Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:42 pm



Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Реглаж клапани Н6 245 к.с. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,някой може ли да опише процедурата по реглажа,какво се прави,какво се сменя.... че май вкарах здрав двигател в голям филм,в момента е свален и разглобен,какво следва?Говорят ми за обслужване от рода на 2000 лв

Чет Май 11, 2017 4:56 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дай повече инфо за мотора .Какво трябва да се прави по мотора , на колко х км. еее.

Чет Май 11, 2017 7:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От ТУК можеш да си свалиш сервизното ръководство на твоя модел автомобил, а там за H6 има много добро описание, как се регулират клапаните + картинки. Сложно е и е скъпо, но щом така или иначе моторът е на масата, ще е доста по-лесно. Иначе като цяло обслужването не е евтино и смело стига тази сума, че дори и я подминава, тъй като в него често влизат гарнитури на главите (така и така моторът е на масата), вериги, обтегачи, плъзгачи, водна помпа и т.н.

Чет Май 11, 2017 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Дай повече инфо за мотора .Какво трябва да се прави по мотора , на колко х км. еее.


Колата е на 210000 км като последните 80 000 съм ги навъртял аз,след като лично съм я закупил от сервиз Субару в Италия.Моторът няма признаци на болежки - не харчи масло,работи тихо и равномерно,не е прегряван и не вдига температура.Механикът сподели след разглобяването, че е "доста чист".От няколко месеца ми се увеличи разхода на газ с около 1 л /100 км ,газаджията каза - реглаж на клапани и тъй като минахме 200 000 а доколкото знам този реглаж се прави на 100000 реших да го направя в удобен момент.

Чет Май 11, 2017 9:55 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
От ТУК можеш да си свалиш сервизното ръководство на твоя модел автомобил, а там за H6 има много добро описание, как се регулират клапаните + картинки. Сложно е и е скъпо, но щом така или иначе моторът е на масата, ще е доста по-лесно. Иначе като цяло обслужването не е евтино и смело стига тази сума, че дори и я подминава, тъй като в него често влизат гарнитури на главите (така и така моторът е на масата), вериги, обтегачи, плъзгачи, водна помпа и т.н.


Общо взето, колега,ми казваш, че след като съм го свалил ,трябва да му направя основен ремонт.Правилно ли те разбирам?

Чет Май 11, 2017 9:57 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Вдигнал ти се е разхода с 1лв/100км и газаджията ти е дал диагностика за ремонт на мотор и то на Субару???
Този мотор като легне на масата гълта 3 бона от вуле ако искаш да обслужик колата както трябва.

За да се определи дали мотора е за реглаж на клапани се ползва сервиз, а не газаджия, мери се вакуум и т.н

1л отклонение и мотора на масата - че ако това е критерии целия форум ще ходи пеша... :facepalm:
 11

Чет Май 11, 2017 10:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ами всъщност аз си го представях като редовно обслужване на 100 000 км и съм се приготвил с 5 -700 лв /поне такива цифри подучувах за реглаж на клапани на Н6/ Карам Субару вече почти 10 години и съм свикнал да обслужвам качествено и навреме,и досега никога не съм бил изненадан нито от цени, нито от обем работа....ама този път...

Чет Май 11, 2017 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подходил си грешно и никой не ти е виновен, че не си проучил нещата предварително. Литър газ нагоре и клапани? Пробва ли все пак да я засечеш на бензин?

По книга на този мотор клапаните се проверяват на всеки 150 000 км и само при нужда се регулират. Проверката става на място, само със сваляне на капаците на клапаните и ако всичко е наред - слагаш им нови гарнитурки и караш. Ако не - продължаваш с разглобяването и регулираш, като най-лесният начин е с мотора навън и май в БГ никой не се занимава да го прави, без да вади мотора. А дори преди да свалиш капаците се мери вакуум с аналогов уред (в още по-добрия случай и компресия) и успяваш да се ориентираш сравнително добре.

Самото регулиране се прави чрез подмяна на пулове за изпускателните клапани и подмяна на чашки за смукателните. За целта е нужно да се демонтират разпределителните валове. За да се демонтират разпределителните валове, се започва с големия външен капак на ангренажните вериги. Следват вериги, ангренажни колелета, водна помпа, след това задния капак на веригите, капаците на клапаните и т.н. До тук - много труд и доста уплътнители, които се налага да се подменят. А извадиш ли валовете, едни 10-тина болта на глава те делят от гарнитурите на главите. Би ли рискувал всичкия тоя труд и части да събереш така колата и след 20-30к км да духне гарнитура? И това не е основен ремонт, това си е просто обслужване на тоя мотор, с което може би е трябвало да си запознат преди покупката, щом вече 10 години караш Субару. (Основен ремонт включва много други неща, има подобне тема тук за H6 209 коня и сметката беше около 5к лв.) В един от белите сервизи ми бяха обявили цена около 1750 лв за всичко това, заедно с гарнитури и шлайф на главите - по предварително проучване, преди да си купя такъв мотор. На 210 000 км (ако са реални), така и така моторът е навън, аз лично бих направил всичко това. Задължително за мен е и да се смени водната помпа (а с нея термостат и капачка на радиатора), щом всичко е така или иначе разглобено. Същото е и с веригите - там не е задължително да се подменят, ако няма показания за това, при добра поддръжка карат и доста повече, но поне плъзгачите (бананите) няма начин да нямат поражения за тези километри. Трябвало е да се прегледат и тези неща с компютърна диагностика преди разглобяването, за да имаш идея, дали някой вал не изпреварва/закъснява малко, с което ще е по-лесно да се ориентираш за състоянието на веригите. Явно не си попаднал на читав майстор, а такъв, който гледа да подходи комерсиално, да разхвърля нещата и да действа, без значение, дали е необходимо или не. Няма и правилния подход за диагностика, да не говорим, че не е наясно с тоя мотор изобщо, щом следва чудене, как се регулират клапаните му. Аз бих избягал с 200 от него, но за теб е малко късно, щом моторът е на масата. От тук нататък мога само да ти пожелая успех и дано нещата приключат благоприятно.
 9

Пет Май 12, 2017 7:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако капаците на главите могат да се отворят без да се маха плочата на веригите, може поне да се премерят хлабините. От това което гледам в менюъла intake е с пулове, а exaust е shimless. Мислех че и 2те са цели чашки. Могат да се шлайфат ако се извадят до необходимият размер, това ще е бюджетния ремонт. Ама след цялото разглобяване, за което е писал колегата.

Пет Май 12, 2017 9:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Капаците се вадят лесно на място без никакво разглобяване, най-лесно е отдолу. Аз сменях гарнитурка на десния ми капак миналия месец и премерих хлабините профилактично.

Пет Май 12, 2017 10:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам наистина как си си представял, че със 700лв ще се оправиш и това разглобяване е било страшна простотия. Като цяло беше хубаво да пишеш първо тук дали има начин да си провериш клапаните. Лично за мене не е никакъв проблем да я закачиш на една диагностика и аджеба да видиш вакуума, който държат. Ако всичко е наред с вакуума - какъв реглаж?! Ето ти диагностика, която могат да ти направят във всеки сервиз за много малко кинти. Любо има един огромен вакуум метър, който закача и гледа и дава присъди преди да разглобява и да ги проверява, което е още по-добър вариант ако не вярваш на електронните уреди, които все пак управляват тоиз двигател.

Мога да ти дам една проста сметка. Правих си сам капаци на главите и гарнитури на всмукателния. Само гумичките за болтовете на капаците ми бяха над 50 кинта. Само материали - 300+ и то при 4 цилиндров мотор. Смених и водна помпа и какво ли още не. Стъпи ми на горепосочената от теб цена.

На 200к е хубаво да се сменят веригите на H6 до колкото аз помня по разни четения за него.

Разход на газ от 1 литър може спокойно да дойде от времето и ако колата е по OBD или от бензиностанция, която имат ниско налягане и още какво ли не... При мене на бензин варира от 17 до 12 ROFL Да отварям ли мотор като ми харчи 17? Така решила електрониката - така харчи. Може да си карал 1км повече по баир и да влиза в друга таблица, където е по-богата. Те ти го единия литър.

Никой не те упреква, но споменатата цена е напълно реална. Ако си купуваш оригинални части, а не "шлайфане" ще трябва дори да поизчакаш за доставката, а и не са никак евтини. Така, че или се приготви за доста сериозен ремонт или просто ги измерете и повече не пипай.

Пет Май 12, 2017 10:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Общо взето разбрах каква глупост извърших.Благодаря на всички за мнението!

Изпратено от моят HTC One M9 с помощта на Tapatalk

Пет Май 12, 2017 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малка поправка на Визъор , на 200х.км. се сменят успокоители , а не вериги.Н6 е евтин да си го купиш и скъп да го поддържаш , той е като S класа на Мерцедес.

Пет Май 12, 2017 9:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Малка поправка на Визъор , на 200х.км. се сменят успокоители , а не вериги.Н6 е евтин да си го купиш и скъп да го поддържаш , той е като S класа на Мерцедес.


мъ мйстейк. Все пак като го отваряш до там е грехота да не смениш и тях и да забравиш повече. Веригите обикновено са най-податливи към разтягане и тн при всички мотори и аз никога не съм рискувал с тях.

Пет Май 12, 2017 11:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моята кола я прави Павлин от Пловдив , ако е имало нужда от смяна на вериги щеше да ми каже , доста над 500х. км. издържат веригите на Н6.
 9

Съб Май 13, 2017 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Мнения: 3405
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: без субару
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 583
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Моята кола я прави Павлин от Пловдив , ако е имало нужда от смяна на вериги щеше да ми каже , доста над 500х. км. издържат веригите на Н6.


Петко мисля, че малко грешиш километрите :)
Ако се кара предимно градско веригите си се разтракват на около 200-250 000км.
Като отвориш и смениш карантиите да не трака наистина е грях да не смениш самите вериги, все пак и те имат износване, което води до леко отпускане. В обслужването на веригите на Н6 те са най незначителния разход :)
Хубавото е че се сменят на място без да се "сваля" мотора.
Иначе на повече извънградско може да стигнеш до към 350К, ама за 500 силно ме съмнява.

_________________
www.karcher-cleanteh.com

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Пон Май 15, 2017 7:17 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Въпросът е в заглавето на темата колеги, някой правил ли е скоро подобно обслужване и ако да в рамките на какви пари се връзва тази не лека операция плюс задължителната смяна на водната помпа естествено?
Мерси предварително за каквото и да е инфо, тъй като си нямам на идея въобще за каква сума става на въпрос, а потраква вече веригата при мене и клапанчетата и те са за реглаж - 230к км.! доста кораво добиче е и искам превантивно да ги оправя тези неща преди да се е окотило...:D :beer: ROFL

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Пон Яну 14, 2019 11:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
понеже модератор премести въпроса ми тук - бъмпвам малко цялата тема:) някой има ли представа горе описаните операции смяна на верига, реглаж на клапани и водна помпа колко излиза средно в софийските сервизи? +-

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Пон Яну 14, 2019 12:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
badpixel написа:
понеже модератор премести въпроса ми тук - бъмпвам малко цялата тема:) някой има ли представа горе описаните операции смяна на верига, реглаж на клапани и водна помпа колко излиза средно в софийските сервизи? +-


Преместих темата тук, защото има отговор на въпроса ти - поне прочети малко по-нагоре ( мнение 8, на Керековски )...

Пон Яну 14, 2019 12:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
чукчи писател, чукчи не читател ROFL уж прегледах темата на бързо, но на телефона и това съм го изпуснал - мерси!

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
 15

Пон Яну 14, 2019 3:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор