Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:38 pm



Отговори на тема  [ 110 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 2010 Legacy GT - Последният самурай 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ами за момента съм правил само дребни неща по колата и не съм имал ядове с намирането на части през последните две години. Да се надявам че и в бъдеще няма да имам проблеми.

_________________
Код:
[url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]

Вто Май 31, 2022 7:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 03, 2015 4:36 pm
Мнения: 10
Местоположение: Перник
Автомобил: Outback 2.5 MT 2004
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, от скоро и аз съм собственик на Legacy wagon GT, и темата ми беше много интересна. Легасито го взех с БГ регистрация, обслужена с нови ангренажи и водна помпа преди 2к километра. Засега е без газова уредба и мисля да я покарам известно време така, но най-вероятно ще се газифицира.
@Митко видях ти профила в Carspending, и от там ми се потвърдиха очакванията за разхода на гориво :) Били споделил, от къде купи лед халогените с дневни светлини. Това е едно от нещата, който съм решил да сменям.

Пон Авг 15, 2022 1:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Goldie написа:
Здравейте, от скоро и аз съм собственик на Legacy wagon GT, и темата ми беше много интересна. Легасито го взех с БГ регистрация, обслужена с нови ангренажи и водна помпа преди 2к километра. Засега е без газова уредба и мисля да я покарам известно време така, но най-вероятно ще се газифицира.
@Митко видях ти профила в Carspending, и от там ми се потвърдиха очакванията за разхода на гориво :) Били споделил, от къде купи лед халогените с дневни светлини. Това е едно от нещата, който съм решил да сменям.


Привет колега и добре дошъл в клуба. С пожелания за дълги и безаварийни километри.
Точният модел на дневните светлини + халогени е LED Osram LEDriving® FOG LEDFOG101.
За въжаление не помня точното магазинче от което съм ги купил защото дълго време се ровех из нета да намеря цена която ме устройва и си спомням че бяха намалени като последна бройка.

_________________
Код:
[url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]

Вто Авг 16, 2022 11:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 03, 2015 4:36 pm
Мнения: 10
Местоположение: Перник
Автомобил: Outback 2.5 MT 2004
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Супер, ще потърся, благодаря ти много!

Вто Авг 16, 2022 2:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Привет на всички - обмислям газификация на модела. Обръщам се към тези които вече са минали по тоя път, моля споделете мнение - поведение на колата, марка газова уредба, цена и т. Н. Ако сте минали повече к. м, кога е дошъл момента с реглажа на клапаните и съответно колко е излезнало като цена за да знам дали си заслужава газификация. Благодаря предварително...

Нед Сеп 11, 2022 7:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,
мисля, че съм писал на първа страница какво да се очаква след слагане на газ. Избери си газаджия и той ще ти предложи марки и ще ти даде цена. С оглед на инфлацията може би вече нещата са към 1800 - 2000 лв.
Момента с клапаните няма кой да ти го определи. За мен оптималният вариант е да се измерят хлабините към момента на слагане на газовото за да знаеш отправната точка. Ако ли не, следиш редовно вакуума. Аз съм минал 76к след реглаж и все отлагам проверката. Но това е при моето каране и при моята газова настройка. При хора с по-тежки крака нещата могат да са доста по-различни.
Като цяло на газ забравяте за всякакви състезателни изцепки и не бих препоръчал обороти повече от 3500 за продължителен период от време. Добре е да следите и температурата на антифриза, при лоши настройки всичко се качва нагоре.

Успех!

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 12, 2022 10:42 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Колега,
мисля, че съм писал на първа страница какво да се очаква след слагане на газ. Избери си газаджия и той ще ти предложи марки и ще ти даде цена. С оглед на инфлацията може би вече нещата са към 1800 - 2000 лв.
Момента с клапаните няма кой да ти го определи. За мен оптималният вариант е да се измерят хлабините към момента на слагане на газовото за да знаеш отправната точка. Ако ли не, следиш редовно вакуума. Аз съм минал 76к след реглаж и все отлагам проверката. Но това е при моето каране и при моята газова настройка. При хора с по-тежки крака нещата могат да са доста по-различни.
Като цяло на газ забравяте за всякакви състезателни изцепки и не бих препоръчал обороти повече от 3500 за продължителен период от време. Добре е да следите и температурата на антифриза, при лоши настройки всичко се качва нагоре.

Успех!


Колега чел съм какво си писал на първа страница, но това все пак е инфо от 2017г. За това искам мнение от хора които карат тази кола по продължително време на газ. Рядко карам колата след 3500об. Може би само когато изпреварвам, а по магистралата съм на 140км по ограничение, че с тия наши пътища няма за къде повече. Реглажа ми е правен преди 15хил к. м така, че мегдан имам там. Благодаря ти колега за отговора

Пон Сеп 12, 2022 5:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В отговор на колегата ето малко по-прясна информация какво да очаквате от Legacy GT при експлоатация на газ.
След изминати 85 000 км в крайна сметка дойде време за клапани. Колата е вече на 275 000. Симптомът за "добрата вест" е доста недвусмислен - колата започна да гасне сутрин на студено. След загряване няма проблем. Друго Субару, което поддържам (EJ201), има същият проблем. Това навежда на мисълта, че разширяването на елементите на двигателя осигурява някаква хлабина при достигане на нормална температура - малко обратно на логиката :pardon: .
Та проявлението на проблемът с клапаните е ясен - гасне на студено, клатене на мотора, липса на вакуум в началния момент. Въпросът е как да оценим цялостното състояние на двигателя, за да определим докъде да разглобяваме. За метод на дефектация аз избрах така нареченият leak down test (LDT), или проверка за теч на цилиндъра. Повечето автосервизи използват измерването на вакуум и компресия, но LDT предоставя съществена информация за състоянието на двигателя в следните възли:
- откривате проблемният цилиндър/цилиндри
- откривате точно на какво се дължи загубата на налягане - може да определите дали става въпрос за всмукателен клапан, изпускателен клапан, или проблемно бутало
- правите оценка на уплътнението на буталната група и дали все още е в рамките на допустимото по данни на производителя.
- правите оценка на гарнитурите на главите, при съмнение за теч от гарнитурата или спукана глава.
Изобщо това е доста полезен метод за ДБК (диагностика и безразрушителен контрол), който не знам защо, но не се ползва масово в БГ сервизите.
Та след като определих, че проблем са само хлабините на изпускателните клапани пристъпих към процедура по реглаж - двигателя навън и .... там вече си знаете. Разминах се само с един нов бъкет, другите ги шлайфах.
За 85К хлабините от 0.39-0.41 бяха станали 0.02-0.10. Следващият път няма да чакам и ще отварям на 70к :giggle: . Просто рискувате да издухате клапан, ако не си следите смесите/горивните корекции периодично :)
Използвах момента да сменя и водната помпа, която аз не съм бутал и мисля, че е оригинална. За съжаление, както съм писал и по-горе, тази помпа е доста скъпа заради извития щуцер на водното охлаждане на турбината. Реших, че е момента да си поиграя и да сложа нова помпа (Aisin с два изхода) с малка доработка за да се подвърже циркулацията на турбината. След инспекция на нагренажа се оказа, че всички ролки, както и хидравличния обтегач са за смяна. Та смених и ангренаж. При такова ниво на разглобка си позволих и една инспекция на хобота и неговото уплътнение.
Не съм ползвал сервиз и не мога да ви кажа цена за реглажа, но процедурата е рутинна с всички двигатели EJ255/EJ257 и можете да питате в произволен сервиз. При сегашната инфлация, просто ме е страх да питам, предполагам е 1500 лв+.
И последно за тези, които ги тормози въпроса - Заслужава ли си тази галимация с всичките и разходи?
Ами ето я математиката:
среден разход - 11.5 газ/100 * 850 = 9775 лтр. * 0.93 (средна цена) = около 9000 лв за LPG, Има и около 1000 лв бензин
На Бензин разхода е с около литър и половина надолу: 10*850=8500*2.10 (средна цена) = 17850 лв за бензин. Ако ви е тежък кракът сметките са други :cry:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Фев 04, 2023 1:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ице, много малко километри си минал на газ. Провери пак настройката и то на магистрално каране

Съб Фев 04, 2023 9:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, това предстои. Последно като проверявах обаче, на магистрала работеше богато.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Фев 04, 2023 10:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да попитам колега, бъкетите ги шлайфа отвътре където опират на клапана, а не отгоре, където ги натиска вала нали? Аз се замислям дали да не ги сменя тези бъкети със чашки с пулове от стар двигател ej255 - чух, че като размер били еднакви, с тази разлика че ако сложа пулове ще мога да си оправям хлабините сам без да свалям мотора, а и всеки шлайфист ще може да ми шлайфа пуловете без проблем. Аз съм с автомат та 7000+ оборота посмъртно няма как да вдигна.

Вто Фев 07, 2023 4:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, шлайфа се пъпката отвътре.
Нямам под ръка shim over bucket чашки, не мога да потвърдя. Може и да е възможно, но трябва да си сигурен в общия размер. Това с оборотите не е само при 7000, просто като се увеличи хлабината на пула в канала почва да скача. Неслучайно за STI е с минипул под чашката (shim under bucket).
Това с ваденето на шимовете без да сваляш мотора... а бе опитай :) Само първо си провери дизайна на капаците - на моя EJ255 лагерната капачка (под този капак, който виждащ) припокрива отворите на предните клапани на 1 и 2 цилиндър. Иначе съм го мислил и този вариант. Има обаче един проблем, който не можеш да оправиш с реглажа - всяко местене на клапана нагоре променя мястото на контакт с леглото. Ако спазваш указанията в ръководството ще имаш макс 1 реглаж, докато клапана се вкопае почти целия (0.5-0.7 мм). Т.е. на втория реглаж ти ще трябва да сваляш глави така или иначе.
Пък ако си караш колата на бензин не го мисли тоя реглаж :giggle:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Фев 08, 2023 10:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Привет на всички колеги- преди няколко дена пътувах към Трявна и н един момент ви се разчука мотора. Тези от вас които са минали през ремонт на мотора да споделят колко време и средства ще ви струва. Благодаря предварително. П.С преди 20хил. км е сменян ангренаж + ревизия на глави и реглаж.

Съб Фев 11, 2023 10:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Какво значи "разчука"? Чукане може да има по много причини.
Посетете сервиз за обстойна диагностика. Нека ви измерят налягането на маслото. Най-тежкият проблем може да е биелни лагери. Колко ще струва... от много неща зависи, но не е евтино.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Фев 12, 2023 12:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колата е в сервиза,но за жалост майстора ми е със счупен крак. Знам ,че може да е от доста др неща ,но аз питам за ремонт на биелен или основен лагер.

Нед Фев 12, 2023 12:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това си е основен ремонт на двигателя. В общи линии цените са такива
* ревизия глави ~500
* гарнитури глави и другите по мотора около ~500
* Мерене блок, тунел, биели и к.вал, полиране к.вал ~200-300
* Бор щанга тунел или шлайф вал при необходимост ~100-200
* Маркучи пцв вентилация ~100-200
* Основни и биелни лагери ~450-500 (800 оем)
* Сегменти ~200-300 NPR
* Масло и филтър ~150-200
* Свещи ~100
* Труд ~1200-1500
Това е без смяна на биела/и ако се наложи, без проблеми по главите, без проблеми с бутала или блок, без проблеми с бобини, без ангренаж, без проблеми с авцс соленоиди или ангренажния колела. При такъв ремонт аз лично бих инвестирал и купил шпилки вместо болтовете за главите. Също така бих дал хидротрансформатора за рециклиране, че ако не е сменян е въпрос на време при този модел, тъй като той отнася голям бой.
За смяна на бутала с ковани не коментирам, не е задължително а и неминуемо ще доведе до разходи за ремап, тъй като трудно се нагажда заводската степен на сгъстяване.
Както виждаш капиталов ремонт е и както майсторът, така и шлайф базите трябва да са на ниво, за да няма още разходи в скорошно време.
Поздрави

Нед Фев 12, 2023 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за пояснението колега,жив и здрав бъди!

Нед Фев 12, 2023 12:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В допълнение бих посочил, че основен проблем след такъв инцидент (лагери) е да се почисти щателно масления тракт, по специално ролките на AVCS и маслената помпа. В този случай е добре, че GT няма маслен охладител, защото той не подлежи на почистване и се изхвърля.
Но щом сте я дали вече на майстор той трябва да ги знае тези неща.
Ако колата стои на тази мощност шпилките са излишен разход.
Това с хидравличния конвертор не ми е известно да е обща болка. Я кажи какво точно му рециклират (след като го отрежат :) ). Съединителя?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Фев 12, 2023 3:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Прилагам снимка на нещата които правих по двигателя и цени . От днес вече колата е при мен :)


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 18

Вто Апр 04, 2023 5:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
От тук нататък само безаварийни километри да те радват :)

_________________
Код:
[url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
 2

Вто Апр 04, 2023 5:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 110 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор