Отговори на тема стр <  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  >
 Особености на Субару Аутбек IV ( 2010-2014 ) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Авг 26, 2020 6:04 am
Постове: 18
Местоположение: София
Автомобил: Outback IV 3.6 (2010)
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Lazarus написа:
Да питам тук, за да не отварям нова тема.

Отзад духа ли ви парното?
При мен е много слабо...
Лазар


При мен също духаше много слабо, да не кажа хич. Диагнозата бе изгоряло моторче на клапите и духаше само напред. След отстраняване на проблема вече духа и задната духалка.
Забелязвам, че с повишаване на температурата въздушната струя на задната духалка намалява и обратното.

Чет Окт 20, 2022 10:05 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 19, 2021 12:29 pm
Постове: 20
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Някой знае ли дали фейслифт модела (2013-2014) се е продавал в Европа с 3.6 мотор и Si-drive система с бутони за управлението й на волана и бутон за ръчна на централната конзола долу зад скоростния лост?

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

Чет Дек 08, 2022 2:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm
Постове: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
zarrick написа:
Някой знае ли дали фейслифт модела (2013-2014) се е продавал в Европа с 3.6 мотор и Si-drive система с бутони за управлението й на волана и бутон за ръчна на централната конзола долу зад скоростния лост?


Мисля,че не. Май последната "европейска" 3.6-ца е до преди фейслифта.

Чет Дек 08, 2022 7:40 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Постове: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте! Понеже старата B12-ка взе да се предава реших, че няма да наливам повече пари в нея и реших да я сменя с B14 2011г. 2.5 167 коня с ръчни скорости внос от Швейцария, но американска версия. Купих я вчера и след това светна лампата за налягането на гумите. Проверих ги бяха на 2.1 всичките и ги направих на 2.3. Обаче лампата си свети. Трябва ли нещо да направя за да изгасне? Проверих компютъра и няма запосани грешки. Гумите са доста износени, поръчал съм нови и предполагам ще дойдат в началото на другата седмица да ги сменя.
И още една питанка. От време на време се появява някакъв шум от таблото. Някакво цъкане, което изчезва след като я загася и извадя ключа. На някой случвало ли се е такова нещо?
И още нещо се сетих сега. Има ли вариант за обръщане на километража да показва километри, а не мили?

Съб Окт 07, 2023 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Постове: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При положение, че налягането в гумите е ОК, лампата светва при неизправен датчик. Трябва да се установи с уред. Батерията в датчика е несменяема, а нов струва около $35.
Когато сменяте гуми, може да се проверят датчиците за механични повреди. (Гумаджиите следва да са предупредени, че има датчиции, монтирани на стъблото на вентила, т.е. последното не е обичайното заменяемо стъбло.)
Шумовете зад таблото не са проблемни (клапи, течности), а за обръщане на мили/градуси/галони - категорично не препоръчвам .

Ако сте от София, бих могъл да препоръчам сервиз и човек за диагностика на TPMS (датчиците).

Нед Окт 08, 2023 9:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Постове: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за отговора. От София съм. А какъв е проблема с обръщането на мили в километри?

Нед Окт 08, 2023 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Постове: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, за да не отварям нова тема ще пиша тук. Взех Outback b14 с ръчна 6 степенна скоростна кутия 2.5 167 коня. Забелязах че резервната гума е патерица размер 145/80/17, а гумите са 215/70/16. Това е 44 мм разлика в диаметър, което ми се струва проблем. Питането ми е мога ли да ползвам тази патерица ако се наложи?
Имам вариант да използвам джантата от старата ми кола outback b12 ако е съвместима, с една стара гума същия размер като на b14, доста износена, но разликата в диаметъра ще е не повече от 5 мм.

Не обърнах внимание, че пиша в същата тема. Извинявам се за последователния пост, но не откривам бутон да го изтрия.

Чет Окт 12, 2023 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3927
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичко над 3мм разлика не става за нормално каране. За бавно придвижване донякъде може и 5. 16-ката ще стане отзад, вероятно, но отпред мисля не ако си с 316мм дискове.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Окт 12, 2023 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Постове: 103
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Alxx написа:
Всичко над 3мм разлика не става за нормално каране. За бавно придвижване донякъде може и 5. 16-ката ще стане отзад, вероятно, но отпред мисля не ако си с 316мм дискове.


Благодаря! Ами тя колата в момента е на 16ки така, че би трябвало да стане. Въпросът по- скоро беше дали болтовете съвпадат при B14 и B12. Значи най- вероятно ще ползвам една от старите износени гуми с които купих колата за резервна с джантата от b12-ката. Размерът им е еднакъв само дето резервната ще е доста износена, но пак по добре от тези 44мм. разлика с патерицата.

Чет Окт 12, 2023 9:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3927
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Недоскив съм вече, видя ми се 17 джанта снощи на две питиета :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Окт 13, 2023 7:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 9:13 pm
Постове: 6
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет субаристи,

Преди около седмица се сдобих с Аутбек '13, 2.5i AWD (EJ25) със 6-степенно cvt. Първи автомобил ми е от Субару и се доверих на близък човек от родния ми град, който само Субару внася, продава, ремонтира и шофира самия той. Продаде ми я за читав автомобил и доколкото мога да схвана с моите средно задълбочени разбирания колата изглежда здрава и запазена.

Та започнахме със стандартните обслужвания на мотора (при гореспоменатия приятел) - всичко мина в реда на нормалното. Сложиха ѝ ГИ в BRC-Пловдив вчера и на място едно от момчетата там силно ме посъветва да сменя свещите с пригодени за газ. С по-малък проход били м/у анода и катода и това стабилизирало искрата, което пък резултирало в спокоен, динамичен, икономичен мотор. Това бяха неговите думи. Използвах търсачката тук за да се информирам по казуса, но се натъкнах на няколко теми със задочни спорове от типа "ЗА/ПРОТИВ". За себе си не намерих ултимативен отговор трябва ли наистина да сменям редовните свещи с газови? Някой с подобен автомобил и монтиран ГИ може ли да сподели личен опит? Ще съм безкрайно благодарен.

За сега май.. това ми е чуденката. Останалото по автомобила изглежда изрядно с изключение на накладки, които ще сменя преди първата регистрация в КАТ, идната седмица.

Аа - хрумна ми още един въпрос: имах възможността да я покарам 500км от Видин до Пловдив (+ градско возене в двата града) и общо взето минах през всякакъв шосеен терен в България. Лъже ли ме личното ми усещане, или колата вози маалко твърдо за комби с такива размери и тегло? Предполагам си е субараджийска работа с оглед на това, че окачването е проектирано за пресечен терен вместо да спи по асфалта като немските комбита примерно. Има ли разумен фикс на това, или веднъж взел субару в сърцето плачеш и караш :pardon: ?

Сря Ное 15, 2023 6:19 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Постове: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kcabtuo написа:
Лъже ли ме личното ми усещане, или колата вози маалко твърдо за комби с такива размери и тегло? Предполагам си е субараджийска работа с оглед на това, че окачването е проектирано за пресечен терен вместо да спи по асфалта като немските комбита примерно.


Трябва да вози чувствително по-меко в сравнение с немските комбита. Легаси е моделът, който "спи" на асфалта.
Колата с предписаните 225/60/17 гуми ли е?

Сря Ное 15, 2023 8:25 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 9:13 pm
Постове: 6
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
BLA написа:
kcabtuo написа:
Лъже ли ме личното ми усещане, или колата вози маалко твърдо за комби с такива размери и тегло? Предполагам си е субараджийска работа с оглед на това, че окачването е проектирано за пресечен терен вместо да спи по асфалта като немските комбита примерно.


Трябва да вози чувствително по-меко в сравнение с немските комбита. Легаси е моделът, който "спи" на асфалта.
Колата с предписаните 225/60/17 гуми ли е?


Когато я взех от човека беше с 225/60/17 на 4 годиша възраст гумата, но с не-оригинални джанти. На тях возеше още по-твърдо. Оргиниалните стояха в багажника с 225/65/17, отново 4 годишни, но с по-малко грайфер по тях. Видях, че гайките потъват сериозно в леглото на неоригиналната джанта и отидох да си ѝ монтират оригиналната джанта. В крайна сметка сега е с 225/65/17 и като че ли това млако посмекчи возията. При монтажа помолих гумаджията да ги напомпа на 2.2bar преден мост и 2.1 съответно заден, както е указано на табелката на шофорската врата.

Да разбирам, че фабричния размер е с борд 60, не 65? Предстои ми покупката на нови гуми и това ще ми е от полза. Бях се засилил към 65%.

Иначе като казах по-горе, че немските комбита "спят по пътя" имах предвид, че возят комфортно с много малък пренос на вибрации от неравната настилка (дупки, гърбици, пукнатини, шахти) вътре купето. А за това, че този Аутбек трябва да е осезаемо по-мек на возене от немските комбита - ами точно обратното усещам да е.

Може би едни нови гуми ще направят чувствителна разлика?

Благодаря :good:

Сря Ное 15, 2023 6:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3927
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може, много зависи и от товарния индекс, както и скоростния(сместа). Иначе, не е вярно, че вози по-меко от Е-класа или А6, не се заблуждавай. По-мека е само от Пасат Олтрак(в същия клас) заради високия профил на гумата и да, 60% е оригинално.
Може би(казвам може би) американските версии са с идея по-меко настроено окачване.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Ное 15, 2023 7:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 9:13 pm
Постове: 6
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Далеч е от возията на шосейните комбита от Немция, но пък и предназначението на автомобила е и по-различно. Преглъщам го това, не е дерт.

Би ли било проблем за вариатора или раздатъчната кутия, ако използвам гуми с борд 65%, вместо 60? Хем ми харесва повече как пълнят калниците, хем незабележимо по-висока и не на последно място маалко се усеща по-добре във возията.

За свещите за LPG никой не обади.. Лично събрах 6 мнения от приятели механици - 3 на 3 е резултата. Ще взема да мина до Павлин в Пловдив. Видях от тук, че на човека може да му се има доверие. Така чух и от двама колеги на работа.

Чет Ное 16, 2023 6:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Постове: 223
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И на мен повече ми допада как изглежда с по-големия диаметър гуми, за кутията няма да е проблем, макар че ще загубиш малко в ускорението, колата ще се усеща малко по-тромава. А возията зависи и от модела гуми, не само от профила им.

_________________
Zubaru.tuninK

Нед Ное 19, 2023 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 9:13 pm
Постове: 6
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
zk. написа:
И на мен повече ми допада как изглежда с по-големия диаметър гуми, за кутията няма да е проблем, макар че ще загубиш малко в ускорението, колата ще се усеща малко по-тромава. А возията зависи и от модела гуми, не само от профила им.


Това проверено ли е за кутията? Спрях се на всезонни гуми Kleber Quadraxer suv (https://diana-ltd.com/tire?47417), като единствено дилемата с височината на профила ме задържа от покупка за сега. 60 или 65 е чуденката.

Ще преглътна намаленото ускорение и завишения разход стига да съм сигурен, че по-големия диаметър няма да повлияе зле на кутията.

Товарния индекс на споменатите горе гуми е до 775кг за профил 60 и 850кг за профил 65. Да разбирам ли, че поради по-голямата товароносимост на профил 65% гумата е осезаемо по-твърда? На първо място търся баланс между комфорт и сигурност, а след това приоритет ми е външния вид.

Пон Ное 20, 2023 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Постове: 326
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега ако искаш да вози по-меко защо я караш със 17ки? Аз моята я карам със 16ки 215/70 16 и съм много доволен от возията.

Чет Ное 30, 2023 9:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 12, 2023 9:13 pm
Постове: 6
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
tsvetanov написа:
Колега ако искаш да вози по-меко защо я караш със 17ки? Аз моята я карам със 16ки 215/70 16 и съм много доволен от возията.


На въпроса ти защо отговора е - така я получих :pardon: Производителя също предлага за фабричен разбер 17"..

С 215/70/16 не се ли губи гумата в голямата арка на калниците? Имаш ли снимки на автомобила си в тази конфигурация? - би било полезно да видя. За возията навярно си прав..

Вто Дек 05, 2023 5:47 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Постове: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
4mm е разликата в арката в полза на 215/70/16

Вто Дек 05, 2023 4:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Doby и 11 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор