Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:56 am



Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Субару и Алтернативи 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ей в този ютуб канал пича конвертира един военен Хъмър на EV, с батерии от Тесла.
зверски много труд, но пък е супер яко

https://www.youtube.com/c/JerryRigEverything/videos

Съб Юни 18, 2022 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
tarambuka3500 написа:
интересни новини - Субару ще вкарат 2.4 Турбо мотора в Аутбек и за Австралия (в момента се предлага само в САЩ)
дали пък няма и над Европа да се смилят
......


С настъпването на Евро7 стандарта - сериозно ли имаш надежди? То не опира до това да се смилят от Subaru..... :cry:
Eвро7 идва 2025-та, а много от платежоспособните страни в ЕС се целят в 2030-та да забранят ДВГ-то. За кога да правят планове от Subaru за този мотор за Европа предвид, че и по-малките 1.6 и 1.8 DIT не се кутираха?
Ще си внесем по един Wilderness втора ръка oт Канада след 5 годинки, и те така... :)


може би си прав, за съжаление :/
Но тоя модел така или иначе ще е точно до 2025, после ще има нещо ново. Та не им пречи малко да си вдигнат продажбите. Стига да може да е Евро6 (В Австралия са на Евро5).
а що се отнася до канадските, преди време гледах един, 2021 / 2.4XT, очите ми останаха. Всички екстри + вървеше като самолет + доста по-тихо вътре от моят.
в крайна сметка реших аз да изчакам едно 6-8 месеца и тогава да го мисля пак - дали ще е OBK или някаква електрика. Или пък Volvo V60 CC. Няма пълно щастие.

Съб Юни 18, 2022 9:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Мнения: 411
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз гледам... Вкл. и актуална оферта за новия Аутбек. Ама като видях онзи ден актуалните предложения на КИА, силно се позамислих къде е бъдещето при мен. Че ще е хибрид, хибрид ще е засега. Впросът е коя е печелившата марка? Преценка: Цена/надеждност/мощност/разход/.
Та, онзи ден влязох в два последи модела на КИА.
Ще ме прощавате, ама са леко по-напред. Вкл и по цена, което към момента за нова кола никак не е без значение.

Поздрави

Пон Юни 20, 2022 5:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
prizov написа:
И аз гледам... Вкл. и актуална оферта за новия Аутбек. Ама като видях онзи ден актуалните предложения на КИА, силно се позамислих къде е бъдещето при мен. Че ще е хибрид, хибрид ще е засега. Впросът е коя е печелившата марка? Преценка: Цена/надеждност/мощност/разход/.
Та, онзи ден влязох в два последи модела на КИА.
Ще ме прощавате, ама са леко по-напред. Вкл и по цена, което към момента за нова кола никак не е без значение.

Поздрави

Че те у нас предлагат само скопения вариант на Аутбек, каква конкуренция може да е на КИА? Както много пъти сме коментирали, нашата марка е насочена основно към пазара в САЩ, защото в ЕС вече е безсмислено да продават.
Аз очаквам скоро изобщо да спрат да продават коли в ЕС, както направиха доста японски марки.

Пон Юни 20, 2022 6:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
prizov написа:
И аз гледам... Вкл. и актуална оферта за новия Аутбек. Ама като видях онзи ден актуалните предложения на КИА, силно се позамислих къде е бъдещето при мен. Че ще е хибрид, хибрид ще е засега. Впросът е коя е печелившата марка? Преценка: Цена/надеждност/мощност/разход/.
Та, онзи ден влязох в два последи модела на КИА.
Ще ме прощавате, ама са леко по-напред. Вкл и по цена, което към момента за нова кола никак не е без значение.

Поздрави


Kia/Hyundai инвестираха много в дизайнери, повечето бивши служители на германски премиум марки. Резултата е налице - автомобили с атрактивен дизайн, добра окомплектация откъм съвременни екстри, вдигнаха резултата по NCAP. Цените също са добри. Пита се в задачата къде е компромиса?
Това са марки, зад които стои солиден държавен ресурс и в крайна сметка постигнаха целта си. Наместиха се и в корпоративната ниша - коли за представители, търговци, таксиметрови услуги и т.н. Въпреки маркетинга обаче, мисля, че не успяха да убедят масата наречена "приключенци" (скиори, туристи, алпинисти, парапланеристи, изобщо сървайвъри от всякакъв вид), че това са автомобили еднакво добри за града и за отвъд населените територии.
В този ред на мисли, не смятам, че Кия имат модели, които директно да се сравняват с моделите на Субару. За моя радост (и лека изненада), след забежките от края на миналото десетилетие, Субару отново започна да се позиционира като нишов производител. За мен Кия/Хюндай са избор за хора обикалящи града и моловете, така както тинейджърите си избират Adidas/Nike/Puma според коя дискотека ще брисат :giggle: . Когато обаче "случаен" младеж реши да ходи на Витоша 100, си взема Hoka, Saucony, Brooks etc. защото знае, че едните са направени за Витошка, а другите си имат предназначение ;)
Така че колега изборът е лесен - движиш се в София и между градовете - взимаш кола с предно предаване и максимално красива :)
Ако сравнявате само мощности на двигатели, никой никога няма да си купи Субару ROFL . На черен път обаче, мощността има малко значение, а пък 16 степенната кутия с двоен съединител още по-малко.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Юни 21, 2022 10:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То всичко до тук е така, но за мощността изобщо не съм съгласен. Всички знаем, че вече има коли по 800-1000 к.с. и то стокови, само че цената им не е като на Субару с 240 к.с.
Та докато в ЕС се предлагаха турбобензиновите и STI моделите, аз лично не се сещам да имаше някаква кой знае каква по-евтина алтернатива.
За ценовия си клас Субару предлагаше достатъчно мощни автомобили според мен. А който иска 500 к.с. трябва да се бръкме доста повече. Същото важи и за тези, които искат истински джип. Субару обаче е добрия компромис между двете на достъпна цена.

Вто Юни 21, 2022 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е лошо да се отдели и една тема и да се дискутират подобни модели - с какво евентуално бихте заменили Субару при закупуване на нов автомобил.
Автосалона в София свърши и все пак, който е ходил може да добие някаква представа как се чувства в различните автомобили.
За поредна година се убеждавам, че дори и "джиповете" вече ги правят с обема на малка градска кола вътре - откъм усещане за пространство.
Предполагам, че всичко се дължи на възд.възглавници, дебели кори за шумоизолиране, "всичко-на-една-ръка-разстояние", обаче на мен ми е супер некомфортно.
Изключвам разбира се огромните като LandCruizer и т.н.
Пластмасата на Тигуан-а беше под всякаква критика, на някои модели дори при най-ниско ниво на седалката имах 2 пръста от главата до тавана (194см. съм и Форестър-а SG с панорамата си ми е супер :pardon: ).

Успях да вляза в Аутбек-а (принципно беше заключен, но в един момент го отключиха за малко) и се чувстваше просторно и комфортно. Форестъра от своя клас/габарити беше също най-доброто, което се предлага като усещане за пространство (абстрахирам се от субективизма си :D ). Да, не е лъжа, че другите предлагат по-модерна интериорна визия - изцяло дигитални табла, осветление, големи дисплей и т.н., но от това, което видях на салона, за цената на Форестър-а (~86000лв. / Премиум) не видях какво друго бих могъл да си избера. И пак говорим за съвкупност от това, което предлата (се търси от) автомобила, тъй като градски джипове (2х4 дори) колкото искаш.
Въпрос: от коя MY и европейските модели идват с X-Mode?

Тъй като нямаше Хюндай на изложението, сега загледах на сайта има наличен (пример) Hyundai Tucson Exclusive 1.6 Hybrid 6AT 4x4 / 230к.с., 82300лв. /, като за глезотиите, които предлага модификацията си е доста добре. Може ли да се сравнява със Субару на терен обаче?

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Вто Юни 21, 2022 11:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Мнения: 411
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моля, приеми моите уважения Ицо,
Но... още не съм изпаднал до "МОЛ-култура" за МПС :hello:
Имам предложение за новия турбо, подчертавам турбо Аутбек , имам предложение /на бюрото пред мен е/ и за турбо КИА. Уточнявам само за теб, ако не си разбрал досега - не съм точно УАЙКИКИ/ИКЕА/ЕСПРИТ/ПЕПКО или други, които имате във Варна, потребител. Нямам финансов проблем да си купя която и да е от посочените преди коли.

Моля, приеми скромното ми мнение, че не съм вече хардлайнер, който си мисли, че само Субару може да се качи по заснежен 2 км. път. Могат го и други марки. Видял съм го. Та пазарувайте си "Hoka, Saucony, Brooks etc.", нямам драма. 16 степенната, също си я дръжте за вас.
Мощността на ДВГ, между другото, е на трето място в скалата ми за оценяване, както съм писал и преди. Ама Чукча ...
Поздрави,

Вто Юни 21, 2022 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
prizov написа:
Моля, приеми моите уважения Ицо,
Но... още не съм изпаднал до "МОЛ-култура" за МПС :hello:
Имам предложение за новия турбо, подчертавам турбо Аутбек , имам предложение /на бюрото пред мен е/ и за турбо КИА. Уточнявам само за теб, ако не си разбрал досега - не съм точно УАЙКИКИ/ИКЕА/ЕСПРИТ/ПЕПКО или други, които имате във Варна, потребител. Нямам финансов проблем да си купя която и да е от посочените преди коли.

Моля, приеми скромното ми мнение, че не съм вече хардлайнер, който си мисли, че само Субару може да се качи по заснежен 2 км. път. Могат го и други марки. Видял съм го. Та пазарувайте си "Hoka, Saucony, Brooks etc.", нямам драма. 16 степенната, също си я дръжте за вас.
Мощността на ДВГ, между другото, е на трето място в скалата ми за оценяване, както съм писал и преди. Ама Чукча ...
Поздрави,

Не разбирам защо трябва да се сърдим тук? Има недоизказани неща, като например кой какво търси в една кола.
Ти например каза, че КИА били много напред пред Субару, като става въпрос за нов автомобил. Аз пък дадох пример, че в България не се предлага турбо варианта на Аутбек. Това, че имаш оферта за теб, не променя фактът, че този вариант не се предлага официално у нас.
Та предполагам говориш за Kia Sportage V 1.6 T-GDi (265 кс) и Subaru Outback VI XT 2.4Turbo (260 кс).
Първите две неща, които си писал, като цена и надеждност, са абстрактни при нови коли в един клас, но третото (мощността), е само на хартия с предимство за КИА, защото ускорението е с 2 секунди по-слабо от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е с 10 км/ч по-малко. Това е огромна разлика.
В крайна сметка всеки дава парите от джоба си и сам решава какво да си купи, просто за повечето в този форум е трудно да повярват, че точно тази КИА е по-добра.
Няма място за сърдене :beer:
 11

Вто Юни 21, 2022 8:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Варианта да се вземе решение е да се направи тест драйв. Имаш ли възможност за тест драйв на 2.4 турбо ново? Аз точа лиги за такова легаси, може и да не е ново, MY20 ми е достатъчно, ако има как да тествам бих с удоволствие, парите ще намеря бързо.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Вто Юни 21, 2022 8:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pantata написа:
Варианта да се вземе решение е да се направи тест драйв. Имаш ли възможност за тест драйв на 2.4 турбо ново? Аз точа лиги за такова легаси, може и да не е ново, MY20 ми е достатъчно, ако има как да тествам бих с удоволствие, парите ще намеря бързо.


Sent from my iPhone using Tapatalk
MY20 имат малко детски болести по дисплея и по CVT-то. Търси MY22. 2.4DIT върви брутално, особено на kick down. Колкото пъти вляза в нова Кия или Хюмдай ми мирише на евтина пластмаса. Нищо общо с миризмата на ново Субару!
Колебаех се между KIA Teluride и Аутбек . Спечели …….:-))


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Вто Юни 21, 2022 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@ prizov
Петьо, купувай каквото ти е на сърце. Както се писа вече в много ревюта в youtube - Субару не е "хапка" за всяка "уста". Марката прави компромиси с много неща, които са важни за съвременните хора. Не мисля, че турбото ще те доближи до Кия. Разхода е убийствен за днешната реалност. Кара човек да се чуди защо не си е взел нов Land Cruizer с 500 Nm двигател и много по-висока проходимост.
Забележката за мощността беше за друг колега. Мощността ще има все по-малко значение в държава с повишен контрол на скоростта.
За финал - когато аз оценявам реално какво е включено в разработката на един автомобил, гледам устройството на шасито, окачването, двигателя и трансмисията, разпределението на масите, ей такива неща. Ламарините отгоре и фаровете за мен лично са последния приоритет.
Бъди здрав и успех с покупката.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Юни 21, 2022 9:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
явно много хора имаме една и съща дилема тук хаха

Ето аз какво съм гледал/премислял (засега нищо).

usecase:
Колата ми пътува предимно извънградско и е натоварена с някакви Outdoor неща - палатки, раници, екипировка, колела/ски или каквото там + пътници.
Не винаги, но доста често това е случая.
Офроуд сценарият ми е покрай язовири, по черни пътища до забутани селца, малки плажчета в Гърция, или пък зимата да мога да избутам до където трябва при непочистени пътища. Без висок просвет + ход на окачването + някакъв вид AWD/4х4 на много места бих имал проблеми. Но не ми трябва офроуд возило в стил Land Cruiser, Дефендер или подобно.

колите
- Нов аутбек европейски 2.5. Колата ми е топ. И според жената е топ (много важен фактор!). Но искам малко повече тяга. Просто си трябва понякога.
Отделно, не мога да приема да дам 93,000лв за кола, която се ускорява 0-100 за 10.5 секунди по книжка. И освен това е бая НЕ ИКОНОМИЧНА.
Имам авери с A6 Allroad на по 5-10 години, ще ми се смеят. Некак, не върви :pardon:

- Нов аутбек САЩ 2.4XT - колата е топ, ОБАЧЕ, не мога да го преживея това с милите на километража, радиото, дето не се хващат половината станции,
както и 1/3 от функциите на мултимедията, които просто не работят в Европа (карта за европа няма, starlink няма). Алтернативата е само AppleCarplay, ама аз съм с Андроид а там съпорта е доста куц.
Проблем е и факта, че няма никаква гаранция, нито поддръжка от официалните представители тук. Никаква. Вдигат рамене.
Ясно, че колата може да се поддържа без проблем, но минусите не са малко. Ако нещо дефектира, ще си го платиш изцяло ю(например, CVT).
(аз един аутбек 2005та така от сащ си докарах, та филма съм го гледал всичките сезони)

- Нов аутбек Канада 2.4XT - като от САЩ, само дето километража е "нормален". Другите минуси си ги има. Рискът е голям.
По принцип 2.4 двигателя върви много добре, еластичен е, ускорява, има сила дори и над 160км/ч. Има огромна турбо дупка, която не знам от каквое, но ако натиснеш кикдаун докато се случи нещо минава почти секунда. След това излиташ.
Минуса е, че разхода е голям... неприятно голям. И емисиите му са на Евро5 ниво, за който се интересува все пак.

- Стар аутбек Канада 2.4XT - да речем на 1 година, нещо 25-35,000km. Ако цената падне до 65к за топ оборудването, бих се замислил.
Имаше един такъв в мобиле-то наскоро, но е хубаво и да не е "salvaged title" все пак.

- Тойота Rav4 PHEV 2022 - ами това ми е доста ОК откъм мощност, ускорение, задвижване, проходимост. Че и в града може само на ток до 50км.
Обаче визията нещо не е моята, аз харесвам "вдигнатото комби", а не "SUV" външен вид. Отвътре става, малко ми е куцо такова, но се ядва.
Като гледам в София, май ги купуват като топъл хляб - има СУПЕР МНОГО вече, все чисто нови. Което също леко ме отблъсква - не обичам да притежавам 'масова' кола (тойоти, ауди-та, VW, BMW и т.н.) Друг ми е стила на живот.

- Audi Allroad A4 2022 - много добре, но като сложа каквото искам, идва скъпо. Отделно, вътре ми е тясно и ниско (близо до земята). Аутбека е много по широк и удобен!

- Skoda Superb Scout - много добра на външен вид, супер много място, има мощни мотори. Слаба проходимост. Някак просто не ми пасва, не знам.

- Hyundai Tucson hybrid (дето го дискутирахме) - съгласен съм с мнението, че е по-скоро градски тип кола. Корейски пластмаси вътре, някак не е моето. ОБК е класа.

- Volvo V60 Cross Country - ами май нямам забележки, но само на книга. Не съм ходил да на тест- драйв. Но за сходно оборудване като Аутбек, цената е около 110К и повече :/
Обаче има съвременен турбо мотор, 250коня бензин, 0-100 за 6.9sec. При това не е много лаком. Мултимедията им е топ, от Гугъл. Интериора ми е топ. Външен вид - достоен.
В нета има доста сравнения директно с новия аутбек, ами да ви кажа, на кантар са нещата :)
ето една актуална обява в mobile-то, да пуснете малко лиги.

- Tesla MY LR - ами това също го мисля. Само дето е 160мм просвет, и ще трябва да се слагат подложки. Има вече lift-kит-ове, та може да го докараш до 185mm, което мен ме устройва. AWDто е топ. Багажника е като на аутбека, вървежа е от друга вселена. Правил съм тест драйв и даже го паркирах специално до един аутбек 2019та, за да го сравня по размери, обем на купе/багажник и т.н... абе става си отвсякъде. Само дето още малко трудно със зареждането по тия закътаните места.
Отделно чичо Мъски вдига цените всеки две седмици, направо не е истина. В момента излиза ~115К, колкото Волво-то.
Другото е, че вози доста твърдо (окачването е твърдо), което за лек-офроуд и скапани пътища не е много оферта. Макар дa чета, че тия последните произведени от Германия били с по-добра возия. Трябва да се тества!


и те така.

(а относно мощните двигатели, както се вдига бензина по света, май е по добре да ги отписваме. И това ми една от причините да не съм поръчал досега ни волво, ни някой канадец 2021... изчаквам малко да видя как ще се развият нещата в световен план (и в частност - БГ. Да не се наложи да емигрираме някъде наесен).
Затуй си карам дизелчето още - ми че то е по-динамично и по-икономично от 2022 аутбека :cool:
 15

Чет Юни 23, 2022 2:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Онзи ден си говорих с един приятел за мощност. Това е онази характеристика дето все не стига на един автомобил в средния клас. Трябвало му повече мощност, съжалявал, че си взел 1.0 литров двигател с турбо - то си пишело 125 к.с, но нещо не се усещали ROFL. Ама викам - икономичността усеща ли се?
После се сетих за ето тези http://offtrax.ca/adventures-2/the-mongolia-charity-rally-2014/. Тия две мадами ходиха с базово XV 1.6 5MT до Монголия и обратно - 33500 км за 100 дни. Дали им е стигнала мощността :-? Показвам му ги и той се смее ..... За някои приключения не ти трябва мощност, а просто достатъчна надеждност. Защото и с най-мощния джип тракцията при лоши условия е само тази, която може да се предаде от колелото на настилката.

Новите модели на Субару и новата концепция с директно впръскване дават доста добър разход за това, което предлага задвижването. Ако японците се бяха напънали да модифицират скоростната кутия, така, че да стане на предно и да включва задния мост само при нужда - щяхме да сме свидетели на доста по-голяма икономия. Основен трик при останалите марки. Те отдавна са разбрали, че хората си купуват AWD щото са малко по-високи и се сяда по-лесно в колата, не че им трябва 4х4 :D . Субару не отстъпва от тази своя концепция да движи всичко навсякъде. И въпреки това, някои фенове докарват 5.8 л/100 с новия Форестър - забележителен разход на пълноприводен автомобил 1600+ кг. Вътък няма, но надявам се автомобила ще предложи 10+ години безпроблемна работа.

Абе за хората избиращи нови коли сега е кошмар ... :-~

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Юни 23, 2022 11:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Мнения: 411
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кошмар е, прав си.
Писах до преди малко моите притеснения и тежнения; форумът ме отряза да го публикува. Да са живи и здрави настроилите го. Повтарям в по-лек вариант, дано сега мине
В две неща си абсолютно прав:
1. Мощността вече няма особено значение при драстичните вече мерки и контроли на скоросттта у нас - вчера ми се обади кварталния, че имам при него за получаване наказателно постановлеине за 400 лв. глоба за скорост. Ще намаляваме ъгъла на педала на скоростта. А за разходка в Германия няма да си купувам отделно "Панамера".
2. При две предни и две включващи се при необходимост задни разходът е по-приличен. Нещо, което гледам и в момента в две от офертите при мен. Не са само три.
Но, при включване и на ел. двигателите при плъгин хибридите, нещата са още по-добре. Изпробвано лично при повече от ~ 5000 км. пробег с плъгин хибрид. Нашата марка изостава в това отношение.

Третото, само за по-напреднали /в годините/: Обичаме да сядаме по-нависоко вече, но за съжаление ще разчитаме все повече и на екстрите, независимо от дългогодишния си шофьорски опит /37 г. при мен/. Самозавиващи и самосменящи се /къси-дълги/ фарове; засичане и спиране при внезапно появили се пешеходци; поддържане на лентата на движение; спиране при опасно приближаване на МПС огпред... все повече ще са ни нужни след години. Щем, не щем, няма да правим подробна експертна оценка на устройството на шасито, окачването, двигателя и трансмисията, разпределението на масите, конструктивна стабилност и други неща, които за разлика от теб, не разбирам в детайли, признавам. Просто защото не сме толкова навътре в нещата. Респект, че го можеш.

Чет Юни 23, 2022 11:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
prizov написа:
Кошмар е, прав си.
Писах до преди малко моите притеснения и тежнения; форумът ме отряза да го публикува. Да са живи и здрави настроилите го. Повтарям в по-лек вариант, дано сега мине



Форумът няма автоматични корекции и т.н. Ако нещо ти се е загубило, то основният заподозрян е лоша интернет връзка, а не цензура или т.н.
Дискусиите за Субару срещу други марки са изнесени в тази тема, като всички офтопик мнения от темата Новини за марката са преместени без промяна тук.

Пет Юни 24, 2022 7:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Винаги съм се чудил защо се слага знак за равенство между мощност и максимална скорост :-?
Въпреки, че повечето ми коли са били над 200 к.с. аз никога не съм вдигал 200 км/ч, при положение, че не са били проблем за автомобила.
За мен мощността е важна за бързо и безопасно изпреварване, не за вдигане на 200 км/ч.
Иначе ново Субару у нас е доста неоправдано, предвид огромното оскъпяване и липсата на турбо мотори. А най-голямото предимство свързано с надеждността и проходимостта, не е приоритет на търсещите нов автомобил.
 15

Пет Юни 24, 2022 9:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
за цената - прав си. Но оскъпяването на автомобилите у нас не е от вчера. Имах дискусия с един от представителите и той не можа да обясни разликата от 14000 лв за една и съща кола. Каза, че аз се бъркам ROFL. Според мен това е фукция от малкия пазар и от кофти управление на представителства от хора, които си мислят, че като са взели един договор всички птички ще кацат при тях без да си мръднат пръста. В същото време мой приятел си продаде Субаруто след 12 год експлоатация и скочи в нов Ланд Круизър за 50 К Евра (6+1) с отстъпка близо 10К евра.
Така, че към колегите с мерак за нова кола - взимайте оферти и от други места (например Германия) и после им ги врете в носовете, малко да се свестят тия представителства. Другата им любима "златна локва" са аксесоарите. Преди време бяха взели 1350 лв за опция фарове за мъгла - за две крушки ](*,)
А иначе , ако успея да си взема ново Субару за 40 000 лв, мощността ще я оправим много бързо :giggle: Тя така или иначе в градска среда не е толкова необходима.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Юни 24, 2022 10:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Естествено по-мощният двигател дава по-голямо спокойствие в екстремни ситации, но ако трябва да се разчита на 3-те секунди разлика в ускорението да те "опазят" то според мен това си е така или иначе кофти преценка или опасно шофиране и в двете ситуации. :pardon:
При положение, че Аутбек-а и Форестър-а се предполага да са по-скоро семейни коли за по-спокойно шофиране (на пътя и извън него), а не за спортно каране.
Разбира се, нужна е преценка на ситуацията - и аз съм чакал докато достигна безопасна дълга отсечка за изпреварване, ако бях с 230 коня сигурно това нямаше да е точно това (което води все пак до по-рисково шофиране), но все пак не съм имал проблем с пътуване докъдето и да било.
Ако тук се предлагаше 2.4XT - добре дошло, но се разполагаме според чергата/предлагането на нашия пазар :D (да си вземеш нов автомобил без гаранция за не малко пари си е сериозен минус).

Важен параметър при избора на Субару или друго си е пътния просвет.
Сега сравнявах Форестър/Аутбек-а, като за база взех цената на Forester-a (Premium/4Adventure)
Outback 4adventure - 213mm - 169к.с. - 84500лв.
Forester e-boxer 4adventure - 220мм - 150к.с. - 82500лв. (Premium 84500лв.)
Знаем, че Субари предлага нива на оборудване без допълнителна възможност за добавяне на глезотиики.

Toyota RAV4 style hybrid - 190мм - 222к.с. - 86500лв. *без допълнителни пакети и т.н.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Hybrid - 170mm - 230к.с. - 81400 (comfort) *без допълнителни пакети
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Mild-Hybrid 48V -170мм -180к.с. - 84000лв. (premium)

Skora Kodiaq бензин, TSI, 7DSG, 4x4 - 192мм - 190к.с - 84000лв. *без допълнителни пакети

Не съм се впускал подробно какви системи включват различните нива на оборудване при марките. При Субару EyeSight има доста системи за безопасност при спиране, в кръстовище, препядствия и т.н. (не претендирам за изчерпателност :D ).
Отделно Субару въведоха 8-годишна гаранция без ограничение в пробега.
А купувайки си нова кола предполагам се търси и надежност. Малко са тези, които си купуват нова кола (в България) с презумцията да я сменят след 3-4 години, а може и да греша...

Абе пари да има ще се намери за всекиго по нещо :D

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Пет Юни 24, 2022 11:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първо, цената в ЕС е почти двойна от тази в САЩ за ново Субару. Предишното поколение Impreza WRX STI беше около 27 000$ с 330 к.с.
Сега мисля, че Аутбека с 2,4 ХТ е около 34 000$.
Второ, мощността е характеристиката, която е най-пряко свързана с финансовите възможности на клиента.
А аз все пак не карам 500 к.с., че да влизам в групата на рисковите шофьори, въпреки, че съм виждал такива и с Корси по 60 к.с. :D
Трето, от всички мои познати, които си купуват нови коли, никой не ги кара повече от 5 години, така че гаранцията им покрива тази период и не им пука много колко е надеждна една марка.
Та всичко е доста относително.


Последна промяна kronos на Пет Юни 24, 2022 12:11 pm, променена общо 1 път


Пет Юни 24, 2022 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: steficha и 44 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор