се сменят бобина-кабели-свещи, заедно, защото едното може да повреди другото. Разбирай - свещи - омаслени, спукани, пробили може да ти прецакат кабелите или бобината. А кабелите могат да прецакат бобината...
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Юли 02, 2020 10:50 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Не се сетих да пръсна с вода. Свещите са сменявани преди около 10-15 хил.км. с NGK платинени. Не се сещам точно за модела. Вадих кабелите и не са омаслени. Поръчах бобина NGK U2055.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Чет Юли 02, 2020 10:56 pm |
|
|
valqk
|
Преди да я сложиш, пръсни - да не приключи със слагането и тя Важно е, да знаеш, че свещи и кабели са ОК преди това. Много прост вариант за тест на свещите - купи си обикновени денсо (виж по менюъл какви нгк/денсо даваха) - не би тябвало да са много скъпи, а ще имаш и за след това, ако не се окажат те.... отделно има слухове, че за газ обикновените били за предпочитане пред иридиеви/платинени (дали е така не мога да кажа от опит. не виждам логика, но скоро ще пробвам да сменя моите иридиеви с обикновени - за пробата).
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Юли 02, 2020 11:01 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Благодаря за насоките! Ще проверя! Хубава вечер!
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Чет Юли 02, 2020 11:04 pm |
|
|
Реконструктор
|
valqk написа: На тъмно, пръскаш вода с пулверизатор по бобината и кабелите. Ако има искри е ясен виновника за прекъсването... Точно това щях да напиша. Въпроса е друг. Така като гледам, тоя блок е с 2 бобини, което ще рече, че комутаторите също са 2. Струва ми се невероятно да са дали фира двата едновременно, а ако е само единия, то мотора би трябвало да работи на 2 цилиндъра но да не гасне...
|
|
|
Пет Юли 03, 2020 9:30 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Постове: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Здравейте, колеги!
Развитие по темата - и двата проблема (гаснене и прекъсване) са решени!
Проблема с гасненето беше в буксата на бобината. Днес пак ми направи този проблем и след изваждане и вкарване на кабелите за свещите, както и буксата, колата запали. При запален двигател, когато размърдам буксата, колата гасне. Видимо пластинките в буксата нямат окислено или нагоряло. Най-вероятно пластинките са се разхлабили, което води до лош контакт.
Относно прекъсването - вчера погледнах историята, която водя за автомобила и видях, че последно регулиране хлабините на клапани съм правил преди 40 хил.км. Та реших да отворя капаците и да видя дали имат нужда от регулиране. Хлабината изпускателния клапан на първия цилиндър, който измерих (май беше 3-ти) беше 0.09мм. Всички имаха нужда от регулиране, като ги направих на 0.25мм. Така и този проблем изчезна.
Благодаря на отзовалите се колеги!
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Нед Юли 05, 2020 9:31 pm |
|
|