2010 Legacy GT - Последният самурай
Автор |
Съобщение |
ico_tech
|
Виж сега колега, ти не си първия, няма да си и последния, който сяда в лодка без да пита колко струват гребците. Върни се към първия абзац на първия си пост - за това пространство, за тази мощност, за постоянно двойно предаване и автомат няма много предложения на пазара. Аз мисля, че ти си дал едни пари, които са били съвсем недостатъчни за кола в добро състояние, но на нашият изкривен пазар това е "много изгодна сделка". Затова съм направил тази тема - да ограмоти всички желаещи превантивно, не постфактум. Не знам колко човека са ме питали по телефон и на улицата за отзиви. Но никой не задава правилните въпроси. А правилният въпрос е: Имам ли пари да храня толкова коне и да им поддържам конюшнята (разбирай двигател+трансмисия). Поддръжката на всяка турбо бензин кола е по-сложна/скъпа/пипкава от аналогична кола с атмосферно пълнене. Всички споменати от теб болежки се оправят лесно. И като цяло Subaru е платформа, която е лесна за надграждане с голяма взаимозаменяемост на части от други модели. Това за мен е важно, но за теб, бидейки ползвател на сервизи, няма особено значение. Нямам нищо против да се чуем по телефон, но ти в момента не знаеш какъв ти е проблема още. Може да нямаш никакъв проблем и да се панираш напразно. Аз лично мога да ти кажа, че след като направих моята "ревизия" съм много по-спокоен за това какво, кога и как мога да изстискам от моята кола без да влизам във филми.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Авг 04, 2021 4:03 pm |
|
|
MuTk0
Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am Мнения: 20 Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
|
ico_tech написа: @ МиТк0 Трябваше да започнеш от там колега. Преди да правиш каквото и да е просто смени маслото и сложи хубав детергент за промивка. Сложи масло 5В40 от списъка с масла, които издържат на този двигател, и съобразно пробега на твоя двигател. Горенето на масло след един първоначален пробег не е признак на споменатия от мен проблем с буталото - просто маслото е уморено. Вероятно от магистрално каране.
@ico_tech Направих както ме посъветва - отбих се в сервиза Субаруленд, момчетата бяха доста отзитчиви и можаха да ми обърнат достатъчно внимание. Направиха промивка на двигателя и по тяхна преценка сложиха Амсойъл 5/30. И сега вече 2000км по късно (40% от тях минати по магистрала) колата е пипнала само около 300грама, което е доста по-приемливо.
_________________Код: [url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
|
|
|
Пет Сеп 17, 2021 2:19 pm |
|
|
ico_tech
|
Радвам се, че не е големия дявол. Не знам на колко км е твоя мотор, но моя 5W30 не го обича, особено на магистрала . Сега сериозно. Не случайно писах 5W40 да сложиш. Особено лятото. Amsoil 5W30 е стабилно масло, но аз лично на моята кола не го харесвам. Дотолкова й се заслушвам, че вече мога да ти кажа след смяна какво масло е сложил сервиза btw моята кола дойде с 10W40 от Швейцария. Съвсем разбираемо, ако пича е брисал магистрала в Германия със 180+ км/ч 5/30 си отива. Просто прави промивки на всяка смяна и нещата ако не се подобрят поне да не се влошават. Нормалната консумация е 750-1500 ml/10000 km, но естествено това зависи от доста неща.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Сеп 17, 2021 4:17 pm |
|
|
makoz
Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
|
Привет на всички и аз съм в клуба на турбото от скоро и имам едно питане. От къде мога да намеря актуатор за тази турбина или къде да изпратя цялата турбина за да ми отстранят проблема. Аз съм от Бургас и тукашните "майстори" не могът да ми помогнат. Благодаря предварително.
|
|
|
Нед Ное 28, 2021 5:29 pm |
|
|
ico_tech
|
А какъв точно е проблема: - вдига грешка - залепнал е - не затваря - работи хаотично - не постигаш проектното налягане (кофти пружина)
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Ное 28, 2021 7:27 pm |
|
|
makoz
Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
|
Като я намачкам и почва да забива за части от секундата и продължава. Майстора ми каза, че пренадува и единия проблем може да е от там или вакуумни маркучи...
|
|
|
Нед Ное 28, 2021 7:43 pm |
|
|
ico_tech
|
сега се сещам, че повдигна въпроса в друга тема. Не знам кой е "майстора", но най-логично е да се направи лог на критичните параметри и да се види дали има и къде е проблема.(не с телефон). Щото има клапан и на вход турбина (BOV). Не знам как усещаш нещо с продължителност "части от секундата", но ако искаш да тръгнеш по пътя проба-грешка този актуатор не е безбожно скъп, шлаухите също. Питаш в някой от магазините за Субару части (данни за контакт от съответния раздел) и събираш цени. Турбината би трябвало да бъде IHI RHF55 VF52. Другият вариант - отиваш на специализиран Субару Сервиз.
Па и изначално - не знам кога си се сдобил с колата, но преди да тръгнеш да я мачкаш, трябва да си сигурен, че всичко е в нормите. Както съм описал по-горе - тук не става въпрос да ти светне "Check Enginе", или да имаш запаметени грешки. Просто трябва да си сигурен, че си далеч от проблемите. Иначе..... оставаш поне месец без кола и се разделяш с четири цифрена сума.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Ное 28, 2021 10:12 pm |
|
|
makoz
Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
|
Колата я имам от 2 месеца, не е набила никакви грешки и чека също не свети. Карам я на" I" Mode, там почти не се ги прави тези работи. На S и #S режима тогава. Казаха ми че турбината била VF54. В една група на фейсбук, гледам, че ти пишеш друг модел. Колата ми е от първите 2009г. 265к.с нз дали има разлика с 2010г и т. Н.
|
|
|
Нед Ное 28, 2021 10:48 pm |
|
|
Greg4o
|
makoz написа: Колата я имам от 2 месеца, не е набила никакви грешки и чека също не свети. Карам я на" I" Mode, там почти не се ги прави тези работи. На S и #S режима тогава. Казаха ми че турбината била VF54. В една група на фейсбук, гледам, че ти пишеш друг модел. Колата ми е от първите 2009г. 265к.с нз дали има разлика с 2010г и т. Н. В тоя фейсбук яко майстори. Много разбират. И грамотни. А тази тема прочете ли я от начало? Ей така за кеф. Успех
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Пон Ное 29, 2021 12:00 am |
|
|
ico_tech
|
Да, моя грешка - IHI RHF5H VF54 2009 е първа година на производство, но не би трабвало да има разлика. Лошото е, че не излиза актуатор като резервна част. Т.е. или си вземаш нещо такова: https://www.ebay.co.uk/itm/372647875640или марков регулируем Остналата част от поста - за надеждна диагностика си важи.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 29, 2021 9:17 am |
|
|
makoz
Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
|
ico_tech написа: Да, моя грешка - IHI RHF5H VF54 2009 е първа година на производство, но не би трабвало да има разлика. Лошото е, че не излиза актуатор като резервна част. Т.е. или си вземаш нещо такова: https://www.ebay.co.uk/itm/372647875640или марков регулируем Остналата част от поста - за надеждна диагностика си важи. Често идвам към Варна, ако може да ми дадеш координати на някой майстор дето като закачи колата да знае кво да гледа
|
|
|
Пон Ное 29, 2021 11:45 am |
|
|
ico_tech
|
Сервиз Боксер карс - Пламен Чернев Има същата кола, така че би трябвало да знае къде да гледа
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 29, 2021 1:33 pm |
|
|
askeless
|
Малко ъп на темата. Попаднах на един руски билд на един московчанин с явно бездънен джоб и безкрайно търпение. Следващия линк е обобщение на проекта, като я страницата след избиране на подробности на билда следват безумно много подстраници. Аз стигнах до 61ви пост - малко след проблемът с мотора, ребилда и ваденето на 331кс, като гледайки общото описание скоро трябва да счупи и кутията. Като цяло има много гуми, джанти, окачване, спирачки, интериорни и екстериорни изпълнения, но също и достатъчно интересни констатации, технически решения и тн. Като цял алманах е за right way to do it, и може лесно да се сепарира на отделни стейджове. Не само за гт собственици или желаещи такава кола, но и за всички с технически интереси, особено що се касае за силов тунинг и свързаните с това проблеми. Ето линк: https://www.drive2.ru/r/subaru/legacy/2 ... 151829691/Поздрави!
|
|
|
Пет Яну 28, 2022 3:52 pm |
|
|
ico_tech
|
Благодаря. Страхотен линк. Чел съм части от него през годините, като линк от други сайтове. При наличие на желание, пари и време много неща са възможни. Все пак, ако целта е да се получи "голям дзвер" бих препоръчал човек да се насочи към STI. Поне да започне от платформа, по която вече са мислили и други. Когато правих двигател доста се чудих дали да не тръгна и аз по тази пътека. В крайна сметка не стигнах до заключението, че едни 2-3000 лв. ще постигнат нещо. А 20-30 000 лв ми се струва неоправдано
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Яну 28, 2022 5:46 pm |
|
|
askeless
|
Аз също смятам, че платформата не е подходяща за крайни изпълнения по редица причини. Не смятам че трябва да се прави пистова кола от купето на б14, твърде голямо, дълго и тежко е за това. Най-интересните части ми бяха за конверсията 5х100 към 5х114 заради пустите джанти, защото примерно 18х8,5 с ЕТ под 40 на 5х100 са много тегаво за намиране, както и частта със силовия тунинг, защото възможността за ограничаване на грешките със сигурност ще доведе до по-малко инвестиции в ремонт на щети. Нямах представа, че колекторите са с толкова малко вътрешно ф, въпреки че са осезаемо по къси от тези на сти (не пиша врх тъй като фа20дит е сходен на този 255). Тесните колектори, лошия мърдж във фланеца , водещи до лош флоу на колектора и рестрикция, както и проблемът с рестриктивния даунпайп, реално водят до голямо покачване на температурите в колектора и задържане на топлина в главите. Освен че самите глави също издишат лошо. Многото топлина в тази ниска точка със сигурност рефлектира и на температурата на маслото и антифриза, със сигурност има отношение към духащите гарнитури и детонациите в цилиндъра чупещи пръстените около сегментите. Доста неща се навързват. Ще дочета после за проблемите на автоматика, защото в темата вече се спомена за приплъзващите втулки на планетарните предавки.
Между другото предвид новото предно окачване на б14, точките на крепежи на мотор и кутия по купето и дългото междуосие никога не съм гледал какво е разпределението на теглото отпред/отзад и следват ли си класическата линия за търсено повече тегло напред и недозавиване. Лошото е че до момента никъде не съм намерил официална брошура за 2.5гт, нито сървиз менюъл. Явно са апокрифна швейцарска литература.
Поздрави!
|
|
|
Пет Яну 28, 2022 6:09 pm |
|
|
ico_tech
|
От всички GT във Варна, май само аз съм сток Всички са на STI спирачки, с преходи до 5х114 и диск 326 на DBA. Мишимото радиатори, дебели щанги Всички са на нови гърнета, двама са на 257 блокове, catless и т.н. Проблема с температурите съм го мислил, EGT не измервам, но съм си мислил да сложа термодвойки и да гледам отвреме на време какво ще покаже. Няма маслен охладител, но лесно и евтино може да се ретрофитне - хем да се ползва нормална водна помпа от STI, че тази за модела е златна. Но тези проблеми с буталата не са само при този тракт - така че това си е болест на серията мотори. АГУ- всички сме с тях, не помага особено за намаляване на температурите Разпределение на теглото също не съм мерил, но според мен колата има обратна склонност - да презавива. Дали това се дължи на 55/45 не знам. Тампоните на предните носачи трябва да се сменят често (50К) и по-добре с афтърмаркет плътни. Брошури и менюъл има в jdminfo . Като цяло аз мисля, че това е един добър автомобил - съчетание на олдскул двигател с голямо и удобно купе. Наличието на VDC променя изцяло начина по който се държи автомобила при проблеми със сцеплението. Повечето от нещата са направени трайни, с някои изключения. Върви прилично, а с газ бих казал и икономично. Трансмисията е малко бавна, но вози мазно и приятно, ако не се състезаваш. Онзи ден се возих в такси BMW с най-икономичния мотор 2.0Д - просто го съжалих човека, на светофар и на място този мотор друса като трактор. Субару ме научи, че има и друг вид комфорт . Този отвъд въртенето на гуми и отвъд пушеците зад колата
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
15
|
|
Пет Яну 28, 2022 6:46 pm |
|
|
askeless
|
Варна се очертава Легаси ГТ секта интересна е темата за монтажа на задното брембо - златно или черно, както и за щангите. Хубаво е да има кой да показва пътеките. Поздрави на всички!
|
|
|
Пет Яну 28, 2022 9:25 pm |
|
|
MuTk0
Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am Мнения: 20 Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
|
srg написа: Колко му е да организирам един Трябва обаче да изкочи някакво свободно време, че от някоко месеца заради ситуацията с вирусягите съм с 6 работни дни по 12 часа и е некво тегаво от към почивки и т.н. ... До колегата "srg" - измина достава време от началото на пандемията и се чудех дали имаш свободно време и желание да организираме една срещичка и да обменим опит
_________________Код: [url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
|
|
|
Пет Фев 18, 2022 12:58 pm |
|
|
Biankonero
Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am Мнения: 153 Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
|
Ако се разберете пишете в темата място, дата и час, бих дошъл и аз ако мога, бях близо до купуване на модела, но така и не ми се отдаде възможност да го разгледам по-обстойно и да се повозя за да усетя колата.
|
|
|
Пет Фев 18, 2022 10:05 pm |
|
|
AleXN
Регистриран на: Чет Фев 09, 2017 7:07 pm Мнения: 94 Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Legacy 2.5 BRC 4EAT
Рейтинг: 0
|
Колеги още ли има липсва на части за тези гт-та в бг? Смисъл дори и нови?
|
|
|
Вто Май 31, 2022 5:40 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|