Автор |
Съобщение |
nikji
Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am Постове: 18
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги
Колата е Легаси B13 2.0 138 коня, ръчни скорости, комби с газов инжекцион. Карам вече 55к+ км и си сложих газова още през първите 2-3 месеца (в момента е на 220к+ км по километраж)
От известно време насам не върви както трябва. В началото липсваше тягата в ниските обороти (до 2300-2400) След като ги минеше осезаемо започваше да ускорява (минало време - сега не се усеща чал такава разлика).
Проблема се появи след реглаж на клапани, смяна на гарнитура капак клапани, о пръстени на свещи, смяна на свещи, масло на мотора, филтри маслен и въздушен + купе.
След реглажа (в един от препоръчаните сервизи, в които по принцип си обслужвам колата) колата вървеше по-добре от нормалното, но само за 5-10 км (може би докато е била студена?) За жалост беше късно вечерта и не се върнах до сервиза да я погледнат, а от тогава не съм в София (вероятно чак до есента). Това беше Март месец точно преди извънредното положение (преди около 2300км - почти не карам от както сме в тая пандемия). Звънях на сервиза тогава и им обясних, че нямам възможност да отида до тях - казаха ми как да ресетна компа и да я покарам да се обучи, ако не се оправи да отида да я гледат.
Ресетнах компа някога през Март (махане на + клемата на акумулатора) и направих процедурата за адаптация на дросела (след слагане на клемата 10-тина секунди колата стои на контакт и после палиш - това според инструкциите на диагностиката която имам). Нямаше драстична разлика, но с времето компютъра се самобучи и върви доста по-нормално.
Все пак се чудя дали не мога да направя нещо повече (преди да ида до сервиза на есен), за да си тръгне както трябва колата. Имам диагностика с живи данни и средни технически умения.
Изчетох доста теми, в които се говореше за кнок сензори (нямам грешка), за МАФ (не знам дали има този мотор) за ламбда сонди (може би мога да и направя някакъв мониторинг) дросели (чистен е Ноември) и т.н. Мисля, че работи еднакво на газ и на бензин.
Махнах въздушния филтър за малко да видя дали не съм улучил някаква кофти бройка и да не и стига въздуха, но нямаше положителни резултати. В момента примерно на втора с малка скорост е доста зле в ниските, но на трета вече върви по културно дори в ниските обороти (1600+ да кажем). От друга страна на 5-та осезаемо се мъчи с 80-90км/ч - дойде ли лек баир почва да намаля скоростта и трябва да смъквам предавка.
|
|
|
Вто Юли 28, 2020 6:45 pm |
|
|
Vmax
|
За тези 55 х км на газ, правил ли си подръжка на газовата? Най-малко след реглаж на клапани трябва да минеш през газаджията за нова настройка, която явно не си направил. Вече би трябвало да се сещаш какво да направиш...
|
|
|
Вто Юли 28, 2020 10:10 pm |
|
|
srg
|
Виж дали в живите данни присъстват показатели като: Long term fuel trim или A/F correction (%) Short term fuel trim или A/F learning (%) Front oxygen sensor resistance (ohm) Front oxygen sensor heater curent или A/F Sensor #1 Curent (единица мярка А от ампер) Relative manifold pressure (kpa или каквите там мерни единици ползва) Atmospheric pressure (kpa или каквите там мерни единици ползва) Knock correction (degree) Intake air temperature (°C) Engine coolant temperature (°C) Mass Air Flow (g/s)
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Юли 28, 2020 10:31 pm |
|
|
nikji
Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am Постове: 18
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
Да газовата на всеки 10к км сменям малкия филтър, на всеки 20к големия филтър, а и всеки път я гледа газаджията за някакви корекции дали са необходими. Те в сервиза не ми казаха, а и аз не се сетих ама със сигурност е добре да се провери ...това обаче на есен чак освен ако не потърся някой около мен, но не ми се иска да ходя при непознати - нито ще знаят какво е Субару, нито конкретната газова - преди съм си патил...ако някой ще се учи на моята кола по-добре да съм аз или ще си я карам така докато не се добера до специалистите Ще погледна какви живи данни излизат, със сигурност тия Long/short trim-овете сме ги гледали с газаджията ама с неговата диагностиката. Мерси много за насочванията ще се пробвам идните дни да я закача
|
|
|
Сря Юли 29, 2020 10:19 pm |
|
|
nikji
Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am Постове: 18
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
Всички показания са на празен ход (колата работи към 20-25 минути на място) A/F correction 1 (%) на бензин: -2.3% на газ:-21.9% A/F correction 3 (%) на бензин: +4.06% на газ:+4.06% A/F heater current 1 (A) на бензин: 6.3A на газ: 6.3A A/F learning 1 (%) на бензин: +14.8% на газ: +14.8% A/F sensor 1 resistance (ohm) на бензин: 25 на газ: 25 A/F sensor 1 (?) на бензин: 0.99 на газ: 1.00 Manifold relative pressure (mmHg) на бензин: -487 на газ: -465 Atmosphere pressure (mmHg) на бензин: 683 на газ: 660 Knocking correction (degree) на бензин: 0.0 на газ: -10.5 Knocking signal OFF Intake air temperature (°C) 27 Engine coolant temperature (°C) от 80 до 94 (колата не беше напълно загряла) Mass Air Flow (g/s) - такова не видях Rear O2 Heater Current (А) - на бензин: 0.98А на газ: 0.94А Rear O2 Rich Signal на бензин: ON на газ: OFF (това като подавах газ се сменяше) Read O2 Sensor (V) май го видях в интервала 0.2 - 1.0 No. of EGR step 0
|
|
|
Съб Авг 01, 2020 1:29 pm |
|
|
Vmax
|
Колега,
За ревизия на ГИ си - изпарител и/или инжектори
|
|
|
Съб Авг 01, 2020 1:43 pm |
|
|
nikji
Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am Постове: 18
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
Мерси колеги, ще се гледа явно и при газаджията и в сервиза. По спомен тия корекции бяха под 0.5% дори може би под 0.2% преди като сме я гледали с газаджията. Мисля, че проблема не идва от газовата, защото след като правих ресета и адаптацията на дросела, карах 200-300 километра само на бензин и не тръгна както трябва колата след това - подобри се но не е както се очаква определено. Ще си я гледат едните, после другите и така
|
|
|
Вто Авг 04, 2020 8:07 am |
|
|
nikji
Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am Постове: 18
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
Здравейте, отидох до сервиза най-накрая - оправиха я Аванса не е бил ок + ресет на компа, за да се обучи на ново. Карах я към 300 км на бензин, за да се обучи както трябва и после газаджията да я погледне - върви си както трябва и на газ и на бензин Малко е озадачаващо, че нок сензора ми след сервиза вече виси на жиците и е замесен с един кабел вместо да е вързан на мотора, което са забравили да ми го споменат. Поздрави Ники
|
|
|
Вто Окт 06, 2020 7:51 pm |
|
|
nikji
Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am Постове: 18
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, лек ъпдейт, който съм пропуснал миналата година. Покарах я колата така няколко месеца ама не ми даваше мира тоя сензор. Отидох в друг сервиз, закачиха сензора колата пак вървеше ок в началото и след 10-15 км като загрее почваше да прави мизерии. Направиха реглаж наново - сега всичко е наред.
Извод - сервизите в бялата секция не са това, което ни се иска. Вече не стъпвам там, където си гледах колата толкова време. Да ти закарат кола която е ок, да я оплескаш, да дойде клиента да си палти пак и да не я оправиш, а да го излъжеш и да му махнеш сензор...айде нема нужда.
Поздрави.
|
|
|
Нед Юни 12, 2022 8:23 am |
|
|
kalin09
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 11:19 pm Постове: 75 Рейтинг: 25
|
реглаж наново на кое са направили?
|
|
|
Нед Юни 12, 2022 5:50 pm |
|
|
nikji
Регистриран на: Сря Ное 02, 2016 6:21 am Постове: 18
Автомобил: Legacy IV Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
kalin09 написа: реглаж наново на кое са направили? Реглаж на клапани.
|
|
|
Нед Юни 12, 2022 8:40 pm |
|
|
Vmax
|
nikji написа: Здравейте колеги, лек ъпдейт, който съм пропуснал миналата година. Покарах я колата така няколко месеца ама не ми даваше мира тоя сензор. Отидох в друг сервиз, закачиха сензора колата пак вървеше ок в началото и след 10-15 км като загрее почваше да прави мизерии. Направиха реглаж наново - сега всичко е наред.
Извод - сервизите в бялата секция не са това, което ни се иска. Вече не стъпвам там, където си гледах колата толкова време. Да ти закарат кола която е ок, да я оплескаш, да дойде клиента да си палти пак и да не я оправиш, а да го излъжеш и да му махнеш сензор...айде нема нужда.
Поздрави. Кажи кой е белия сервиз за да си знаем и ние?
|
15
|
|
Пон Юни 13, 2022 7:16 am |
|
|
Polad112
Регистриран на: Пон Авг 08, 2022 5:37 pm Постове: 21 Рейтинг: -60
|
Колега, може да е запушена, продухай я
|
|
|
Пон Авг 15, 2022 12:11 pm |
|
|