Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 89 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
|
След като увеличих колекцията и минах през Форестър СГ 2005 (2.0) и Аутбек 2006 (2.5) автоматици с газ, единодушно в семейството фаворитът остава дизел форестъра от 2012 година, ръчка... като комбинация от качества за магистрала, софтроуд, разход магистрала и градско, място вътре и багажник и комфорт - като за мен 185см, седалките са 9/10
сега е на 160,000 безпроблемни км и дилемата е дали да го ъпгрейдна с един ремонт в Словения за превенция - трае 7-10 дни и струва общо към 10к.... и да не се занимавам с друга по-нова и много по-скъпа кола (живи и здрави)
ако имахме гараж с достъп до ток, бихме клонили към електричка на изплащане... но като нямаме, а и като пътуваме доста по магистрали, дизелът е крал
откъм разход, бензин с газ дава сравнително малко предимство пред разхода на дизела, дори и при сегашните цени
при словенците приемът е с предварително записване и в момента се чака .... 6 месеца - което говори за доста солидно търсене
|
|
|
Вто Окт 03, 2023 12:26 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 316 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Еее, стигна до моето мнение... Само се чудя за какво ти е тази превенция на тия километри. Сменяй маховика и съединителя, карай и се радвай на живота. Двигателят ти (Евро 5) би трябвало да издържи без проблеми още поне 100К км. P.S. По времето, когато аз правих ремонта (преди около 2 години), се чакаше около 3-4 месеца... явно търсенето се е увеличило. И цената - също!
|
|
|
Вто Окт 03, 2023 1:13 pm |
|
|
nikentce
|
А каква ти е идеята за превантивност - да не се наложи да чакаш 6 месеца ако се случи ли? Доста пари ми се виждат само като презастраховка, при наличието, че добре обгрижвани има на по над 400 000 км( в Mobile.de се срещат не рядко ). Моята вече е на над 300 000 реални км. На гледан автомобил с ясна история като твоя за какво са ти такива презастраховки?
|
|
|
Вто Окт 03, 2023 1:26 pm |
|
|
Alxx
|
Презастраховай се с оригинален маховик, другото е излишно докато не цъфне.
_________________ Cogito ergo sum
|
10
|
|
Вто Окт 03, 2023 2:04 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 89 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
|
Двигателят е здрав и работи добре. Нов маховик на 120,000. Причината да се замислям е, че в момента карам с едно наум. Ако трябва да пътуваме до Гърция или някъде към Сърбия/Хърватия или както ми се ходи на ски до Австрия, всеки път трябва да тръгвам с идеята, че може да изтропа по пътя и да търсим репатрак и т.н. Сигурно прекалено се шашкам, защото реално рискът да се случи точно в този момент е подобен на всяка друга повреда по всеки друг модел.
Но примерно ако се направи към 200,000 км, тогава може да при един основен ремонт да се прегледат основни неща, които се износват - те словенците почистват ЕГР-а, маслена помпа, тест на инжекторите, сменят веригата, гледат съединител и каквото има друго.
При БМВ-тата чувам, че също се сменя верига някъде там и не си спомням дали е 5 или 10 хиляди.
Освен цифрата по един основен ремонт при словенците, другата цифра идва от ДПФ-а. Очаквам да се наложи смяна или операция към 200,000 - каквото покаже съвестта и портфейла. Дотогава може пък да са сложили зарядна станция пред блока за електрички.
|
|
|
Чет Окт 05, 2023 12:24 pm |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Постове: 135 Рейтинг: 90
|
Вземи си карта сба, имат варианти за Европа. Помага в момент в който ти идва да зарежеш колата на пътя и да я оставиш да изгние там.
|
|
|
Чет Окт 05, 2023 1:35 pm |
|
|
nikentce
|
gligor написа: Двигателят е здрав и работи добре. Нов маховик на 120,000. Причината да се замислям е, че в момента карам с едно наум... Както BLA пише - аз съм със златна СБА карта. За 100 лв имаш безплатен ГТП и репатрация от всяка точка на България до избрана от теб такава, а в чужбина до оторизиран сервиз, който може да ти помогне. Не съм проверявал за разширена възможност за репатрация от чужбина в България, може и да има. Сам пишеш - да останеш трайно на пътя може да ти се случи с какъвто и да е друг автомобил. Аз вече отдавна претръпнх. Ако стане - стане. Викам някой да ми прибере семейството. Аз си прибирам колата по най-евтиният възможен начин и така. Моят ДПФ е на над 300 000 км и работи безупречно. Имах казуси с регенерацията в големите жеги, но Aлекс беше прав - явно компа го е пазил да не се запали , защото като паднаха температурите пак си минават гладко регенерациите. Пътувай спокойно и не се шашкай предварително
|
|
|
Пет Окт 06, 2023 9:09 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 316 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
|
Чет Ное 02, 2023 11:39 am |
|
|
nikentce
|
dendim написа: ...... Явно успешен ремонт на блока на EE20 правят и в Украйна... Ееех, няма ли да се хване и някой от нашите механици да разработи процедурата и в България съвместно с читав стругар Ще обере клиентела и от Румъния, и от Гърция...., а и колко Италиански гробници в България могат да възкръснат!
|
|
|
Пет Ное 03, 2023 4:55 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 316 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Еее, както знаеш, един от нашите добри механици ги модифицира в бензинови... [emoji16] Вече има актив от поне три, аз поне толкова знам... Сега май прави четвъртата, един Форестер 2012...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пет Ное 03, 2023 7:25 pm |
|
|
tarambuka3500
|
хм а плочката от която изработват новата част... как се гарантира че е от правилния вид/клас материал, и няма да се счупи пак скоро?
като гледам такива видеа из нета (например, как в Пакистан правят основен ремонт на двигател на някакъв огромен багер, кажи речи с подръчни материали), много ми е съмнително колко точно държелив е такъв ремонт.
|
|
|
Нед Ное 05, 2023 4:59 pm |
|
|
ico_tech
|
Вероятността да се счупи такъв детайл е нищожна т.к. свойствата на използвания материал са доста по- различни от вложеното от производителя. На видеото се вижда, че заготовките се режат в цех за метали, на ножовка. Това означава две неща - имате (по-ското имате право да попитате/получите) сертификат за всеки материал, който купувате, а използването на този вид рез гарантира, че няма да получите термични промени в материала, типични за другите видове рязане. В това видео се вижда колко операции трябва да се извършат и на колко различни машини. Това е високоспециализиран труд, който много оскъпява ремонта. Има и два интересни момента (за хората, които разбират украински ) - използваният анаеробен херметик и подлепването на вложките. Специално за второто - в машиностроенето допреди време всяка сглобка на два детайла изискваше проверка за прилягане. Това се правеше с боя (синка) и стягане, съответно пасване, докато контакта не се гарантира на 80+%. С годините машините станаха по-точни, а от друга страна индустриалната химия предложи материали, които предлагат тази функция. Във видеото момчето обяснява как е уплътнило сглобките и защо ползва анаеробен силикон - адмирации
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 06, 2023 8:25 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 316 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Здравейте. Да споделя искам само... В неделя срещнах един комшия от долната улица. Човекът кара Аутбек дизел 2008 г, от първите Евро 4, купувана от СМ и карана само в БГ. Питам го: имаш ли проблем с двигателя, със съединителя? Той вика: Не, всички е ОК, никакви проблеми... Гледам на таблото и не вярвам на очите си: 314К км.... Съединител и маховик сменяни на 160К км. Не харчи масло, не тече от никъде... Направо още не мога да повярвам, мистерия голяма... имало и здрави дизели!?!?
|
|
|
Вто Мар 12, 2024 9:21 am |
|
|
Alxx
|
Дефектът е наличен при само 8% от колите. Проблемът са нашите моргаджии, които внасят само трошки "на далавера" и така процентът става 80 на местно ниво. И аз имам познат с 2008-ма или 9-та дизел на над 400к.
_________________ Cogito ergo sum
|
15
|
|
Вто Мар 12, 2024 9:39 am |
|
|
nikentce
|
Айде, и моето време дойде . Не изкара до 400 хил. както някои Германки, но пък се вписа идеално в статистиката на Горублянките от Италия, каквато си е . Не ми се наложи да ползвам златната СБА карта. Колата още си е в движение и си държи реномето, че не ме е оставяла на пътя. След повече от седмица прекарана в гледане на оферти за автомобили, размисли, сметки, разговори със съфорумци( благодаря на всички, които ми отделихте от времето си! ) и най-вече - семейни разговори с Жената, семейният съвет реши, че ще пращаме мотора в Словения на пълен ребилд. Може и да е поредното неразумно нещо, което ще направя в живота си, ама нали човек пък има нужда и от малко адреналин от време на време Ще се опитам по-накратко да споделя какво ни доведе до това решение с жената, ако случайно това помогне в чуденката на някой друг колега, който недай Боже да стига до такава ситуация: 1) в момента нямаме бюджет да мислим за сериозно по-нов и скъп автомобил в доказано техническо състояние 2) парите за този ребилд вече сме ги избили до момента. Половината от разликата в цената при покупката(сравнено със същото купе, година, пробег и бензинов мотор) и останалата половина от разликата в разхода за гориво 3) в купето има вече доста наливано в подобрения и тъкмо са сменени всички масла и течности, както и нови съединител и маховик. Като такова от Италия е все още в отлична форма и няма тръгнало да гние никъде, че последните 3 години прекара и в гараж. 4) няма читави автомобили в момента за продажба. Новият внос сега е още по-зле от преди, защото западняците вече не бързат така с лекота да хвърлят технически безпроблемни коли, а цените му не ми се коментират. В момента 14-годишна кола на много повече километри е по-скъпа отколкото беше 7-годишна през 2017-та, когато купувах текущата 5) с жената не постигнахме консенсус за друга комбинация мотор/купе. Не иска Outback, защото габаритите му са й дискомфортни. Не иска 2,5XT, че ще й идва прекалено рязък, а и поддържани и ремонтирани такива са по 20 хиляди лв за 16-годишни и минаваме на разход 11-15/100 бензин, т.е. планираната сметка за идните 5-6 години експлоатация набъбва сериозно. Същевременно иска да има достатъчно мощност да изреже някой напушен младеж дето криволичи по пътя, т.е. и вариант атмосферен 2-литров бензин отпадна 6) никакво желание и от двама ни да сменяме марката. Тя се чувства изключително сигурна и стабилна на пътя с това купе. Качвала се е да кара служебните ми Duster и Rav4, и дори тя усеща сериозната разлика в поведението на колата в завои, особено при зимна пътна обстановка. В момента и двете мога да ги купя за цената на ремонта на Subaru-то, но също отпадна като вариант. 7) Словенецът вече от няколко години ребилдва мотори от цяла Европа и до момента не намирам някой изревал по форумите, където има писано за него. Да, пак си е риск, но ако ми осигури още около 5 години и 130-150 хил км. експлоатация бих бил повече от доволен 8) не на последно място - не е за пренебрегване, че тази кола никой няма амбиции да я краде, а части втора ръка на разумна цена от всякакъв характер ще има още дълги години по тукашните гробници Спирам се дотук, че стана много дълго. Ще давам по-нататъшни отзиви като запаля отново печката - някъде към Ноември-Декември най-рано
|
30
|
|
Пон Юли 08, 2024 11:59 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 316 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Хайде успех по "пътя" към Словения, Ники! Ако имаш нужда от съвети и помощ от "препатил" колега, звънкай, ще помагам с удоволствие! :-)
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пон Юли 08, 2024 1:36 pm |
|
|
Alxx
|
nikentce написа: Айде, и моето време дойде . Не изкара до 400 хил. Няма как да си сигурен, че не е
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Пон Юли 08, 2024 7:42 pm |
|
|
nikentce
|
Alxx написа: Няма как да си сигурен, че не е На 100% никога, но естимейшъна бих казал ми е доста точен заради няколко предпоставки. Колата е с първа регистрация в края на Декември 2010-та, т.е. е подкарана от началото на Януари 2011-та. Към края на 2014-та е последно регистрирано обслужване в официален сервиз на 185 хил. км., като в началото на 2016-та беше върната в дилърство на Subaru в Италия, след което и тук си беше отвисяла почти година преди да я купя лятото на 2017-та. За година и нещо каране след последно обслужване в официалния сервиз да е минала още 40-45 хил най-много, все пак това не е туристически ван, демек съм я купил на около 220-230 хил. км. Километражът разбира се показваше 131 хил. км. Неизвестната е как, и дали, е поддържана в тази година и нещо преди да бъде върната и паркирана. Със сигурност не са й сменяли маслото на 8-10 хил. км., както си го сака тоя двигател. То и в официалното дилърство през гаранционния период не са го сменяли на толкова , а ако се правеше сигурно щяха да изкарват поне около 100-на хил. отгоре.
|
|
|
Вто Юли 09, 2024 8:58 am |
|
|
nikentce
|
dendim написа: Хайде успех по "пътя" към Словения, Ники! Ако имаш нужда от съвети и помощ от "препатил" колега, звънкай, ще помагам с удоволствие! :-)
Благодаря ти за всичко! Сигурно ще те потормозя още малко за допълнително инфо. Пионерският ти опит с Kings Boxer Diesel е изключително ценен за раздела Diesel Boxer на този форум. Като ти видях и чух мотора как работи направо се размечтах и моят да мърка така
|
|
|
Вто Юли 09, 2024 9:31 am |
|
|
ico_tech
|
ех, ентусиасмът ти е за завиждане Най ми хареса т.8 - по това Субару няма кой да ги бие
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Юли 09, 2024 3:08 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|