Автор |
Съобщение |
nikentce
|
Здравейте Колеги, Има ли някой с XV от първите дето излиат 2012-та, който има желание да съдейства за проверка? Имам нужда да сравня в сервиз стабилизиращите щанги с моята, т.е. и двете коли да ги вдигнем на подемници заедно. Най-добре би било ако някой от вас вкарва колата в сервиз за смяна на масло или друга процедура и аз да мина по същото време в същия сервиз, за да не разхождам никой отделно само за това. По предварително инфо - на XV щангите са по-дебели от на Forester, което е странно, но ако е така искам да проверя дали позволява да се монтира на Forester. Ако е в някой от белите Subaru сервизи предполагам механикът ще му е достатъчно да ги погледне на подемник, за да каже дали ще стане.
|
|
|
Вто Авг 25, 2020 4:55 pm |
|
|
radikyokushin
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am Мнения: 92 Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
|
При Краси, в Субаруленд имам едно такова XV. От два месеца чака за смяна на двигател. Ако искаш чуй се с него или по-добре с Мишо и се уговорете кога да минеш да си свършиш работа.
_________________ Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
|
15
|
|
Вто Авг 25, 2020 8:53 pm |
|
|
nikentce
|
Много ти благодаря за отзивчивостта колега. Ще споделя после отзиви във форума за резултата.
|
|
|
Вто Авг 25, 2020 9:11 pm |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
На XV-то предната стаб. щанга трябва да е 24мм, на Forester SH до 2013г. трябва да е 21мм, след 2013г. става 24мм. Задната стаб. щанга на XV-то е 16мм, същия размер като на Forester SH и SJ. Това са размери за двигатели на бензин, за дизели сигурно са същите. Формата на предните стаб. щанги са различни при XV и Forester. Прикачени файлове: forester.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
|
|
Сря Авг 26, 2020 6:29 pm |
|
|
nikentce
|
Формата наистина изглежда коренно различна . Жалко, мнъго се надявах да са еднакви шаситата. Иначе 3 мм повече биха дошли идеално. Явно не случайно и на SJ са увеличили дебелината, защото на SH му малее тази.
|
|
|
Сря Авг 26, 2020 8:16 pm |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
И при мен 16мм на задната стаб. щанга ми идват малко, затова сложих една 19мм от STi и пасна едно към едно.
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
|
|
Сря Авг 26, 2020 9:35 pm |
|
|
ico_tech
|
А защо ти е по-дебела предна щанга? Колата и в момента недозавива, с по-дебела щанга това ще стане още по-голям проблем. Отделно, че комфорта при по-дебели стаб щанги пада. Ако искаш по-добро управление смени задната и втвърди тампоните на щангите (полиуретан). Има и още лекарства против люлене и бодирол обаче те остават за сметка на пътниците. Само шофьора е доволен, а останалите се събират по прозорците
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Авг 27, 2020 8:58 am |
|
|
nikentce
|
ico_tech написа: А защо ти е по-дебела предна щанга? Колата и в момента недозавива, с по-дебела щанга това ще стане още по-голям проблем. Отделно, че комфорта при по-дебели стаб щанги пада. Ако искаш по-добро управление смени задната и втвърди тампоните на щангите (полиуретан). Има и още лекарства против люлене и бодирол обаче те остават за сметка на пътниците. Само шофьора е доволен, а останалите се събират по прозорците Защото като я вкарам в по-остър завой и предницата много се накланя странично. Положението със задницата що годе се оправи с новите Pedders-и и сега колата се усуква, което ме дразни също толкова, колкото и цялостното й накланяне със старите нивомати отзад. Като гледам по-дебели щанги за моята едва ли ще намеря и по-скоро ще пробвам да сложа нови Pedders-и и отпред. Надеждата ми беше в XV-то от 2012-та, защото SJ вече е на изцяло ново шаси, но явно за SH няма варианти за по-дебели от фабричните щанги. Не знам доколко металът на моите е "уморен" за тези километри, т.е. ако просто купя нови като моите - до колко това ще подобри нещата( 5%, 10%, 20% ). Наясно съм, че повишаване на стабилността и намаляване на накланянето вървят ръка за ръка с намаляването на комфорта, но не търся чак ефект на спортно окачване за бегачка, а искам да постигна някакъв подходящ за това купе баланс - стегната возия в завои, но не чак твърда. Сегашната просто е прекалено мека. Отзад се возят децата, и макар че са две принчипеси - кефят се на друсания, поне за сега
|
|
|
Чет Авг 27, 2020 11:23 am |
|
|
Vmax
|
Strut brace отпред и отзад ще ти решат проблема. Първо пробвай с тях и после мисли за смяна на предните амове.
|
|
|
Чет Авг 27, 2020 12:13 pm |
|
|
nikentce
|
Vmax написа: Strut brace отпред и отзад ще ти решат проблема. Първо пробвай с тях и после мисли за смяна на предните амове. Стъни - нямам шанс да сложа разпънка в багажника предвид интензитета на пълненето и изпразването му. Освен ако не съществува някоя джиджава с механизъм за бързо закачване и разкачване, без да се налага развиване и завиване на болтове постоянно. Иначе за отпред няма проблем, ако само предна би помогнала, но не мога да си обясня логиката с която ще помогне. Разпънката нали държи да не се "събират" бомбетата, толкова ли е голям този ход, та да предизвиква накланяне в такава степен? Все съм си мислел, че стабилизиращата щанга и амовете с пружините държат колата в хоризонтала.
|
|
|
Чет Авг 27, 2020 1:01 pm |
|
|
Vmax
|
Задната разпънка има най-голям ефект върху Фоз, и поне при SG модела, поставянето и не отнема от багажното място защото е максимално близко до задната седалка и щората. Отделно се крепи на 3 болта от всяка страна.
|
|
|
Чет Авг 27, 2020 1:40 pm |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
Виж с Cusco как изглежда багажника на SH: Прикачени файлове: Strut brace.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
30
|
|
Чет Авг 27, 2020 7:21 pm |
|
|
nikentce
|
kvark написа: Виж с Cusco как изглежда багажника на SH: Прикачени файлове: Strut brace.jpg Тази съм я виждал на снимка, но може би на SG, където бомбетата са по-високи и стоеше горе под гредата на щората. Ако наистина при SH стои по пода на багажника - ще ми свърши работа, защото често свалям седалки за по-габаритни товари и другото не ми е опция. Ще поровя за такава. Благодарско колега Вчера покрай мухата дето ми я пусна Стъни взех да ровя за разпънки и попаднах на: https://race-shop.bg/3888-razpnki?cf_1= ... 2=ForesterНе знаят как се пише Subaru , но ми направи впечатление, че имат някакви решения за разпънки, които се монтират отдолу на пода. Някой има ли отзив за този тип?: https://race-shop.bg/razpnki/52818-suba ... na-os.htmlДали ще държи също толкова ефективно, както горната в багажника на бомбетата?
|
|
|
Пет Авг 28, 2020 9:06 am |
|
|
valqk
|
Двете неща се допълват - не се изключват. Като сложиш отгоре, отдолу почва да се суче, защото става по-слабо, но се суче много по-малко.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Авг 28, 2020 11:59 am |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
|
Пет Авг 28, 2020 1:04 pm |
|
|
nikentce
|
valqk написа: Двете неща се допълват - не се изключват. Като сложиш отгоре, отдолу почва да се суче, защото става по-слабо, но се суче много по-малко. Ясно, благодаря. Гледам, че те направо цял скелет правят на шасито, но би било куриозно някой да си поръча такова нещо за семеен Diesel Boxer
|
|
|
Пет Авг 28, 2020 1:39 pm |
|
|
nikentce
|
Това наистина е странно предвид различните платформи. От сутринта вадя линкове от ebay и основно ми възникнаха две питанки: 1) дали съм SH5 или SH9? Би трябвало да съм SH9, защото колата е произведена 07.2010. Интересно, че като каталожен номер съвпада частта и за двете версии, а като обяви ги качват отделно за SH5 и SH9 и това ме обърква. 2) дали мога да разчитам, че предна разпънка, която най-вероятно е мерена и правена за основната клиентела - 2,5XT, ще пасне между моя двигател и капака? Евентуално интеркулера да прави мизерии, ако е с различен размер и позиция Иначе в ebay има публикувани и щанги точно за каквито се оглеждах - 20 мм задна и 23 мм предна: https://www.ebay.com/itm/Cusco-Front-Sw ... SwxYBfKmwchttps://www.ebay.com/itm/Cusco-Rear-Swa ... SwfPlfKmwc
|
|
|
Пет Авг 28, 2020 1:56 pm |
|
|
Anton Yankov
Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm Мнения: 457 Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
|
Искам да вметна, че стабилизиращите щанги са кухи и не знам дали по дебела респективно значи и по здрава. Тя темата вече отиде към други решения, ама аз да си кажа.
|
|
|
Съб Авг 29, 2020 1:19 am |
|
|
nikentce
|
Anton Yankov написа: Искам да вметна, че стабилизиращите щанги са кухи и не знам дали по дебела респективно значи и по здрава. Тя темата вече отиде към други решения, ама аз да си кажа. Значи, значи И полипропиленовите ВиК тръби са кухи, ама 1/2 я ползваш за обръч, а 1 цол за колец за домати
|
|
|
Съб Авг 29, 2020 7:18 am |
|
|
Vmax
|
Когато правих моя Фоз първо смених задната щанга с такава от СТИ и нямаше кой знае каква разлика. Драматичната разлика дойде от задната разпънка
|
|
|
Съб Авг 29, 2020 10:14 am |
|
|