|
Страница 1 от 1
|
|
Автор |
Съобщение |
JAGU
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 10:52 pm Постове: 73 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 BS - CVT
Рейтинг: 0
|
От известно време имах шум при натиснат съединител, както и лек стържещ звук откъм маховика при работа на място. Преди седмица ми пристигна съединителя (к-т EXEDY, това е марката за първоначално вграждане) и най накрая вчера реших да вкарам Фори в бокса. Съжалявам, че няма снимков материал но в случай, че на някой му предстои тази операция - ще споделя следните факти за да е подготвен:
1. Фори е на 99 000км. - за този пробег мога да кажа, че и в двата диска (феродов и притискател) имаше още доста ресурс, а и никога не е приплъзвал. Лагера обаче.....му се беше еб@ла мамата! Много неприятно виене и хрупане само при движение с ръка - абе пред блокаж. 2. Освен комплект съединител, силно препоръчително е да си купите и лагер на маховика (т. нар. Pilot Bearing). Оригиналният номер е: 806212020 и струва 29лв., но е просто обикновен лагер № 6201 (с двустранна гумена капсуловка) - желателно е да бъде с малка хлабина напр. C2 или С (С3; С4 и т.н са с по-голяма от нормалната) - цена около 9лв. на марката FAG Въпросното лагерче се избива много лесно от маховика без последният да се сваля, посредством обратен чук за лагери. Има и други "майсторски" методи за избиване на този лагер посредством мокра хартия или парче хляб (има ги показани в Youtube), но това е друг въпрос. 3. Важно е да запомните, че има изискване относно монтирането на притискателния диск към маховика: Самият маховик има белег, който трябва да отстои на ъгъл не по-малък от 120 градуса от друг белег, който е на притискателя: прилагам и снимка от Workshop-a. Мисля, че това е нещо свързано с баланса. Като време цялата операция взема около 4,5 - 5 часа, като основно работеше един механик (обаче препоръчан!) - имаше помощ само при свалянето и качването на кутията. Да не забравя, че заедно с това смених и горната помпа на съединителя понеже беше просълзила (нищо фатално) но както се казва щом може - давай! Резултата - тишина; преди си мислех, че имам мек съедините, но всъщност съм бил в заблуда! Доволен съм, да чукна на дърво! Ами това е, ако някой има въпроси относно ремонта, с радост ще помагам.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Фев 04, 2014 4:49 pm |
|
|
sofiapl
Регистриран на: Нед Окт 06, 2013 5:20 pm Постове: 49
Автомобил: субару легаси
Рейтинг: 0
|
Здравей, колега. За съединителя на Форито 99, 2000 куб. бензин 125к.с - какви пари се намира. При мен започна на високи обороти за секунди да проплъзва, което не е добре.
|
|
|
Нед Фев 16, 2014 7:55 pm |
|
|
JAGU
Регистриран на: Пет Окт 12, 2012 10:52 pm Постове: 73 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 BS - CVT
Рейтинг: 0
|
|
Вто Фев 18, 2014 4:54 pm |
|
|
Avtochasti BG
Регистриран на: Вто Фев 18, 2014 6:17 pm Постове: 3 Рейтинг: 0
|
sofiapl написа: Здравей, колега. За съединителя на Форито 99, 2000 куб. бензин 125к.с - какви пари се намира. При мен започна на високи обороти за секунди да проплъзва, което не е добре. комплект или само феродов ?
|
|
|
Сря Фев 19, 2014 10:24 am |
|
|
martod
Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm Постове: 237 Рейтинг: 130
|
sofiapl написа: Здравей, колега. За съединителя на Форито 99, 2000 куб. бензин 125к.с - какви пари се намира. При мен започна на високи обороти за секунди да проплъзва, което не е добре. Комплект на ЛЮК- 330 лв., комплект на Айсин- 440 лв.
_________________ ---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
|
|
|
Сря Фев 19, 2014 2:13 pm |
|
|
exp626
Регистриран на: Нед Май 05, 2019 8:46 pm Постове: 38
Автомобил: Форестър SH
Рейтинг: 30
|
Привет, колега,
И аз имам същия проблем и скоро ще правя подмяна. Ако ти е възможно да ме информираш дали ще може да се демонтира скоростната кутия от долу без канал с повдигане на предницата. Разполагам с хидравличен крик тип крокодил и се надявам, че с него ще успея да я сваля. Не зная от къдес и, ас съм в София. Относно направляващия лагер съм взел koyo надявам се, че е ОК.
Ще пиша като извърша подмяната, но това ще се случи поне след 1 месец тъй като имам страшно много ангажименти към момента, а по майстори не ходя.
Благодаря предварително!
|
|
|
Сря Май 13, 2020 1:39 pm |
|
|
kalin09
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 11:19 pm Постове: 75 Рейтинг: 25
|
exp626 написа: Привет, колега,
, а по майстори не ходя.
Благодаря предварително! Започни ,а времето и нервите посвети на нещо приятно ,например семейството...
|
|
|
Сря Май 13, 2020 1:47 pm |
|
|
valqk
|
Колега, щом си в Сф ти препоръчвам да си наемеш за 1 ден Хоби сервиза. 65лв/ден е. Ако се работи стегнато и си изял менюъла и имаш всички части, може и да успееш за 4-5часа (все пак не си механик, който през ден сменя съединители), но все пак - по-добре да имаш резерв... ( https://hobbyservice.bg/reservations/) Там има почити всичко необходимо и ще ти спести страшно много трудности, заради завирането под колата. Отделно, човекът е много точен и помага, ако има възможност и време и нужда. Аз така направих и не съжалявам за 120те лева, които оставих (при мен се проточи, защото сменях кутия с диф и полуоски и още неща и отиде на 2 дни почити)... Нямаше проблем колата да престои през ноща там, защото на следващият ден, слава богу нямаше друг записан и така... Колегата kalin09 като цяло е прав, но не съвсем и за всички случаи. @kalin09 - Ех бееее, тея майсторЕ - ще взема да мина да те видя най-накрая, че само обещавам напоследък...
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Май 13, 2020 1:58 pm |
|
|
exp626
Регистриран на: Нед Май 05, 2019 8:46 pm Постове: 38
Автомобил: Форестър SH
Рейтинг: 30
|
Привет, Колехата Калин е много прав, но пуст мерак :):). Благодаря за идеята!
|
|
|
Сря Май 13, 2020 9:46 pm |
|
|
ico_tech
|
Виж сега, процедурата не е сложна, но да правиш това на трупчета си е жив мазохизъм. Имай предвид, че кутията е доста тежка и манипулациите с нея при една точка на опората са крайно опасни за твоите крайници. Не казвам, че е невъзможно, но ще е доста трудно и пипкаво - както свалянето, така и качването. В сервиза махат кутиите, но подемника и крикчетата улесняват доста процеса. Още един съвет - махаш маховика и сменяш семерингата на КВ, преуплътняваш тапата в ляво и капака на масления охладител в дясно - иначе правиш същото упражнение след N км по-късно. В доста случаи при тормоз на съединителя се прави и освежаване на маховика (струг). И не забравяй да си направиш дорник за феродовия диск. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Май 13, 2020 10:17 pm |
|
|
exp626
Регистриран на: Нед Май 05, 2019 8:46 pm Постове: 38
Автомобил: Форестър SH
Рейтинг: 30
|
Здравейте, Отказах се с варианта зад блока вдигната на крик . Смених съединителя в Люлин при Любо. Материала от мен, труда от него само дето след смяната нещо дрънчи по испускателните колектори. Чува се при ниски обороти , висока прердавка. Говорих с Любо, ама така и още не намерих време да мина през него за да го оправят. Много е дразнещо! Иначе за сега е добре, не се чува аксиалния лагер, както беше.
|
|
|
Вто Ное 17, 2020 6:37 pm |
|
|
Valio
|
Аксиалния лагер се чува при натиснат съединител-тогава е в работно положение,ако се чува при ненатиснат съединител тогава може да е лагер на първичния вал на кутията...
|
|
|
Сря Ное 18, 2020 2:33 am |
|
|
exp626
Регистриран на: Нед Май 05, 2019 8:46 pm Постове: 38
Автомобил: Форестър SH
Рейтинг: 30
|
Звукът не е от лагер, резонира нещо по колекторите.
|
|
|
Вто Ное 24, 2020 8:31 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|