Времената за ICE (двг) стават доста тежки. Последните тестове показаха, че европейските бензинови двигатели могат да минат към Е7, но трябва да възприемат стратегията на бедни смеси в целия диапазон, както е в САЩ (tier 3, 2017+)+ Пълна филтрация на парите (ZEV в САЩ). Това ще означава още по-лагави коли, супер скъпа поддръжка на системите за обработка на азотни оксиди и амоняк, което ще доведе и до по-високи цени. И ето как ще се изравнят с EV. Електричките се промотират здраво, но повечето с доста компромиси. Мене взе нещо много да ме кефи идеята на Fering Technology и техният експедиционен Pioneer прототип. Включва два електромотора за оптимално AWD, батерия, двигател от Smart - 800см3 дизел. Двигателя работи само като генератор за батерията. Това премахва нуждата от сложни връзки двигател/скоростна/ел.мотор. Пробег - 7000 км. Ами айде 1000 да е - доста ще е добре. Между другото такава беше и идеята предложена от доставчик на американската армия преди повече от 10 години - Хъмви с ел. двигатели за безшумен преход + Subaru EE20 (дизел) за осигуряване на тока към батерията.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
Сря Юни 15, 2022 9:56 am
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 816 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 308
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Пет Юни 24, 2022 7:07 am
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 820 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 388
European K-STI С този E-Boxer и CVT може и да набира, като твоята при изпреварване
Само, че моята не е STI и е на 17 години. Но въпреки това съм леко скептичен, че ще набира като моята, ама да не кажат, че съм като лисицата и гроздето То е ясно, че нещата вървят към електрички в ЕС, а там вече за мен няма да се опира изобщо до емблемата, защото ще е напълно неоправдано да се купуват 10-годишни електрички. А нова електричка от магазина с гаранция поне 5 години, ще излиза най-евтино да е от марка произвеждаща в ЕС, не в Япония или САЩ. За мен лично това STI е жива подигравка с рали-иконата STI.
При началното ускорение доста помага ел. мотора, иначе при доускорените - едва ли Аз на майтап го казах, ама по-скоро си е истина. С този даунсайзинг... иначе - все пак, Ярис ГР си е 3цил. 1.6 270кс. А това е 1.8... предполагам ще може да се извадят 250кс, ако се пипа. Отделно, WRC легендите почват с 2.0, все пак
Иначе, разлика м/у електричка и електричка има. Ако сравниш Тесла с Е-трон - разликата е огромна. Едното е телефон с гуми, другото си е кола... Ама да не отварям приказка за това. Темата е за друго.
_________________ http://www.hostit.bg/
Пон Юни 27, 2022 6:47 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 820 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 388
Колко да помага този електромотор, като при e-Boxer, който предлагат у нас, ускорението е почти 12 секунди? Та моя пенсионер се справя двойно по-бързо. Освен това говорихме за Forester STI от 2022 г. в Япония, който пък от 1,8 вади 177 к.с. Иначе за вадене, могат от 1,6 да извадят и 1000 к.с. както Mercedes project one, ама тук говорим за мижавите 177 к.с. с емблемата STI. А относно сравнението между електрички като Тесла и Ауди, там цените са около 300 бона, така че аз лично мнение не мога да дам, защото не съм в тази лига на доходите За това и живот и здраве, ако екодиктатурата наложи да караме само електрички, последното което ще гледам при покупка на нова, ще е марката.
Пон Юни 27, 2022 8:12 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 820 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 388
Явно има големи ентусиасти влюбени в иконата STI: https://carbuzz.com/news/this-is-the-ra ... aiting-for Оригинално шаси на Impreza WRX STI от 1997 г. с 400 к.с. и ускорение 3,5 секунди до 100 км/ч в 1200 кг купе, но срещу скромната сума от 700 000$ За жалост не е разработка на Субару, а от хора влюбени в рали иконата STI
Това не са хора "влюбени в рали иконата STI", а създателите и - Prodrive. Така че в случая автентичността на въпросния restomod е дори по-голяма, отколкото ако беше създаден от самите Субару, които никога не са били отговорни за рали колите си.
Чет Юни 30, 2022 2:07 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 820 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 388
Адски си прав, но все пак рали автомобилите трябва да имат серийна база, било тя и само визуална, а това в случая го прави Субару с неговото STI. Е, хората си разбират от работата и за това са предпочели да ползват STI от 1997, не от 2017 г., а това може да го направи истински ентусиаст
Чет Юни 30, 2022 9:12 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 820 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 388
Не знам дали е уместно тук да пиша, но ми се строи интересно през годините какви ускорения са давали най-наточените Субита: https://www.0-60specs.com/subaru/wrx-0-60-times/ Най-доброто време от 0 до 60 mph е 4,2 секунди през ... 1996 година със Subaru Impreza WRX. Дори сега най-доброто време на последния STI S209 Sedan от 2019 г. е 4,4 секунди. Наистина навремето Субару даваше ускорения сравними само с AMG и M-power, но за съжаление 26 години изостават сериозно в диманиката.
Съвсем закономерно, бих казал. Не може да се включиш в партито с поне 10-годишно закъснение и да очакваш, че ще си добър колкото останалите. Дори и да се казваш Тойота. Тук на няколко пъти изказвах мнението, че японските производители изтърваха влака на електричките и ще си берат плодовете от това. Естествено, че могат да наваксат, но това може да отнеме години и поне 2-3 поколения коли.
Според мен въобще не са закъснели. Имат доста време докато енерго преносната мрежа се обнови и преструктурира може би (поне 10-15 години). А дотогава едва ли много хора ще си вземат електички след като им забраняват да си ги зареждат - визирам Швейцаря.
Доколкото ми е известно и в Германия могат да те резнат със зареждането ако системата се претовари, което е на път да се случи след като забранят въглищата тотално (или май вече са ги забранили).
Така че въобще не ги мисли - японците имат пазар в Европа и просто не искат да го загубят изведнъж и затова не си дават много зор.
Тази истерия да се електифицират колите в Европейския съюз ми прилча на тази с дизелите (коментирано е вече). И докато тук (в ЕС) те резват със зареждането, отвъд окена продължават да правят серийни пикапи с по 800-1000к.с. - просто въпрос на гледна точка.
По-добре е усилията да се насочат в друга посока - според мен. Тази идея е обречена на провал още в зародиша си, ама ще се наложи да я изтърпим.
Автомобилният бизнес не функционира по този начин. Ако чакаш нещо да стане мейнстрийм и да се е наложило, преди да се включиш, обикновено вече си закъснял. Електричките са по-сложни, отколкото си мислят хората, и да смяташ, че когато пазарът вече е развит можеш просто като с магическа пръчка да изкараш автомобил, който да се конкурира успешно с производители, които имат вече 3-4 поколения електрички зад гърба си, е несериозно. Да, Тойота в момента има силни позиции в Европа, но това не бива да се приема за даденост. Автомобилната индустрия се намира пред най-голямата си трансформация от самото създаване на автомобила и ново размешване на картите е неизбежно. В момента няколко китайски производителя инвестират изключително много пари в Германия и пускат моделите си, които вече печелят тестове спрямо германските си конкуренти, включително и краш тестове (сигурно си спомняте до какъв присмех водеха краш тестовете на разни измислени китайски сув-чета само допреди 10-тина години).
Да, по отношение на електрическата мрежа съм абсолютно съгласен. За мен това всъщност е най-голямото предизвикателство пред електричките. Как ще се реши този въпрос предстои да видим.
И не, никой няма да насочи усилията си в друга посока. Посоката е взета още преди 6-7 години.
15
Сря Дек 21, 2022 10:06 pm
sclera_bg
Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am Мнения: 43
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
Щях да пускам линк миналата седмица. Лично на мен много ми харесва идеята на колата - един вид WRX Outback. Двигателя е доста по-адекватен вече, а купето доста по-повратливо от актуалния модел на Аутбек.. А ако го пуснат с 2.4DIT просто няма да има аналог. За съжаление поради липсата на филтър за твърди частици CB18 няма да се появи в нашата част от света.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл