Автор |
Съобщение |
nikentce
|
Напълно нормално да се съмняваш: за 7 години 60 000 км. експлоатация на дизел в Швейцария, демек на студ. Егати малоумника трябва да е бил швейцарският собственик да си купи дизел . Такава кола едва ли и Бат Буби ще може да намери. Мисля взе правилното решение и дано да си поставил началото на нещо полезно и голямо за Diesel Boxer. Ако е така, ще има един кратък прозорец дето ще е супер изгодно да се сдобиеш с такъв автомобил. Взимаш някое супер запазено купе за 3500-4000 лв и за 10 000 лв. подкарваш автомобил с отлични характеристики и ресурс на експлоатация.
|
|
|
Пет Яну 29, 2021 4:19 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
Следя темата с интерес, нали и аз имам същата (според VIN-a произведена края на 2011). Сега е на 120 000км. Супер динамика и разход! Amsoil на 10 000 км, добавка BDC, и следене на DPF- през диагностиката.
Имам въпрос кога е добре да смени съединителя, дали да не го направя профилактично по-рано... колегата с двигателя в Словения спомена в по-стар пост, че преди смяната на съединител на 160000км е чувал шумове, които после изчезнали.
Та въпросът ми е дали съединителят допринася за проблема и дали има смисъл да се смени по-рано или да изкачам.
В момента ми се струва, че има още много живот, зацепва ниско (на първата 1/3 от хода като го отпускам), няма шумове, няма приплъзване. Единствено не се чувства добре на полусъединител- притриса; но това е дискутирано и е типична особеност; потеглям почти без газ и като зацепи, тогава газ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Чет Фев 04, 2021 12:37 pm |
|
|
nikentce
|
gligor написа: .. Та въпросът ми е дали съединителят допринася за проблема и дали има смисъл да се смени по-рано или да изкачам. .... To по-скоро маховикът е този, който трябва да те притеснява, но и за него си има признаци, които добър механик в бял Субару сервиз може да ги хване. Не забравяй, че колата на Dendim все пак е от първите Евро 4, та не се сравнявай едно към едно с неговия случай - при него вероятно комплексни са били причините. Евро 5 по-често изтропват като наближат 350 000 км, но пак според мен е от неподдържане, защото в Германия има немалко обяви на автомобили над 400 000 км., които са си в движение. За съединителя много зависи и от начина на каране, и от съотношение градско/извънградско, но ако нямаш признаци на износен съединител - аз бих изчакал. При всички случаи обаче сменяш ли съединител сменяй и маховик.
|
|
|
Чет Фев 04, 2021 1:41 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Да, преди смяната имаше шум при натиснат съединител, който, както предполагах, се оказа от аксиалния лагер. Логично, след смяната шумът изчезна. Amsoil-a и BDC-то - добре. DPF-а - също. Аз моя го ампутирах, още като купих колата, беше здраво задръстен със сяра. Не съжалявам. Да, съединителят със сигурност е основна причина за чупенето на вала. По-точно не съединителя, а маховика. Вибрациите от блокирал маховик са основна причина за счупването. Има връзка и с износване и задиране на 5-ти основен лагер, също вследствие на блокирал маховик. Препоръчва се от специалисти (от белите сервизи) смяна на съединител и маховик на 120-130 К км макс. Това, че педалът отделя ниско, не е критерий за читав съединител, даже напротив. А притрисането на полусъединител е абсолютно недопустимо при изправна система. "Типичната особеност" се дължи на това, че масово се продават коли на по 150-160К (и повече) км с износени съединители и блокирали маховици. Има още една "типична особеност" в тази насока, това е твърдостта на педала. Само отбелязвам, че след смяната на пълния комплект, педала се натискаше мазно и без абсолютно никакво излишно усилие, значително по-леко даже от на новата ми служебна шкода на 30К км, и вибрации на полусъединител - никакви! Има и още нещо - докато караш със стария комплект и се бориш с педала, вероятността валът да се се счупи, е сравнително малка. Но смениш ли го - вероятността се увеличава значително. Между тези две събития успях да измина около 2000 км. Първият въпрос на двама души, разбиращи и занимаващи се със субару, беше: "Ти да не си сменял скоро съединител и маховик?" Изводите се налагат сами...Все пак обръщам внимание, че моята е Евро 4, а твоята - Евро 5. Което не изключва добрата поддръжка...
|
|
|
Чет Фев 04, 2021 3:24 pm |
|
|
7842
Регистриран на: Сря Ное 21, 2018 6:41 am Мнения: 36
Автомобил: Forester 2008 2.5 XT AT
Телефон: 0876302261
Рейтинг: 0
|
Защо вероятността да счупи вал след смяна на съединител и маховик е по голяма?Моето XV е на 143000 км.Купих го от Германия от автосалон на Субару.Имам шум след като натисна педала на съединителя и е много твърд педала.Решил съм да сменя комплект.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 10:14 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Сменяй смело. Твоето е Евро5. Имаш още поне толкова км ресурс на двигателя. А се чупи след смяна, вероятно защото натоварванията са по-големи, няма приплъзване, знам ли. Но доколкото съм на ясно, се отнася основно за Евро4. Ще останеш изненадан колко лек е всъщност педала... [emoji3]
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 11:10 am |
|
|
Alxx
|
Сменяй, ама с ОЕМ. От ЛуК боли глава и джоб.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 7:31 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
ОЕМ = Sachs
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 8:00 pm |
|
|
nikentce
|
Не мисля, че съединителят влияе по различен начин на Евро 4 и на Евро 5. Dendim, това че на теб ти се е случила аварията след смяна не е гаранция, че е била причинена от новия комплект съединител и маховик. При твоята версия има и други фабрични фактори, които влияят много по-сериозно.
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 10:12 am |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
https://www.boards.ie/vbulletin/showthr ... 363&page=3В този форум намерих добро според мен обобщение на капризите на субару дизелите: съдединител/маховик, софтуер, стил на каране (обороти), масло, и .... инжектори. Това е отделно от дефектната серия със запушените канали за масло. След съвета на колегата горе, аз смених моя съединител с маховик на 120 000 км - не бях сигурен, че се налага, все пак са малко километри, работеше добре, мек педал и т.н. От сервиза потвърдиха, че не е лоша идея - и се оказа, че е така. Маховикът беше спекъл и движението е на 1/3 от нормалния обхват. След смяната забелязах: - никаква промяна в педала, също така мек; точката на отлепване се качи малко, но незабележимо - огромна промяна при ниските скорости, особено при изключване от първа: със стария маховик при отлепване без газ и на ниски обороти, имаше едно удряне ("тум") и вибрация - доста неприятно, отдавах го на особеностите на колата с късата първа и гледах да отлепвам след газ. Също при превключване от първа на втора трябваше да синхронизирам все едно е москвич - иначе се получаваше понякога придърпване. Това с новия комплект напълно изчезна; сега мога спокойно да си изключвам от първа, въобще превключването стана гладко. Не разбирам защо толкова рано се скапва маховикът и дали не е дефектна част, или е някаква функция от комбинацията. При всички случи става консуматив на 100к км, ако изкараме още толкова, живи и здрави. Единственото неизвестно остават инжекторите: но какво означава поддръжка на инжектори? Могат да се извадят и диагностицират на стенд - обадих се на няколко места, могат да ги тестват, но не могат да оправят - но за това упражнение се сваля двигател. Засега мисля да заложа на профилактика - избрани бензиностанции, добавки, може и баня на Бардал машината, наблюдаване на ДПФ-а, теста с климатика на макс на свободна. Отделно има едно 'обучаване на инжекторите', което го препоръчват в сервизната книжка на всеки 30 000 км - за него ще трябва да се разходя до официалния сервиз, че е нужен оригиналния инструмент за диагностика...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 2:34 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Колега ти сигурен ли си, че тази кола е била на 120 хил. когато си сменял съединител и маховик? Или просто така е пишело на километража? Симптомите които описваш започнаха да се появяват и при мен, но моите километри днес са 291409 и са напълно реални.
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 4:25 pm |
|
|
ivosaxo
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
|
120К не е ненормално да се скапе демпферен маховик на всяка кола с 350NM. На 130К ми беше 2.0 ТФСИ,когато демпфера капитулира,издържа 10К на 350NM,сток беше 280. С тази разлика,че не къса валове и го сменяме с твърд.
_________________ Forester 2.5 XT MY06
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 4:36 pm |
|
|
Alxx
|
gligor написа: Отделно има едно 'обучаване на инжекторите', което го препоръчват в сервизната книжка на всеки 30 000 км - за него ще трябва да се разходя до официалния сервиз, че е нужен оригиналния инструмент за диагностика... Подозирам, че всеки ъпдейтнат Лаунч и Аутел също могат да ти свършат работа. 1AD-FTV Тойота е със същата горивна система(до 2019-та) и се обучава с Лаунч(последно го правих в петък на Авенсис 2016-та), просто не съм закачвал боксер дизел.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 4:51 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
gligor написа: ...След съвета на колегата горе, аз смених моя съединител с маховик на 120 000 км - не бях сигурен, че се налага, все пак са малко километри, работеше добре, мек педал и т.н. От сервиза потвърдиха, че не е лоша идея - и се оказа, че е така. Маховикът беше спекъл и движението е на 1/3 от нормалния обхват. ... Маховикът на моята кола също беше изцяло блокирал, направо спечен, на 165к км - реални... Явно е консуматив, който е наложително да се сменя на около 120к км... Alxx написа: ... просто не съм закачвал боксер дизел. Алекс, ще имаш възможност да закачиш боксер дизел скоро, като ми върнат словенците ремонтирания двигател... след 2-3 седмици, надявам се! [emoji3] Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 8:49 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
dancho.danev написа: Колега ти сигурен ли си, че тази кола е била на 120 хил. когато си сменял съединител и маховик? Или просто така е пишело на километража? Симптомите които описваш започнаха да се появяват и при мен, но моите километри днес са 291409 и са напълно реални. Километрите съм 99% сигурен, че са реални - освен, че си изглежда на километрите, дойде със сервизна книжка, купувана е в България и с история на собствениците, гледах им адресите в google maps -> street view, там може да превърташ назад във времето и я намерих паркирана на улицата им. Щях да бъда на 100% сигурен, ако я бях купил нова или ако ми бяха потвърдили от официалния сервиз, но това последното се оказа много трудно. А, отделно като я взех беше на 90 000 км, DPF-а на 140 пълни цикъла или нещо такова, което отговаря на един завършен цикъл на всеки 500км, което ми се струва нормално.
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 11:52 am |
|
|
nikentce
|
gligor написа: .....Щях да бъда на 100% сигурен, ако я бях купил нова или ако ми бяха потвърдили от официалния сервиз, но това последното се оказа много трудно..... Ми то не е трудно, ама ако си платиш . Аз като купувах моята я минах преди сделката първо оттам на преглед и срещу 90 лв научих всичко за колата от Италианската й история, и какви са й моментните болежки. Точното инфо за реални километри и забележки ми бяха от полза да смъкна допълнително от договорената цена, та си избиха 90-те лв. В интрес на истината доста пълна и реална картина ми дадоха за моментните забележки на колата, които в последствие и при Тенчо се препотвърдиха. Полезна е синтезираната информация която сподели, и дано се чете, особено от новофорумци дето ги мързи да търсят и четат по темите. Циклите са някакъв ориентир, ама не съвсем, защото много е важно как е карана колата. В БГ обикновено се кара доста градско и на късо разстояние, което предполага повече цикли при по-малко минати километри, та в този ред на мисли - да, твоята със сигурност е на реални километри, ако не е манипулиран компа.
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 3:12 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Явно прекалено много градско карате и за това скапвате маховика толкова бързо. За сметката с ДПФ-а си напълно прав, но е хубаво да се знае, че след 150 хил. започват проблеми и се налага ползването на химия или ампутация.
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 4:19 pm |
|
|
ico_tech
|
Малка забележка, демпферния ефект на маховика деградира с времето т.к.: - пружините с времето се разтягат и отслабват - пружините ръждясват и заклинват в тръбичките, в които са поставени - осите на вилките на всяка пружина спичат и започват да се усукват Този механизъм може да работи прекрасно в чиста градска среда, но след като се "порадва" на българската жизнена среда започва много бързо да сдава багажа. Някак си тук се наслагва рефрена, че само съединителят на Субару е проблем - не, това е проблем на почти всички автомобили с демпферен маховик, но естествено малкия диск и двойното натоварване си казват думата. Вторият фактор, който скъсява живота на съединителя е начина на придвижване в градска среда - къси разстояния (чест конденз), тежък десен крак и много пъргав ляв крак . Това не важи за водачите в "бели държави", защото е много скъпо да ускоряваш до 100 км/ч на светофар и където да си първи на следващия светофар не е приоритет на водача. btw, ДПФ-а също е масов проблем за другите марки.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 6:18 pm |
|
|
Alxx
|
Да не прозвучи като реклама(затова няма да споменавам марка), но една конкретна евтина добавка удължава периода между регенерациите почти двойно. Приятел с Х1 2.0д(N47B20, супер проблемен мотор, със същите ядове като Субару) имаше ядове с регенерации през 350-600км, кога как. Откакто я ползва на всеки два -три резервоара, прави регенерациите от 1к км нагоре.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Мар 02, 2021 6:46 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
ico_tech написа: Малка забележка, демпферния ефект на маховика деградира с времето т.к.: - пружините с времето се разтягат и отслабват - пружините ръждясват и заклинват в тръбичките, в които са поставени - осите на вилките на всяка пружина спичат и започват да се усукват Този механизъм може да работи прекрасно в чиста градска среда, но след като се "порадва" на българската жизнена среда започва много бързо да сдава багажа. Някак си тук се наслагва рефрена, че само съединителят на Субару е проблем - не, това е проблем на почти всички автомобили с демпферен маховик, но естествено малкия диск и двойното натоварване си казват думата. Вторият фактор, който скъсява живота на съединителя е начина на придвижване в градска среда - къси разстояния (чест конденз), тежък десен крак и много пъргав ляв крак . Това не важи за водачите в "бели държави", защото е много скъпо да ускоряваш до 100 км/ч на светофар и където да си първи на следващия светофар не е приоритет на водача. btw, ДПФ-а също е масов проблем за другите марки. Много подробно и точно разяснение Сега вече ми е напълно ясно защо някои с мъка стигат 150хил. а други си правим по 280хил+ без проблем. Споменавал съм преди, че правя средно по 30хил. на година. 80% извън градско и магистрала и 20% градско. Но половината от градските ми километри са на темпомат с 50! Така хващам зелената вълна и няма шанс да ме светне някоя камера. Дали пред мен кара Смарт или Ферари няма никакво значение. Ако някой си позволи в града при ограничение 50 да го хванат с 80 ще му вземат книжката, ще прати минимум 5000 глоба и ще го заведат принудително на психиатър. Това също се плаща от провинилия се водач. Но най-страшното е, че ако психиатъра каже, че си опасен за другите водачи на МПС те лишават от книжка ЗАВИНАГИ. Колега Alxx не се ебавай с нас ами кажи каква е тази добавка и от къде може да се купи. Молим те! Поздрави от СН
|
|
|
Чет Мар 04, 2021 3:54 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|