Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Апр 17, 2024 12:37 am



Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
 Легаси гасне по време на движение 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги!
Днес имах следния проблем с автомобила - Субару Легаси АСК 2,5 156к.с. 1999г. с ГИ LPG Tech 324 и газови дюзи LPG Tech Dragon Silver.
Всеки ден ползвам колата за придвижване до работа(около 50км в една посока). Днес всичко беше нормално, докато колата придърпа и изгасна по време на движение. След няколко неуспешни опита да запаля, свалих клемата на акумулатора за няколко минути. Пробвах пак да запаля, но не и не. Само припали веднъж и толкова. Последваха отново опити със сваляне на клемата от акумулатора и може би на 3-4 път запали. Поработи на място и я загасих, след което отново не пожела да запали. Отново същата процедура - сваляне на клемата, проба и пак отначало, докато отново запали и потеглих. След това изминах около 30-40км с 3 спирания (гасене на мотора), но проблем няма. Сега си пали и върви нормално. Оборотите на газ и бензин са в нормите.

Преди ден сменях маркучетата от газовите дюзи до щуцерите на колектора. Гледах да не би да съм направил нещо нередно, но всичко изглежда нормално.
Чека не свети, закачах я с ОБД кабел и FreeSSM - грешки няма. Докато имаше проблем с FreeSSM гледах живи данни от сензорите на колянов и разпределителен вал - работят.
Проблем със сигурност има и не знам кога ще се прояви отново. Обаче остава въпроса какъв е проблема? Възможно ли е да е бобина? Кабелите са на около 40-50к км, свещите на около 15к км.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Сря Юли 01, 2020 11:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това с дистрибутор и една бобина ли е? :)

Чет Юли 02, 2020 9:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Една бобина с 4-ри извода. Кат.№ 22433AA410
Прикачени файлове:
22433AA410_1-500x500.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Чет Юли 02, 2020 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Изчисти си моторче празен ход/дросел. При такава аномалия, бих проверил буксата на ецу-то за корозия.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Юли 02, 2020 5:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравей, колега Alxx!
Изчистих дросела и моторчето за празен ход. Не бяга особено замърсени, понеже съм ги чистил преди около 20 хил.км.

Забелязвам друго. След въпросната случка, колата трудно потегля, когато е на газ. От обороти на празен ход и при подаване на газ, за да потегля, колата прекъсва. Правих калибрация на газовото, но ефект няма. На бензин няма такъв проблем.
Преди малко отворих капака, за да проверя за "светещи кабели". Изглеждат здрави, но при подаване на газ, чувам пукане и сякаш идва откъм бобината. Може би утре ще я сваля, за да я огледам за пукнатини. Към момента сякаш всичко клони към нея.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Чет Юли 02, 2020 9:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На тъмно, пръскаш вода с пулверизатор по бобината и кабелите. Ако има искри е ясен виновника за прекъсването...
Свещи не си писал дали и кога са сменяни. дали са проверявани, дали не е пълно с масло, около тях (от о-пръстени)....
Ако сменяш нещо, по запалителната с-ма е добре да се сменят бобина-кабели-свещи, заедно, защото едното може да повреди другото.
Разбирай - свещи - омаслени, спукани, пробили може да ти прецакат кабелите или бобината. А кабелите могат да прецакат бобината...

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Юли 02, 2020 10:50 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Не се сетих да пръсна с вода. Свещите са сменявани преди около 10-15 хил.км. с NGK платинени. Не се сещам точно за модела.
Вадих кабелите и не са омаслени. Поръчах бобина NGK U2055.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Чет Юли 02, 2020 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Преди да я сложиш, пръсни - да не приключи със слагането и тя :-~
Важно е, да знаеш, че свещи и кабели са ОК преди това.
Много прост вариант за тест на свещите - купи си обикновени денсо (виж по менюъл какви нгк/денсо даваха) - не би тябвало да са много скъпи, а ще имаш и за след това, ако не се окажат те.... отделно има слухове, че за газ обикновените били за предпочитане пред иридиеви/платинени (дали е така не мога да кажа от опит. не виждам логика, но скоро ще пробвам да сменя моите иридиеви с обикновени - за пробата).

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Юли 02, 2020 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодаря за насоките! :bow: Ще проверя!
Хубава вечер!

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Чет Юли 02, 2020 11:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
На тъмно, пръскаш вода с пулверизатор по бобината и кабелите. Ако има искри е ясен виновника за прекъсването...


Точно това щях да напиша. :) Въпроса е друг. Така като гледам, тоя блок е с 2 бобини, което ще рече, че комутаторите също са 2. Струва ми се невероятно да са дали фира двата едновременно, а ако е само единия, то мотора би трябвало да работи на 2 цилиндъра но да не гасне...

Пет Юли 03, 2020 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги!

Развитие по темата - и двата проблема (гаснене и прекъсване) са решени!

Проблема с гасненето беше в буксата на бобината. Днес пак ми направи този проблем и след изваждане и вкарване на кабелите за свещите, както и буксата, колата запали. При запален двигател, когато размърдам буксата, колата гасне. Видимо пластинките в буксата нямат окислено или нагоряло. Най-вероятно пластинките са се разхлабили, което води до лош контакт.

Относно прекъсването - вчера погледнах историята, която водя за автомобила и видях, че последно регулиране хлабините на клапани съм правил преди 40 хил.км. Та реших да отворя капаците и да видя дали имат нужда от регулиране. Хлабината изпускателния клапан на първия цилиндър, който измерих (май беше 3-ти) беше 0.09мм. Всички имаха нужда от регулиране, като ги направих на 0.25мм. Така и този проблем изчезна.

Благодаря на отзовалите се колеги!

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Нед Юли 05, 2020 9:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 11 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор