Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Съб Окт 20, 2018 3:59 pm



Отговори на тема  [ 76 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
 Новото Легаси 2.0 GTB - 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето таблица :

Изображение

Най горните стойности , които са с най голямо отклонение са измерени на около 10 мм от върха на цилиндъра.

Поздрави,

Пон Яну 26, 2015 1:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мотора е събран ,но остана да се регулират клапаните. Някой да има идея откъде да си намеря пластини за пуловете?

Трябват ми такива с диаметър 30мм , дебелина 2.17 до 2.40 около 8 броя . Имам точните размери .

Поздрави,

Сря Мар 04, 2015 8:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мотора е събран ,но реших ,че ще се захвана директно с обръщането. Чакам да докарам един донор тия дни и малко по малко ще го правя.Купих един пасат да се движа ,че с бус нестава-ужасен е в сравнение с легасито
Иначе намерих едни пичове да обърнат инсталацията ,че иначе както каза Методи ще я правя сам 4 месеца :)

Пон Апр 06, 2015 7:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ъпдейт относно колата:

Двигателя е отдавна събран ,но се отказах да го качвам и после да го свалям отново заради обръщането на волана.Отделно ,че тръгнах да го качавам и тогава 3 пъти сложих и извадих турбината на автоматика докато съм сигурен ,че е монтирана правилно и въпреки това успях да счупя зъбите на маслената помпа на кутията (слава богу че ще става от 2.5 и ,че имам такава кутия за части ).
Купих едно легаси 2.5 седан 98-ма ударено за донор тъй като се оказа ,че трябват доста повече неща от начално предвидените.
Засега обърнах механично колата(купено е преработено за ляв волан ,но още не е сглобено) и инсталацията е готова - останаха ми да пренаредя кабелите за две моторчета които контролират клапите за въздуха на климатроника което ще стане до края на седмицата надявам се.
Следва тотално сглобяване на колата докато се стигне до турбото от страната на шофьора. Тогава ще се ходи я до Ем комплект я до сервиза на Любо (до Дидо Гущера ) за да се преработят тръбите. Засега съм решил за пробвам да завъртя турбото леко ,но нека да ситгнем до там .

Поздрави,

Нед Май 24, 2015 7:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко раздвижване на темата,

Колата тръгна и успях да и се порадвам с две турбини около 1000 км преди 3 и 4 на автомата да се скапят.Купих същата кутия от UK ,монтирах я изкара 5-10 км преди и тя да роди.Та в крайна сметка реших ,че тотално ще преправя всичко на сингъл турбо и ръчна кутия.

Купих още едно легаси ТТ от което ще взема кутията ,но останалата част от колата ще си седи. Няма да се разглобява-като стане тази по-натам може да направим някой извратен проект пък и един приятел и се кани да я вземе и да я обръща тъй като купето почти няма ръжди - маалко по-зле е от моята.
Поради факта ,че ръчната кутия с ТТ сетъп е мисия невъзможна тотално , реших да мина на сингъл турбо. ТТ Сетъпа работеше - имах няколко места от които дърпаше въздух и затова не надуваше второто турбо много ,но не съм я напъвал много защото още се разработва.

Какво купих/взех за преправянето:
1.Нов силиконов интейк от дебитомера до турбото
2.изпускателен колектор от ВРХ на малко КМ с всичките ламарини,
3.Турбо от WRX TD04-.Турбото е доста добро и на много добра цена. На първо време докато я направя кола отново ще карам с него и по натам ще мислим за някакво от СТИ или алтернатива.
4. Даунпайп - подарък към турбото - Благодаря на Методи ,че ме свърза с човека който е голям пич.
5. Друг интеркулер - ще взема този от легасито донор тъй като с преправянето на ТТ съсипах моя. Гледах някакви тестове и като цяло излиза ,че този кулер има доста добър флоу. По натам ще може да се мисли за челен.
6. Широколентова сонда заедно с уред - КИТ
7.4 бутални предни апарати които ревизирах ,
8. Маховик от другото легаси.
9. Съединител - нов кит
10. Скорости, кардан, конзола - от легасито.
11. Блоу Оф от Ибей- не е нещо особенно ,но ще свърши работа засега - регулира се пружината и едновременно изпуска в атмосферата и циркулира.

След 10 дни ще излезна в по-дълга отпуска та ще има време да се забавлявам.

Купих си кран -жираф до 2 тона и стойка за двигатели та ще ми е по-лесно.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Поздрави,
:beer:
 4

Вто Юни 21, 2016 11:07 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 07, 2013 4:43 pm
Мнения: 91
Местоположение: Norge
Skype: ivancho_moy
Автомобил: subaru impreza и legacy twin turbo
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ай де де , бавиш се мятай я че да дадеш малко ноухау за моята. Моята е почти готова с обръщането на дирекцията , може да остане слагането на мотора и сетъпа към сингъл като си дойда август месец. А с тебе трябва да направим една среща.

Вто Юни 21, 2016 11:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Време няма, пътувах 3 пъти за последния месец и по колата само вечер след работа и то понякога.
Ще се видим . Няма ядове :)
:beer:

Вто Юни 21, 2016 12:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доста напреднах с колата като цяло :
1.Преправих маслените и водните линии за едно турбо - едните ги затапих а другите леко се наложи да се преправят .
2. Монтирах афтър маркет интейк тръбата между дебитомера и турбото.Доста по-широка е от стоковата и се надявам да има макар и малък положителен ефект
3. Оправих ламарините и качих колекторите с ъп пайпа. Смених всичките гарнитури с нови - оригинални.
4. Взех съединител и лагерче за опашката.
5.Преправих цялото окабеляване на колата вътре- махнах таблото и кутиите с радиаторите и климатика. Слях двата снопа в един тъй като този на кутията вече няма да се използва активно.
6. Монтирах педали от Аутбек 99 та, скоростен лост и пластмасите от донора.
7.Почистих , измих и боядисах някой ръждясали планки и конзоли от кутията и дифа,измих всички планки , кардан . Взел съм нови масла.
8. Изпратих биалетките и тампоните на мотора в Пловдив.
Тампоните са доста по-масивни от тези на WRX. Предполагам ,че са като на СТИ или по-големи.
Мойте и тези на другата кола са леща и 4-те. Реших експериментално да ги изпратя да ги рециклират. Казаха ми много хора ,че са доволни от ефекта и за цена 60 лева на тампон според мен си струва.
Ще пиша какъв е ефекта като пристигнат и заработи колата
9. изработих крепежни планки за ъп пайпа и боядисах ламарините на колектора и ъп пайпа със сив спрей за да не ръждясват. Не се гонеше естетита като цяло.
10. Върнах си оригиналното серво - нали заради ТТ сетъп бях сложил малко серво.


Ето Малко снимки с лошо качество :

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Пон Юли 18, 2016 1:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет Колеги,
Събрах колата и вече работи и даже я мърдах напред назад ,но не съм я карал . Благодаря на Методи (metopetrov) и Сашо (Askless) за акъла и някой от частите.
Като цяло остана да закача един бууст метър и да видя как са смесите с ТД04-ката.
Малко ми беше трудно докато съединя мотора с кутията защото всичко правено на снимките съм го правил абсолютно сам. Отделно ,че заради дренажа който ми предстои да правя отдолу няма бетон и се наложи да подлагам дъски под колелата на жирафа който купих.
Ето и Малко снимки. Игрорирайте циганията в този ъгъл на двора. :)

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Купих и този кожен салон почти неразличим от нов. От него и моя ще направя един буквално перфектен. Купих и таблото защото моето има доста забележки. Купих и цяла инсталация от кола 98-ма заедно с кутиите за климатроника. По натам планът е да се вземе инсталация и ЕCU от СТИ версия 3 или 4 и моторната инсталация да се замени . Като цяло си намирам работа :) Останалите части ще отидат на сивото GT което мисля да възстановя евентуално.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Ето и една снимка на "Кутията на Пандора"
Изображение

Имам да купувам още части - накладки, спирачни маркучи и по натам ще слога задните двубутални и предните 4 бутални които купих.

Поздрави
:beer:

Вто Авг 02, 2016 10:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко да раздвижа темата.
Понеже има и втора в която съм описал повечето неща които съм направил.
В София става все по трудно за паркиране и явно съседите ми не се справят тъй като ме удариха общо около 4-5 пъти пред/зад блока.
Единия път ми съсипаха левите врати , втория предната броня , третия задната , четвъртия път единия заден калник.. Реших да сложа временно едни "резервни брони" , купих от Дарин две запазени врати и включих компресора.

Ето преди :

Изображение
Изображение
Изображение


И ето след :
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Боядисани са цялата лява страна ,огледалата , и броните.


тук в процеса на работа:
Изображение



Тук колегата ме снима ама каза да си скрия лицето щото съм загрозявал колата:

Изображение

Междувременно и метнах 4 броя нови Toyo Proxes T1R 225 45 17 и остана само да и сложа нови амортисьори.
Купих два нови предни от Импреза СТИ P1 - класик ,но се оказа ,че задните са трудна работа. Билщайнът доста почуква и дразни.
Сложих и едно крайно гърне от СТИ 02-03 ,че старото беше на Heyward and Scott и пусках алармите с него.
 15

Съб Май 12, 2018 7:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am
Мнения: 2537
Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво и респект...,мнооого труд.

_________________
ако пътят пред нас свърши,нека го направим..

Пон Май 14, 2018 6:39 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря ,колега!

Пон Май 14, 2018 8:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И поредното отстраняване на недостатъци и леки подобрения.
Наложи се да извадя мотора за да отстраня теч от спукалият се бакелитен капак зад маховика и да направя реглаж на клапани ,че имах изпускателни на 0.1 -0.15. което е зле за пробег от 30 000 км. Вече са на по 0.25-0.27 всичките и работата на моторягата значително се подобри.

1.Сложих топлообменник на маслото и водата щото този мотор нямаше - беше ми останал от един английски мотор дето отиде на скрап и купих нови тръбички , маркучи за него и около помпата благодаря на Сашо (askless) ,че ми даде неговите които си беше купил да не чакам поръчки.
2.Минах на новият тип ангренажен обтегач- по някаква причина бях с Версия 1-2 а ремъкът беше претегнат (от мен )и съответно ролките бяха "тръгнали".
3.Смених ангренажният комплект с нов ОЕМ както и нова водна помпа ОЕМ (пак от Сашо)
4.Смених тампоните на мотора които бяха правени в Пловдив и не бяха ОК с такива от обикновен WRX.Тези на JDM-ката бяха кръгли като на Б12.
5.Сложих капак алуминиев отзад от EJ205 за картерната вентилация
6.Боядисах и презалепих картера за всеки случай.
7. Смених уплътненията на болтовете на капаците на главите ,че имах течове от там.
8.почистих лагера на съединителя и отстраних лека неравност по диаметъра по който се движи на самата кутия. Получаваше се много гадно задържане. Сега работи перфектно както трябва да работи .
9.оправих проблем с кормилното каре който си бях създал сам.
10.Смених масло, филтри и антифриз.
11.Сложих предни и задни амортисьори от СТИ P1 класик.Предните са нови , задните със зор намерих в Англия.
12.Сложих тампони на носачите(задните Ф-образни) от форестър ,което има "Анти-лифт" ефект. Разликата е огромна особено при завой с висока скорост. Колата се държи уникално.
13.Смених и самите носачи - мойте бяха поръждясали :) Сега съм с такива от италианско субару даже с хубава боя
14.Сложих чисто нов радиатор - холандски - стандартен . да ми е спокойно.
15.Смених тръбата за входящото масло на турбото ,че моята леко беше прегъната.
16.От ибей ми попадна чисто ново ОЕМ вътрешно каре за супер ниска цена (400 лв клиент е попринцип). - купих маншон нов ОЕМ и го сложих и него.
17.Смених и лагерчето на маховика - 5 лв е , моето беше на 30-35к ама нали е свалено :)
18. Сложих и нови свещи ,че при свален мотор беше грехота :)

Като цяло ефектът е огромен от доста от нещата. Колата работи доста по мазно и равномерно и по тихо.Няма течове и не мирише на масло като спреш на светофар.Ангренажът не вие на умряло. Вози доста твърдо , но седи уникално на пътя.Съединителят и воланът станаха перфектни.
Остана да се сложи хубава звукоизолация и някоя хубава 6МТ по-натам:)

Eто и снимков материал :)

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение



eто въпросното износване на кутията което пречеше на лагера да се движи свободно:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Ето и СТИ амортисьорите. Малко по-къси са от Билщайн и колата стана една идея по-ниска особено отзад.
Изображение
Изображение
Изображение

Направих едно малко подобрение в чест на IvoG (лека му пръст), който ми даде идеята.
Сложих маншони от кормилна рейка от някакво BMW - от евро07 можете да видите кода на една от снимките.Пасват идеално на Bilstein и Kayaba инвертор тип амортисьор и го пазят от прах доста по-добре. Ето снимки:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


За финал направих една "баня",че беше заприличала на Пасат Б3 на зарзаватчия от борсата в Дружба :D Реших да я наснимам отвсякъде защото рядко и се случва да е чиста :) Дейли колата има по-важни функции.


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Въпреки вложеното време и труд ,остана един заден калник от другата страна за боядисване и премахване на тази грозна капачка за газ поставена в Англия.

Пет Сеп 28, 2018 8:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 505
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: '97 Fiat Palio '97 Legacy BG 25D AT
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 428
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много добре :cool: Поздравления!
Остана един поне врх ню ейд кулер и малко вибро и шумоизолация.

Пет Сеп 28, 2018 8:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юни 20, 2014 8:39 am
Мнения: 80
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R AT 2007
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Човек,огромно БРАВО от мен за проекта!
Супер отдаденост се усеща - респект!
:good:

_________________
Таралежът е птица упорита,не го ли ритнеш - не полита!

Пет Сеп 28, 2018 10:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 790
Местоположение: София
Автомобил: Legacy GTB '96 Turbo
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 341
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
askeless написа:
Много добре :cool: Поздравления!
Остана един поне врх ню ейд кулер и малко вибро и шумоизолация.

Преди всичко благодаря за частите !
Ще се погрижа и за двете. Като се спре на светофар се усеща ,че кулерът е зле. Звукоизолацията определено не е достатъчна за такава кола.
Сега откакто стана студено се притеснявам за кутията ,че тръгва с удар направо :D


entusiast написа:
Човек,огромно БРАВО от мен за проекта!
Супер отдаденост се усеща - респект!
:good:

Много благодаря за хубавите думи. Време няма вече за съжаление ,но кеф цена няма. :beer:

Пет Сеп 28, 2018 11:24 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 76 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор