Времената за ICE (двг) стават доста тежки. Последните тестове показаха, че европейските бензинови двигатели могат да минат към Е7, но трябва да възприемат стратегията на бедни смеси в целия диапазон, както е в САЩ (tier 3, 2017+)+ Пълна филтрация на парите (ZEV в САЩ). Това ще означава още по-лагави коли, супер скъпа поддръжка на системите за обработка на азотни оксиди и амоняк, което ще доведе и до по-високи цени. И ето как ще се изравнят с EV. Електричките се промотират здраво, но повечето с доста компромиси. Мене взе нещо много да ме кефи идеята на Fering Technology и техният експедиционен Pioneer прототип. Включва два електромотора за оптимално AWD, батерия, двигател от Smart - 800см3 дизел. Двигателя работи само като генератор за батерията. Това премахва нуждата от сложни връзки двигател/скоростна/ел.мотор. Пробег - 7000 км. Ами айде 1000 да е - доста ще е добре. Между другото такава беше и идеята предложена от доставчик на американската армия преди повече от 10 години - Хъмви с ел. двигатели за безшумен преход + Subaru EE20 (дизел) за осигуряване на тока към батерията.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
Сря Юни 15, 2022 9:56 am
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Постове: 861 Местоположение: София
Автомобил: Outback '23 / 2.5 EU
Рейтинг: 353
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Пет Юни 24, 2022 7:07 am
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Постове: 868 Местоположение: София
Автомобил: VW Touareg 7P
Рейтинг: 403
European K-STI С този E-Boxer и CVT може и да набира, като твоята при изпреварване
Само, че моята не е STI и е на 17 години. Но въпреки това съм леко скептичен, че ще набира като моята, ама да не кажат, че съм като лисицата и гроздето То е ясно, че нещата вървят към електрички в ЕС, а там вече за мен няма да се опира изобщо до емблемата, защото ще е напълно неоправдано да се купуват 10-годишни електрички. А нова електричка от магазина с гаранция поне 5 години, ще излиза най-евтино да е от марка произвеждаща в ЕС, не в Япония или САЩ. За мен лично това STI е жива подигравка с рали-иконата STI.
При началното ускорение доста помага ел. мотора, иначе при доускорените - едва ли Аз на майтап го казах, ама по-скоро си е истина. С този даунсайзинг... иначе - все пак, Ярис ГР си е 3цил. 1.6 270кс. А това е 1.8... предполагам ще може да се извадят 250кс, ако се пипа. Отделно, WRC легендите почват с 2.0, все пак
Иначе, разлика м/у електричка и електричка има. Ако сравниш Тесла с Е-трон - разликата е огромна. Едното е телефон с гуми, другото си е кола... Ама да не отварям приказка за това. Темата е за друго.
_________________ http://www.hostit.bg/
Пон Юни 27, 2022 6:47 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Постове: 868 Местоположение: София
Автомобил: VW Touareg 7P
Рейтинг: 403
Колко да помага този електромотор, като при e-Boxer, който предлагат у нас, ускорението е почти 12 секунди? Та моя пенсионер се справя двойно по-бързо. Освен това говорихме за Forester STI от 2022 г. в Япония, който пък от 1,8 вади 177 к.с. Иначе за вадене, могат от 1,6 да извадят и 1000 к.с. както Mercedes project one, ама тук говорим за мижавите 177 к.с. с емблемата STI. А относно сравнението между електрички като Тесла и Ауди, там цените са около 300 бона, така че аз лично мнение не мога да дам, защото не съм в тази лига на доходите За това и живот и здраве, ако екодиктатурата наложи да караме само електрички, последното което ще гледам при покупка на нова, ще е марката.
Пон Юни 27, 2022 8:12 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Постове: 868 Местоположение: София
Автомобил: VW Touareg 7P
Рейтинг: 403
Явно има големи ентусиасти влюбени в иконата STI: https://carbuzz.com/news/this-is-the-ra ... aiting-for Оригинално шаси на Impreza WRX STI от 1997 г. с 400 к.с. и ускорение 3,5 секунди до 100 км/ч в 1200 кг купе, но срещу скромната сума от 700 000$ За жалост не е разработка на Субару, а от хора влюбени в рали иконата STI
Това не са хора "влюбени в рали иконата STI", а създателите и - Prodrive. Така че в случая автентичността на въпросния restomod е дори по-голяма, отколкото ако беше създаден от самите Субару, които никога не са били отговорни за рали колите си.
Чет Юни 30, 2022 2:07 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Постове: 868 Местоположение: София
Автомобил: VW Touareg 7P
Рейтинг: 403
Адски си прав, но все пак рали автомобилите трябва да имат серийна база, било тя и само визуална, а това в случая го прави Субару с неговото STI. Е, хората си разбират от работата и за това са предпочели да ползват STI от 1997, не от 2017 г., а това може да го направи истински ентусиаст
Чет Юни 30, 2022 9:12 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Постове: 868 Местоположение: София
Автомобил: VW Touareg 7P
Рейтинг: 403
Не знам дали е уместно тук да пиша, но ми се строи интересно през годините какви ускорения са давали най-наточените Субита: https://www.0-60specs.com/subaru/wrx-0-60-times/ Най-доброто време от 0 до 60 mph е 4,2 секунди през ... 1996 година със Subaru Impreza WRX. Дори сега най-доброто време на последния STI S209 Sedan от 2019 г. е 4,4 секунди. Наистина навремето Субару даваше ускорения сравними само с AMG и M-power, но за съжаление 26 години изостават сериозно в диманиката.
Пет Юли 22, 2022 4:29 pm
tst
Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm Постове: 669 Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Съвсем закономерно, бих казал. Не може да се включиш в партито с поне 10-годишно закъснение и да очакваш, че ще си добър колкото останалите. Дори и да се казваш Тойота. Тук на няколко пъти изказвах мнението, че японските производители изтърваха влака на електричките и ще си берат плодовете от това. Естествено, че могат да наваксат, но това може да отнеме години и поне 2-3 поколения коли.
Сря Дек 21, 2022 12:53 am
tst
Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm Постове: 669 Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Според мен въобще не са закъснели. Имат доста време докато енерго преносната мрежа се обнови и преструктурира може би (поне 10-15 години). А дотогава едва ли много хора ще си вземат електички след като им забраняват да си ги зареждат - визирам Швейцаря.
Доколкото ми е известно и в Германия могат да те резнат със зареждането ако системата се претовари, което е на път да се случи след като забранят въглищата тотално (или май вече са ги забранили).
Така че въобще не ги мисли - японците имат пазар в Европа и просто не искат да го загубят изведнъж и затова не си дават много зор.
Тази истерия да се електифицират колите в Европейския съюз ми прилча на тази с дизелите (коментирано е вече). И докато тук (в ЕС) те резват със зареждането, отвъд окена продължават да правят серийни пикапи с по 800-1000к.с. - просто въпрос на гледна точка.
По-добре е усилията да се насочат в друга посока - според мен. Тази идея е обречена на провал още в зародиша си, ама ще се наложи да я изтърпим.
Автомобилният бизнес не функционира по този начин. Ако чакаш нещо да стане мейнстрийм и да се е наложило, преди да се включиш, обикновено вече си закъснял. Електричките са по-сложни, отколкото си мислят хората, и да смяташ, че когато пазарът вече е развит можеш просто като с магическа пръчка да изкараш автомобил, който да се конкурира успешно с производители, които имат вече 3-4 поколения електрички зад гърба си, е несериозно. Да, Тойота в момента има силни позиции в Европа, но това не бива да се приема за даденост. Автомобилната индустрия се намира пред най-голямата си трансформация от самото създаване на автомобила и ново размешване на картите е неизбежно. В момента няколко китайски производителя инвестират изключително много пари в Германия и пускат моделите си, които вече печелят тестове спрямо германските си конкуренти, включително и краш тестове (сигурно си спомняте до какъв присмех водеха краш тестовете на разни измислени китайски сув-чета само допреди 10-тина години).
Да, по отношение на електрическата мрежа съм абсолютно съгласен. За мен това всъщност е най-голямото предизвикателство пред електричките. Как ще се реши този въпрос предстои да видим.
И не, никой няма да насочи усилията си в друга посока. Посоката е взета още преди 6-7 години.
15
Сря Дек 21, 2022 10:06 pm
sclera_bg
Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am Постове: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
Щях да пускам линк миналата седмица. Лично на мен много ми харесва идеята на колата - един вид WRX Outback. Двигателя е доста по-адекватен вече, а купето доста по-повратливо от актуалния модел на Аутбек.. А ако го пуснат с 2.4DIT просто няма да има аналог. За съжаление поради липсата на филтър за твърди частици CB18 няма да се появи в нашата част от света.