Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:22 am



Отговори на тема  [ 89 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Дискусии за бъдещето на Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Harka, моите почитания към стремежа ти към самоусъвършенстване, прав си за конвенционалното образование. Към такива като теб имам само уважение.
Имах предвид по-горе неща, които са недостъпни за редовия плебей и генерално за човечеството, но съществуват от години. Визирам покритите вдън земя технологии на Никола Тесла, технологията на проф. Илия Вълков, а.к.а Юл Браун и още доста подобни. Съгласи се, че играем по свирката на корпорациите и лобистите? Най-малко си припомни кога е създаден първият пълен хибрид, при това 4х4 от Херцог Фердинанд Порше и кога хибридите станаха масова технология?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Фев 11, 2021 6:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Harka, моите почитания към стремежа ти към самоусъвършенстване, прав си за конвенционалното образование. Към такива като теб имам само уважение.
Имах предвид по-горе неща, които са недостъпни за редовия плебей и генерално за човечеството, но съществуват от години. Визирам покритите вдън земя технологии на Никола Тесла, технологията на проф. Илия Вълков, а.к.а Юл Браун и още доста подобни. Съгласи се, че играем по свирката на корпорациите и лобистите? Най-малко си припомни кога е създаден първият пълен хибрид, при това 4х4 от Херцог Фердинанд Порше и кога хибридите станаха масова технология?

То и първата електричка е от 1836 г. и са си били масови преди появата на ДВГ, но веднъж историята ги е отритнала именно заради батериите. Сега не знам до какъв Ренесанс ще се стигне, но едва, когато станат наистина масови, тогава може да кажем, че е така.
А що се касае до Никола Тесла, аз съм абсолютен скептик относното уж откритата неизчерпаема енергия от етера, защото Айнщайн прави на пух и прах теорията за етера с доказването на електромагните вълни и фотона, за което и взема Нобелова награда.
Но е факт, че сегашната благословия за електричките, става с петролните долари.

Чет Фев 11, 2021 7:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Айнщайн не прави нищо на пух и прах, просто постулира теория, което е удобна за статуквото. Относно електромагнитните вълни на земята(геомагнитно поле) и т.нар. "етер" мисля има знак за равенство. Къде се губи нишката оставям на теб да я откриеш за себе си. Публично няма да я намериш по обясними причини.
Аз, очевидно вече за много, съм последовател на Тесла и на Zero point energy theory.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Фев 11, 2021 8:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето едно доста интересно мнение на създателя на Nissan Leaf за електричките и водорода:
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... o-reshenie
Не е като да не разбира от електрички, след като това работи и сега.
Та ако не се престане с диктаторското налагане на миксери, не само Субару би изчезнала като марка.

Сря Фев 17, 2021 11:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А ето и малко факти върху които следва да видим какво ще се случи ако това продължава.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... te-sistemi

Както е упоменато изграждането на адекватна енергопреносима мрежа е изключитено скъпо - но да беше само то...

Пет Фев 19, 2021 10:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Но един от тези ефекти може би вече започва да се проявява: за последното десетилетие цените на битовото електричество в Норвегия са се увеличили от 24.7 евроцента на киловатчас до почти 27 евроцента. Имат ли Tesla и компания вина за това? Тепърва ще видим.

Цитат от статията. Ние само можем да се посмеем или поплачем, по-скоро...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Фев 19, 2021 7:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз като kronos съм скептик относно неизчерпаемите източници на енергия и технологии, които "се крият от нас". Че има лобизъм и политика - да, факт. Винаги е имало и винаги ще има. Нищо ново не е това.

Статията на Анди Палмър я прочетох в оригинал във FT, за да си спестя журналистическите свободни съчинения и всъщност съм абсолютно съгласен с нея. Човекът не казва нищо друго освен: оставете свободната пазарна икономика да си свърши сама работата, защото ще я свърши най-добре. Абсолютно съм съгласен и винаги е било така. А правителствата могат да си поставят колкото си искат амбициозни цели и забрани, но когато се сблъскат с реалностите, сроковете бързо бързо ще бъдат удължени като неизпълними. Знаем, че става.

@tst:

И какво ще се случи - след 20-30 години евентуално ще се наложи да имаме допълнителни мощности на електроенергия и по-модерна електропреносна мрежа. Не ми се вижда чак такова предизвикателство. Става дума за напълно конвенционална технология. Статията се опитва да придаде някакъв апокалиптичен отенък, но фактите, с които си служи, говорят всъщност точно за обратното. А това сигурно е някаква шега:

Цитат:
Но един от тези ефекти може би вече започва да се проявява: за последното десетилетие цените на битовото електричество в Норвегия са се увеличили от 24.7 евроцента на киловатчас до почти 27 евроцента. Имат ли Tesla и компания вина за това? Тепърва ще видим.

Увеличение от 0,93% на година за последните 10 години при средна инфлация в Норвегия за същия период от 2,1% на година. Т.е. излиза, че токът всъщност е поевтинял дори.

Хора, отнасяйте се малко по-критично към подобен род статии.

Пет Фев 19, 2021 11:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно последният ти коментар обяснява какво имах предвид с поплакването, сравнявайки го с родната действителност. Вероятно трябваше да поясня.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Фев 20, 2021 9:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Да върна темата към Субару.
Някой знае ли до колко новите им хибриди използват технологиите на Тойота и дали е разумно да спекулираме че ще имат тяхната надеждност? Защото още е раничко за електромобили, освен ако човек не е фен. Но Тойота са доказали че тяхната хибридна технология е достатъчно надеждна, за да може да и се довери човек. А Тойота е основен акционер в Субару.
До колкото знам първите хибриди на Субару предизвикват повече насмешка с техният електродвигател от 12 конски сили. Но дали при следващото поколение са променили достатъчно нещата? Дали ще си струва покупката на някой от техните хибриди?

Съб Фев 20, 2021 2:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Harka, хубаво е да не гледаме изкуствена държава като Норвегия, която се чуди как да харчи излишните си пари от нефта.
Наистина има проблем с електропреносната мрежа и производството на електроенергия, ако масово минем на електрички и за това не можем да гледаме само с розови очила.
Само преди няколко дни се видя, че възобновяемите източници не стават и това го изпита на гърба си щата Тексас, където дори няма и 10% електрички.
https://www.vesti.bg/sviat/fakti-i-izvo ... as-6121753
Ами ако бяха 100% електрички - няма да ходим на работа ли? Хората дори нямаха ток да се сгреят.
Вярно, че не всеки ден е така, но сме далеч от масова електрификация, при която няма да може да мръднем ако спре електричеството, но дори и сега проблемите вече се виждат.
Политическото решение за забрана на ДВГ, вместо плавно извеждането му от експлоатация с алтернативни горива, може да изиграе много лоша шега на нас. А тези самозабравили се, самодоволни и презадоволени "елити" си мислят, че нещата са прости и лесни.

Съб Фев 20, 2021 6:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@angelmr:

За да отговоря на въпроса ти ще започна оттам, че хибрид вече е твърде общо наименование, зад което може да стоят минимум 3 различни технологии:

1. Mild Hybrid
2. Full Hybrid
3. Plug-in Hybrid

Първото са обикновено 48-волтови системи с малки батерии и малки електромотори, които не могат да задвижат колата самостоятелно, не могат да се зареждат самостоятелно и действат само като подпомагане на ДВГ-то. Усещаш ги като лек бууст на въртящия момент при тръгване. По отношение на икономията на гориво практически нямат предимства пред конвенционалните автомобили само с ДВГ. Първото поколение на XV го имаше като Mild Hybrid за Щатите, само че не използваше 48-волтова батерия, а 21 последователно свързани 4,8-волтови NiMH батерии с общ волтаж 100,8 V. Поради факта, че батерията беше с капацитет от "цели" 0,55 kWh ефективността на цялата система беше абсолютно нулева без реални ползи нито при потегляне, нито като икономия.
Аз лично не съм голям фен на mild хибридите, въпреки че съм участвал в разработката на такива системи.

Втората категория, т.нар. Full хибриди, е търговското наименование на Тойота за система, в която електромоторът също има поддържаща функция на ДВГ-то, но при определени обстоятелства колата може да се движи и само на ток (както и при mild хибридите обаче, батерията също не може да се зарежда от електропреносната мрежа). Такава система ползват и Субару в актуалния им e-boxer 2.0ie мотор.Това е 118-волтова система с електромотор 16,7 к.с. и батерия 13,5 kWh. Вързана е не за мотора, а директно за CVT-кутията и в продължение на 1,6 км можеш да се движиш само на ток със скорост максимум 40км/ч. На практика това е система, която позволява ДВГ-то да не се включва, когато маневрираш на паркинг. Това е замисълът. По отношение на икономията може и да има някакъв положителен ефект от някакви десети от литъра на 100км, но не разчитайте на чудеса.

И така стигаме до третата и за мен единствената смислена категория хибриди - плъг-ин хибридите. Това е система, при която, както името подсказва, батерията може да бъде зареждана и от електропреносната мрежа (т.е. човек може да се възползва от евтината цена на тока). Плъг-ин хибридите имат достатъчно големи батерии (но естествено не толкова големи, колкото на 100% електрическите коли) да минат 50-60км изцяло на ток, което ги прави доста добро решение за хората, които ходят на работа през седмицата и има къде да си зареждат батерията вкъщи и не искат да се лишават от по-добрата автономност, която все още предлагат ДВГ-тата. Т.е. сценарията е следния: през деня ходиш на работа и се движиш из града само на ток, вечер си зареждаш колата с евтин ток, а събота и неделя ако ти се наложи, имаш автономността на ДВГ-то. Субару, естествено, нямат plug-in хибрид към днешна дата в Европа.

И за да отговоря на въпроса ти дали ползват системи на Тойота - да, ползват. Но имай предвид, че хибридните и електрически системи по дефиниция са супер прости, така че надали който и да е производител ще успее да ги оплеска. Софтуерно евентуално може би е възможно.

@kronos:

Въобще не гледам Норвегия, постът ми беше просто отговор към статията, която постна tst.
А колкото до Тексас - еми случва се да. Но ако някъде спре токът, движението с автомобили ще е най-малкият проблем. А за ходенето на работа... странно е, че го споменаваш в момент, в който милиони хора по света (включително и аз) не са ходили на работа от 1 година. :) Няколко дена докато дойде тока все ще изтраем... ;)

Нед Фев 21, 2021 2:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ти може да не ходиш на работа и да не ти трябва кола, но лекари, пожарникари и полицат ходят. Или викаш и тях ще ги чакаме, няма проблеми :-?
Всъщност няма проблеми да чакаме с часове за зареждане, няма проблеми да изчакаме ако няма ток, няма проблеми ако няма къде да рециклираме батериите, няма проблеми ако не е ясно как точно влияе ЕМП, няма проблеми, че батериите са склонни към самозаплаване при ПТП и как после не могат да изгасят колата пожарникарите, няма проблеми, че повечето хора в големите градове няма къде да пракират, но ние ще направим всички електрички да се свързват в мрежата.
Ами извинявай, но май компромисите станаха прекалено много ;)

Нед Фев 21, 2021 5:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@ Харка
Колега, поздравления са обширния светоглед, вижда се, че си вътре в проблематиката и наблюдаваш процеса не само като участник в НИРД
Без да омаловажавам твоите аргументи и постиженията ти в професионалната сфера на EV искам да изтъкна защо според мен Субару има някакво бъдеще (и не само Субару):
1) Без да претендира за пазарни дялове и да блести с ултрамодерни прототипи Субару Корпорейшън беше най-печелившата компания (за единица продукция) в бранша преди 2-3 години. Плътно след нея се нареждаше БМВ. Да, нещата ще се променят с напредването на дела с електричките в общия микс, но това също лежи в бъдещето. Щом нещата със електричното/хибридното задвижване според теб са толкова прости, аз лично не виждам проблем да си сложат едно "по-голямо" двигателче от братчеда (Тойота) и да продължат напред - в тва отношение да си малка компания не е толкова лошо. PHEV версията на Crosstrek обаче не виждам да жъне големи успехи. Едно, че е скъпа, второ, че ползвателите на Субару най-често не са от контингента "апартамент в Трибека" и явно не виждат полза от тази електротяга за 30 км на тази цена в района, в който живеят.
Просто има хора, които живеят извън фокуса на обществото и те винаги ще купят нещо класическо, дори да имат пари за EV.
2) Промените в стереотипите - ДВГ/ Електричка започват от богатите нации. И за добро или лошо много неща остават там и никога не се разпростират в "развиващия" се свят, който някакси все не може да навакса. Пример - преди няколко години цената на някои от новите автомобили у нас беше рекордно ниска на континента - това доведе ли до масово обновяване на парка? Не мисля. Дори цената на EV да се изравни с конвенционален автомобил, дали ще се намерят достатъчен на брой хора, които да си купят нова? Едва ли. Виж в Германия авангардистите са много, но още повече е народа с калкулатора - "сега понеже ми облагат старио Голф 7 със 118 евра повече, че си купим електричката и ще си сменим електромера, щото са ххх евра разлика накрая. Пресметлив народ са, кво да ги правиш.
Голяма част от света ще си остане развиващ пазар още дълги години, и това, че пред KDW или по Ла Кроийзет са сменили мощните бензинки със 700KW-ви електрички ще бъде поредния репортаж за "белите държави". Ние ще си останем дълго в сивата зона.
3) Нещата с мрежата и ъпдейта й са много по-сложни и точно в Норвегия усетиха това първи. Това ми напомня за комичните ситуации в мястото, където живея. Преди години, когато започна да се заселва масово, се нароиха софиянци с климатици и.... се разплакаха. Щото инвертор Дайкин/ Митцубиши за 3000 лв работи две седмици. Не го кефи ток 182V. Вие, питат, как живеете тука бе - ами много добре беше викам - като ви нямаше :). Фирмите за климатици изпищяха и взеха първо да питат - Вие да не живеете в......? Ааа, за там само конвенционален климатик. Та ако сега масово се нароят с Тесли (има две на моята улица) при средна инсталирана мощност на къща 20 кВ, каква зарядна станция бих могъл да си направя? Ама да държи на ниско напрежение, на токови удари 2-3/дневно и да се самоизключва при лошо време (те и без това спират тока ROFL )
Трябва да приемем, че въпреки всички напъни на развитите общества, в голяма част от света нова или ъпгрейд на инфраструктура ще струва колкото сегашните инвестиции за електромобили. Някой трябва да ги пръкне тия пари от някого. И ако си мислят, че това ще дойде от глоби на ДВГ в ниско развити държави (като нашата) - то тогава ще стане мазало.

4) На последно място - силно се надявам да останат някакви коли за почитатели на автомобила. Автомобил, който не блести с висока мощност, нито с авангардна технология, но носи удовлетворение извън границите на простото придвижване. Такъв, който е направен по такъв начин, че въпреки всички свои слабости остава разбираем за механика и при съответната грижа се отплаща с надеждност при всякакви условия.

Излагайки горното аз не съм против EV, но в обозримо бъдеще (30 години) винаги ще остане място за консервативна конвенционална технология, дори в условията на тежки загуби от такси, производство и др. Просто не виждам вариант да обогатим нацията дотолкова, че да се хвърли масово на EV, колкото и да са изгодни и без поддръжка.
Аз лично нямам проблем от утре да почна да правя ел. двигатели вместо ICE. Въпреки простото устройство, редуктора (трансмисията) и софтуера на EV са доволно сложни за да дадат работа на механиците. Пък и си мисля, че още не се е разкрил потенциала на EV за повреди, бидейки собственост на хора, които ги карат с доста голямо внимание. Но веднъж попаднали в "правилните ръце"....направо ме сърбят ръцете :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 15

Пон Фев 22, 2021 4:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@kronos:

Стига, дизеловите генератори не са измислени вчера и естествено, че обществено значими институции като полиция, пожарна, болници и т.н. трябва да са снабдени с някакъв вид резервни мощности. Същото се отнася и за превозните им средства и не виждам причина да не се направи. Рециклирането вече го коментирах по-нагоре в темата. Самозапалване при птп - решим проблем, който вероятно съвсем скоро ще стане (ако вече не е) обект на регулации. Паркирането в големите градове няма никакво отношение към задвижването и както казах - при повишаване на скоростта на зареждане, в един момент ще стане излишно да имаш задължително достъп до ток пред къщата си.


@ico_tech:

В никакъв случай не омаловажавам и аз твоите. Напротив, ако всичко беше пределно ясно, всякакви дискусии щяха да са излишни. То сред лидерите в автомобилната индустрия няма единно мнение за бъдещето, какво остава за нас. Това за обширния мироглед го приемам за комплимент, благодаря за което! Като малък си мечтаех да конструирам автомобили и бачках яко да сбъдна детската си мечта. Затова се и паля толкова понякога - освен, че ми е хоби, ми е и работа. Ужас някакъв. :)

1. Една от причините Субару да е добре с маржините е именно защото има малък пазарен дял и по-важното - искат и да си остане такъв. Шефът на Субару много пъти е заявявал, че няма никакво намерение да разширява пазарното присъствие на марката и да увеличава производството от около 1млн. коли годишно. Това им дава свободата да могат да си позволят да не правят големи отстъпки от цената и да нямат агресивна лизингова политика, примерно. Всичко това в комбинация с използването на много еднакви компоненти между различните им модели коли, както и положителните ефекти на това да продаваш по-голямата част от продукцията си в държава (САЩ), която има по-силна валута от твоята (но в същото време да се отчиташ в Япония), са общо взето основните фактори за високата им печалба.

Нещата с електрическото задвижване са прости откъм хардуер, действително, но откъм софтуер никак не са така прости. Всъщност там са основните предизвикателства. И да, естествено, че нищо не им пречи просто да присадят един агрегат от Тойота, но точно в това се крепи основния проблем според мен - какво ще стане с идентичността на марката?

Субару са успешен производител, защото вместо да се опитват да се конкурират с останалите производители, "изобретиха" нишата на относително евтиния автомобил с двойно задвижване и най-важното - на съвременното SUV. Те са може би производителят, който най-много профитира от бума на SUV-тата. Всичко това е много хубаво, но на хоризонта се задават нови времена, в които боксери няма, а пък двойното задвижване е поверено на два мотора във всяка ос, което както и да го гледаме си е потенциално по-добрата система на задвижване. И моето опасение е, че Субару могат много бързо да изгубят почва под краката си и да им се наложи да се превърнат просто в Тойота с емблема на Субару. И не, не защото няма да има достатъчно хора, които винаги ще искат да си купят класическо Субару с боксер, ами защото това ще е в ръцете на регулаторните органи/правителства.

А златния шанс, който според мен изтърваха Субару, е да изобретят евтиния електрически SUV с двойно задвижване. Защото в момента такъв на практика няма. И неуспехите на хибридните Кростреци (визирам и двете поколения) само показват, че напипването на вярната формула няма да е лесно и че просто взимането назаем на технолоии от Тойота не работи.


2. Цените на новите коли в България може и да са адекватни на тези в Европа, но лизинговите условия са на светлинни години от Западните и в пъти по-лоши. Това е единствената причина в България да се карат толкова много стари кошници.
Ще ти дам един пример:
99% от новите коли в Германия (а мисля и като цяло в Западна Европа и Щатите) се купуват по следните два начина:

1) На лизинг, обикновено при следните условия - 3 години, 15 000км/година, без първоначална вноска, колата през цялото време е собственост на банката и плащаш само обезценяването и на месец. След 3 години я връщаш и взимаш нова.

2) Чрез т.нар. "балонно" финансиране - това е вид кредит, много подобен на лизинга горе, но с тази разлика, че колата се води на твое име (т.е. имаш свободата да правиш каквото искаш с нея) и последната ти вноска е сумата, която банката (която обикновено е банката на самия автомобилен производител) е сметнала, че тази кола ще струва след периода на кредита. В 99% от случаите тази последна вноска не се плаща, а колата просто се продава предварително (което си е твоя грижа, но обикновено дилърът просто ти я откупува, за да си вземеш нова).

Никой вече не си купува кола в кеш, нито пък я купува с класически кредит, в който вноската му на месец = цената на колата / периода на кредита.

И според това кой производител колко агресивна лизингова политика има, в Германия можеш да караш чисто нова кола среден клас за 130-150 евро месечно. И като теглиш чертата се оказва, че да караш нова кола в Германия ти излиза по-евтино, отколкото да караш 10 годишен кошник, който си купил за 10 000 евро от Горубляне и който ще го продадеш за 3 след 4 години.


3. Ти сега нещо против софиянците ли имаш? :D

Лошата ни инфраструктура е факт. Но знаеш ли колко ще ги еня OEM-те за това? Там, където ще ги еня, са големите пазари като Индия, Бразилия, донякъде Русия. На всички тези пазари и в момента си оперират местни марки, съобразени с техните условия и култура. Ние се водим европейци и ще караме, каквото се произвежда за Европа. И дюзите на дизелите не се спогаждаха с нашата нафта, ама това е положението.


4. Точно в тази посока работят Порше в момента. Електричките може и да са ефективни, но в спортна кола са скучни до смърт и Порше искат да си спасят и те идентичността някак. Та натискат много в посока синтетичните горива да се приравнят регулаторно към колите с нулеви емисии. Ще е интересно как ще се развият нещата. Аз лично се надявам да стане, защото това ще е възможност спортния мотор да поживее още малко.
 7

Вто Фев 23, 2021 1:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичко, което си написал е вярно, но само в идеалния случай.
1. Нали говорим за пълна забрана на ДВГ, какви генератори тогава, пък особено дизелови?
2. Уж не харесваше водородът, защото всичко било само в бъдеще време, а сега пишеш точно в такова за литиево-йонните батерии. Щяло да се реши проблема със самозапалването на батериите, ама към настоящия момент не е. Щяло да се зарежда бързо, но в момента не може. Щели да се рециклират батериите, но сега никой не го прави.

Проблемът е в забраните, не в друго. Ако наистина се милее за екология, първо трябваше да се помисли наличния автопарк да се субдидира да мине на газ и спирт. Ефект щеше да има, а не да дишаме дизелови сажди, които видите ли били с малко СО2.
И налагането на електричките не е защото имали голямо КПД или изброените от теб неща, а само и единствено заради уж екология.
Хубаво, но не само от една изгоряла батерия на Тесла при ПТП се отделят десетки килограми силно отровни съединения на флуора.
Изобщо със забрани на сега разрешени неща, до нищо добро няма да доведе.
И аз искам да съм независим от борсата от другия край на света, които спекулативно повишават цената на петрола. За жалост ще преминем в друга зависимост, но винаги е било така - няма безплатен обяд и светло бъдеще.

Вто Фев 23, 2021 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В такъв спор сте се завъртели, че няма излизане, защото и двамата сте прави :D. Всяка от технологиите за задвижване на, както в едно любимо на дъщеря ми филмче го наричат, гумовъртела :) си има своите предмиства и недостатъци в различни ситуации(град, гора, планина, Сибир :) и т.н.), ако трябва да се приложи бързо и в световен мащаб.
За съжаление до нас обикновените хорица не достигат много важни детайли и коректни данни, според които да можем да си направим правилни заключения просто защото на световния елит не му отърва обикновените хора да разполагат с тях. Както правилно отбелязвате - каквото решат за нас това ще бъде, и това е целта.
Ако имаме точна и пълна картина не бих с изненадал един последно поколение дизелов агрегат(1,5-2 л.) да е по-екологичен цялостно за природата от чиста електричка, вземайки в предвид целия процес от създаването и експлоатацията на съответния гумовъртел + необходимата инфраструктура и процеса на зареждането й, демек абсолютно пълният екологичен отпечатък върху природата.
Данчо, за експлоатация на ДВГ на газ съм напълно съгласен с теб, но на друго се ядосвам - че определено гориво( в момента дизелът) се нарочва съвсем преднамерено спрямо друго, без да се вземат в предвид години, състояние, мощност(разход) и т.н. Трябва да има единни критерии по които да работят производителите, както се изрази човекът създал Leaf във видеото, което сподели по-горе. Тези критерии трябва да са единни както за нови коли, така и за стари, като не трябва да се гледат само сажди и въглероден диоксид, а по-детайлно.
С риск да влезнем в дискусия :) - много трябва да се постараеш да ме убедиш например, че твоят турбо форко със своите 12-15/100( бензин ) разход замърсява по-малко цялостно от моята печка с изправен DPF и аналогичен разход от 7-8/100. При последния ГТП си бях твърдо в границите на Евро 5. Но на дизела му е ударена теслата, докато бензинът все още има аванс пред себе си. Просто на регулаторите им е по-лесно да сведат нещата до тип гориво, защото другото изисква повече усилия от тяхна страна, затова и бензинът е следващият на ред. И с бензина никой няма да се церемони дали малолитражки не са по-екологични като цяло отколкото електрички. Заради новите еконорми много производители вече се отказват от евтини малолитражки, защото там маржовете са смачкани и не могат да поемат глобите и инвестиция в разработки на нови моторчета.
И аз не съм фен на форсирано изкуствено преминаване изцяло към елелктродвигатели, по-скоро съм на мнение, че трябва да се търси някакъв комбиниран и балансиран цялостен подход, но решението е взето така или иначе :(

Вто Фев 23, 2021 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Той генезисът на целия спор е именно кое е екологично и кое не.
Как така вчера твоя дизел е бил екологичен, защото се е гледало само СО2, а от утре не е екологичен и се забранява? Как така моя не е бил екологичен, защото е отделял повече СО2, а от днес е по-екологичен, защото отделя по-малко NOx?
Разбираш ли в какъв омагьосан кръг се въртим?
Нали си далеч от мисълта, че литиево-йонни батерии има от вчера?! Асинхронни електромотори и инвертори също има отдавна, но видиш ли, Мъск е новия Христос и изведнъж пробива с електрички, опълчвайки се с риск за живота си, срещу гадните петролни корпорации, за да ни помогне на нас напълно безкористно.
Всъщност сега всеки, който каже, че царят е гол, веднага е анатемосван като неангажиран към климатичните промени и неинтересуващ се от бъдещето. Съветския съюз ряпа да яде пред пропагандата за Глобалното затопляне, тихомълком преименувано в Климатични промени.
Темата е толкова дълга, че просто няма смисъл да се коментира, защото е супер унизително отношението, демагогията и лъжата спрямо обикновения човек.
За това се ядосвам, защото за мен истината е преди всичко, но не и за политическите елити, които имат наглостта да представят дори своите служители като учени, за да могат да заглушат и другото мнение на учени, които не са съгласни с търговията с парникови газове и измислената човешка намеса в изменението на климата.
Плащаме за нещо, за което никой не ни е питал.

Вто Фев 23, 2021 7:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am
Мнения: 91
Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То нас, ако ни питат и данъци не трябва да плащаме.

Въобще, чудно ми е, как си представяте "насилственото" налагането на електричките, ако не са налице необходимите условия за това. Някой ще ти продава нещо, за една торба пари и ще си го купиш, знаейки, че не можеш да го ползваш?!? Или сигурно "насилствено" ще ни ги и продават?

Както виждате в момента няма проблем да имаш и да караш електрически автомобил. И най-вероятно няма да има и за в бъдеще, защото колкото по-масови стават, толкова по-развита ще става и инфраструктурата за зареждането им. Ще се намерят начини за справяне и с другите проблеми, които сега ни се струват нерешими. Ама те са нерешими, защото на практика не съществуват.
Обикновено прогресът така се е движел винаги. Първо се е появявал проблема и тогава са се намирали решенията му. Обратното някак си не си го представям.

Това което се случва от скоро в тази сфера и което на мнозина им изглежда толкова скандално, не е нищо повече от стимулиране на бранша да насочи повече усилия за развитие на технологията.
Нещо подобно на субсидиите за ВЕИ-тата.
Защото най лесното нещо е да движиш по най-малкото съпротивление. Кой според вас ще тръгне да се занимава с нещо, в което няма пари и да произвежда нещо по технология, която в момента е неконкурентна спрямо останалите в отрасъла.

Слава Богу, обаче винаги е имало хора, които гледат и виждат малко по-далеч от носовете си и когато видят стената, в която свършва пътят, по който се движим започват да търсят нови, по които да продължим.
Успокоителното за мен е, че винаги в човешката история до сега, тези хора са успявали да ги намерят. Аз съм сигурен, че винаги ще бъде така.

И запомнете едно нещо - нищо на този свят не се случва, ако няма необходимите условия за това. Разбирайте го буквално, философски, както искате.

_________________
Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
 15

Вто Фев 23, 2021 10:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доста странно мнение, предвид това, че паралелът с данъка е доста подходящ, защото именно електричките не плащат данъци. Ама те нали летят и не износват пътната инфраструктура, та няма проблеми да не плащат данък, зелена и синя зона.
Никой не ни карал на сила да си купува електрички??? Това сериозно ли го твърдиш, след като официално вече забраняват ДВГ в ЕС??? А за субсидиите пък изобщо да не споменаваме при закупуване на електричка.
И не знам за какъв изобщо прогрес говорим тук, като тази технология веднъж вече се е провалила в автомобилостроенето и то половин век преди появата на ДВГ и си е била доста масова.
Ама ние наистина за какво я водим тази дискусия, като сме спокойни, че някой мисли вместо нас и ще открие перпетуум мобиле, телепортацията и пътуването във времето.
Аз обаче не вярвам в утопии, но знам, че решението вече е взето, пък от нас се очаква да приемем с възторг и аплодисменти, мъдрото управленско решение да караме електрички, защото до сега сме мърсели света и получаваме нов шанс да изкупим греха за съществуването си.
Жалко за Субару - просто са обречени.

Вто Фев 23, 2021 10:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Изпревари ме за насилственото пробутване, взе ми думите от устата.
А колко е жизнения цикъл на батериите на тези електрички и колко струва подмяната? Питам от любопитсво, защото уж нямат кой знае каква подръжка, но това си го представям, че като стане на 5-6 години и/или 300 хил.км. и вече смяната на батерията ще струва повече от самата кола, или поне голям процент от стойноста ѝ. Нямам и идея колко им е живота на батериите, сигурно има значение и как се зареждат, не е като бензина, слагаш колкото и когато ти е кеф.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Вто Фев 23, 2021 10:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 89 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор