Отговори на тема стр <  1, 2, 3  >
 Импреса 3 - проблем по ходовата част - чукащ звук 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Дек 11, 2024 11:58 am
Постове: 35
Автомобил: Impreza 2009 (GH3) 1.5 AWD
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Tisho09 написа:
Няма да е лошо и един реглаж на преден/заден мост да се направи.
Но моето мнение е, че висок муфата е затегнала и от там идват и звуците които чуваш, а и тежкия волан при завои.
От опит мога да кажа че при СТИ когато заключиш диф-а се чува едно прескачане на гумите когато завиваш и волана е адски тежък - нещо подобно на твоята ситуация, но без чукащите звуци.


благодаря на всички за съветите, виско мифата я поръчах ОЕМ и ще пристигне тази седмица. За "късмет" съм в чужбина нямам как да отида до СТИ в София... и имам следния върпос, може ли и "нормален "сервиз/механик да смени диференциала или най добре да се търси Субару (предполагам че ще е идоста по скъпо там)?

Пон Яну 13, 2025 1:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4143
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нищо скъпо няма в отварянето на опашката без да се сваля кутията. Просто е редно механикът, който ще го прави да попрехвърли за десет минути литературата по въпроса и да провери състоянието на лагерите в опашката. Ако си по-западно от Унгария, да речем, ще ти вземат 150-250 евро за труд в нескъп сервиз.

_________________
Cogito ergo sum

Пон Яну 13, 2025 2:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Дек 11, 2024 11:58 am
Постове: 35
Автомобил: Impreza 2009 (GH3) 1.5 AWD
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Alxx написа:
Нищо скъпо няма в отварянето на опашката без да се сваля кутията. Просто е редно механикът, който ще го прави да попрехвърли за десет минути литературата по въпроса и да провери състоянието на лагерите в опашката. Ако си по-западно от Унгария, да речем, ще ти вземат 150-250 евро за труд в нескъп сервиз.


Благодаря за съвета!!! Как се казват тези лагери за да се опитам да обясня?

Пон Яну 13, 2025 2:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Дек 11, 2024 11:58 am
Постове: 35
Автомобил: Impreza 2009 (GH3) 1.5 AWD
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мисля че е това нали?

OEM 806225260:

Изображение

Пон Яну 13, 2025 5:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4143
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не, този е за пиньон заден диф.
Достатъчно е да им кажеш да ги проверят, а ако не знаят кои са и за какво говориш се насочваш другаде.

_________________
Cogito ergo sum

Пон Яну 13, 2025 7:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Дек 11, 2024 11:58 am
Постове: 35
Автомобил: Impreza 2009 (GH3) 1.5 AWD
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Alxx написа:
Не, този е за пиньон заден диф.
Достатъчно е да им кажеш да ги проверят, а ако не знаят кои са и за какво говориш се насочваш другаде.



ремонта предстои, диференциала пристигна, масло също съм купил, на тази скица има ли ги въпросните лагери за да мога директно да ги поръчам (ако ги има) и да ги дам на майстора.

Изображение

Сря Фев 05, 2025 11:38 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1844
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
няма ги, защото сте объркали скицата - това е на задния диференциал. Вашият проблем е задната част на скоростната кутия.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Фев 05, 2025 12:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Дек 11, 2024 11:58 am
Постове: 35
Автомобил: Impreza 2009 (GH3) 1.5 AWD
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
ico_tech написа:
няма ги, защото сте объркали скицата - това е на задния диференциал. Вашият проблем е задната част на скоростната кутия.


извинявам се, опитвам се и аз да се оправя с тези схеми и да улесня ремонта, който предстои

това ли е правилната схема? и има ли ги тук въпросните лагери ?

Изображение

Чет Фев 06, 2025 3:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Постове: 5856
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 866
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако искаш да научиш повече за колата и сервизирането ѝ започни от сервизното ръководство, а не случайни схеми
Тук го има
https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2009/
 1

Чет Фев 06, 2025 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Сря Дек 11, 2024 11:58 am
Постове: 35
Автомобил: Impreza 2009 (GH3) 1.5 AWD
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Ако искаш да научиш повече за колата и сервизирането ѝ започни от сервизното ръководство, а не случайни схеми
Тук го има
https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2009/



благодаря Ви, това е много ценно!

да допълня само че съм в чужбина и тук директно от Субару ми отказаха да монтират новия диференциал, тъй като трябва да дадат по закон гаранция, а на "външни" части, макар и оригинални не дават... а ако ги бях оставил те да ми продадат диференциала цената ще да е вече наистина космическа, той и без това е доста скъп...

та попитах и в немския форум за Субару за въпросните "лагерите в опашката от която тръгва карданът" и човекът (механик и самият той има Импреза, макар и по стара 99г.) с който си пиша след като прегледал скиците ми каза че може би става въпрос за това

това е снимка на моя диференциал, който поръчах чрез фирмата директно от Япония, та той ми обясни че може би става въпрос за този лагер, който е монтиран/пресован директно върху диференциала и от там започва кардана, дано да е така :)

Изображение

Пет Фев 07, 2025 10:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2469
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е този, а 2та лагера в задния капак - валът, който излиза от дифа, има зъбчатки, които са 1:1 или 1:1.1 (по спомен) и на тях има 2 лагера. Най-добре е този, който ще ги сменя да каже номерата, за да не поръчаш нещо друго.

_________________
http://www.hostit.bg/
 1

Пет Фев 07, 2025 2:59 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Постове: 5856
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 866
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дай да видим по номер на рамата какво ще излезе, че и на мен ми стана интересно цялата история :)

Пет Фев 07, 2025 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Сря Дек 11, 2024 11:58 am
Постове: 35
Автомобил: Impreza 2009 (GH3) 1.5 AWD
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Дай да видим по номер на рамата какво ще излезе, че и на мен ми стана интересно цялата история :)


JF1GH3LW49G056628

тук също има скици, ако това помага

http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... nsmission/

Пон Фев 10, 2025 7:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4143
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Изображение
Ето тези четирите около муфата. Парт номерата са:
806255010
806322050
806330110
806230170
Последния е само ОЕМ, няма алтернативи. След 06.11-та има ревизия на средните два номера, съответно са други. Ако съдя от ник-а ти колата е 2009-та? :-?

_________________
Cogito ergo sum
 1


Последна промяна Alxx на Пон Фев 10, 2025 7:44 pm, променена общо 1 път


Пон Фев 10, 2025 7:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Постове: 5856
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 866
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като се тръгне по рамата става ясно точно коя модификация е колата, година и коя част точно има, защото има разлики.
Аз до тук не разбрах дори, че става въпрос за ръчни скорости...

Та например тук ако тръгнеш по рамата
https://www.amayama.com/en/genuine-cata ... 628&ref=ae

Получаваш това за модела

Impreza, GH3-L3W 06.2007 - 09.2011
Engine: 154 Body: W Grade: 15R Transmission: 5MT Options: 4W LH
Frame/VIN: JF1GH3LW49G056628 Manufactured: 18.12.2008 Trim: OFF BLACK (H20) Color: SPARK SILVER M (C3S) Spec code: SK EL

121 - MT Transfer & Extension
Прикачени файлове:
121_02_L_2_1.png
121_02_L_2_1.png [ 131.3 KiB | Прегледано 398 пъти ]


Твоят е горният вариант, който за модела преди 2011 г. Виждаш оригиналния парт номера, а и е заменен по-късно с друг.
Виждаш също така, че има доста части наоколо, има таблица с шимове, които се подбират според луфта... така, че не е като Лего точно.

Пон Фев 10, 2025 7:41 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4143
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Б@х, три минути си дописвам поста, застъпили сме се. Извадил съм му точните номера, Божо.

_________________
Cogito ergo sum

Пон Фев 10, 2025 7:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Постове: 5856
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 866
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, аз не му давам точните номера, а знанието как да си ги види, ако има достатъчно ентусиазъм.
Та тук е сервизното ръководство
https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/I ... za%202009/

Тук са инструкциите как се действа :kid: :repair:

Прикачени файлове:
2025-02-10 20_04_12-Service Manual.png
2025-02-10 20_04_12-Service Manual.png [ 88.02 KiB | Прегледано 393 пъти ]
Пон Фев 10, 2025 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4143
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е, тук е моментът да добавиш, че за смяна на средния диф не е нужно да се вади кутията, може на място въпреки инструкциите ;). Откачат се кардан, заден тампон и механизъм скоростен лост.

_________________
Cogito ergo sum

Пон Фев 10, 2025 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2469
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако ще си го прави сам, никой не му спомена, че гарнитурката на капака (като хартиена), също е много важно да се смени с точно такава, същата. Не става да се махне и намаже със силикон, защото и тя влиза в шиминга(определянето с шайби) на хлабините до колкото знам. А и така отгоре-отгоре казахте за шайбите/пластините, че ако си го прави сам и не почете внимателно - ще сменя кутия...
Кутиите изглеждат лесно нещо, но искат сериозно четене и познания и инструмент, преди да се започне... също както и отваряне/събиране на двг де.
:beer: :good:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Фев 10, 2025 11:06 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Дек 11, 2024 11:58 am
Постове: 35
Автомобил: Impreza 2009 (GH3) 1.5 AWD
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
@Alxx и @BAlexandrov благодаря много за помощта! :beer: :) :)
това са наистина ценни съвети!

@valqk: няма да извършвам сам ремонта, но след твоето описание, силно се съмнявам, че в сервиза който съм намерил ще знаят това за гарнитурата ... не са специалисти по Субару, нито специалисти по скоростни кутии...

лагерите да се поръчат няма да е проблем предполагам, но какво ще помогнат те, ако ремонта не се извърши както трябва... ](*,)

Пет Фев 14, 2025 3:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1, 2, 3  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор