Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
nikentce
|
Напълно нормално да се съмняваш: за 7 години 60 000 км. експлоатация на дизел в Швейцария, демек на студ. Егати малоумника трябва да е бил швейцарският собственик да си купи дизел . Такава кола едва ли и Бат Буби ще може да намери. Мисля взе правилното решение и дано да си поставил началото на нещо полезно и голямо за Diesel Boxer. Ако е така, ще има един кратък прозорец дето ще е супер изгодно да се сдобиеш с такъв автомобил. Взимаш някое супер запазено купе за 3500-4000 лв и за 10 000 лв. подкарваш автомобил с отлични характеристики и ресурс на експлоатация.
|
|
|
Пет Яну 29, 2021 4:19 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
Следя темата с интерес, нали и аз имам същата (според VIN-a произведена края на 2011). Сега е на 120 000км. Супер динамика и разход! Amsoil на 10 000 км, добавка BDC, и следене на DPF- през диагностиката.
Имам въпрос кога е добре да смени съединителя, дали да не го направя профилактично по-рано... колегата с двигателя в Словения спомена в по-стар пост, че преди смяната на съединител на 160000км е чувал шумове, които после изчезнали.
Та въпросът ми е дали съединителят допринася за проблема и дали има смисъл да се смени по-рано или да изкачам.
В момента ми се струва, че има още много живот, зацепва ниско (на първата 1/3 от хода като го отпускам), няма шумове, няма приплъзване. Единствено не се чувства добре на полусъединител- притриса; но това е дискутирано и е типична особеност; потеглям почти без газ и като зацепи, тогава газ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Чет Фев 04, 2021 12:37 pm |
|
|
nikentce
|
gligor написа: .. Та въпросът ми е дали съединителят допринася за проблема и дали има смисъл да се смени по-рано или да изкачам. .... To по-скоро маховикът е този, който трябва да те притеснява, но и за него си има признаци, които добър механик в бял Субару сервиз може да ги хване. Не забравяй, че колата на Dendim все пак е от първите Евро 4, та не се сравнявай едно към едно с неговия случай - при него вероятно комплексни са били причините. Евро 5 по-често изтропват като наближат 350 000 км, но пак според мен е от неподдържане, защото в Германия има немалко обяви на автомобили над 400 000 км., които са си в движение. За съединителя много зависи и от начина на каране, и от съотношение градско/извънградско, но ако нямаш признаци на износен съединител - аз бих изчакал. При всички случаи обаче сменяш ли съединител сменяй и маховик.
|
|
|
Чет Фев 04, 2021 1:41 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Да, преди смяната имаше шум при натиснат съединител, който, както предполагах, се оказа от аксиалния лагер. Логично, след смяната шумът изчезна. Amsoil-a и BDC-то - добре. DPF-а - също. Аз моя го ампутирах, още като купих колата, беше здраво задръстен със сяра. Не съжалявам. Да, съединителят със сигурност е основна причина за чупенето на вала. По-точно не съединителя, а маховика. Вибрациите от блокирал маховик са основна причина за счупването. Има връзка и с износване и задиране на 5-ти основен лагер, също вследствие на блокирал маховик. Препоръчва се от специалисти (от белите сервизи) смяна на съединител и маховик на 120-130 К км макс. Това, че педалът отделя ниско, не е критерий за читав съединител, даже напротив. А притрисането на полусъединител е абсолютно недопустимо при изправна система. "Типичната особеност" се дължи на това, че масово се продават коли на по 150-160К (и повече) км с износени съединители и блокирали маховици. Има още една "типична особеност" в тази насока, това е твърдостта на педала. Само отбелязвам, че след смяната на пълния комплект, педала се натискаше мазно и без абсолютно никакво излишно усилие, значително по-леко даже от на новата ми служебна шкода на 30К км, и вибрации на полусъединител - никакви! Има и още нещо - докато караш със стария комплект и се бориш с педала, вероятността валът да се се счупи, е сравнително малка. Но смениш ли го - вероятността се увеличава значително. Между тези две събития успях да измина около 2000 км. Първият въпрос на двама души, разбиращи и занимаващи се със субару, беше: "Ти да не си сменял скоро съединител и маховик?" Изводите се налагат сами...Все пак обръщам внимание, че моята е Евро 4, а твоята - Евро 5. Което не изключва добрата поддръжка...
|
|
|
Чет Фев 04, 2021 3:24 pm |
|
|
7842
Регистриран на: Сря Ное 21, 2018 6:41 am Мнения: 36
Автомобил: Forester 2008 2.5 XT AT
Телефон: 0876302261
Рейтинг: 0
|
Защо вероятността да счупи вал след смяна на съединител и маховик е по голяма?Моето XV е на 143000 км.Купих го от Германия от автосалон на Субару.Имам шум след като натисна педала на съединителя и е много твърд педала.Решил съм да сменя комплект.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 10:14 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Сменяй смело. Твоето е Евро5. Имаш още поне толкова км ресурс на двигателя. А се чупи след смяна, вероятно защото натоварванията са по-големи, няма приплъзване, знам ли. Но доколкото съм на ясно, се отнася основно за Евро4. Ще останеш изненадан колко лек е всъщност педала... [emoji3]
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 11:10 am |
|
|
Alxx
|
Сменяй, ама с ОЕМ. От ЛуК боли глава и джоб.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 7:31 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
ОЕМ = Sachs
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 8:00 pm |
|
|
nikentce
|
Не мисля, че съединителят влияе по различен начин на Евро 4 и на Евро 5. Dendim, това че на теб ти се е случила аварията след смяна не е гаранция, че е била причинена от новия комплект съединител и маховик. При твоята версия има и други фабрични фактори, които влияят много по-сериозно.
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 10:12 am |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
https://www.boards.ie/vbulletin/showthr ... 363&page=3В този форум намерих добро според мен обобщение на капризите на субару дизелите: съдединител/маховик, софтуер, стил на каране (обороти), масло, и .... инжектори. Това е отделно от дефектната серия със запушените канали за масло. След съвета на колегата горе, аз смених моя съединител с маховик на 120 000 км - не бях сигурен, че се налага, все пак са малко километри, работеше добре, мек педал и т.н. От сервиза потвърдиха, че не е лоша идея - и се оказа, че е така. Маховикът беше спекъл и движението е на 1/3 от нормалния обхват. След смяната забелязах: - никаква промяна в педала, също така мек; точката на отлепване се качи малко, но незабележимо - огромна промяна при ниските скорости, особено при изключване от първа: със стария маховик при отлепване без газ и на ниски обороти, имаше едно удряне ("тум") и вибрация - доста неприятно, отдавах го на особеностите на колата с късата първа и гледах да отлепвам след газ. Също при превключване от първа на втора трябваше да синхронизирам все едно е москвич - иначе се получаваше понякога придърпване. Това с новия комплект напълно изчезна; сега мога спокойно да си изключвам от първа, въобще превключването стана гладко. Не разбирам защо толкова рано се скапва маховикът и дали не е дефектна част, или е някаква функция от комбинацията. При всички случи става консуматив на 100к км, ако изкараме още толкова, живи и здрави. Единственото неизвестно остават инжекторите: но какво означава поддръжка на инжектори? Могат да се извадят и диагностицират на стенд - обадих се на няколко места, могат да ги тестват, но не могат да оправят - но за това упражнение се сваля двигател. Засега мисля да заложа на профилактика - избрани бензиностанции, добавки, може и баня на Бардал машината, наблюдаване на ДПФ-а, теста с климатика на макс на свободна. Отделно има едно 'обучаване на инжекторите', което го препоръчват в сервизната книжка на всеки 30 000 км - за него ще трябва да се разходя до официалния сервиз, че е нужен оригиналния инструмент за диагностика...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 2:34 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Колега ти сигурен ли си, че тази кола е била на 120 хил. когато си сменял съединител и маховик? Или просто така е пишело на километража? Симптомите които описваш започнаха да се появяват и при мен, но моите километри днес са 291409 и са напълно реални.
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 4:25 pm |
|
|
ivosaxo
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
|
120К не е ненормално да се скапе демпферен маховик на всяка кола с 350NM. На 130К ми беше 2.0 ТФСИ,когато демпфера капитулира,издържа 10К на 350NM,сток беше 280. С тази разлика,че не къса валове и го сменяме с твърд.
_________________ Forester 2.5 XT MY06
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 4:36 pm |
|
|
Alxx
|
gligor написа: Отделно има едно 'обучаване на инжекторите', което го препоръчват в сервизната книжка на всеки 30 000 км - за него ще трябва да се разходя до официалния сервиз, че е нужен оригиналния инструмент за диагностика... Подозирам, че всеки ъпдейтнат Лаунч и Аутел също могат да ти свършат работа. 1AD-FTV Тойота е със същата горивна система(до 2019-та) и се обучава с Лаунч(последно го правих в петък на Авенсис 2016-та), просто не съм закачвал боксер дизел.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 4:51 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
gligor написа: ...След съвета на колегата горе, аз смених моя съединител с маховик на 120 000 км - не бях сигурен, че се налага, все пак са малко километри, работеше добре, мек педал и т.н. От сервиза потвърдиха, че не е лоша идея - и се оказа, че е така. Маховикът беше спекъл и движението е на 1/3 от нормалния обхват. ... Маховикът на моята кола също беше изцяло блокирал, направо спечен, на 165к км - реални... Явно е консуматив, който е наложително да се сменя на около 120к км... Alxx написа: ... просто не съм закачвал боксер дизел. Алекс, ще имаш възможност да закачиш боксер дизел скоро, като ми върнат словенците ремонтирания двигател... след 2-3 седмици, надявам се! [emoji3] Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 8:49 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
dancho.danev написа: Колега ти сигурен ли си, че тази кола е била на 120 хил. когато си сменял съединител и маховик? Или просто така е пишело на километража? Симптомите които описваш започнаха да се появяват и при мен, но моите километри днес са 291409 и са напълно реални. Километрите съм 99% сигурен, че са реални - освен, че си изглежда на километрите, дойде със сервизна книжка, купувана е в България и с история на собствениците, гледах им адресите в google maps -> street view, там може да превърташ назад във времето и я намерих паркирана на улицата им. Щях да бъда на 100% сигурен, ако я бях купил нова или ако ми бяха потвърдили от официалния сервиз, но това последното се оказа много трудно. А, отделно като я взех беше на 90 000 км, DPF-а на 140 пълни цикъла или нещо такова, което отговаря на един завършен цикъл на всеки 500км, което ми се струва нормално.
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 11:52 am |
|
|
nikentce
|
gligor написа: .....Щях да бъда на 100% сигурен, ако я бях купил нова или ако ми бяха потвърдили от официалния сервиз, но това последното се оказа много трудно..... Ми то не е трудно, ама ако си платиш . Аз като купувах моята я минах преди сделката първо оттам на преглед и срещу 90 лв научих всичко за колата от Италианската й история, и какви са й моментните болежки. Точното инфо за реални километри и забележки ми бяха от полза да смъкна допълнително от договорената цена, та си избиха 90-те лв. В интрес на истината доста пълна и реална картина ми дадоха за моментните забележки на колата, които в последствие и при Тенчо се препотвърдиха. Полезна е синтезираната информация която сподели, и дано се чете, особено от новофорумци дето ги мързи да търсят и четат по темите. Циклите са някакъв ориентир, ама не съвсем, защото много е важно как е карана колата. В БГ обикновено се кара доста градско и на късо разстояние, което предполага повече цикли при по-малко минати километри, та в този ред на мисли - да, твоята със сигурност е на реални километри, ако не е манипулиран компа.
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 3:12 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Явно прекалено много градско карате и за това скапвате маховика толкова бързо. За сметката с ДПФ-а си напълно прав, но е хубаво да се знае, че след 150 хил. започват проблеми и се налага ползването на химия или ампутация.
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 4:19 pm |
|
|
ico_tech
|
Малка забележка, демпферния ефект на маховика деградира с времето т.к.: - пружините с времето се разтягат и отслабват - пружините ръждясват и заклинват в тръбичките, в които са поставени - осите на вилките на всяка пружина спичат и започват да се усукват Този механизъм може да работи прекрасно в чиста градска среда, но след като се "порадва" на българската жизнена среда започва много бързо да сдава багажа. Някак си тук се наслагва рефрена, че само съединителят на Субару е проблем - не, това е проблем на почти всички автомобили с демпферен маховик, но естествено малкия диск и двойното натоварване си казват думата. Вторият фактор, който скъсява живота на съединителя е начина на придвижване в градска среда - къси разстояния (чест конденз), тежък десен крак и много пъргав ляв крак . Това не важи за водачите в "бели държави", защото е много скъпо да ускоряваш до 100 км/ч на светофар и където да си първи на следващия светофар не е приоритет на водача. btw, ДПФ-а също е масов проблем за другите марки.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 6:18 pm |
|
|
Alxx
|
Да не прозвучи като реклама(затова няма да споменавам марка), но една конкретна евтина добавка удължава периода между регенерациите почти двойно. Приятел с Х1 2.0д(N47B20, супер проблемен мотор, със същите ядове като Субару) имаше ядове с регенерации през 350-600км, кога как. Откакто я ползва на всеки два -три резервоара, прави регенерациите от 1к км нагоре.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 6:46 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
ico_tech написа: Малка забележка, демпферния ефект на маховика деградира с времето т.к.: - пружините с времето се разтягат и отслабват - пружините ръждясват и заклинват в тръбичките, в които са поставени - осите на вилките на всяка пружина спичат и започват да се усукват Този механизъм може да работи прекрасно в чиста градска среда, но след като се "порадва" на българската жизнена среда започва много бързо да сдава багажа. Някак си тук се наслагва рефрена, че само съединителят на Субару е проблем - не, това е проблем на почти всички автомобили с демпферен маховик, но естествено малкия диск и двойното натоварване си казват думата. Вторият фактор, който скъсява живота на съединителя е начина на придвижване в градска среда - къси разстояния (чест конденз), тежък десен крак и много пъргав ляв крак . Това не важи за водачите в "бели държави", защото е много скъпо да ускоряваш до 100 км/ч на светофар и където да си първи на следващия светофар не е приоритет на водача. btw, ДПФ-а също е масов проблем за другите марки. Много подробно и точно разяснение Сега вече ми е напълно ясно защо някои с мъка стигат 150хил. а други си правим по 280хил+ без проблем. Споменавал съм преди, че правя средно по 30хил. на година. 80% извън градско и магистрала и 20% градско. Но половината от градските ми километри са на темпомат с 50! Така хващам зелената вълна и няма шанс да ме светне някоя камера. Дали пред мен кара Смарт или Ферари няма никакво значение. Ако някой си позволи в града при ограничение 50 да го хванат с 80 ще му вземат книжката, ще прати минимум 5000 глоба и ще го заведат принудително на психиатър. Това също се плаща от провинилия се водач. Но най-страшното е, че ако психиатъра каже, че си опасен за другите водачи на МПС те лишават от книжка ЗАВИНАГИ. Колега Alxx не се ебавай с нас ами кажи каква е тази добавка и от къде може да се купи. Молим те! Поздрави от СН
|
|
|
Чет Мар 04, 2021 3:54 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта |
|